Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Fouten van marklin

Gestart door robert9368 maandag 15 augustus 2011, 18:08:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2011

offline
Re:Fouten van marklin
@ Jasper

Is dat in de buurt van het museum ?

Martijn
Re:Fouten van marklin
Dat is in het 'museum' (ehhh, erlebniswelt :-) )....

Walter
Re:Fouten van marklin
AlfaRent
gast

Re:Fouten van marklin
Goedemorgen Hans, die wisselaandrijving is Marklin onwaardig ja. Hoeveel V200's heb jij lopen? En heb jij zowel die blauwe V300 van Krauss-Maffei als de purperrode DB-V300? Ik he die rode en een vriend van mij die blauwe. Vergis ik mij of loopt die blauwe stiller? Zijn die technisch hetzelfde? Bij die blauwe vind ik het grijze frame waar de wielen in vast zitten trouwens erg plasticachtig overkomen. Goede dag! Floris
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: AlfaRent op dinsdag 29 november 2011, 07:33:57
Goedemorgen Hans, die wisselaandrijving is Marklin onwaardig ja. Hoeveel V200's heb jij lopen? En heb jij zowel die blauwe V300 van Krauss-Maffei als de purperrode DB-V300? Ik he die rode en een vriend van mij die blauwe. Vergis ik mij of loopt die blauwe stiller? Zijn die technisch hetzelfde? Bij die blauwe vind ik het grijze frame waar de wielen in vast zitten trouwens erg plasticachtig overkomen. Goede dag! Floris

Hallo Floris,

In mijn verzameling heb ik twee V300's,te weten de blauwe en de andere kleurvariant van Kraus Maffei.
Een purperrode hoop ik nog eens wat voordeliger op de kop te tikken,en je hebt er inmiddels al twee verschillende van.
Eentje met V300 in het nummer,en eentje met V230 erop in het nummer.
Technisch zijn al deze lok's gelijk aan elkaar,en misschien was die van jouw vriend beter ingelopen.

De blauwe heeft inderdaad wel een raar kleurtje op de draaistellen,maar over het algemeen,vind ik dat in het echt beter overkomen,dan op de ooit door Märklin gepubliceerde foto's te zien was.

Op de volgende twee foto's zijn mijn blauwe V300,en wat V200's met mijn andere lok te zien.
Voor de volledigheid,dit zijn niet al mijn V200's,want ik heb een groothoeklens nodig om dat te doen :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
AlfaRent
gast

Re:Fouten van marklin
Hallo Hans, bedankt voor de info. Wat heb jij met de V200's en V300's?
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Hallo Floris,

Dat gaat ver terug in de tijd,en is niet voor in dit draadje bedoeld.

Het grote voorbeeld sprak mij aan als kleine jongen,en dat is alleen maar erger geworden.

Kan je wel een stukje geschiedenis laten weten d.m.v. PB,als je dat wilt.

Opdat dit draadje van verdere afwijkingen verschoond blijft ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re:Fouten van marklin
Nog even terugkomend op mijn berichten over het Köfje (bericht #125 en #137).

Het niet werken van de Telex koppelingen blijkt een probleem te zijn in de ESU software van de CS1R en ECoS2. Het probleem zit 'm in het feit dat deze koppelingen in de functiemapping niet terug te vinden zijn en door M* op een vast adres zijn geprogrammeerd. Geldt ook voor sommige BR 151's met Telex.
Het eerste Köfje was toch kapot bij de LEDjes, dus toch goed dat ik 'm kon ruilen. Maar nu bij de tweede ook het telex probleem optrad ben ik eens op het ESU forum gaan rondkijken.
Er wordt door ESU aan een oplossing gewerkt, hopelijk werkt de telex weer bij de volgende update. Maar toch weer slecht van M* dat dit weer op een niet-standaard manier is gebouwd. En de andere centralemakers niet zijn ingelicht.

Volhouden...
Paul
Re:Fouten van marklin
stefant4
gast

Re:Fouten van marklin
hallo allemaal.
Ik heb een vrije dag vandaag,en zodoende ben ik een beetje aan het lezen hier en daar. nu stuitte ik dus op dit topic. 1 of 2 pagina's terug las ik iets iver de decoders die tussen 2005-2008 geplaatst zijn. geldt dat voor de mfx decoders of voor alle decoders die door märklin geplaatst zijn?
ik stel deze vraag uit nieuwschierigheid maar ook een beetje uit eigenbelang,want ik wil graag een br01 (29010) kopen binnenkort,en nou vraag ik me af of die er ook last van heeft. ik heb zelf nooit iets gehoord over die loc, behalve dat er een keer een decoder doorgebrand is bij iemand,waardoor de tender kap gesmolten is,maar dat kan ook zijn eigen schuld geweest zijn i.v.m. kortsluiting.
Ik heb een afspraak gemaakt met de verkoper van het locje dus ik ga hem kopen,dat staat vast,maar als het een veel voorkomend probleem is bij die loks en vooral die decoders dan ga ik toch eens nadenken of ik er niet beter een loksound in kan (laten) maken. zelf heb ik eigenlijk nooit kortsluiting op de baan,hoogstens een keertje door een nietje of een stukje ijzerdraad dat per ongeluk op de rails is beland. als er dan een trein langs rijdt wil het wel eens gebeuren dat dat nietje o.i.d. door de sleper verschuift en contact maakt.

