Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Fouten van marklin

Gestart door robert9368 maandag 15 augustus 2011, 18:08:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Fouten van marklin
veldkamp
gast

Re:Fouten van marklin
Er is niets fout aan een treinstel zoals; de Thalys wanneer deze zijn assen verliest. Gewoon bij M* vergeten plantaardige olie gebruiken >:-D
Bij AH kun je deze spot goedkope treinstellen herstellen voor 1,29 euro dan heb je nml.l een liter zonnebloem olie. >:-D
Vervolgens gewoon even het treinstel een paar maanden ongebruikt laten staan!
Waar zeuren de bezitters van zo'n Thalys toch over!!!!!!

Man,man wat een onzin!


gr erik
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: veldkamp op maandag 03 oktober 2011, 13:52:07
Er is niets fout aan een treinstel zoals; de thalys wanneer  deze zijn assen verliest. gewoon bij M* vergeten plantaardige olie gebruiken >:-D
Waar zeuren de bezitters van zo'n Thalys toch over!!!!!!
gr erik
Mag frituurolie ook ?
Gr. jean
Re:Fouten van marklin
veldkamp
gast

Re:Fouten van marklin
Ik denk toch meer  een (druk)foutje van M* want, ik verkondig geen onzin  >:-D >:-D >:-D >:-D
Het word N.B. benoemd door M*  en waar rook is vuur. :D


gr erik
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: veldkamp op maandag 03 oktober 2011, 16:53:28
Ik denk toch een weer (druk)foutje van M* want, ik verkondig geen onzin .
gr erik
Erik, ik heb er de service folder van een ouder type lok bijgenomen en er staan twee prentjes op, één met Marklin-Oil 7199 en een lachend gezichtje en één met Olio d'Olive met een groot kruis door. Iedereen doet wat hij wil, ik gebruik frituurolie en het smaakt nog goed ook.
Mvg. Jean.
Re:Fouten van marklin
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: KeyWest op maandag 03 oktober 2011, 17:40:10
Iedereen doet wat hij wil, ik gebruik frituurolie en het smaakt nog goed ook.
Mvg. Jean.

De periode dat ik mijn locomotieven opat ligt alweer een poosje achter me. Ik kan je een hele goede zielenknijper aanraden als je wilt? :mrgreen:
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: KeyWest op maandag 03 oktober 2011, 17:40:10

Erik, ik heb er de service folder van een ouder type lok bijgenomen en er staan twee prentjes op, één met Marklin-Oil 7199 en een lachend gezichtje en één met Olio d'Olive met een groot kruis door. Iedereen doet wat hij wil, ik gebruik frituurolie en het smaakt nog goed ook.
Mvg. Jean.

Op zo'n momenten heb ik echt compasie en vraag ik mij af wat zo'n mensen dan 's middags voorgeschoteld krijgen !  :O :P>:-D
Groeten Peter
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: metpetergaathetbeter op maandag 03 oktober 2011, 23:09:11
Op zo'n momenten heb ik echt compasie en vraag ik mij af wat zo'n mensen dan 's middags voorgeschoteld krijgen !  :O :P>:-D
Groeten Peter
Gefrituurde bielzen ! >:-D
Re:Fouten van marklin
veldkamp
gast

Re:Fouten van marklin
En ongezouten dwarsliggers >:-D
gr erik
Re:Fouten van marklin
robert9368
gast

Re:Fouten van marklin
heb nog en fout ontdekt jongens :P

De marklin thalys de nieuwe waar de assen er zo maar onderweg vallen  :?
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re:Fouten van marklin
Dit weekend in Houten een set Köf III met goederenwagens (26340) gekocht (besteld bij een grote Duitse M-dealer). Deze loc heeft 2 problemen:
- de telexkoppelingen werken niet;
- de sluitseinen aan de motorzijde werken niet (hoewel ik niet zeker uit de beschrijving kan halen dat deze ook aanwezig zijn, d.w.z. of er ook rode led's daar zitten). Op m'n CS kan je ook aan de voor- of achterkant de verlichting uitschakelen of een dubbel A-sein aanzetten, dat werkt dan weer wel. Maar analoog zou alleen de front- en sluitverlichting moeten werken, en ook daar werkt de sluitverlichting aan de motorzijde niet.

