Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??

Gestart door Janvis dinsdag 16 augustus 2011, 16:55:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Hallo allemaal,

Mijn oog is gevallen op een v200 van Fleischmann namelijk de 4235. Maar als ik de onderkant zie dan zie ik alleen meet 1 of ander rond schijvje. Dat zal tog niet de sleper zijn?? want dan is de sleper wel heel erg klijn.

M.v.g. JW
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Nee, dat ronde schijfje zit onder (bijna) elke Fleischmann lok en dient om een schakelrail aan te sturen.
Als het een wisselstroom model is, zet Fleischmann daar keurig een sleper onder.
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Née dat is inderdaad niet de sleper. Het is een contact dat door FLeischmann is geintrduceerd (heel lang geleden) om Seinen, wissels etc mee te bedienen.

Groeten,
Marc
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Citaat van: Janvis op dinsdag 16 augustus 2011, 16:55:12
Hallo allemaal,

Mijn oog is gevallen op een v200 van Fleischmann namelijk de 4235. Maar als ik de onderkant zie dan zie ik alleen meet 1 of ander rond schijvje. Dat zal tog niet de sleper zijn?? want dan is de sleper wel heel erg klijn.

M.v.g. JW

Hallo Janvis,

Is dit hem toevallig?

Let wel,deze is al voor 3-rail geschikt :thumbup:

4235

Maar ik als ik jou was ook eens kijken naar het Roco wisselstroom model.

Zeker de nieuwste is de moeite waard,alleen die is helaas slecht tweedehands verkrijgbaar :(

M.v.g.

Hans V200.0



Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
De door Hans aangeprezen V200 van Roco bezit ik ook . Deze loopt erg mooi en is gewoon een mooie lok voor een goede prijs.
Enkele jaren terug was er ook een V200 van Roco  in de aanbieding  als maand lok, ik weet niet of dit het zelfde type was, stond toen nieuw in de winkels voor 129,00 euro's. Misschien  op MP even kijken je weet nooit.

Gr erik
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Hallo heren,

Het gaat inderdaad om de loc die hier boven is genoemd, vooral de prijs bevalt me wel. Weten jullie ook of hij standaard is voorzien van een decoder?
En wat is het nummer van de roco v200 dan? want mik kom wel ergens op internet een roco tegen maar die koste iets van 180 euro en dat is weer wat te veel.

Groeten Jan Willem
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Citaat van: Janvis op woensdag 17 augustus 2011, 06:20:54
Het gaat inderdaad om de loc die hier boven is genoemd, vooral de prijs bevalt me wel.
Er staat bij dat de loc origineel in wisselstroom uitvoering is. De 4235 is origineel een 2-rail analoge lok. Dus de tekst bij de advertentie kan niet kloppen.

Roco: ART.NR. 68846 ? 209,00  ART.NR. 68847 ? 289,00  ART.NR. 68749 ? 279,00

Mvg,
Peter
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
lk  ben even gaan zoeken heb deze lok destijd  als maand lok in  Borkel en Schaft aangeschaft.  De doos is blauw met een groene stiker  er op met de tekst" Mit neuen flusterschleifer   art nummer 69935  dbV200 028.

even gegoogled  de loc is van 2007 en in D ging hij voor 115 euro over de toonbank, Volgens het bericht was het een op nieuw uitgebrachte lok  van een  ongeveer 20 jaar oude mal.

Jan de loc die ik hier boven beschrijf  is met een decoder en last regeling wat mooi werkt, weet even niet uit mijn hoofd of er led verlichting en wisseling op zit ,ik meen van wel.

gr erik
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
 bij euro modeltrain staat de loc voor 159,99 te koop wellis waar in back order, maar je kan even kontakt met ze opnemen.
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Hallo heren,

Bedankt voor het meedenken en er zit zeer bruikbare info tussen, Mijn doelstelling is om onder de 100 euro een V200 te scoren. Ik vind echter de 3021 niet om aan te zien dus die wil ik niet.
Nu is er ook nog de 3382-3682-3380 en dat zijn opzig wel betaalbare loc's echter wat minder makkelijk te verkrijgen. Het voordeel van andere merken welke 3rail geschikt zijn is dat ze vaak al een decoder aan boord hebben en een gelijkstrommotor, dus daar komen geen verdere kosten meer bij voor het ombouwen.