maar goed,mijn vraag: zijn er bij de br01 met art. nr. 29010 uit 2008 ook gevallen bekend met kapotte decoders door marklin?
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Hallo Stefant4,

Ten eerste bedoel je waarschijnlijk de lok uit 29010,en die heeft geen apart nummer,dus is het lastig zoeken naar welke decoder of erin zit.
Dat kan je alleen aan de cijfers op het stickertje aan de onderkant zien.

Ten tweede  behoeft het ook niet elke decoder te wezen die Märklin had opgenomen in het programma.
En Märklin produceert niet zelf de decoders,die zijn van een andere partij afkomstig.
Welke? Daar zitten opnieuw grote vraagtekens bij.
Toch zijn er nog decoders die uit de tijd van samenwerking met Esu stamden,en daar zitten ook de MFX decoders onder.

Dit topic geeft je misschien een verkeerde indruk,zeker als je de gevallen op zich bekijkt,maar je moet ook niet meteen generaliseren.
Er zijn ook lok's met decoders die nergens last van hebben.

Wellicht is dat te zien in dit filmpje filmpje

De kwaliteit,staat op een laag pitje bij Märklin,en ze zullen er heel veel aan moeten doen,om dat weer in het gareel te krijgen.
Nu ligt dat voor vele zaken in eigen handen,en daar hebben ze verantwoordelijkheid voor.
Maar of ze die ook snel zullen nemen.........

M.v.g.

Hans V200.0


Re:Fouten van marklin
stefant4
gast

Re:Fouten van marklin
bedankt hans,die bedoelde ik inderdaad ja. ik ging er al wel een beetje van uit dat er altijd probleemgevallen zijn en dat er ook decoders zijn die nooit kapot gaan en ik ging hem sowieso wel kopen,maar als ik zoiets lees over die decoders dan ga ik altijd nadenken. maar goed,mijn vraag is beantwoord eerst,en ik zie vanzelf hoe het bij mij gaat.
fijne kerst allemaal
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Hoi Stefant4,

Was je niet op zoek naar een dergelijk filmpje?

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
stefant4
gast

Re:Fouten van marklin
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 24 december 2011, 19:39:49
Hoi Stefant4,

Was je niet op zoek naar een dergelijk filmpje?

M.v.g.

Hans V200.0

jawel,maar deze kende ik al en ik bedoelde eigenlijk een filmpje van die loc op een recht stuk spoor en de camera er vlak naast. dit filmpje heeft natuurlijkk ook wel iets
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: stefant4 op zaterdag 24 december 2011, 19:44:41

jawel,maar deze kende ik al en ik bedoelde eigenlijk een filmpje van die loc op een recht stuk spoor en de camera er vlak naast. dit filmpje heeft natuurlijkk ook wel iets

Hallo Stefant4,

Check dan ook die club dan uit Fulda eens,die ook veel nieuwe lok's belicht van dichtbij.
Wellicht zit daar ook de lok uit die beginset er tussen.

Hier een linkje:   filmpje

Allicht niet de juiste lok,maar je bedoelde waarschijnliojk wel de manier zoals het gefilmd is.


M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: stefant4 op zaterdag 24 december 2011, 15:22:51
Ik heb een afspraak gemaakt met de verkoper van het locje dus ik ga hem kopen,dat staat vast,maar als het een veel voorkomend probleem is bij die loks en vooral die decoders dan ga ik toch eens nadenken of ik er niet beter een loksound in kan (laten) maken.
Deze lok is uitgerust met een ESU loksound decoder, welliswaar aangepast voor Märklin, maar als ie het prima doet, waarom zou je op voorhand de decoder wisselen?

Citaat van: stefant4 op zaterdag 24 december 2011, 15:22:51
ik heb zelf nooit iets gehoord over die loc, behalve dat er een keer een decoder doorgebrand is bij iemand,waardoor de tender kap gesmolten is,maar dat kan ook zijn eigen schuld geweest zijn i.v.m. kortsluiting.
Kijk eens op http://www.marklin-users.net/forum/yaf_postst20265_Fried-decoder---WHY.aspx
In principe kan de decoder niet kapot gaan door sluiting tussen sleper en rail, immers de kortsluitstroom gaat niet door de decoder.
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re:Fouten van marklin
Lucien,

Bij mijn bezoekje vreesde je er nog voor en nu helaas is de vrees bittere realiteit ! Eigenlijk een zonde zoveel betalen voor uiteindelijk een hele boel narigheid en achterloop om alles 100% te krijgen (zoals het eigenlijk zou moeten zijn !)

Ben je al naar je hofleverancier geweest ? Zag dat hij die zw.Marklin wagen aanbood op zijn website !

Groeten Peter ;)