Dit is de derde loc in drie, vier jaar die problemen heeft. Dit is voorlopig echt de laatste loc die ik van M gekocht heb. Ik wacht de berichten over kwaliteitsverbetering in de toekomst hier af...

Paul
Re:Fouten van marklin
Citaat van: pajomaho op maandag 10 oktober 2011, 22:05:01
Dit weekend in Houten een set Köf III met goederenwagens (26340) gekocht

Hoi Paul.

Dat is wel sneu.Een nieuwe set?We hebben wel eens locs gekocht maar die lieten we dan in Houten op een baan testen.Dan kan je er nog mee terug.Hoop voor je dat je de volgende keer bij de handelaar kan verhalen.

Harald & Alex
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re:Fouten van marklin
Hoi Harald & Alex,
Ja de set is nieuw (net vorige maand uitgekomen).
Opvallend is hierbij dat ik de set al in april bij die handelaar(Jim Knopf) had besteld. Hij mailde mij of ik inderdaad de set had afgehaald (kennelijk was hij zijn eigen administratie van afgelopen zaterdag kwijt?), waarop ik hem mailde dat de loc het niet goed deed.
Ik kan hem omruilen (opsturen naar Duitsland, of volgende beurs in Houten). Toch netjes. :thumbup:
Maar oh, oh, oh, wat een slechte eindcontrole bij Märklin.  :( 't Zou toch niet mogen vóórkomen!
Paul
Re:Fouten van marklin
tomzethof
gast

Re:Fouten van marklin
Als ik dit allemaal lees, en ik heb al heel wat gelezen, dan koop ik alleen nog maar oud spul.
Heb zelf alleen maar oude loks van 40 jaar of ouder. Stalen opbouw. Het kan ook nog vallen.
Dat is ook wel eens gebeurd en daar kon het gelukkig tegen.
Bij deze oude modellen heb ik technisch geen mankementen.
Misschien ben ik niet kritisch genoeg of komt het omdat ik het niet zo nauw neem ?
Geniet gewoon van je spullen. Het hoeft niet altijd perfect te zijn.
Maar als ik een nieuwe loc zou kopen mag je wel 100% verwachten. Laat dat duidelijk zijn.

Veel plezier allemaal met je hobby.

gr, Tom
Re:Fouten van marklin
Citaat van: pajomaho op woensdag 12 oktober 2011, 20:26:28

Ik kan hem omruilen (opsturen naar Duitsland, of volgende beurs in Houten). Toch netjes. :thumbup:


Inderdaad netjes.Denk dat we met zijn allen blij mogen zijn dat er nog correcte handelaren/winkeliers zijn die er geen probleem van maken.  :thumbup:

Marklin daarentegen moet er wel doodziek van worden als je veel spullen terug krijgt.Is toch een kostenpost..........

Harald & Alex
Re:Fouten van marklin
veldkamp
gast

Re:Fouten van marklin
M* gaat steeds meer op voormalig  vliegtuigbouwer Fokker lijken :(
De gebruikte toestelen waren populairder dan de nieuwe toestelen :D
Je weet hoe het afliep met Fokker  >:-D