Maar we blijven stug door zoeken  :D

Groeten JW
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Jan de aanhouder wint :D

gr erik
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
'k Bezit deze Fleischmann modellen:
===> Klik
===> Klak
===> Klek
En ben daar zeer tevreden over.
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Ik ben inmiddels met de eigenaar van de fleischmann v200 in gesprek via de mail, hij zegt dat het een 3rail uitvoering is en mailt me vanavond even een foto van de onderkant.
Hij nodigde me al uit om de loc te komen bekijken maar helaas woont ie wat ver weg, maar als we het over de prijs eens kunnen worden dan gaat het de fleischmann worden denk ik.
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Je hebt denk ik het voordeel van 4wielstel aandrijving. Check dat nog even.

Met een Roco~ heb je dat niet, vrijwel altijd wordt tenminste één en soms twee aandrijvingen opgeofferd voor de sleper.

Ik denk dat het een goede koop is.

Gr, Ben.
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Hoi Jan-Willem,

ik heb laatst via marktplaats de Marklin 33803 voor 100 euro kunnen kopen.
Is een erg mooi model en heeft nog geluid ook :D.

Afbeelding via google

Alleen heb ik hem omgebouwd met een lokpilotV4, dus nu zonder geluid >:-D.
Misschien nog eens een loksound erin proppen B).

Dus misschien is dit ook iets voor jou?

Groeten Sander
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Hallo heren,

@Ben:
Hij is niet op 4 assen aangedreven, ik heb net een mail met wat foto's van de onderkant en binnenkant van de loc. Hij heeft de motor in 1 van de draaistellen zitten en is dus op die 2 assen aangedreven, ook heeft ie helaas in maar 1 cabine interieur want achter de ruiten van de andere cabine kijkt je tegen de motor aan. Maar voor 70 euro is het volgens mij geen miskoop.

@Sander:

Als je mij ook 1 kan leveren voor 100 euro hou ik me aanbevolen  :D, waar heb je dat voor elkaar gekregen want 100 euro voor een loc met sound is niet gek.

Gr JW
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Ik was ook al een tijdje opzoek en toevallig stond deze lok op marktplaats.
Dus ik dacht, ik bied gewoon 100 euro :D.

En tot mijn verbazing ging hij meteen akkoord.
Dus soms heb ik nog wel eens een mazzeltje op marktplaats >:-D >:-D.

Is wel een delta lok, maar na de ombouw rijdt hij goed.
Het is alleen geen C-sinus, maar de oude vertrouwde marklin motor.
Wel makkelijk in onderhoud en ombouw :D.

Ik zag trouwens een tijdje terug op de beurs in Dortmund een Roco V200~ compleet met loksound voor 120 euro. Was ook een erg mooie aanbieding, dacht ik zo.

Groeten Sander
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Wie heeft ervarinf met fleishmann 3rail modellen??
Citaat van: Seinwezen op woensdag 17 augustus 2011, 19:48:29
Ik was ook al een tijdje opzoek en toevallig stond deze lok op marktplaats.
Dus ik dacht, ik bied gewoon 100 euro :D.

En tot mijn verbazing ging hij meteen akkoord.
Dus soms heb ik nog wel eens een mazzeltje op marktplaats >:-D >:-D.

Is wel een delta lok, maar na de ombouw rijdt hij goed.
Het is alleen geen C-sinus, maar de oude vertrouwde marklin motor.
Wel makkelijk in onderhoud en ombouw :D

Groeten Sander

Hoi Sander,

Je hebt inderdaad mazzel,en een erg mooie lok :thumbup:
Maar of deze ook analoog was durf ik te betwijfelen,want dan is er geen Märklin-sounddecoder die wil werken.
Of heb je het niet over de 37803?

@ Janvis,

Deze lok heeft ook een motordraaistel,en mist dus zowiezo het andere aangedreven draaistel.
Tenminste als je de 4235 aan houd,en deze was niet orgineel in 3-rail verkrijgbaar.
Dat ie wel zo is aangeboden is meegenomen,maar als je de lok niet mooi vind,of niet koopt,kijk dan ook eens goed in Houten rond.
De 27ste augustus is deze beurs er weer,en mocht je in de buurt zijn.............

M.v.g.

Hans V200.0