Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Fouten van marklin

Gestart door robert9368 maandag 15 augustus 2011, 18:08:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fouten van marklin
robert9368
gast

Fouten van marklin
Hallo allemaal

Ik start dit topic omdat ik best wel benieuwd ben wat voor fouten marklin gemaakt heeft
Nouja benieuwd ik ben gewoon en beetje nieuwschierig


Ik kwam er dus achter dat mijn koploper en afwerkingsfout heeft bij de kop 1stukje is nog grijs

Robert
Re:Fouten van marklin
cyberbeast
gast

Re:Fouten van marklin
Bij de Kittel 37256 kwam het drijfwerkje los waardoor de hele lok blokkeerde. Meteen gewisseld en een nieuwe gekregen.
De slechte wisselaandrijvingen.
Verder geen problemen.
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re:Fouten van marklin
Iets  uit de fabriek uitvoeren zonder dat die modellen op een goede manier te testen !
Misschien ook uit China vertrekken en naar Vietnam trekken. Kunnen daar nog goedkoper produceren, maar naar het schijnt aandachtiger en sicuurder werklui vinden ! Misschien een idee ?
Groeten Peter ;)
Re:Fouten van marklin
lokpaint
gast

Re:Fouten van marklin
Märklin zit helemaal niet meer in China

Bart
Re:Fouten van marklin
robert9368
gast

Re:Fouten van marklin
nee in duitsland :D
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Fouten van marklin
en Hongarije...
Re:Fouten van marklin
De 37312, ook wel de BR184 001-6
Hint: pantograven.

Bron: http://www.bahnbilder.de


Mvg,
Peter
Re:Fouten van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: Freak op dinsdag 16 augustus 2011, 17:18:48
De 37312, ook wel de BR184 001-6
Hint: pantograven.

Mvg,
Peter

Ik waag een poging : 2 panto's teveel ?
Re:Fouten van marklin
lokpaint
gast

Re:Fouten van marklin
Hint..geen verstand van het voorbeeld?

http://www.bundesbahnzeit.de/Galerien/Mehrsystem/jpg-Bilder/b37_184%20001.jpg

Als je nou gezegd had dat de lok de verkeerde kleur blauw heeft, dan had ik me daar in kunnen vinden.

Bart
Re:Fouten van marklin
De BR184 002-4 en BR184 003-2 (andere kleurstelling) zijn gelijk broertjes.


Mvg,
Peter
Re:Fouten van marklin
lokpaint
gast

Re:Fouten van marklin
Dus??

Deze hebben bij M ook slechts 2 panto's.

Bart
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Fouten van marklin
En ??
Wat maakt M* voor fout ?

De totale uitstraling van het model deugt niet...
Re:Fouten van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Fouten van marklin
Hallo Bart

Maar volgens deze wikipagina heeft het model wat Peter aangeeft er 4.

Maar het maakt mij allemaal niks uit.
Re:Fouten van marklin
lokpaint
gast

Re:Fouten van marklin
Heb je niet op mijn link geklikt?

In 1978 werd bij deze loks het gelijkspanningsdeel stilgelegd en de desbetreffende pantos verwijderd.

Voor 1978 hadden deze loks dus gewoon 4 pantos.

Bart
Re:Fouten van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Fouten van marklin
Hallo Bart

Daar heb ik op geklikt.

Maar ik weet ook niet alles  8o 8o 8o B) en vind het allemaal best.

Iedereen maakt fouten en daarom zijn we ook mensen.
Re:Fouten van marklin
Citaat van: Looney Tunes op dinsdag 16 augustus 2011, 17:45:09
Maar ik weet ook niet alles  8o 8o 8o B) en vind het allemaal best.
Je zat al in de goede richting.

Mvg,
Peter
Re:Fouten van marklin
lokpaint
gast

Re:Fouten van marklin
Citaat van: Looney Tunes op dinsdag 16 augustus 2011, 17:45:09

Iedereen maakt fouten en daarom zijn we ook mensen.


