Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rivarossi DDM

Gestart door Tomm vrijdag 19 augustus 2011, 22:26:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rivarossi DDM
Tomm
gast

Rivarossi DDM
Heeft iemand inmiddels de Rivarossi DDM of DD-AR aangeschaft? Is het wat? De Artitec versie is helaas wederom vertraagd en wellicht is deze versie een uitkomst.

Groet,

Tom
Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Rivarossi DDM
'k Heb de mDDM wel besteld, maar nog niet binnen helaas.
Hij wordt door de leverancier eerst omgebouwd naar wisselstroom-digitaal.

Zodra hij binnen is zal foto's plaatsen.

Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Rivarossi DDM
Zie Groterdam

Lees de reactie's onder het verslag ook even door. De mDDm is niks aan gedaan, deze was nog op vooraad en is zo in de set gedaan. Verder is de set niet helemaal juist en 1:100.
Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Rivarossi DDM
Ik heb afgelopen week bij Huider modelbouw de rivarossi 3-delige dubbeldekkerstam bekeken, en ik vond hem tegenvallen. Vooral het schilderwerk van de blauwe diagonale banen was niet erg strak. De randen zijn erg rafelig vond ik.

Roy
Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2008

offline
Re:Rivarossi DDM
Bedoel je deze?

Vanmorgen opgehaald!



Naar mijn idee is het een uitstekende sleep voor op een Marklin baan met M rails!
(dan kan 1:87 niet)

Re:Rivarossi DDM
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Rivarossi DDM
Jep, die versie. Tenminste, afgelopen vrijdag ben ik bij Grootendorst in Woerden geweest. Heb daar naar aanleiding van de melding op het forum het model bekeken. De blauwe ronden zijn erg rafelig en op het geel vond ik toch ook erg veel blauwe spetters zitten.

Groeten,
Herman
Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2008

offline
Re:Rivarossi DDM
Ik heb de banen voor je op de foto gezet



Die blauwe spetter die horen trouwens op het model, die geven de eerste klas aan  ;)


De toezichthouder op mijn spoorbaan (zie hieronder in voornamelijk witte outfit) heeft de trein van dichtbij bekeken en goedgekeurd!



Ivm de sluitlichten is de 1600 vervangen door een 1300, wat op een modelspoorbaan probleemloos moet kunnen ?




Hebben jullie hier iets aan? Zo ja, mijn welgemeende excuses   :-(



Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Rivarossi DDM
tsja, bij die van jou lijkt het probleem een stuk minder erg, tov het vitrinemodel wat ik gezien heb.

Roy
Re:Rivarossi DDM
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Rivarossi DDM
Ik vind het er netjes uitzien.

Leuke opzichter heb je  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Rivarossi DDM
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Rivarossi DDM
Ziet er netjes uit. Het model wat ik dus had gezien had veel spetters ook nog op het geel. Daar is bij jou niks van te zien. Dus je kan tevreden zijn met je model  :D
Was die opzichter trouwens een eenmalige actie of zit ze wel vaker lekker op je spoorbaan? (en zo ja, niet bang dat er wat kapot gaat?)

grtn,
Herman
Re:Rivarossi DDM
Tomm
gast

Re:Rivarossi DDM
Maw, per model verschilt de kwaliteit. Heb je een sleper onder de DDM geplakt of kan je ze reeds wisselstroom klaar kopen?
En Frank, ben je niet bang voor haren op de rails met alle gevolgen van dien? Persoonlijk zou ik niet echt dol enthousiast worden indien onze Mechelaar besluit zijn bench voor mijn (nog nieuw te bouwen) treinbaan zou inruilen. Is wel een paar slagen groter dan jouw witte reus maar verhaart vermoedelijk net zoveel...

Groet,

Tom
Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2008

offline
Re:Rivarossi DDM
@ Herman, de 'opzichter' mag niet op de spoorbaan, maar als ik de zolderdeur vergeet komt hij met veel plezier kijken! De katteharen verdwijnen vanzelf in de loks, de spoortafel lijdt daar niet heel erg onder   ;)
Hoogstens vallen er wat loks om...




@Tomm: het is de gelijkstroomuitvoering, ik heb zelf de wielen omgewisseld voor standaard marklin wielen. Op http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=723:rivarossi-mddm-set-nieuwe-generatie&catid=78:rivarossi&Itemid=118 Groterdam kan je zien dat de stuurstand is voorzien van verlichting en een decoder interface. De draaistellen lijken te zijn voorbereid op een sleper.
Ik wacht dus de handige ombouwer af die hier een beschrijving plaatst, maar met een sleper, een functiedecoder met hetzelfde adres als de lok en het anders solderen van wat draden (1 naar de sleper en 1 naar de assen voor de massa) zou de verlichting het moeten doen.
Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:Rivarossi DDM
Citaat van: Tomm op zondag 28 augustus 2011, 12:29:19
Maw, per model verschilt de kwaliteit. Heb je een sleper onder de DDM geplakt of kan je ze reeds wisselstroom klaar kopen?

