Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Baanplan in koploper

Gestart door Janvis zondag 14 augustus 2011, 20:27:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan in koploper
Lid sinds: 2009

offline
Baanplan in koploper
Hallo allemaal,

Ik ben bezig mijn baanplan alvast in koploper aan het zetten, echter ik wil graag alles op 1 tabbald kwijt kunnen want dan heb alles in 1 oogopslag voor me.
Maar uiteraard heb ik meerdere niveaus en ik weet niet hoe ik dat nou het mooiste op mn beeldscherm krijg, ik heb al een paar opsetjes geprobeerd maar het is me telkens niet naar de zin.
Nu is mijn vraag of jullie eens een printscreen willen maken van jullie baanplan in koploper zodat ik eens kan zien hoe anderen het hebben.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten JW
Re:Baanplan in koploper
Spoorman
gast

Re:Baanplan in koploper
Mijn sinds 6 weken ex baan:



Ik hou het simpel, het is min of meer schematisch. Het tabblad heet "onder" wat aangeeft dat er ook een "tussen" en een "boven" had moeten komen maar ik heb alles hierop getekend. Niets is vervelender dan meerdere tabbladen.

Feitelijk zijn het 3 nivo's. Draaischijf voor lokwissel is blok 500 bereikbaar vanuit 310.

Wat je vaak ziet zijn geheel uitgewerkte layouts, soort Wintrack bestand maar dan met blokken maar ik kijk nooit op m'n laptop als de baan in bedrijf is maar naar de treinen.

Gr, Ben.
Re:Baanplan in koploper
Seinwezen
gast

Re:Baanplan in koploper
Hieronder mijn baanplan in koploper.
Het schaduwstation is niveau 0 en het station is niveau 1.



Ik had eerst het over twee tabbladen verdeeld, alleen dit was erg onhandig.
Nou heb ik een tweede monitor op de PC aangesloten, zodat 1 scherm het baanplan heeft en de andere de locomotievenlijst.

En het is ook makkelijk om even tijdens het rijden te internetten :D.

Groeten Sander
Re:Baanplan in koploper
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Baanplan in koploper
Hieronder mijn baanplan in koploper. Ik had de baan eerst op 3 tabbladen, maar dat is echt onhandig en heb nu alles op een gezet.
De bovenste sporen 1t/m9 is het schaduwstation

gr.  Charlie

Re:Baanplan in koploper
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Baanplan in koploper
Mijn baanplannetje :