Alleen märklin mag het dus niet :D

Ik weet niet..
Ik vind dit hele draadje eigenlijk opruiend en nikszeggend.

Wat hoopt de topicstarter nou eigenlijk te bereiken met dit draadje?

Bart
Re:Fouten van marklin
ach, Bart wil graag laten merken dat hij het het beste weet.... :D :D ;)
Re:Fouten van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: Freak op dinsdag 16 augustus 2011, 17:47:19
Citaat van: Looney Tunes op dinsdag 16 augustus 2011, 17:45:09
Maar ik weet ook niet alles  8o 8o 8o B) en vind het allemaal best.
Je zat al in de goede richting.

Mvg,
Peter

3e sleepstuk dan ?
Re:Fouten van marklin
Dennis1984
gast

Re:Fouten van marklin
De topics over de slechte kwaliteit van de Koploper en de Thalys zijn nog niet afgelopen of het regent topics over andere foute modellen en slechte kwaliteit. Ik ben toch wel benieuwd waarom iedereen dit zo interessant vind.

Vraag me ook af of iedereen die klaagt over de foute details ook geen enkel Märklin rijtuig koopt, in verband met de 1:100 schaal. Dat zou wel consequent zijn natuurlijk.

:).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Fouten van marklin
Precies,
je kan ook TE krities zijn...
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2008

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 16 augustus 2011, 18:13:27
De topics over de slechte kwaliteit van de Koploper en de Thalys zijn nog niet afgelopen of het regent topics over andere foute modellen en slechte kwaliteit. Ik ben toch wel benieuwd waarom iedereen dit zo interessant vind.

Vraag me ook af of iedereen die klaagt over de foute details ook geen enkel Märklin rijtuig koopt, in verband met de 1:100 schaal. Dat zou wel consequent zijn natuurlijk.

:).

Met vriendelijke groet,
Dennis
:thumbup:
Re:Fouten van marklin
robert9368
gast

Re:Fouten van marklin
mensen vinden het intresant
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Fouten van marklin
Niet 'het' , maar zichzelf denk ik.

gr.  Charlie, die nu maar even bukt.   :D
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 16 augustus 2011, 18:13:27
De topics over de slechte kwaliteit van de Koploper en de Thalys zijn nog niet afgelopen of het regent topics over andere foute modellen en slechte kwaliteit. Ik ben toch wel benieuwd waarom iedereen dit zo interessant vind.

Vraag me ook af of iedereen die klaagt over de foute details ook geen enkel Märklin rijtuig koopt, in verband met de 1:100 schaal. Dat zou wel consequent zijn natuurlijk.

:).

Met vriendelijke groet,
Dennis

Je kunt er op verschillende manieren naar kijken,maar hou daarbij èèn ding in gedachte: Iedereen zal van zijn fouten moeten leren.
Zo ook een fabrikant(maakt ook niets meer uit welke),zal daar lering uit moeten trekken.

Je zal wel objectief moeten blijven kijken,en er geen persoonlijke ongenoegens mee laten wegen.
Natuurlijk klaagt er bijna niemand als er niets was,en het liefst zou iedereen dat vasthouden.

Ware het niet dat je steeds meer leest over problemen,en je noemde er al twee.
Het is ook niet allemaal slecht,je ziet alleen een opvallende kering (lees: klachtenstroom) komen met de nieuwe modellen.

Als je over de schaal klaagt van de rijtuigen,moet je je wel bedenken voor welk systeem je dan wil kiezen.
Dan is zoiets ook geen terechte klacht,dan maak je de fout zelf.

Een fabrikant die een financiële schuld heeft,zal ook steken moeten laten vallen,maar het laat de reputatie niet ongemoeid.
Blijkbaar is de kwaliteit er eentje van,en dan krijg je klagers over je heen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
Spoorman
gast

Re:Fouten van marklin
Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 16 augustus 2011, 18:13:27

Vraag me ook af of iedereen die klaagt over de foute details ook geen enkel Märklin rijtuig koopt, in verband met de 1:100 schaal. Dat zou wel consequent zijn natuurlijk.


