Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) vergroening BW
Mooi muurtje. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) vergroening BW
Mooie muur Arend. Heb je die op je verjaardag gemetseld. :D
Hopelijk heb je een leuke dag gehad. ;)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) vergroening BW
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) vergroening BW
Ziet er goed uit  :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) vergroening BW
Oké dan Tim, jij bent écht de laatste. Allen natuurlijk hartelijk dank ! Maar mijn verjaardag is niet iets waar ik naar uitkijk.
Iedereen in mijn familie is jonger : ál mijn broers/zussen , mijn vrouw, háár broers/zussen en uiteraard hun kinderen.
Alleen mijn moeder en schoonvader zijn ouder. (mijn vader en schoonmoeder zijn helaas veel te vroeg overleden, respectievelijk 56 en 44 geworden)
Dus elk jaar dat gezeik (sorry hoor) over een grijs haartje in mijn baard of een kalend plekje op mijn achterhoofd gaat wel een keer vervelen. En dat terwijl ik de enige ben met een baartje en mijn haren net zo lang zijn als die van mijn vrouw. Gelukkig is zij heel lief voor mij en heeft mij gisteravond weer getroost  :D :D

Hier een linkje naar waar die muur eigenlijk voor is : klik
en nog een fotootje,groet Arend ;)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) vergroening BW
-Arend:
Als het een troost is ik ben ook de oudste in de familie, ouders en schoonouders reeds overleden, en al de rest van de familie broer zuster schoonbroers en schoonzuster allemaal jonger, O:-D O:-D O:-D O:-D O:-D.
Kerkmuur ziet er onwijs goed uit, mooie scratchbuild,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) vergroening BW
Hoi Arend,

het ziet er weer super uit. Mooi dat je zelfbouwkerk straks een eigen plekkie heeft  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

groeten Martin
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein
Gister op de beurs in Assen 2 ketelwagens aangeschaft. BP heeft natuurlijk al een pompstation op m'n baan én is op de weg vertegenwoordigd. Nu ook op het spoor. Hierbij een kort filmpje van de aankomst...
Groet Arend


youtube
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein
Hoi Arend,

Prachtig filmpje en leuke aanwinsten heb je daar, die lange sleep met ketel wagons  :thumbup: :thumbup:


Groeten

Peter
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein
-Arend:
Mooie aanwinst weer,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Indrukwekkende sleep ketelwagens, zelf vind die ook wel heel mooi, je kan er nooit genoeg van hebben,  >:-D >:-D >:-D
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein

Hoi Arend ,

Net je keteltreinenfilm bewonderd.
Je hebt een stel mooie golvende routes/trajecten op je baan  :thumbup:
Zo kun je optimaal van je treinen genieten !
Slim bedacht hoor  :P

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein
Dag Arend.

Da's een indrukwekkende sleep met ketelwagens :thumbup:
Deze misstaat zeker niet in de haven-omgeving!

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein
Hoi Arend, een leuk ketelwagenfilmpje. Ik dacht eerst nog wat zijn die twee nieuwe ketelwagons nog "maagdelijk" schoon(wit)(moet nodig wat aan gebeuren)
Maar die lange sleep ketelwagens lijkt ook nog erg schoon, dus nog genoeg werk aan de winkel.
Veel plezier van je nieuwe aanwinst.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein
leuk filmpje van een mooie lange ketel trein. die BP ketels zijn erg mooi, veel plezier ermee.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje keteltrein
Allen bedankt voor de reacties :thumbup: :thumbup:
Vandaag een zooitje gemaakt op het BW. Nagenoeg het hele gedeelte wat binnen het bereik van de kolen beladings kraan ligt, bedekt met een laagje kolen , en vervolgens ingedruppeld met verdunde houtlijm.
Ook het voorraad hok van de bezandingstoren eens flink bezand, en een troep gemaakt rondom de slakkenkuil...
Tot slot de kraan voor locreparaties? of overlaad mogelijkheden ter bevoorrading van het BW? geweatherd.
(Het laagje kolen is gezeefd kachelpijp roet 8o )
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Hoi Arend,

Dat ziet er allemaal top uit,  :thumbup: ga je bokkraan nog beetje vuil maken(verweren).
Verder kijk ik naar al je mooie foto's om leuke ideen op te doen.  :D


Groeten

Peter
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Peter,

Volgens mij is dat al gebeurd schrijft Arend. 8)

citaat:    "Tot slot de kraan voor  locreparaties? of overlaad mogelijkheden ter bevoorrading van het BW? geweatherd."
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Hoi Arend

Het is inderdaad een troep geworden maar wel een mooie troep  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
-Arend:
Allemaal top klasse weathering,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW

Het schuifdak van de zandbunker is om te smullen, Arend  :thumbup:

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Wat een zooitje bij jouw Arend, maar wel een mooi zooitje.  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Ha die Arend.
Na eerder al de updates met winter landschap bewonderd te hebben, dacht ik toch eventjes dat het sneeuw front ook de kolen opslag al bereikt had! :D
Maar nee, natuurlijk moet ik dit gewoon nog kleurloos drogen en daarna komt al het zwart weer op kleur tevoorschijn! :thumbup:
Prachtig zoals jij aankleding en weatherin doet en dan ook nog in een flink tempo.