gr erik
Re:Fouten van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: pajomaho op maandag 10 oktober 2011, 22:05:01
Dit weekend in Houten een set Köf III met goederenwagens (26340) gekocht (besteld bij een grote Duitse M-dealer). Deze loc heeft 2 problemen:
- de telexkoppelingen werken niet;
- de sluitseinen aan de motorzijde werken niet (hoewel ik niet zeker uit de beschrijving kan halen dat deze ook aanwezig zijn, d.w.z. of er ook rode led's daar zitten). Op m'n CS kan je ook aan de voor- of achterkant de verlichting uitschakelen of een dubbel A-sein aanzetten, dat werkt dan weer wel. Maar analoog zou alleen de front- en sluitverlichting moeten werken, en ook daar werkt de sluitverlichting aan de motorzijde niet.
Paul, heb je al geprobeerd de lok te resetten?
Kijk eens in de functionmapping of alles goed is ingesteld, je hebt een CS dus dat moet lukken.
Terugsturen lijkt me meteen zo rigoureus en extra kosten.
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re:Fouten van marklin
Ad,
Uiteraard heb ik gekeken of alle functies gemapt waren. Dat leek wel het geval te zijn, maar toch deed hij het niet. Ook een reset haalde niets uit.
Ik heb afgesproken 'm om te ruilen op de beurs van november, scheelt in ieder geval porto en omdat ik redelijk in de buurt woon en toch wel gegaan zou zijn, kost dat niet veel extra.
Paul
Re:Fouten van marklin
Aliebengalie
gast

Re:Fouten van marklin
Paul.
Als je niet precies weet wat voor verlichting de loc zou moeten hebben,kun je toch vaak op de site terecht bij product bespreking vind je meestal de gegevens,en ook van de verlichting.
Ook is vaak op youtube de sets - locs te vinden,heb je nog bewegende beelden ook.

Mvg: Alex
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re:Fouten van marklin
Goed idee, Alex: Youtube.
Van de enige twee filmpjes die ik vond (slechts 3 uur eerder geplaatst) toonde één de Köf III MET 2 hartstikke rode sluitlichten aan de motorzijde. Conclusie is zeker: de mijne is kapot.
Nog buiten het feit dat de telexkoppelingen het niet doen.

Gewoon een maandag- of vrijdagexemplaar, dus (eindcontroleur nog niet wakker of al aan het bier).

Paul
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re:Fouten van marklin
naar verluid heeft die eindcontroleur een arbeidsongeval gehad ! Die zit naar verluid net als ik met een gebroken voet thuis !
Die heeft nl. al die assen van die thalys op zijn voet gekregen  >:-D

Groeten Peter ;)
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2008

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: veldkamp op donderdag 13 oktober 2011, 20:38:00
M* gaat steeds meer op voormalig  vliegtuigbouwer Fokker lijken :(
De gebruikte toestelen waren populairder dan de nieuwe toestelen :D
Je weet hoe het afliep met Fokker  >:-D

gr erik


Klopt, ook bij Fokker wilde de klant niet voor kwaliteit betalen en moest alles zo goedkoop mogelijk.
Re:Fouten van marklin
ach laat maar.... wilde iets roepen dat de kwaliteit bij anderen niet zo duur moest worden betaald als bij Fokker, maar laat maar......
Re:Fouten van marklin
Ronald69
gast

Re:Fouten van marklin
Ik weet niet of je dit een fout kunt noemen of is misleiding een beter woord voor dit product.

In de begeleidende tekst wordt vermeld dat er een foto(zwart-wit) uit 1952 in de kist zit terwijl er in de product informatie wordt gerept over de bedrijfstoestand in 1957/58.
1204 in 1957
1215(uit de serie 1215-1225) in 1955

Van fouten of misleiding kan ook gesproken worden van de 1100 set terwijl dit gewoon omgespoten en omgenummerde modellen zijn.
Dat het ook anders kan heeft Roco wel bewezen.

Grt, Ronald.
Re:Fouten van marklin
Spoorman
gast

Re:Fouten van marklin
Citaat van: Ronald69 op zaterdag 22 oktober 2011, 15:10:02

Van fouten of misleiding kan ook gesproken worden van de 1100 set terwijl dit gewoon omgespoten en omgenummerde modellen zijn.
Dat het ook anders kan heeft Roco wel bewezen.