1:100 is geen fout maar een bewuste keuze van Marklin. Daar moet je dus niet over klagen. Wie geen 1:100 wil koopt een ander merk. Bij dat andere merk vind je overigens weer fouten. :D

Gr, Ben.
Re:Fouten van marklin
Persoonlijk heb ik niets tegen Marklin. Alles wat ik van hun heb ben ik tevreden over! Dan kunnen we eveneens gaan klagen dat ze fouten maken tegen de "realistische" C-rails. Ok in het echt is ouder balast niet donkergrijs maar donker bruin. Pfff Als je het niet mooi vindt koop dan iets anders.

Met dit bericht wil - ik voor de duidelijkheid - niemand aanvallen ofzo.

Met zeer vriendelijke groeten Dylan
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Fouten van marklin
Is dit nu een fout of materiaal gebrek op C-rails??

Tijdens het demonteren van mn baan ( ga een andere bouwen :?) kwamen er bij behoorlijk wat C-rails
stukjes kunstof los van de aansluitingen, brak er spontaan af en uit, ben toch heel voorzichtig bezig geweest,
Heb M* hier een email over gestuurd begin Juni 2011 en wat denk je, idd geen antwoordt .
Zal ze nog eens kontakteren , heb de restanten wel bewaard, waarvoor weet ik nog niet :D
T'zijn overigens 90% van de rails uit produktie jaar 1997.

Gr, Jan
Re:Fouten van marklin
Citaat van: 44er op dinsdag 16 augustus 2011, 20:40:44
Is dit nu een fout of materiaal gebrek op C-rails??

Tijdens het demonteren van mn baan ( ga een andere bouwen :?) kwamen er bij behoorlijk wat C-rails
stukjes kunstof los van de aansluitingen, brak er spontaan af en uit, ben toch heel voorzichtig bezig geweest,
Heb M* hier een email over gestuurd begin Juni 2011 en wat denk je, idd geen antwoordt .
Zal ze nog eens kontakteren , heb de restanten wel bewaard, waarvoor weet ik nog niet :D
T'zijn overigens 90% van de rails uit produktie jaar 1997.

Gr, Jan

Marklin heeft hier een omruilactie voor gehouden gratis ruilen tegen goede...
Het was door slecht plastiek

groeten Dylan
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2006

offline
Re:Fouten van marklin
Het enige echt foute van M* vind ik nog steeds de arrogante houding t.o.v. van de klant, door b.v. gewoon GEEN antwoord te geven :thumbdown: :thumbdown:

Mvg Gert
Re:Fouten van marklin
Citaat van: v200marklin op dinsdag 16 augustus 2011, 21:05:37
Het enige echt foute van M* vind ik nog steeds de arrogante houding t.o.v. van de klant, door b.v. gewoon GEEN antwoord te geven :thumbdown: :thumbdown:

Mvg Gert

Dat vindt ik ook... Wie laat het bedrijf draaien? DE KLANT natuurlijk dus, ook zou dan hun onderdelen beter leverbaar moeten zijn. Maar als het op nieuwe modellen,... vindt ik Marklin een prima merk.


groeten Dylan
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 16 augustus 2011, 18:13:27
Ik ben toch wel benieuwd waarom iedereen dit zo interessant vind
Omdat het voor Nederlanders nooit goed is!
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: timtrein op dinsdag 16 augustus 2011, 21:29:31
Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 16 augustus 2011, 18:13:27
Ik ben toch wel benieuwd waarom iedereen dit zo interessant vind
Omdat het voor Nederlanders nooit goed is!

OFF TOPIC

Vandaag ook achter de kassa, het is te warm ben er nu al klaar mee, ik dacht echt, ag mens, ga toch fietsen.  :D
De zelfde vrouw zat vorige week te zeuren dat het te nat was  :|

Zo zie je maar weer.

