Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Bergbaan vanb: eerste ideeen nieuwe baan (nieuw draadje)

Gestart door vanb dinsdag 16 augustus 2011, 22:33:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Maikel,

Je gaat lekker zo te zien, het begin is er en nu maar tijd genoeg vinden om aan het bouwen te blijven,
Veel tijd gaat natuurlijk in de voorbereiding zitten en onverziene zaken die uit de hoed kruipen :(
Maar fijn voor je dat de basis er is,
Suk6 met bouwen,

Gr, Jan

ps. morgen update/foto's van mijn baan.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Maikel, wel diep bukken zo  :P, leuk dat je weer een begin kan maken met bouwen, vr gr Arie
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Citaat van: 44er op maandag 14 november 2011, 22:09:29
Hoi Maikel,

Je gaat lekker zo te zien, het begin is er en nu maar tijd genoeg vinden om aan het bouwen te blijven,
Veel tijd gaat natuurlijk in de voorbereiding zitten en onverziene zaken die uit de hoed kruipen :(
Maar fijn voor je dat de basis er is,
Suk6 met bouwen,

Gr, Jan

ps. morgen update/foto's van mijn baan.

Idd ja. Moet eerst nog een eindopdracht maken voor een cursus. Daarna kunnen de remmen los :D
Jij had zondag al vervoer he?


Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Citaat van: dolphin op maandag 14 november 2011, 22:25:22
Hoi Maikel, wel diep bukken zo  :P, leuk dat je weer een begin kan maken met bouwen, vr gr Arie

Hoi Arie,

Schaduwstation 1 komt nog wel een paar cm omhoog. Maar niet veel. Ik heb aan 2 kanten een schuindak. Als ik dan alles omhoog breng houd ik maar zo een meter minder over voor de hoofdbaan waar het toch om gaat.
Dus alles maar goed maken zodat ik er maar weinig bij hoeft. :P

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Maikel,

Eindelijk weer bouwen. Was wel een klus die verbouwing. Ik zou in ieder geval beide schaduwstations voorbereiden op elk een aparte booster. Zolang die nog niet nodig zijn kun je die stroomkringen aan elkaar schakelen.

Succes met bouwen en laat de volgende foto's maar komen.

Groet, Ronald
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Citaat van: vanb op maandag 14 november 2011, 21:42:36

Dus zeg 18 stilstaande treinen en 4 rijdende treinen. Is 1 booster dan voldoende?


Hoi Maikel,

dit gaat krap worden. Neem geen risico en volg het advies van Ronald op, is maar een kleine moeite en het kost je nauwelijks iets.

Groetjes, John
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Mooi, het begin is er. :thumbup:

Ik ben het met John eens, maak secties waardoor je later booster(s) kan toevoegen.

Gr, Ben.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hai Maikel,

De eerste rails liggen er ;). Lekker lange sporen in je schaduwstation, kun je veel treintjes kwijt ook. Je hebt nog flink gesleuteld aan je baanplan, maar wel ten goede denk ik. Mijn ervaring is dat je kunt blijven sleutelen aan je baanplan, doe ik ook altijd  :-)

Groeten,

Daan
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Citaat van: Daan op woensdag 16 november 2011, 21:35:21
Hai Maikel,

De eerste rails liggen er ;). Lekker lange sporen in je schaduwstation, kun je veel treintjes kwijt ook. Je hebt nog flink gesleuteld aan je baanplan, maar wel ten goede denk ik. Mijn ervaring is dat je kunt blijven sleutelen aan je baanplan, doe ik ook altijd  :-)

Groeten,

Daan
[/quote

Hoi Daan,

Klopt,
Ik wil niet weer de fout maken om te snel te beginnen en er te laat achter te komen dat ik dingen beter anders had kunnen doen. En met het uitleggen van de rails kom je er vaak ook wel achter om toch nog maar wat aan te passen. Zo bleek dus dat mijn schaduwstation nog een halve meter kan worden.

