Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ROCO 63655 NS1100

Gestart door huub woensdag 04 juni 2008, 22:55:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ROCO 63655 NS1100
Lid sinds: 2008

offline
ROCO 63655 NS1100
Hallo allemaal,

Mijn volgende bericht: het is echt niet mijn bedoeling om dit forum geheel met mijn gezwets te overspoelen, maar ik heb ook nog 2 stuks van deze loks.
Zeggen jullie natuurlijk dom, er is ook een AC-versie van.....
Maar ja, die versie heb ik niet en die twee stuks waren splinter nieuw en kostten 170 Euro per twee, incl. verzendkosten.

De bijgevoegde papieren behandelen wel beide uitvoeringen dus weet ik wat er bij besteld moet worden. Dit heb ik gedaan bij JRME, kreeg de spullen snel en netjes binnen (en op rekening!). Helaas was er een artikel niet leverbaar: drehgestell blende. staat al een half jaar in backorder.
Ik heb de eerste lok reeds zo ver mogelijk omgebouwd maar het ontbrekende onderdeel is het plastic 'geval' waar de sleper onder moet. Het originele exemplaar is niet geschikt, er is veel te weinig plaats onder de lok. Ook wil ik niet aan de originele onderdelen gaan vijlen, timmeren, lassen enz. tenzij echt noodzakelijk.

De onderdelenvoorziening van Roco loopt niet echt lekker,
of ligt het aan JRME ?

Ook dit project ligt stil. Zijn wel mooie loks.

In de 60-ger jaren wilde ik de Märklin 3013 kopen, maar toen ik het geld had, bleek die er al lang niet meer te zijn, werd dus de 3051. De tweedehands zijn nu zo idioot duur (tot meer dan 500 Euroos), dit is niet interessant.

Huub

p.s. tips altijd welkom
Re: ROCO 63655 NS1100
HansKl
gast

Re: ROCO 63655 NS1100
Probeer het via een winkelier.
Nummertje doorgeven en zij bestellen het direct bij Roco in Oostenrijk.
Groet,
Hans
Re: ROCO 63655 NS1100
Lid sinds: 2007

offline
Re: ROCO 63655 NS1100
Als het om een specifiek onderdeel voor de 1000 gaat, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat Roco dat onderdeel nog heeft. Dergelijke specifieke NL onderdelen lagen altijd bij Reyne en Reyne heeft zijn onderdelenvoorraad aan JRME verkocht. Heeft JRME het onderdeel niet, dan is het er ook niet meer.

Het verhaal is natuurlijk anders als het om een gangbaarder onderdeel gaat.
Re: ROCO 63655 NS1100
Lid sinds: 2008

offline
Re: ROCO 63655 NS1100
Heren,

Bedankt voor de tips.

Ik ga proberen die onderdelen via een winkel te bestellen.

gr. van Huub
Re:ROCO 63655 NS1100
Lid sinds: 2008

offline
Re:ROCO 63655 NS1100
Dames en heren,

Bij de meld ik u dat het probleem (voor 1 van de 2 loks) opgelost is.......
Ik heb geruild met een ander forumlid (en we zijn beiden blij).

Het bleek in al die tijd niet mogelijk te zijn om de drehgestell-blende bij de fabrikant te bemachtigen :-(

Dit belooft niet veel goeds mocht er iets stuk gaan aan mijn loks en treinen van dit merk, zeker omdat het al de tweede lok betreft waar ombouw onmogelijk blijkt  :?

grv Huub
Re:ROCO 63655 NS1100
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:ROCO 63655 NS1100
Je zou eens kunnen kijken bij "Dutchtrain".

Hij adverteert op Mp met diverse Roco-onderdelen. Zo ben ik ook aan hekjes voor de 2200 gekomen. Misschien dat hij je kan helpen. Kan je eventueel zijn mail-adres PB-en?

Ronald