Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ombouwen treinwagon

Gestart door knightbob vrijdag 19 augustus 2011, 20:52:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen treinwagon
knightbob
gast

Ombouwen treinwagon
Hallo,

Ik heb een treinwagon, daar konden wij een versie van kopen met licht. Dat hebben wij gedaan, nu wil ik deze ombouwen zodat hij wel licht leeft, wat ik alleen nodig heb zijn de onderdelen. De sleper, lamp etc. Waar kan ik dat het beste  kopen?

Bob
Re:Ombouwen treinwagon
 Geef aub eerst wat meer info welke wagon welk merk en catalogus nummer.Moeten wij dat zomaar kunnen raden?
Re:Ombouwen treinwagon
knightbob
gast

Re:Ombouwen treinwagon
Bedankt voor je tijd, maar mijn "geliefde" zus heeft er voor gezorgd dat de wagon ter overleden is gekomen door hem van mijn bureau af the laten rijden, en nu zijn de 2 klipjes die de wagon aan de wielen vast zetten doorgebroken. Ik ben bang voor dat dit niet meer te maken is, het was de wagon die bij set: 29525. Het is de onderste wagon rechts op deze foto: http://www.reynaulds.com/images/Consignment/29525.jpg
Re:Ombouwen treinwagon
Weet je zus niet welke straf haar te wachten staat, dat is namelijk 2 weken blootvoets gaan slapen.  :? Maar ik begrijp nog iets niet, in je openings bericht spreek je over" daar konden wij een versie van kopen met licht""Dat hebben wij gedaan" vervolgens vraag waar je het nodige kan kopen om de wagon om te bouwen met licht . De nodige onderdelen kan je vinden in je treinen winkel.
Re:Ombouwen treinwagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Ombouwen treinwagon
Bob, volgens mij bedoel de deze wagon:

Dit is een plaatje van de 4411.
Maar jouw wagon heeft al sluitverlichting (zoals Johnny ook al schreef).
Is de verlichting soms uitgebouwd en wil je die weer inbouwen?
kijk eens op http://www.schnug-modellbahn.de/Verkauf/Maerklin-ET/maerklin-ET05-shoe.html
Je hebt de sleper 414940 nodig.
Verder:
326740 Bus voor sleper
326750 Metalen Houder
326760 massaveer
326770 Licht eenheid (immitatie van de sluitverlichting)

Op http://medienpdb.maerklin.de/mm/themen_specials/Kurz_gekuppelt_12.pdf kun je ook nog eea vinden aan info.
Re:Ombouwen treinwagon
knightbob
gast

Re:Ombouwen treinwagon
Die heb ik dank je, ik zag het allemaal niet meer zo goed gisteren avond :$

Dank je wel voor de onderdelen lijst, op de doos staat hij ook met licht. maar ik heb hem zonder licht.(waarschijnlijk door mijn moeder gedaan).
Re:Ombouwen treinwagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Ombouwen treinwagon
Heeft je moeder het licht er uit gehaald (althans zo lees ik wat je schrijft)?
Re:Ombouwen treinwagon
knightbob
gast

Re:Ombouwen treinwagon
Dat is wat ik denk dat er gebeurd is, maar dat is dan ongeveer 8-9 jaar geleden geweest.
Re:Ombouwen treinwagon
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ombouwen treinwagon
Die grote sleper onder die wagon siert hem niet echt als ik eerlijk ben  :(, maar helaas hebben wij als 3railer weinig andere keuze hé :(
Re:Ombouwen treinwagon
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Ombouwen treinwagon
gewoon een kleine sleper onderzetten bv een fluistersleper van roco.
Re:Ombouwen treinwagon
knightbob
gast

Re:Ombouwen treinwagon
Volgende week begint school weer en zal ik eens langs de Marklin winkel in woerde rijden, vragen wij hij heeft liggen.

Voor de gene die nog geïnteresseerde zijn waarom mijn moeder de verlichting er uit heeft gehaald. Er is iets mee gebeurd waardoor alles wat er in zat doorgebrand is, en weggegooid.
Re:Ombouwen treinwagon
"vragen wij hij heeft liggen"  :help:
Re:Ombouwen treinwagon
veldkamp
gast

Re:Ombouwen treinwagon
John echt alles komt goed , Hij moet pas volgende week naar school >:-D.
Re:Ombouwen treinwagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Ombouwen treinwagon
Ik wou dat ik zo'n "technische" moeder had. :P
Re:Ombouwen treinwagon
veldkamp
gast

Re:Ombouwen treinwagon
 Het is nu wel erg stil :D onze jonge held is er vandoor .
Hij heeft niet in de gaten dat we ondanks alles hem wel wilde  helpen. Sorry Bob maar je omschrijvingen waren niet zo duidelijk en ik begrijp, het valt ook niet mee om een technische vraag te stellen .
Indien je  wil stel hem dan gerust opnieuw :thumbup: :thumbup:

gr erik