Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Faller - Set Karlsberg / Römerberg

Gestart door RMW vrijdag 12 augustus 2011, 11:17:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Faller - Set Karlsberg / Römerberg


Beste mensen,

Op het forum kwam ik deze geweldige set van Faller tegen. Heeft iemand enig idee waar deze set nog verkrijgbaar is (a.u.b. geen internethandel)? Heeft iemand toevallig ook nog wat meer info over deze set?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Faller - Set Karlsberg
Lid sinds: 2007

offline
Re:Faller - Set Karlsberg
hoi maikel

weet je ook het faller nummer

mvg gerard
Re:Faller - Set Karlsberg
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Faller - Set Karlsberg
Citaat van: gerard5663 op vrijdag 12 augustus 2011, 11:22:48
hoi maikel

weet je ook het faller nummer

mvg gerard

Helaas niet. Ik vraag me zelfs af of Faller deze set sowieso wel een artikelnummer heeft meegegeven.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Faller - Set Karlsberg
Maikel,
Wat is er op tegen internethandel? Je doet voorkomen dat het een vies woord is.

Hier ===>>> SET, is een link van de desbetreffende set en dan zie je dat ze indertijd te koop is aangeboden bij Aldi-Süd vandaar geen officiële Fallernummers.

Wat me wel is opgevallen tijdens de speurtocht op het www dat er veel van deze sets te koop zijn aan geboden op de Duitse E-bay en andere Duitse veilingsites wat voor mij betekend dat deze set alleen in Duitsland is uitgebracht.

Internet biedt juist de gelegenheid om dit soort sets te verkrijgen voor een schappelijke prijs. Maar ik vind het helemaal niet erg dat jij er voor kiest om ergens de hoofdprijs voor te betalen bij een erkende winkel.

Grt, Ronald.
Re:Faller - Set Karlsberg
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Faller - Set Karlsberg
Citaat van: Ronald69 op vrijdag 12 augustus 2011, 12:02:36Wat is er op tegen internethandel? Je doet voorkomen dat het een vies woord is.

Ik had het erbij gezet om veel links naar Ebay e.d. te voorkomen. Dat soort sites vertrouw ik nooit zo. In ieder geval bedankt voor de link. Ik heb weer wat meer informatie.

Aan iedereen: als er nog tips zijn over waar deze prachtige set nog te koop is, graag melden. Alvast bedankt.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Faller - Set Karlsberg
@Maikel

Ik ben bang dat deze sets normaliter alleen verkrijgbaar zijn bij de Aldi süd EN nord hier in Duitsland en dan nog alleen maar vanaf November tot .... zolang de voorrraad strekt , daarna zul je ze tegenkomen op E-bay en heel soms bij Amazon .
Deze paketten worden speciaal voor de Aldi samengesteld (voorzover ik heb begrepen).
Er is geen garantie dat ze er dit jaar weer zullen zijn (er zijn elk jaar weer andere).

mvg Leo
Re:Faller - Set Karlsberg
Lid sinds: 2008

offline
Re:Faller - Set Karlsberg
Hoi Maikel,

Zaterdag deze set nog gezien in Houten.

Groeten,
Ton.
Re:Faller - Set Karlsberg
Ik heb het niet gezien anders had ik er zeker wat meegenomen :( .
Was ook eerlijk gezegt op zoek naar iets anders en heb niet op bouwpakketten gelet .

Mvg Leo
Re:Faller - Set Karlsberg
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Faller - Set Karlsberg
Citaat van: Yeoman op maandag 29 augustus 2011, 11:30:19
Hoi Maikel,

Zaterdag deze set nog gezien in Houten.

Groeten,
Ton.

Daar moet ik dan toch maar eens een keer naar toe gaan ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Faller - Set Karlsberg
Als je de set leuk vindt is het wellicht de moeite om te zoeken naar de (niet meer in productie zijnde) oude variant zonder de klok, maar met 2 extra gebouwen. Op ebay regelmatig en soms zelfs op marktplaats te vinden (set Römerberg)

Overigens gebaseerd op echte gebouwen:
Re:Faller - Set Karlsberg
Lid sinds: 2010

online
Re:Faller - Set Karlsberg
En die gebouwen staan op de markt of het stadhuisplein van Frankfurt.
Ik weet het niet meer.Bezoek aan het centrum was alles in een halve middag.

Groeten Robin
Re:Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Bedankt voor de tip Imtar. Ik heb hem wel gevonden op internet, ik wil alleen eerst nog kijken of ik hem gewoon in een winkel kan vinden.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Succes! Ik heb zelf de set 2x op mn baan staan, erg mooie gebouwen moet ik zeggen.
Re: Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Faller - Set Karlsberg / Römerberg
De set heet: Römerberg, dat is in de altstad van Frankfurt. Ik ga de set morgen ophalen.
Re: Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Faller heeft de set uitgebracht als doos met 6 huizen en drie sets met twee huizen.
Ik vind het wel vreemd dat Faller deze al een aantal jaren niet meer verkoopt.
Maar ik zelf heb gelukkig de set van 6 en nog een set van twee al een aantal jaren in mijn bezit.
Je kunt ze op diverse wijze aankleden wat betreft de buitengevel, dus dan kan je verschillen aanbrengen tussen gelijke huizen.
Kijk maar naar de verschillen op de twee foto's.

Dirk-Jan
Re: Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Hartstikke gave set is het. Deze en de Goethe en Schillerstrassesets zijn de gewilde bouwdozen.
Re: Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Faller - Set Karlsberg / Römerberg
Ik heb de set "Karlsberg" (zie eerste bericht) afgelopen zomer gevonden in de winkel van het Faller Museum in Gütenbach. Aanbiedingsprijs: ? 25,-. Ik denk dat deze over waren uit een speciale Aldi-oplage o.i.d.

De overige twee huizen uit de set Römerberg (rechterhoekwoning + tussenwoning) heb ik vorig jaar reeds gevonden op Eurospoor. Mijn set is dus nu compleet.


M.v.g.

Maikel (RMW)