Je bedoelt het veel te lage afgezakte nummerschildje op de Roco 1103 en het scheef op de poten staan? :D

Gr, Ben.
Re:Fouten van marklin
Ronald69
gast

Re:Fouten van marklin
Daar is idd veel over gepraat maar v.w.b. mijn versie(1145) heb ik geen last mee.

Bedoel eigenlijk, maar dat wist jij natuurlijk wel, over het verschil in afwerking tussen de Märklin en Roco.


Grt, Ronald.
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fouten van marklin
Maar wat is daar dan fout of misleidend aan? Iedereen weet wanneer Märklin de 1100 heeft ontwikkeld en welke beperkte veranderingen sindsdien zijn doorgevoerd. Märklin heeft nergens beweerd dat er een nieuw model is gemaakt. Dat de prijs idioot hoog is voor twee tanelijk aftanse modellen is wat anders, maar toch geen misleiding.

En dat van die foto's zal me toch redelijk aan mijn aars oxideren.
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2008

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: henkv op zaterdag 22 oktober 2011, 17:23:23
En dat van die foto's zal me toch redelijk aan mijn aars oxideren.

Heb jij er dan iets inzitten dat kan roesten?
Re:Fouten van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Fouten van marklin
Da's wel weer genoeg. Terug naar het onderwerp aub.

grtn,
Herman
Re:Fouten van marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Fouten van marklin
Mijn Marklin 1117 ziet er van boven toch echt anders uit, mooiere stroomafnemers en dergelijke, standaard van Marklin. En verder, als je iets duidelijk wilt uitleggen is het raadzaam scherpe fotos te plaatsen.
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re:Fouten van marklin
Afgelopen zaterdag mijn Köf setje geruild.
De nieuwe loc doet het wel zoals het hoort.
De ingeruilde was dus echt kapot.

Groeten,
Paul
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: pajomaho op zondag 13 november 2011, 20:00:58
Afgelopen zaterdag mijn Köf setje geruild.
De nieuwe loc doet het wel zoals het hoort.
De ingeruilde was dus echt kapot.

Groeten,
Paul

Ik zou zeggen; das dan goed bericht ;)

Dennis
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: minirailz op zondag 13 november 2011, 21:08:05
Citaat van: pajomaho op zondag 13 november 2011, 20:00:58
Afgelopen zaterdag mijn Köf setje geruild.
De nieuwe loc doet het wel zoals het hoort.
De ingeruilde was dus echt kapot.

Groeten,
Paul

Ik zou zeggen; das dan goed bericht ;)

Dennis

Dit is de coulance van een handelaar,niet van Märklin,en mooi dat jouw probleem uit de wereld is.

Voor de handelaar begint het pas.........

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2008

offline
Re:Fouten van marklin
Ik wil niet negatief doen maar vorig jaar 4 loks gekocht,waarvan er 3 niet geheel in orde waren .
Het is wel weer gerepareerd,maar het is toch niet zoals het hoord.
Je koopt iets nieuws tussen de 300 a 400 euro.
Vervolgens kom je thuis en je bent al bang als je hem op de rails wil zetten.
Het is me nu al bij 3 van de 4 gekochte loks gebeurd.
Als je dat mee maakt heb je toch de pest in,en je hebt ze niet even snel terug van reparatie.
Voor dat geld verwacht ik heel wat meer.
Ik koop dus voorlopig geen nieuwe loks meer.
Maar ik heb er wat anders voor bedacht,want ondanks dit blijf ik toch een groot marklin fan.
Ik koop alleen nog maar 2e hands,en dat bevalt prima en is een stuk goedkoper.
Dan is het toch een voordeel dat ik analoog rijd.
Dit jaar 7 loks gekocht via marktplaats tussen de 50 en 100 euro.
En wat denk je alles doet het prima alle loks 15 a20 jaar oud.
Al is het natuurlijk wel zo bij de nieuwe loks van nu zitten zoveel funckties.
Daar kan dus meer kapot aan gaan.
Dan maar tevreden met iets minder,maar heb er net zoveel plezier mee

Tony :) :P :-)






Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Märklin laat het peil van de kwaliteit kelderen en doet er niets tegen.