Maikel
Re:Bergbaan vanb: frame schaduwstatin 1(hoe blokken indelen)
Gisteren al de rails weer weggehaald en al het rijdend materieel weer ingepakt.
Ik ben begonnen met de bouw van het frame van het onderste schaduwstation. Ik kon op mijn werk balken krijgen. Ze zijn misschien wel wat overdreven dik(10x5cm) maar ja kost gratis :D. Er komen mdf platen op van 15mm die ik nog heb. Het is de bedoeling dat ik straks elke plaat eruit kan halen. Het station ligt namelijk op de grond. Ik kan er dus niet onder mocht dat nodig zijn. Dus maar proberen demontabel te maken en dus rails doorslijpen.
Het frame is voor zo'n 75% klaar.  Enkel het stuk van de keerlus nog en het traject naar de klimspiraal.

Heb ook al zitten denken hoe de blokken in te delen. Ik denk dat ik 4 van de 5 sporen indeel in 2 blokken. 1 van 2,5meter en 1 van 1,5 meter. De langste trein bestaat uit 8rijtuigen en een V200. Is dus een kleinen 2,5meter.
Het 5de blok worden 5 blokken van 1meter. Deze wordt dan alleen toegankelijk voor de railbussen en korte buurttreinen. Zodat deze geen lange blokken bezet houden.
Ik hoor graag jullie mening over dit idee van de indeling en eventuele alternatieve. Heb hieronder het schaduwstation in wintrack staan.
Re:Bergbaan vanb: frame schaduwstatin 1(hoe blokken indelen)
Citaat van: vanb op zondag 20 november 2011, 20:24:35
.................Het station ligt namelijk op de grond. Ik kan er dus niet onder mocht dat nodig zijn. Dus maar proberen demontabel te maken en dus rails doorslijpen.

Hoi Maikel,

Deze frase viel me op. Zou je dit wel doen? Ik zou dat willen vermijden, als je de boel 10 cm ophoogt kun je er al makkelijker bij om veel draden te trekken etc.. Als het enigzins te vermijden is zou ik dat doen.

groet, Michiel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Michiel,

De platen liggen op de balken van het frame van10cm. Ik ga niet hoger want dan komen de 2 schaduwstationnen te dicht op elkaar  Ik kan dan amper bij de treinen als er wat gebeurd. Of als alles omhoog gaat wordt de hoofdbaan aanzienlijk kleiner omdat ik aan beide kanten een schuindak heb. Ik wil daarom de platen met daaronder de bedrading uitneembaar maken. Ik kan er dan altijd bij.

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(aansluiten schaduwstation 1)
Deze week druk geweest met hret onderste schaduwstation. Het frame inclusief platen ligt. Ook het houtwerk voor de keerlus is af. Alles is inmiddels ook voorzien van isolatie. Ben op dit moment bezig alle bezetmelders en andere bedrading te solderen/aan te brengen. Wat een bos draad gaat er doorheen :( Effe doorbijten.) De platen worden toch niet uitneembaar. Ik snij smalle strookjes uit de ondervloer?isolatie. Hierin kan al het draad gelegd worden mbv wat hotmelt. Er komt dus geen bedrading aan de onderkant.
Hopelijk gaat dit allemaal goed en kan ik misschien volgend weekend beginnen met koploper :) :) Het betere werk.

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(aansluiten schaduwstation 1)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(aansluiten schaduwstation 1)
Citaat van: vanb op zaterdag 26 november 2011, 21:01:19
Deze week druk geweest met hret onderste schaduwstation. Het frame inclusief platen ligt. Ook het houtwerk voor de keerlus is af. Alles is inmiddels ook voorzien van isolatie. Ben op dit moment bezig alle bezetmelders en andere bedrading te solderen/aan te brengen. Wat een bos draad gaat er doorheen :( Effe doorbijten.) De platen worden toch niet uitneembaar. Ik snij smalle strookjes uit de ondervloer?isolatie. Hierin kan al het draad gelegd worden mbv wat hotmelt. Er komt dus geen bedrading aan de onderkant.
Hopelijk gaat dit allemaal goed en kan ik misschien volgend weekend beginnen met koploper :) :) Het betere werk.

