Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De Baan van 44er, update

Gestart door 44er donderdag 11 augustus 2011, 21:25:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Jan nog een tip, als je niet met de baan rijdt treden er ook geen storingen op  ;) :mrgreen:

Een stilstaande modelbaan is ook mooi om naar te kijken  :-)

Mvg, Johan die nu even weg duikt   :O 8o :D
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op dinsdag 06 december 2011, 19:43:08

tijdens ijken maar eens gaan kwarteren ;)


Graag allemaal op kwart voor zes als het kan. :D

Gr, Ben.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 06 december 2011, 20:45:14
Jan nog een tip, als je niet met de baan rijdt treden er ook geen storingen op  ;) :mrgreen:
Een stilstaande modelbaan is ook mooi om naar te kijken  :-)
Mvg, Johan die nu even weg duikt   :O 8o :D

lol :D, alles heeft zn charme Johan, ook niet rijdende treinen :D

Gr, Jan

Citaat van: Spoorman op dinsdag 06 december 2011, 20:54:48
Citaat van: 44er op dinsdag 06 december 2011, 19:43:08
tijdens ijken maar eens gaan kwarteren ;)
Graag allemaal op kwart voor zes als het kan. :D
Gr, Ben.

Je bedoelt zowel links als rechts naar voren? :P :mrgreen: :mrgreen:
doe mn best om je wensen te vervullen :-)
Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Zo , even een update,
Gisteren een aantal loks geijkt en ging goed, enkele hebben nog een betere afstelling nodig, maar dat komt wel.
Vandaag maar weer eens een poging met een 3 tal loks om automatisch te rijden ,
Alles ingesteld en opgesteld , 1e lok rijd , helaas diverse blokken gaan van zwart naar blauw en lok stopt keurig voor een bezet blok, kortom geen beweging meer in te krijgen , na opschonen van de loks uit de baan en alles verwijderd, uit aan zetten , netwerkkables uit en erin geprikt , weer alle blokken zwart, 1 lok gestart en ja rijd weer , jammer blauwe blokken poppen weer op, en lok stopt weer netjes voor bezet blok, ben er even weer klaar mee,
Iemand een idee? Heb ook van de blauwe blokken alle rails en melders los gehad maar het blokkenblauw is niet weg te krijgen,
Lok handmatig naar zn opstelplek gereden en rap aan de neut >:-D

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op donderdag 08 december 2011, 18:42:44
Zo , even een update,
Gisteren een aantal loks geijkt en ging goed, enkele hebben nog een betere afstelling nodig, maar dat komt wel.
Vandaag maar weer eens een poging met een 3 tal loks om automatisch te rijden ,
Alles ingesteld en opgesteld , 1e lok rijd , helaas diverse blokken gaan van zwart naar blauw en lok stopt keurig voor een bezet blok, kortom geen beweging meer in te krijgen , na opschonen van de loks uit de baan en alles verwijderd, uit aan zetten , netwerkkables uit en erin geprikt , weer alle blokken zwart, 1 lok gestart en ja rijd weer , jammer blauwe blokken poppen weer op, en lok stopt weer netjes voor bezet blok, ben er even weer klaar mee,
Iemand een idee? Heb ook van de blauwe blokken alle rails en melders los gehad maar het blokkenblauw is niet weg te krijgen,
Lok handmatig naar zn opstelplek gereden en rap aan de neut >:-D

Gr, Jan

Hallo Jan,

Balen zeg, het is duidelijk dat er wat mis gaat tussen je melders en interface.

Heb je nieumand in de buurt met een ecos of cs1 met update om eens te kijken of het dan wel goed gaat.

Het lijkt wel of de electronica ( waar ik geen verstand van heb ) een probleem heeft, slechte condensators of zo.

Ik hoop dat je er snel uitkomt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Jan,

Hoe reageren je melders in het testscherm als je rond rijdt met 1 loc?

Worden alle vakjes dan wel blauw als je eroverheen rijdt? En weer blank als de loc die sectie verlaat.