Dit doen ze vanwege de omzet die ze ook drastisch nodig hebben,want de fabriek moet draaien.

Stilstand kost meer,dus zeggen dat je met minder nieuwtjes betere modellen krijgt gaat niet helemaal op.

Ze hadden ook zich eens op de reserve onderdelen kunnen richten,want er zijn al dingen die niet meer geproduceerd worden,maar wel vraag naar is.

Een raampje hier,een buffer daar,het zijn dan wel geen grote bedragen,maar als je het wereldwijd bekijkt,kom je misschien tot een andere conclusie.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re:Fouten van marklin
helemaal mee eens, Hans,
Dan zouden de reparaties bij Keuterman ook korter duren (daar wachten ze ook maanden op een onderdeel; of als ze de loc naar M* hebben gestuurd, ligt hij daar maanden te wachten op dat onderdeel).

Paul
Re:Fouten van marklin
AlfaRent
gast

Re:Fouten van marklin
Ik ben zelf verkoper en geloof dat je je klanten deels zelf verwend. De lat wordt door klanten, leverancier, de markt en concurrentie steeds hoger gelegd. Neem mijzelf als voorbeeld: ik bestel de nieuwe BR042 nu niet omdat die oliegestookt is en ik het wegrijgeluid van de kolengestookte mooier. En Marklin komt vast over 2 tot 3 jaar met die. Hopelijk uit tijdperk III, anders wacht ik weer. En hij moet wel van de DB zijn...

Een paar jaar geleden ging het financieel niet goed met Marklin. Een treinvriend van me, ook verkoper, verbaasde zich over de dikte van de jaarcatalogus. Zou dat niet mede-oorzaak van de problemen zijn?

De mogelijkheden die Marklin systems biedt zijn fantastisch. Ik kon er als kind alleen maar van dromen: optrek- en remvertraging, rijgeluid, lampen op afstand aan, toeters, stationsgeluiden, pantrografen op afstand bediend, rookgeneratoren schakelbaar, etc. En tuurlijk heb ik wensen, zoals plug en play seinen. Want ik ben kritisch. En perfectionistisch. En daarom rij ik Marklin, een prima product voor acceptabele prijzen!
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Hoi Alfarent,

Het probleem bij Märklin lag ook in het feit dat de fabriek groot is,en als dat allemaal stil ligt,of de helft ervan,dan kost dat ook zwaar geld.
Dus ligt produceren voor de hand,en mij verbaast de dikke catalogus niet.

Je bent kritisch?
Dat durf ik in twijfel te trekken,want zoals je over Märklin praat,gaat voor de huidige maatstaven niet meer op :( :( :(
En acceptabele prijzen?
Zou het eerder "aan het product gerelateerde prijzen" noemen,acceptabel geldt nu eenmaal niet voor iedereen :(

Meerdere functies en details hebben een prijskaartje,en hoe meer gadgetjes erop,kan er ook meer stuk helaas.
Zeker nu er nog minder dan steekproefgewijs wordt gecontroleerd,of helemaal niet.
Dit is dan helaas een verkeerde bezuinigingsmaatregel,en ik hoop dat ze dat heel snel goed gaan beseffen.

Misschien komt het dan ooit nog weleens goed,met het merk met trouwe aanhangers ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
AlfaRent
gast

Re:Fouten van marklin
Goedemorgen Hans,

Je opmerking over de grote fabriek geeft wel mooi aan waar het probleem zat/zit: ouderwetse fabrieken produceren zo efficiënt en veel mogelijk en Verkoop moet zien de voorraad zo goed mogelijk weg te werken. Moderne bedrijven zijn Marketinggeoriënteerd en proberen dus de behoeftes van klanten in te vullen. Die gedachte moet niet alleen bij de afdeling Marketing en Sales aanwezig zijn, hij moet in de hoofden en werkwijze van alle medewerkers ingebakken zijn.