Maikel

Hier willen wij wel foto's van zien Maikel  :) :)

Wil je ook laten zien hoe de bekabeling nu loopt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Maikel,

leuk klusje he, de bedrading aanbrengen  :-), Je bent goed op dreef met je houtwerk,
Koploper heb ik aan de praat maar zit nog een bugje  8o :o) in ,
gaat ook goed komen , ga zo weer eens lezen in de koploper voor Dummy's :D

Suk6, gr, Jan
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(aansluiten schaduwstation 1)
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 26 november 2011, 21:26:27
Citaat van: vanb op zaterdag 26 november 2011, 21:01:19
Deze week druk geweest met hret onderste schaduwstation. Het frame inclusief platen ligt. Ook het houtwerk voor de keerlus is af. Alles is inmiddels ook voorzien van isolatie. Ben op dit moment bezig alle bezetmelders en andere bedrading te solderen/aan te brengen. Wat een bos draad gaat er doorheen :( Effe doorbijten.) De platen worden toch niet uitneembaar. Ik snij smalle strookjes uit de ondervloer?isolatie. Hierin kan al het draad gelegd worden mbv wat hotmelt. Er komt dus geen bedrading aan de onderkant.
Hopelijk gaat dit allemaal goed en kan ik misschien volgend weekend beginnen met koploper :) :) Het betere werk.

Maikel

Hier willen wij wel foto's van zien Maikel  :) :)

Wil je ook laten zien hoe de bekabeling nu loopt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Hoi Peter,

Hoop van de week alles te kunnen aansluiten. Ben nu de laatse delen aan het solderen.  Ik zal dan wat foto's maken.

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Citaat van: 44er op zaterdag 26 november 2011, 21:31:33
Hoi Maikel,

leuk klusje he, de bedrading aanbrengen  :-), Je bent goed op dreef met je houtwerk,
Koploper heb ik aan de praat maar zit nog een bugje  8o :o) in ,
gaat ook goed komen , ga zo weer eens lezen in de koploper voor Dummy's :D

Suk6, gr, Jan

Idd leuke klus. Maar ja raak ik in ieder geval de draadniet kwijt :D :D :D
Wat voor probleem loop je aan met koploper?

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
hallo maikel,

ik zie voor het eerst jou draadje,en moet zeggen je baanplan ziet er wel enorm uit.gaan veel sporen in komen wens je veel succes verder,met het aansluiten van al je rails.


groeten peter(ke33)
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Citaat van: vanb op zaterdag 26 november 2011, 21:59:58
Citaat van: 44er op zaterdag 26 november 2011, 21:31:33
Hoi Maikel,
leuk klusje he, de bedrading aanbrengen  :-), Je bent goed op dreef met je houtwerk,
Koploper heb ik aan de praat maar zit nog een bugje  8o :o) in ,
gaat ook goed komen , ga zo weer eens lezen in de koploper voor Dummy's :D
Suk6, gr, Jan
Idd leuke klus. Maar ja raak ik in ieder geval de draadniet kwijt :D :D :D
Wat voor probleem loop je aan met koploper?
Maikel

In 1 blok een ongewenste stop,  :?heb het file opgestuurd naar een Koploper deskundige :D voor onderzoek B)
Voor de rest bezig met elektries aansluiten , dus ook draden solderen en naar bezetmelders brengen,

GR, Jan
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Citaat van: 44er op zaterdag 26 november 2011, 22:53:14
Citaat van: vanb op zaterdag 26 november 2011, 21:59:58

Wat voor probleem loop je aan met koploper?


In 1 blok een ongewenste stop,  :? heb het file opgestuurd naar een Koploper deskundige :D voor onderzoek B)


Ben de hele nacht bezig geweest maar ben eruit. Je hebt mail. :D

Gr, Ben.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Ben,

Het is te merken dat het laat geworden is. Je hebt in het verkeerde draadje geschreven :D :D


Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd FOTO'S)
Vandaag begonnen met de eerste draden aan te sluiten en weg te werken. Wat een klus. Maar wel belangrijk. Weet uit ervaring dat het goed wegwerken van de bedrading belangrijk is.



De keerlus is klaar. Loks rijden er probleemloos doorheen. Heb de rails gelijk goed schoongemaakt.

Bovenkant frame wat je ziet wordt de hoogte van het volgende schaduwstation.



De bedrading werk ik zoals gezegd aan de bovenkant weg aangezien het frame nagenoeg op de grond ligt. Ik snijd een smal reepje uit de ondervloer en leg hier het draad doorheen. Vervolgens een drupje hotmelt erop en alles blijft mooi liggen en is eventueel goed los te halen. Heb al wel wat blaren op de vingers :-( :-(



Vervolgens gaan de draden aan de ringleidingen of via boekbinders naar de gewenste plek. Volgens mij is dit wel netjes zo. De draden van de wissels liggen nog los. Deze komen later. Heb nu geen stekkertjes hier bij de hand.
Vind het solderen op het bruine installatiedraad wel wat lastig. Soldeerbout moet echt goed heet zijn wil het tin blijven zitten.