Robin
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Hero op donderdag 08 december 2011, 19:26:15
Jan,
Hoe reageren je melders in het testscherm als je rond rijdt met 1 loc?
Worden alle vakjes dan wel blauw als je eroverheen rijdt? En weer blank als de loc die sectie verlaat.
Robin

Robin, Dat heb ik gisteren gedaan en de bel stond niet stil :D aan / uit , zoals het hoort.

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Dan zou je denken dat de interface ok is.
Programmeer (beginners) foutje?

Robin
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: degeluidsman op donderdag 08 december 2011, 18:51:22
Hallo Jan,
Balen zeg, het is duidelijk dat er wat mis gaat tussen je melders en interface.
Heb je nieumand in de buurt met een ecos of cs1 met update om eens te kijken of het dan wel goed gaat.
Het lijkt wel of de electronica ( waar ik geen verstand van heb ) een probleem heeft, slechte condensators of zo.
Ik hoop dat je er snel uitkomt.
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Zoals je kan lezen alle bezetmellders in de blokken losgemaakt,
Golfer biedt aan om mijn interface bij hem te controleren om te zien of dit de oorzaak is, ik moet je zeggen                      dat bij de M* 6051 interface niet te zien is wat ie doet, bv ingeschakeld ja of nee of storing oid.
Ik heb ook de ballen verstand van dit soort electronica ,  :o) kan gelukkig de treinbaan aan zetten  :P :D
Dus eens zien wat de interface gaat doen bij een goede buurman,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Jan

Wat gebeurd er als je dus zonder de baan te gebruiken koploper op de computer laat rijden???Dus simulatie zeg maar.Gaat het dan wel goed of heb je dan hetzelfde?Als je het dus zonder baan ook hebt weet je dat je het in de instellingen moet zoeken.Wij denken ook dat je ergens een instellingsfout hebt.Werkt de simulatie wel goed en veranderen de lijnen van kleur etc etc dan kan je nog eens naar de rest kijken.

Harald & Alex
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: harald en alex op donderdag 08 december 2011, 21:47:22
Jan,
Wat gebeurd er als je dus zonder de baan te gebruiken koploper op de computer laat rijden???Dus simulatie zeg maar.Gaat het dan wel goed of heb je dan hetzelfde?Als je het dus zonder baan ook hebt weet je dat je het in de instellingen moet zoeken.Wij denken ook dat je ergens een instellingsfout hebt.Werkt de simulatie wel goed en veranderen de lijnen van kleur etc etc dan kan je nog eens naar de rest kijken.
Harald & Alex

Harold/Alex,

Net je voorstel uitgevoerd met 5 lok's , draaid als een tierelier, geen probleem,
dus zijn de instellingen van mn baan in koploper goed, toch?
Morgen gaat de interface op reis naar de buurman (Golfer), eens zien wat hij daar doet,
Bedankt,

Gr, Jan
Gr, jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hier dezelfde conclusie.
Rijdt gewoon in zijn rondjes.

Je s88 kabels zijn wel goed? Het lijkt net of de lijn geen reset krijgt.

Robin
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Hero op donderdag 08 december 2011, 22:13:34
Hier dezelfde conclusie.
Rijdt gewoon in zijn rondjes.
Je s88 kabels zijn wel goed? Het lijkt net of de lijn geen reset krijgt.
Robin

Robin,
Jij zegt het :D, Ik weet alleen dat vorige week de netwerkkables die van de melders komen en naar Interface gekontroleerd zijn door Ben en goed bevonden , we hebben kabels verwisseld /geruild, het gekke is dat het niet altijd optreed,
Heb lok's geijkt en later gereden ,Zoals vandaag knalt het zo in terwijl in aanvang alles goed staat , maar de eerste is het blok uit en hoppa , blauw,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Seinwezen op maandag 05 december 2011, 19:31:27

Je kan goed zien dat hier een dremel doorheen is gehaald, omdat ze anders contact maakten.
Trouwens is dit niet door mij gedaan :D
Is deze print zo geleverd ?.