Ook ik ken de teleurstelling van het ophalen van een nieuwe V300 die thuisgekomen niet goed blijkt te zijn. Dan ben je je gloednieuwe loc 4 weken kwijt naar Keuterman en krijg je niet eens een goede onderbouwing van de noodzakelijke reparatie.

Als ik echter de detaillering en techniek van Marklinlocs zie en weet dat ook de tussenhandel ervan leeft, vind ik persoonlijk de prijs-kwalitetsverhouding optimaal. Als ik dan voor die 1 a 2 locs die ik per jaar nieuw koop EUR 50 oid extra moet betalen vanwege 100% kwaliteitscontrole, neem ik de verantwoorde gok. Want rotzooi is het niet. Maar op dit punt hebben jij en ik blijkbaar een andere mening. Dat kan.

Geloof me: ook ik ben een zeikerd!

Veel plezier met de hobby vandaag, Floris
Re:Fouten van marklin
veldkamp
gast

Re:Fouten van marklin
Kijk zo kan het ook!


Ik wil op deze wijze  jullie laten weten dat SCALETRADING of wel de importeur van PIKO tot geweldige resultaten in staat is                

Vrijdag rond de klok van drie  koppelingen besteld voor mijn NS Hondekop.
Deze zijn na  een proefrit op een helling na een valpartij van het treinstel van een hoogte van 110cm afgebroken  (ik hoop dat Ben dit niet leest)
Gisteren om 09.30 bezorgt TNT de bestelling aan huis .


SCALETRADING: nogmaals bedankt  zoals ik al in mijn mail naar jullie schreef jullie overtreffen Overtoom   . Klasse  
 
Ik bestudeer net de nota en wat zie ik GEEN verzendkosten door berekend, GEWELDIG TOCH wat een bedrijf dat SCALETRADING


En helaas heb ik geen aandelen in dit mooie bedrijf  


 

gr erik

Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Fouten van marklin
Erik,

Sorry. TNT bezorgt niet op zondag ;)

Heb dezelfde ervaring met Artitec. Zat lakschade op mijn DE2. Zonder problemen omgewisseld, zonder bon ;)

Vergeet trouwens niet dat het de importeur is. Het is niet de fabrikant ;)
Re:Fouten van marklin
veldkamp
gast

Re:Fouten van marklin
Wijbe, dat klopt ,
maar de onderdelen moeten er wel zijn bij de importeur of service centra,
en daar is de fabrikant voor verantwoordelijk voor of het nu A*,R*,M* of P* is en daar begint de ellende al bij M*

gr erik
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Fouten van marklin
Erik,

Je hebt nu veel lof over voor Scaletrading. Het is ook een tijd geweest dat de koppelingen niet leverbaar waren. Nu lagen ze gelukkig bij Scaletrading, dus had je ze ook snel. Wat had je op het forum gezet als je te horen kreeg dat ze op het moment niet leverbaar waren?

Het is maar net of de onderdelen leverbaar zijn. Mijn ervaring is bij Marklin, als het er is, is het snel bij me thuis. Enigste minpunt vind ik de hoge prijzen.
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: AlfaRent op zondag 27 november 2011, 08:32:01
Goedemorgen Hans,

Ook ik ken de teleurstelling van het ophalen van een nieuwe V300 die thuisgekomen niet goed blijkt te zijn. Dan ben je je gloednieuwe loc 4 weken kwijt naar Keuterman en krijg je niet eens een goede onderbouwing van de noodzakelijke reparatie.

Als ik echter de detaillering en techniek van Marklinlocs zie en weet dat ook de tussenhandel ervan leeft, vind ik persoonlijk de prijs-kwalitetsverhouding optimaal. Als ik dan voor die 1 a 2 locs die ik per jaar nieuw koop EUR 50 oid extra moet betalen vanwege 100% kwaliteitscontrole, neem ik de verantwoorde gok. Want rotzooi is het niet. Maar op dit punt hebben jij en ik blijkbaar een andere mening. Dat kan.