Aan de andere kant van het schaduwstation is nog werk zat. :( :(


Maikel

Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hey Maikel,

De bedrading op deze manier wegwerken is niet verkeerd, hou wel rijspanning en terugmelders bij elkaar uit de buurt.

Je hebt wel een 50 watt bout nodig om aan de dikke draad te kunnen solderen, anders stook je alles te lang warm.

Nog een paar draden te gaan  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Maikel,
Schiet lekker op bij jou.
Wat een verassende kleur onder je rails B) Jouw klus is dus dubbel zo groot als mijn schaduwstation(etje)
Voor het solderen van vd draad heb je idd meer warmte nodig (dikkere stift geeft al resultaat ,350 gr)
Aankomende week hetzelfde doen waar jij nu mee bezig bent en de bezetmelders volledig aansluiten dan
kan er test gereden worden voor het schaduwgedeelte, Koploper bij mij is nu dankzij hulp van Ben  :thumbup:
Als je iets verder bent kom ik de zaak eens bekijken, 8o
suk6 verder
Gr, Jan
Re:Bergbaan vanb:Tijdelijke keerlus gelegd. (geen communictie tussen pc en CS1)
Om rond te kunnen rijden moet ik aan het begin van het schaduwstation een tijdelijke keerlus maken. Dit wil ik gelijk op het frame leggen van het klimspiraal die hier komen moet.

Gisteren het frame voor de spiraal gemaakt. Houtwerk is wat overdreven dik maar j GRATISSSS :D :D
Heb me eerst goed ingelezen op Tilly's draadje. Na veel passen en meten kwam dit tevoorschijn.


Het spiraal gaat uitR2 en R3 bestaan met 2x 24188 ertussen. Het wordt dus een ovaal.
Hier heb ik  de rails er even opgelegd.


Vandaag de tijdelijke keerlus gelegd. Alle rails goed gepoetst en toen gaan rijden. De trein stopt nergens meer en de wissels werken allemaal. Blijkbaar is alles dus goed aangesloten :P

Dacht toen om alles maar eens in koploper in te gaan voeren. Maar er treed al gelijk een probleem op. Ik krijg geen communicatie tussen mijn laptop en de CS1. Ik heb draadloos internet hier. Nou moet je als ik het goed begrijp het DHCP gebeuren aanvinken. Als ik dit doe heb ik nog geen communicatie.
Nou ben ik alles behalve een computerexpert. Ik heb dus ook geen idee wat te doen. Hopelijk kan iemand mij helpen.


Maikel

Re:Bergbaan vanb:Tijdelijke keerlus gelegd. (geen communictie tussen pc en CS1)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Bergbaan vanb:Tijdelijke keerlus gelegd. (geen communictie tussen pc en CS1)
Hoi Maikel al een mooi begin zeg, voor de CS1/computer moet je de lan verbinding gebruiken met een cross over kabel. In de beschrijving van je CS1 staat de rest beschreven, zoals een ip adres aan je cs1 toekennnen, moeilijk om zo 1 2 3 hier te omschrijven.

vr gr Arie

Citaat van: vanb op zondag 04 december 2011, 13:10:35
Om rond te kunnen rijden moet ik aan het begin van het schaduwstation een tijdelijke keerlus maken. Dit wil ik gelijk op het frame leggen van het klimspiraal die hier komen moet.

Gisteren het frame voor de spiraal gemaakt. Houtwerk is wat overdreven dik maar j GRATISSSS :D :D
Heb me eerst goed ingelezen op Tilly's draadje. Na veel passen en meten kwam dit tevoorschijn.
<foto>

Het spiraal gaat uitR2 en R3 bestaan met 2x 24188 ertussen. Het wordt dus een ovaal.
Hier heb ik  de rails er even opgelegd.
<foto>

Vandaag de tijdelijke keerlus gelegd. Alle rails goed gepoetst en toen gaan rijden. De trein stopt nergens meer en de wissels werken allemaal. Blijkbaar is alles dus goed aangesloten :P

Dacht toen om alles maar eens in koploper in te gaan voeren. Maar er treed al gelijk een probleem op. Ik krijg geen communicatie tussen mijn laptop en de CS1. Ik heb draadloos internet hier. Nou moet je als ik het goed begrijp het DHCP gebeuren aanvinken. Als ik dit doe heb ik nog geen communicatie.
Nou ben ik alles behalve een computerexpert. Ik heb dus ook geen idee wat te doen. Hopelijk kan iemand mij helpen.