MVG Clint
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fouten van marklin
Een van de bekendste "fouten" van M. is toch wel de serie 3000 89006 met het locnummer ondersteboven.

3000.8: as 3000.7 but Road Number: 90068 (misprint), Production Year: around 1970

Zelf heb ik nog een ketelwagen in de verzameling met een misprint: de tampon was iets verschoven bij de druk en er zit zodoende een "veegje"  op.
Maakt het gelijk een uniek exemplaar.

Patrick
Re:Fouten van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fouten van marklin
De Taurus loc's 39837 en 39838 hebben een geluidsdecoder met mooi geluid. Alleen: de toonladder tijdens het wegrijden wordt afgelspeeld als de loc nog stilstaat. In werkelijkheid is dit tijdens het optrekken.

Klaarblijkelijk kunnen ze er iets aan doen. Een lid op het Stummi forum heeft de laatste loc opgestuurd en aangepast terug gekregen. Ben benieuwd wat Märklin de of nl hiermee gaat doen.
Re:Fouten van marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: Olav op zaterdag 24 september 2011, 18:51:24
De Taurus loc's 39837 en 39838 hebben een geluidsdecoder met mooi geluid. Alleen: de toonladder tijdens het wegrijden wordt afgelspeeld als de loc nog stilstaat. In werkelijkheid is dit tijdens het optrekken.
Bij de 39838 wordt geen toonladder afgespeeld in werkelijkheid, net als de 39836 dat in RL ook niet doet. So what? Ik vind het geluid gezellig en wellicht sloop ik het er nog eens uit om em te vervangen door een LocSound.
Re:Fouten van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fouten van marklin
Hoe bedoel je dat Laurent? Mijn 39838 doet dit wel.
Re:Fouten van marklin
We hebben twee BR103 van verschillende bouwjaren.Bij beide laten de voorramen los?Gisteren de hele baan afgezocht en dan vindt je er eentje terug.Dan bij een BR86 doorlopend tandwielproblemen dus aandrijving functioneert niet goed de motor draait maar er is geen overbrenging zelfde met een BR18 en dan nog wielstellen die zich verdraaien van diverse stoomlocs.

Er zullen zeker mensen zijn die Marklin helemaal geweldig vinden en mensen die kritiek hebben.Ligt er misschien ook aan of je nieuw materieel hebt of met wat ouder spul rijdt.Dat is tenslotte met alles zo.Wel ergert het dat je zoals wij nu al 3 stomers met aandrijvingsproblemen op de kast hebt staan wachtend op onderdelen en reparatie.We zijn er ondertussen zover mee dat er geen stomers meer komen.Wat aan de ene kant wel jammer is maar het spul is gekocht om mee te rijden en niet om op de kast te staan.

Wij zijn dus niet zo gelukkig met Marklin en de volgende aankoop gaat dus zeker een ander merk worden.Ook al is het maar om te kijken hoe dat zich houdt.Al deze problemen zullen ons inziens toch niet met onze baan te maken hebben.........De electrische-diesellocs houden zich wel goed namelijk.Behalve dat we dan af en toe een voorraam aan het zoeken zijn..........

Harald & Alex
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Fouten van marklin
Ik wordt af en toe een beetje moe hier over het geklaag allemaal. Kijk eens naar een model van ca 30 jaar geleden. Het was toen "top of the bill". Als je er nu naar kijkt, is het natuurlijk flink achterhaalt. En zelf nu, klagen we over de supermooie modellen, die nu allemaal aangeboden worden. het zijn gewoon voor 99% exacte schaalmodellen van de 1:1´s. Waarom zoeken we dan toch altijd nog iets om te klagen?

Dan moet je overstappen op de zeer exclusieve merken. Deze zijn voor 99,9% exact, maar daar betaal je ook voor.

Oke, een foutdruk ofzo kan gebeuren. Er werken tenslotte ook maar mensen. Maar het wordt dan wel opgelost.