Geloof me: ook ik ben een zeikerd!

Veel plezier met de hobby vandaag, Floris

Hallo Floris,

Je begrijpt me verkeerd,want lang niet alles wat Märklin produceert is rotzooi,alleen aanpassingen of wijzigingen,of controle worden er niet op uitgeoefend.

Daardoor zakt de kwaliteit ervan als een kaartenhuis in,en nu ben ik nieuwsgierig geworden wat je V300 mankeerde.

@ Veldkamp,

Dit topic gaat over de fouten van Märklin,en niet over levertijden van een andere fabrikant ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
mathijs-spoor3
gast

Re:Fouten van marklin
ik heb nog nooit een kapotte lok gehad, dus de kwaliteit is goed alleen het probleem is dat we alleen de fouten noemen. want noemt iedereen zijn 'goede'loks op, dan zijn die fouten niets ;)

gr
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Fouten van marklin
Precies,

Dat vergeten veel mensen. En zodra er maar iets niet klopt aan het model wordt het al als waardeloos beschouwd. Maar toch rijd de locomotief een week later bij de mensen thuis op de baan. Hetzelfde als een locomotief kapot gaat. Een heel geschreeuw en gescheld naar Marklin toe? Dan vraag je toch je geld terug als je garantie hebt? Maar nee, de locomotief moet weer terug. En als die dan gerepareerd is, dan gaan we nog een keer schreeuwen en schelden richting Marklin. Waarom? Omdat we mensen zijn.
Re:Fouten van marklin
Laatst bestelde ik ketelwagen set 46553in de eerste zat een ns en een nmbs wagon zoals op de doos staat
"Ketelwagenset Belgien- Niederlande"

bij het bekijken van de doos viel mij op dat de afbeelding van de twee wagons dezelfde is, nl twee identieke belgische ketelwagons met zelfde bedr nr

normaal op de dozen staat een afbeelding van hetgene erin zit, dus één belgische versie en één nederlandse versie bij deze set niet dus

nog groter werd mijn verbazing toen ik vorige week een tweede set kreeg, ook hier op de doos tekening van twee identieke belg wagons, en de doos opende, daar zaten twee identieke wagons in (beide nmbs) zoals de afbeelding op de doos 8o

na opzoeken zou in die set twee verschillende wagons moeten zitten , maar als je de doos volgt( waarop twee dezelfde staan) zouden er dus zoals bij andere marklin dozen moeten inzitten wat erop de doos staat
hier is toch ook ergens een foutje ingekropen  :D
vind dit persoonlijk niet ergnu heb ik meer nmbs materiaal voor de prijs van ns :o)

grtn
Tom
Re:Fouten van marklin
AlfaRent
gast

Re:Fouten van marklin
Mijn V300 kwam niet meer van de plaats, nadat ik met mijn CS1 de optrek- en remvertraging had opgerekt. De geluidsgenerator zwol wel aan, toeteren etc werkte maar geen mm rijden.

Mijn punt, Hans, is dat kwaliteit zijn prijs heeft. Je kent die 80-20 regel wel, dat je met 20% van je budget een product voor 80% kan produceren. Die laatste 20% om het pruduct perfect te krijgen kost 80% van de moeite en budget. Je kan de lijn om de stap van 95 naar 100% te maken in een grafiek vermoedelijk wel voorstellen.

Concreet, Marklin zal het percentage garantie en coulances goed in de gaten houden. De dealer zal ook door te testen voor aflevering het imago kunnen ophouden. Als 1 op de 100 er dan doorheen glipt, zal Marklin dat acceptabel vinden. Gr. Floris
Re:Fouten van marklin
willem twee
gast

Re:Fouten van marklin
@  Reeves:in de setjes hoort idd één NL wagon en één NMBS wagon te zitten. Er zijn echter door winkeliers wisselingen gedaan zodat er in België twee NMBSers in zaten en in NL twee NSers.