Veel plezier en succes met alle bouw activiteiten en op naar de volgende update! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Arend,

Het ziet er allemaal weer prachtig uit vooral de kraan is flink "opgeknapt". :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
ziet er mooi uit arend :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Hi Arend,

Op je BW allemaal leuk gedaan.

groet
Harald
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Dag Arend.

Goed idee om daar roet voor te gebruiken :idea:
De bokkraan is tevens fleuriger geworden :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Allen bedankt voor jullie leuke reacties en  :thumbup: :thumbup: !!

Speciaal voor jullie heb ik mijn vrouw weer even lief aan gekeken om haar camera te mogen gebruiken, en het mocht!  :D
Het levert platen op van een betere kwaliteit......

De witte gloed van de houtlijm is nu weg, er is een klein beetje gras bijgegroeid, de preisertjes zijn geweatherd en de kolenwagons zijn ernstig verweerd. Ik hoop dat jullie ze mooi vinden
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
....
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
.....
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Hoi Arend,

Zijn super mooie foto's , heb weer wat leuke idéén opgedaan.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Groeten


Peter
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW
Ja, dat ziet er toch wel heel realistisch uit. Mooi verouderd en prachtige groen voorziening. Kan het zijn dat ik nog wat roest op de railstaven mis, of zat dat nog in de planning. Vooooooooral doorgaan  ;)

vr gr Arie
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !
-Arend:
Alle foto's zijn prachtig, als je de puko's in de slakkenkuil wegdenkt zou je zeggen dat het een echte opname is en geen opname van een modelbaan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !
Wat hangt er een heerlijke ontspannen sfeer bij je foto's. :thumbup: :thumbup:
Prachtig stukje scenery. :) :)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !
Arend het is gewoon weg weer schitterend    :thumbup:  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !
Dag Arend.

Wat een prachtige smeer-bende! :wink: :thumbup: :thumbup:
Mooie foto's heb je er van gemaakt.

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !
Heerlijk Arend om te zien wat je ervan gemaakt hebt, helemaal top.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !
Geweldig mooi gedaan :)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !

Fraai weer, Arend  :thumbup:

Ben je ook nog van plan om de rails te roesten ?

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !
Allen bedankt voor de complimentjes en alle  :thumbup: :thumbup:
Wat betreft de rails: die had ik al "verroest" Kijk hier maar even: klik
Maar inderdaad door dat de omgeving meer natuurlijk werd, viel het bruine van de rails minder op. Ook heb ik onlangs een stukke lamp vervangen en door de grotere hoeveelheid licht zag je de stukjes die ik vergeten was (dat ging glimmen) Dus de rails nog maar een keer gedaan, dit maal er een ander "roest" kleurtje bijgemengd zodat het iets meer opvalt ;)
Bedankt voor de tip :thumbup:
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: nieuwe foto's !
 @citaat Mooie foto :thumbup: :important:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: roest op de rails
Je hebt een heerlijke teringzooi op je BW achtergelaten. Mooie platen heb je ervan geschoten.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: roest op de rails
Prachtig Arend, nu is het helemaal "af"  ;). vr gr Arie
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zooitje op het BW: roest op de rails
Bedankt!! Ik ben er zelf ook blij mee. Heb nu eindelijk de draaischijf aangepakt, daar zag ik tegen op want daar mankeerde nogal wat aan, bedrading was slecht en op sommige plaatsen afgebroken( ín de draaikrans 8o ) verder was nergens goed contact en de schijf liep telkens vast.....maar voor 50euro mag ik niet klagen B)

Maar sinds vanochtend werkt alles naar behoren(zonder extra kosten), Ik ben er erg blij mee :) :)
Nu kunnen eindelijk de locloods sporen aangesloten worden en begint de laatste bouwfase  :D

KLIK hier voor het filmpje, vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!

Klinkt als bevrijdende muziek bij het filmpje, Arend  :D
Loopt mooi soepel, die schijf  :thumbup:

Goed werk geleverd !

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Geweldig Arend, goed voor elkaar, daar zal het "P personeel" wel erg blij mee zijn.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Wat een prachtige foto's van een al even zo mooie baan.
Echt van zitten genieten hoor
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
helemaal met Gino eens  :thumbup: :)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Prachtige foto en een mooi filmpje. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
-Arend:
Was weer enorm genieten van je filmpje,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Dag Arend.

Gefeliciteerd met de geslaagde reparatie van de draaischijf!  :thumbup:
Ik kan mij goed indenken dat je daar tegenop zag.
Des te groter het genot van een goed werkende blikvanger op de modelbaan! :wink:

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
erg mooi filmpje, en de foto die je eerder plaatste is ook erg mooi. ik vind dat bw heel erg mooi geworden/aan het worden (weet ik veel wat je nog meer van plan bent :P ). dat er vele stomers onderdak mogen vinden straks. succes met de verdere bouw :thumbup: :thumbup: