Citaat van: AlfaRent op zondag 27 november 2011, 22:43:19
Mijn V300 kwam niet meer van de plaats, nadat ik met mijn CS1 de optrek- en remvertraging had opgerekt. De geluidsgenerator zwol wel aan, toeteren etc werkte maar geen mm rijden.
Mijn punt, Hans, is dat kwaliteit zijn prijs heeft. Je kent die 80-20 regel wel, dat je met 20% van je budget een product voor 80% kan produceren. Die laatste 20% om het pruduct perfect te krijgen kost 80% van de moeite en budget. Je kan de lijn om de stap van 95 naar 100% te maken in een grafiek vermoedelijk wel voorstellen.
Concreet, Marklin zal het percentage garantie en coulances goed in de gaten houden. De dealer zal ook door te testen voor aflevering het imago kunnen ophouden. Als 1 op de 100 er dan doorheen glipt, zal Marklin dat acceptabel vinden. Gr. Floris
Hallo Floris,
Dat vind ik jammer voor jou,dat je V300 zo snel de geest gaf.
Zelf had ik ook een V300 die niet meer wilde rijden,en ik stuitte op het volgende probleem.
De sinus motor van dit model heeft vanaf de motor een platte kabel lopen,die in een connector zit.
Deze was er bij mij niet goed aangesloten,en hoewel de kabel nog in de connector zat,maakte hij toch geen contact.
Eenmaal met de kap open,tikte ik eens op die kabel,en pardoes deed deze lok het weer,en toen ik de kabel los liet hield hij ermee op.
Pas nadat ik de kabel weer goed terug schoof,reed het model er weer lustig op los.
En ik zou een ieder aanraden,daar naar te kijken bij een weigering van de lok.
Ook zou ik Märklin willen verzoeken,naar een betere oplossing te zoeken,want het lijkt me een zwak punt waar niet op gecontroleerd wordt.
Mocht deze verbinding ooit nog problemen geven bij mij,dan is het exit voor deze connector.
Het is ook niet de taak van de handelaren,om de eindcontrole op zich te nemen.
Dat lijkt me niet de goede weg,want Märklin is zelf verantwoordelijk voor hun reputatie.
Er is werkelijk niets wat Märklin heeft,om acceptabel te vinden,dat ligt bij de hobbyisten,die moeten leven met de keuzes en grillen van Märklin.
De ene keer zal het de schaal zijn,de andere keer het niet aanpassen van hun wisselbediening,om maar een paar voorbeelden te noemen.
Dat Märklin hierin orde op zaken moet stellen,lijkt me duidelijk.
Wat het probleem ook is.
M.v.g.
Hans V200.0