Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Warme decoder

Gestart door Loet zaterdag 13 augustus 2011, 12:47:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Warme decoder
Lid sinds: 2011

offline
Warme decoder
Hallo allemaal.

Net mijn oude 3075 helemaal schoon gemaakt zodat alles weer helemaal lekker draait.
Daarna de de decoder ingebouwd, een Loksound 4, en een rondje gereden. Nu viel het me op dat deze decoder erg warm wordt. Is dat normaal? Je kan op een afstand van ongeveer 2-3 cm, de warmte van de decoder voelen.
Alle tandwielen en zo draaien erg soepel, dus daar ligt het volgens mij niet aan.
groeten

loet
Re:Warme decoder
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Warme decoder
Heb je de bestaande motor omgebouwd naar DC met een ESU magneet, of zit er nu een 5-polige motor in?
Re:Warme decoder
Lid sinds: 2011

offline
Re:Warme decoder
Ad

Er zit nu eeen 5-polige motor in

Loet
Re:Warme decoder
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Warme decoder
Kun je de decoder met je vinger aanraken als ie een tijdje heeft gereden?
Als dat niet kan is er iets mis.
Hoe zijn de rijeigenschappen?
Kun je eens een duidelijke foto van het binnenwerk plaatsen?
Re:Warme decoder
AlexH
gast

Re:Warme decoder
De LoPi v4 in m'n Roco loc word ook vrij warm. Toen hij net nieuw was kon je het krimpfolie er om heen ruiken. Hij wordt niet zo warm dat je hem niet fatsoenlijk meer kan aanraken. Als je je vingers er niet aan verbrand is er niks aan de hand.
Re:Warme decoder
Lid sinds: 2011

offline
Re:Warme decoder
OK, ik lees het al, niets aan de hand gelukkig.
De lokomotief rijdt heel soepel en geluidloos (bijna) en de decoder wordt inderdaad warm, ik durf hem niet met mijn vingers aan te raken want er zit geen krimpfolie omheen (21MTC).
Dus nu beginnen we aan het volgende project, geluiden erop zetten.

Groeten Loet