O ja, en dit:

CiteerHet enige echt foute van M* vind ik nog steeds de arrogante houding t.o.v. van de klant, door b.v. gewoon GEEN antwoord te geven

Geen antwoord op wat? Vragen via de mail? Of vragen aan je winkelier? Ik stuurde donderdag een mail naar märklin over de wisselaandrijvingen. Vrijdagmorgen had ik al een antwoord terug van hun. En dat op een algemeen mailadres. (daar kunnen heeeeeeeeeeeeel veel nederlandse bedrijven nog veel van leren. Geloof me!)

Roy
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: RoWi op zondag 25 september 2011, 10:51:43
Ik wordt af en toe een beetje moe hier over het geklaag allemaal. Kijk eens naar een model van ca 30 jaar geleden. Het was toen "top of the bill". Als je er nu naar kijkt, is het natuurlijk flink achterhaalt. En zelf nu, klagen we over de supermooie modellen, die nu allemaal aangeboden worden. het zijn gewoon voor 99% exacte schaalmodellen van de 1:1´s. Waarom zoeken we dan toch altijd nog iets om te klagen?
Dan moet je overstappen op de zeer exclusieve merken. Deze zijn voor 99,9% exact, maar daar betaal je ook voor.
Oke, een foutdruk ofzo kan gebeuren. Er werken tenslotte ook maar mensen. Maar het wordt dan wel opgelost.
O ja, en dit:
CiteerHet enige echt foute van M* vind ik nog steeds de arrogante houding t.o.v. van de klant, door b.v. gewoon GEEN antwoord te geven
Geen antwoord op wat? Vragen via de mail? Of vragen aan je winkelier? Ik stuurde donderdag een mail naar märklin over de wisselaandrijvingen. Vrijdagmorgen had ik al een antwoord terug van hun. En dat op een algemeen mailadres. (daar kunnen heeeeeeeeeeeeel veel nederlandse bedrijven nog veel van leren. Geloof me!)
Roy

Niet boos worden, modellen van 30 a 40 jr geleden hadden/hebben geen hedendaagse techniek, dus waren de modellen zoals ze waren en niemand klaagde,of misschien ook wel ?Ook een hedendaags gebeuren als internet helpt lekker mee, als er ïets"niet deugd direct semi anoniem gallen op het net.Ik los het zelf op door betreffende partij een brief/email te sturen met de klachten , bij enkele krijg je binnen een week antwoordt, maar er zijn er ook bij die niet of heel laat antwoorden, daar heb ik dan weer een "andere" brief/email voor en dan komt er wel antwoordt, zo ook bij M*, begin Juni een email gestuurd en geen reaktie wel ontvangst bevestiging na 6 weken een andere email gestuurd en 1 dag later een reaktie , bedoel te zeggen tis allemaal bagger, nu eindelijk met M* een deal kunnen maken na bijna 4 maanden, En nu komt het, een  ieder ervaart het weer anders, zo ook jij en ik,.
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Fouten van marklin
tsja, ik zou zeggen, stuur eens een brief naar een nederlands bedrijf. Of een mail naar een info@... adres. 80%kans dat je nooit reactie krijgt. Geloof me, ik mail heel wat af voor mijn bedrijf, maar van zulke algemene adressen krijg je maar zeer slecht antwoord. Dus ik vind dat märklin het nog goed doet!

En qua kwaliteit en nieuwigheden ook! (als je indenkt, dat ze 2 jaar geleden op de rand van de afgrond stonden)

Roy
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: RoWi op zondag 25 september 2011, 10:51:43
Ik wordt af en toe een beetje moe hier over het geklaag allemaal.

Je bent hierin niet de enige. Ik heb me lang kunnen inhouden, maar het moet er toch een keer uit:
"We zijn hier deze prachtige hobby voor elkaar aan het verzieken" :important: :important: :important:

Klagen is iets dat Nederlanders maar al te goed kunnen. Het is trouwens ook erg makkelijk. Waarom kunnen we echter nooit eens de positieve kanten van iets inzien. Als er een wiel onder een Thalys vandaan valt, is gelijk de hele Thalys en in bepaalde gevallen zelfs heel Märklin slecht. Waar zijn we mee bezig?!?!