Maikel


Edit Gerard: foto-quote verwijderd
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hallo Mailel,

Ziet er goed uit de onderbouw maar vindt wel dat je aan de buitenkant minder ruimte overlaat kijk anders even op mijn topic bij de laatse update's dan zie je wat ik bedoel.
Succes en vooral veel plezier met de bouw.

Groet Wim.
Re:Bergbaan vanb:Tijdelijke keerlus gelegd. (geen communictie tussen pc en CS1)
Citaat van: dolphin op zondag 04 december 2011, 13:19:54
Hoi Maikel al een mooi begin zeg, voor de CS1/computer moet je de lan verbinding gebruiken met een cross over kabel. In de beschrijving van je CS1 staat de rest beschreven, zoals een ip adres aan je cs1 toekennnen, moeilijk om zo 1 2 3 hier te omschrijven.

vr gr Arie



Hoi Arie,

Dat weet ik. Dat is mij bij mijn vorige baan ook gelukt. Alleen nu met een draadloosnetwerk kom ik er niet uit. Als ik dat htpp adres invoer moet ik ineens een wachtwoord en een gebruikersnaam invoeren die ik niet heb. Van de week maar eens aan de winkelier vragen waar ik die router gekocht hebt. Heb er zelf te weinig verstand van.

Maikel
Re:Bergbaan vanb:Tijdelijke keerlus gelegd. (geen communictie tussen pc en CS1)
Citaat van: vanb op zondag 04 december 2011, 13:34:43

een wachtwoord en een gebruikersnaam invoeren die ik niet heb.


admin en 0000?
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Citaat van: Wim N op zondag 04 december 2011, 13:21:57
Hallo Mailel,

Ziet er goed uit de onderbouw maar vindt wel dat je aan de buitenkant minder ruimte overlaat kijk anders even op mijn topic bij de laatse update's dan zie je wat ik bedoel.
Succes en vooral veel plezier met de bouw.

Groet Wim.

Hoi
Wim,

Is inderdaad minder ruimte dan bij jouw. Maar ja ik heb die ruimte helaas niet. Ik heb uiteraard wel gekeken. In de bochten zit er zo'n 4cm ruimte tussen de rails en het draadeind wat er komt. Op de rechtenstukken is dit 3cm. De lange wagons gaan er ruim langs. Is gecheckt. Dus volgens mij moet dat voloende zijn toch?

Maikel
Re:Bergbaan vanb:Tijdelijke keerlus gelegd. (geen communictie tussen pc en CS1)
Citaat van: Spoorman op zondag 04 december 2011, 13:36:42
Citaat van: vanb op zondag 04 december 2011, 13:34:43

een wachtwoord en een gebruikersnaam invoeren die ik niet heb.


admin en 0000?

Bijna Ben,

Ben hier nu uit. Bedankt.

Maar hoe nu verder. Als ik in mijn CS1 het ip-adres en netmask leeg laat en alleen dhcp aanvink en vervolgens dit bevestigd, komt er vanzelf een nummer bij het ip-adres en netmask te staan. Deze nummers vind ik ook terug bij de gegevens van mijn netwerk. Er is dus blijkbaar wel verbinding. Maar bij koploper krijg ik de melding dat er geen verbinding is. Moet ik hier nog wat invoeren of zo omdat het om eendraadloos netwerk gaat?

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Als ik het http-adres invoer met de nummers die in mijn CS staan dan kom ik in mijn router ipv de ESU-site waar ik volgens de handleiding zou moeten komen. /hier zit dus ergens de fout denk ik. Maar wat :help: :help: :help: :help: :help:


Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Effe stap terug. :)

Je laptop is draadloos verbonden met de router en je CS met een kabel aan de laptop? Of zit je CS met een kabel  ook aan de router?