Sleper er zelf onder gezet. Wanneer je er een functiedecoder in prik kan je een de bedrading iets aanpassen en heb je ook weer verlichting. Aanpassing is één van de draden die van stroomafnemer bij wielen naar stekkertje loopt los solderen bij stroomafnemer, hiervan de draad verlengen zodat die op de sleper (welke je eronder moet plaatsen) aangesloten kan worden.
Als je er voor kiest de gelijkstroom assen te laten zitten kan je voor extra massa er nog voor kiezen om een draadje te solderen tussen de linker stroomafnemer en de rechterstroomafnemer.

Eigenwijs dat ik ben had ik de sleper onder het 2e draaistel van de stuurstand gemonteerd (ook omdat ik dat bij de Lima's toen ook al zo had gedaan). Pas later kwam ik er achter dat Rivarossi er in de doos rekening mee had gehouden de sleper onder het 1e draaistel te zetten.
Re:Rivarossi DDM
mathijs-spoor3
gast

Re:Rivarossi DDM
zit er in de ddm dan verlichting? of is dat de mddm

gr
Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:Rivarossi DDM
In de DDM zit verlichting geel frontsein en rood sluitsein. Onder het dak van de DDM kan je een functiedecoder plaatsen met 8 polige steker (duidelijke foto's hiervan staan in het artikel op de site van het groterdam project, stuk gaat wel over de ddar set met de mDDM maar bij de DDM werkt het hetzelfde voor de stuurstand).
Re:Rivarossi DDM
mathijs-spoor3
gast

Re:Rivarossi DDM
ok . ik wist dat niet. bedankt voor de link :)

gr
Re:Rivarossi DDM
mathijs-spoor3
gast

Re:Rivarossi DDM
maar je moet er dan een sleper onder plaatsen, en wat nog meer aanpassen?

gr
Re:Rivarossi DDM
TimT
gast

Re:Rivarossi DDM
Ik snap toch niet wat katten hebben met treinen de mijne komt ook altijd op de baan zitten  :D en ik zie geregeld bij velen fotos met de kat erbij  :D
Groeten Tim
Re:Rivarossi DDM
Lid sinds: 2018

offline
Re:Rivarossi DDM
mensen en vele dieren zoeken graag plekjes met positieve energie.
Behalve een kat ! Die doet het omgekeerde. Op een spoorbaan zorgen allerlei spanningen voor een verstoring van positieve energie, en wordt zo een favoriet plekje van uw kat.

( Een kat is in staat negatieve energie om te polen in positieve energie, Dus uw gezondheid heeft er baat bij als uw kat op de spoorbaan ligt ! )
vr.gr.Arend
Re:Rivarossi DDM
Joffrey-ICMm
gast

Re:Rivarossi DDM
Gewoon een loc met sound erop af sturen als dat beest op het spoor ligt, dan leren ze het wel af (mijn kat kwam een keer een Ludmilla tegen die vol op de toeter ging).
DDM overweeg ik ook om aan te schaffen, ook vanwege mijn vele R1 bochten. Komt die ook voor Wisselstroom uit?
Re:Rivarossi DDM
Rinus
gast

Re:Rivarossi DDM
Citaat van: Joffrey-ICMm op donderdag 08 september 2011, 10:50:33
Komt die ook voor Wisselstroom uit?

Bij mijn weten niet, maar is heel simpel om te bouwen hoor.
Asjes wisselen, sleper eronder en 1 draadje wisselen.....

Grt
Re:Rivarossi DDM
TimT
gast

Re:Rivarossi DDM
Citaat van: firstborneagle op donderdag 08 september 2011, 10:26:09
mensen en vele dieren zoeken graag plekjes met positieve energie.
Behalve een kat ! Die doet het omgekeerde. Op een spoorbaan zorgen allerlei spanningen voor een verstoring van positieve energie, en wordt zo een favoriet plekje van uw kat.

( Een kat is in staat negatieve energie om te polen in positieve energie, Dus uw gezondheid heeft er baat bij als uw kat op de spoorbaan ligt ! )
vr.gr.Arend
aah dat wist ik niet :D dat is een interessant weetje  :D(er zou eens een topic moeten gemaakt worden show je kat op de baan  :D :D :D)

Groeten Tim