Ik kom over een paar seconden/minuten met een antwoord op dit vreselijke topic, dat zowel dit forum als de hele hobby verziekt.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fouten van marklin
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Fouten van marklin
Ik denk dat er meer bedoelt is wat marklin fout gemaakt heeft. Verkeerde nummers gedrukt etc ipv het geklaag over de thalys etc. Als dat gepost wordt is het een veel leuker topic. En ja, iedereen maakt fouten. Zelf ik.
Dat Marklin problemen had met de c-rails heb ik zelf ook mogen ondervinden. Ik heb hierover contact gehad met keuterman en Marklin. In beide gevallen heb ik nieuwe rails kunnen kopen tegen 50% van de kosten. Dit is voor een product van 15 jaar oud wel netjes vind ik.

Groetjes Dennis
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: RoWi op zondag 25 september 2011, 11:41:48
tsja, ik zou zeggen, stuur eens een brief naar een nederlands bedrijf. Of een mail naar een info@... adres. 80%kans dat je nooit reactie krijgt. Geloof me, ik mail heel wat af voor mijn bedrijf, maar van zulke algemene adressen krijg je maar zeer slecht antwoord. Dus ik vind dat märklin het nog goed doet!

En qua kwaliteit en nieuwigheden ook! (als je indenkt, dat ze 2 jaar geleden op de rand van de afgrond stonden)

Roy

Naar welke bedrijven?

Ik gok dat de meeste erg groot zijn,en achterover zitten te leunen,en geen bal meer doen voor de zakelijke klant.
En dat gebeurd ook wel internationaal,en ze hebben ook allemaal last van de recessie,en er zijn ook vele banen weg bezuinigd.

Deze hobby wil ik zeker niet verzieken,maar ik wil ook niet alles goed praten,en er zijn nu eenmaal altijd klagers.
Laat je klacht wel gegrond zijn!
Je ziet dat er toch mensen waren die niet tevreden over de SDS motoren waren,en zie daar we zijn terug bij af.

Dus er wordt wel degelijk op gereageerd,zei het niet meteen op het front wat een ieder voor zich wil.
Het zal een kwestie van tijd zijn,voor ze uit de misère zijn,en dan hoop ik dat er nog iets goeds voor terugkomt.
In ieder geval de kwaliteit,want die heeft door de bezuinigingen veel te lijden.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: RMW op zondag 25 september 2011, 14:24:30
Citaat van: RoWi op zondag 25 september 2011, 10:51:43
Ik wordt af en toe een beetje moe hier over het geklaag allemaal.

Je bent hierin niet de enige. Ik heb me lang kunnen inhouden, maar het moet er toch een keer uit:
"We zijn hier deze prachtige hobby voor elkaar aan het verzieken" :important: :important: :important:

Klagen is iets dat Nederlanders maar al te goed kunnen. Het is trouwens ook erg makkelijk. Waarom kunnen we echter nooit eens de positieve kanten van iets inzien. Als er een wiel onder een Thalys vandaan valt, is gelijk de hele Thalys en in bepaalde gevallen zelfs heel Märklin slecht. Waar zijn we mee bezig?!?!
Ik kom over een paar seconden/minuten met een antwoord op dit vreselijke topic, dat zowel dit forum als de hele hobby verziekt.
M.v.g.
Maikel (RMW)