Gr, Ben.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Ben,

Laptop is draadloos verbonden met een router. Mijn CS zit met een kabel aan mijn laptop. Dezelfde kabel waar ik voorheen mijn CS verbond mijn mijn vaste computer die nu nog ergens in de opslag staat.

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Als je directe verbinding hebt met een kabel DHCP uitzetten. Ip adres invullen, gateway is 0.0.0.0 en subnet is 255.255.255.0.

Dan zou je verbinding moeten hebben met je Laptop en Koploper.

Gr, Ben.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Ben,

Het is gelukt. Ik moest in mijn laptop bij de LAN verbinding het IP adres invoeren en niet bij het thuis netwerk.
Ook gebruikte ik  een adres dat al in gebruik was. Laatste cijfer veranderd en t werkt :D :D :D :D

Vanavond maar stoeien met koploper.

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Maikel,

mooi dat het nu werkt, zie dat je nu een begin hebt gemaakt met de spiraal (houtwerk zal niet snel gaan werken :P :D}
ziet er idd mooi uit met r2 en r3, Zit er klaar voor naar de eertse resultaten van koploper :D
suk6,

Gr, Jan
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Maikel,

Dat wordt een mooie klimspiraal, de 2 x 24188 ertussen is een goed iedee om per ronde minder stijl te gaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hallo Maikel,

Wat een schitterend plan heb je gemaakt. Mijn plan lijkt inderdaad een heel klein beetje op dat van jou. Ik blijf dit zeker volgen.

Gr Dewey
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(eerste sporen uitgelegd)
Hoi Dewey,

Ben zelf ook zeer tevreden over het plan. Nu nog uitvoeren :D

Nogmaals al t zichtbare is k-rails. Er zitten weinig echte rechten stukken bij. Zeker de langere stukken niet. Vind ik mooier.

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Vanavond de eerste bezetmelders aangesloten. Vervolgens gaan testrijden. Maar krijg geen bezetmelding. De stekkers geprobeerd op alle manieren. Maar niks. Alle bezetmelders zijn voorzien van 1x massa. Daarna de wissels getest en een lok ingevoerd. Beide getest en dit werkt wel allemaal. Zit dus ergens in de aansluiting wat fout of invoer in koploper.
Morgen maar eens verder zoeken. Het is me op mijn vorige baan tenslotte ook gelukt.


Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
hallo maikel,

ik wens je veel succes met je baan,ik hoop dat het vlug allemaal inorde komt.en daar ben ik zeker van overtuigd,het is op je vorige baan ook goed gekomen dus hier ook.


groeten en succes;peter(ke33)
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Hoi Maikel,

das ff minder natuurlijk als je verwacht dat je kan rijden en er dingen gebeuren of beter die niet gebeuren,
ik kan wel de wijsneus uithangen met adviezen maar ik heb er de ballen verstand van, >:-D
Zelf heb ik vandaag ook weer e.e.a. meegemaakt met het mooie koploper :D
toch een adviesje , heb je of beter zie je de bezetmelders in het testprogramma?

Gr, Jan
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Hoi Jan,

In het testprogramma heb ik niks. Verder ben ik nog niet.

Leuk programma dat koploper :D :D :D
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Heb je in "onderhouden digitale onderdelen" ook aantal bezetmelders opgegeven?

Gr, Ben.
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Zal ook ff wijs doen, :D

Blokeigenschappen?
Pb

Gr, Jan
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Citaat van: 44er op woensdag 07 december 2011, 21:43:52

Zal ook ff wijs doen, :D


Hé jij daar: aan het werk man. Staan m'n wielen al op kwart voor zes? :P
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Citaat van: Spoorman op woensdag 07 december 2011, 21:38:38
Heb je in "onderhouden digitale onderdelen" ook aantal bezetmelders opgegeven?

Gr, Ben.

Yep heb ik gedaan. Je moet ze toch al kunnen testen zonder verdere gegevens in te voeren(blokken etc)

Maikel
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Hallo Maikel,

dat klopt helemaal, in het testprogramma worden de melders zichtbaar, tenminste als de verbinding met de baan tot stand is gekomen, dit zonder verder wat in koploper in te stellen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Bergbaan vanb: Er kan gebouwd worden(geen bezetmelding)
Hoi Maikel,

Zie je ze wel in je CS1?


groet,
Michiel