Dus altijd even kijken (of navragen) voordat je koopt.

Mfg,

Wilhelm
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: AlfaRent op zondag 27 november 2011, 22:43:19
Mijn V300 kwam niet meer van de plaats, nadat ik met mijn CS1 de optrek- en remvertraging had opgerekt. De geluidsgenerator zwol wel aan, toeteren etc werkte maar geen mm rijden.

Mijn punt, Hans, is dat kwaliteit zijn prijs heeft. Je kent die 80-20 regel wel, dat je met 20% van je budget een product voor 80% kan produceren. Die laatste 20% om het pruduct perfect te krijgen kost 80% van de moeite en budget. Je kan de lijn om de stap van 95 naar 100% te maken in een grafiek vermoedelijk wel voorstellen.

Concreet, Marklin zal het percentage garantie en coulances goed in de gaten houden. De dealer zal ook door te testen voor aflevering het imago kunnen ophouden. Als 1 op de 100 er dan doorheen glipt, zal Marklin dat acceptabel vinden. Gr. Floris

Hallo Floris,

Dat vind ik jammer voor jou,dat je V300 zo snel de geest gaf.
Zelf had ik ook een V300 die niet meer wilde rijden,en ik stuitte op het volgende probleem.
De sinus motor van dit model heeft vanaf de motor een platte kabel lopen,die in een connector zit.

Deze was er bij mij niet goed aangesloten,en hoewel de kabel nog in de connector zat,maakte hij toch geen contact.
Eenmaal met de kap open,tikte ik eens op die kabel,en pardoes deed deze lok het weer,en toen ik de kabel los liet hield hij ermee op.
Pas nadat ik de kabel weer goed terug schoof,reed het model er weer lustig op los.

En ik zou een ieder aanraden,daar naar te kijken bij een weigering van de lok.
Ook zou ik Märklin willen verzoeken,naar een betere oplossing te zoeken,want het lijkt me een zwak punt waar niet op gecontroleerd wordt.
Mocht deze verbinding ooit nog problemen geven bij mij,dan is het exit voor deze connector.

Het is ook niet de taak van de handelaren,om de eindcontrole op zich te nemen.
Dat lijkt me niet de goede weg,want Märklin is zelf verantwoordelijk voor hun reputatie.
Er is werkelijk niets wat Märklin heeft,om acceptabel te vinden,dat ligt bij de hobbyisten,die moeten leven met de keuzes en grillen van Märklin.

De ene keer zal het de schaal zijn,de andere keer het niet aanpassen van hun wisselbediening,om maar een paar voorbeelden te noemen.
Dat Märklin hierin orde op zaken moet stellen,lijkt me duidelijk.
Wat het probleem ook is.

M.v.g.

Hans V200.0   
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Fouten van marklin
Hallo Tom,

Dit is niets nieuws wat er nu geschreven wordt. Ga maar eens naar de Fundgrube bij het Märklinmuseum. Daar liggen heel wat dozen waar iets fout is gegaan en daardoor niet meer voor de prijs verkocht kan worden waar het eigenlijk voor gemaakt is. Zo was ik een keer in het Märklinmuseum en ook nog even een bezoek gebracht aan die Fundgrube en daar lagen dozen met wagons van de Südwind. Er zaten ook 3 wagons in zoals op de afbeelding te zien was, echter er zaten 3 dezelfde wagons in met hetzelfde nummer. Dit was fout gegaan in de fabriek. Ook stonden er een aantal dozen met waterschade en er waren dozen die beschadigd waren en ook waren er loks te koop met kleine beschadigingen. Al deze producten werden door Märklin met korting verkocht. Zo betaalde je voor een 5 delige Gottardo geen 699 euro maar 399 euro.

Groet, Jasper