Het is een "Beleving"..........volgens M*

Gr, Jan
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Fouten van marklin
Citaat van: RMW op zondag 25 september 2011, 14:24:30
... Als er een wiel onder een Thalys vandaan valt, is gelijk de hele Thalys en in bepaalde gevallen zelfs heel Märklin slecht. Waar zijn we mee bezig?!?! ...
Maikel (RMW)
Maikel, we hebben het begrepen.
Dat de Thalys zijn wielen verliest is geen productiefout maar een nieuwe ?feature? waar M* een patent op heeft en andere constructeurs enorm jaloers om zijn.
M* heeft besloten om de ?Quality controle? te laten vallen en deze te vervangen door Russische Roulette, zo simpel is dat. Het cliënteel of forum leden hoeven M* niet in de grond te boren, dat doen ze zelf wel en zo te horen ?heel deskundig?.
Mvg.
Re:Fouten van marklin
Ik weet niet wat jullie onder klagen en hobby verzieken verstaan.Ik heb een paar problemen die we hebben met Marklin locs kenbaar gemaakt.Kenbaar maken is geen klagen of zeiken.We zitten elk weekend op zolder en we bouwen en rijden met veel plezier.Alleen zitten er zoals aan alles wat je doet goede en minder goede aspecten.Dat een ander dat als verzieken betiteld is wel jammer.Als iets degelijk gemaakt is en het gaat naar vele jaren dienst kapot dat kan.Ik heb een BMW van een behoorlijke leeftijd en die heeft ook wel eens wat.Zelfs is het zo dat er zwakke punten zijn en wat ik dus met die auto mee maak zie ik ook bij anderen gebeuren.Is dan BMW een slecht merk en niet de moeite om te kopen?

Op forums worden de reparaties en oplossingen voor een probleem openbaar gemaakt en kunnen we zo van elkaar leren.Dus een merk door het slijk halen doen we niet en is ook niet de bedoeling.Maar kritisch mag je best zijn........

Harald & Alex
Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2011

offline
Re:Fouten van marklin
Ondanks alle fouten geniet ik van mijn speelgoed.
Want hoe men het ook went of keert het blijft speelgoed.

Ik verzamel modelauto's, al veel langer dan mijn belangstelling voor treintjes en maak een onderscheid in verzamelmodellen en speelgoed.

Een verzamelmodel verdwijnt in de vitrine ( helpt goed tegen stuk gaan :) ) en speelgoed wordt opgeknapt mee gespeeld en en weer opgeknapt of gerepareerd.

Neem mijn reactie niet te serieus, wat wel telt " Ik beleef plezier aan mijn hobby"

met vriendelijke groet,

Aad ,die teveel geld uitgeeft aan oud speelgoed ;)
Re:Fouten van marklin
Als je veel geld neertelt voor een model, dan mag je absolute kwaliteit vewachten en geen rommel.

Neem nu het insider model van vorig jaar de br 03.10 a 400 euro,
deze had ik bij de winkelier gehaald. De beste man moest er drie uit de verpakking halen
totdat ik tevreden was; de eerste reed wiebelend over de rails, de tweede reed 2 meter en
deed vervolgens helemaal niets meer, de derde was en is nog steeds goed.

Wat te denken van de decoders die geplaats waren in de modellen van de jaren 2005-2008?
Hoe vaak die wel niet stuk zijn gegaan!

Ik kocht regelmatig nieuwe modellen en merkte dat er altijd wel iets aan mankeerde.

Denk dat we te makkelijk alles maar accepteren en vergeten dat we voor die 400 euro ook een wasmachine
of een nieuwe full HD flatscreen hadden kunnen kopen.


Wanneer wij klagen en geen rem op ons koopgedrag zetten wordt er gedacht: ach ze zeuren wel, maar kopen toch wel
en verandert er dus niets.

Re:Fouten van marklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Fouten van marklin
Citeer
Denk dat we te makkelijk alles maar accepteren en vergeten dat we voor die 400 euro ook een wasmachine
of een nieuwe full HD flatscreen hadden kunnen kopen.
... waar nooit iets aan mankeerd?

Even concreet. Hoeveel % van alle door mä geleverde spullen, zou niet goed zijn? Zeg eens, 2%. (lijkt mij al veel). Hoeveel % afkeur denk je dat andere bedrijven maken?

Ik zeg altijd, als je geen fouten maakt, dan werk je niet....

Roy