Citaat van: Hero op donderdag 08 december 2011, 22:13:34
Je s88 kabels zijn wel goed? Het lijkt net of de lijn geen reset krijgt.
Hier kan ik in mee gaan. De encoders krijgen het reset signaal van de interface en worden tegelijkertijd (parallel) gereset. Nu, of de interface heeft regelmatig problemen met het geven van een reset, of de resetlijn wordt door een defecte encoder zodanig belast dat het signaal niet door komt.

Mvg,
Peter
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Freak op donderdag 08 december 2011, 23:13:44
Is deze print zo geleverd ?.
Citaat van: Hero op donderdag 08 december 2011, 22:13:34
Je s88 kabels zijn wel goed? Het lijkt net of de lijn geen reset krijgt.
Hier kan ik in mee gaan. De encoders krijgen het reset signaal van de interface en worden tegelijkertijd (parallel) gereset. Nu, of de interface heeft regelmatig problemen met het geven van een reset, of de resetlijn wordt door een defecte encoder zodanig belast dat het signaal niet door komt.
Mvg,
Peter

Peter,

Idd , printen zijn geleverd met weggekrast stukje,Bij Seinwezen en bij mij.

Kan het dat de interface dit wel en niet doet , de reset? Ik de ballen verstand van hoe deze electonica werkt, wat kan ik doen om e.e.a. uit te sluiten of te controleren? Zoals je kan lezen ga ik de interface bij een ander forumlid proberen eens zien wat er daar gebeurd.

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hallo Jan,

Citaat van: 44er op donderdag 08 december 2011, 23:29:49
Idd , printen zijn geleverd met weggekrast stukje,Bij Seinwezen en bij mij.
Zou ik de rest van deze ?geweldige kwaliteit? printjes ook maar eens goed nakijken. Zijn ze ook zo gesoldeerd aangeleverd ?.

CiteerKan het dat de interface dit wel en niet doet , de reset?
Ja dat kan. Controleer bij de interface de soldeerverbindingen van de S88-bus en het IC dat verantwoordelijk is voor de S88-bus. Ook het betreffende IC zelf kan kuren vertonen.
Wat ook wel eens voorgekomen is dat de brede connector (I2C-bus) aan de zijkant van de interface slechte soldeerverbindingen vertoonde.

Mvg,
Peter
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hallo Jan,

Het was gezellig vanmiddag en jammer dat het toch een stap naar Keuterman moet worden met de interface. Ook jammer dat mijn baan veel kuren vertoonde in de vorm van veel spookactiviteit en dat we dat losse netwerkkabeltje pas vonden na het loskoppelen van de interface.

Inmiddels heeft de Lux stofzuiger ook het laatste stukje gedaan. Top zeg, die heeft zeer goed gewerkt vanmiddag  :thumbup:  Als je ziet hoeveel eraf komt is die zijn geld toch waard.

groet,
Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hoi Jan

Dus jullie hebben gevonden dat het probleem de interface is?Dat is ondanks dat die dan in reparatie moet toch positief nieuws dat je de oorzaak weet.Net het filmpje even bekeken van de lux dat is toch wel een heel mooi apparaat. :thumbup: :thumbup:

Harald & Alex

Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Even bijkletsen,

Na veel gepuzzel en controleren de boel de boel gelaten en t weekend niet met koploper bezig geweest,
Maandag jl naar AJ geweest om mn interface met zijn koploper baan te testen, Even kort, mijn Interface werkt perfect,
Die van AJ ook trouwens, :D, AlbertJan dank voor je hulp.
Vandaag alles aangesloten, en dacht dat ik niet goed zag op het scherm en de baan, Koploper funcioneert en heb niets gewijzigd aan mn instelling en bezetmelders, ja toch 1 ding, Ik heb de massa verwijdered van de eertse melder, dus er is niet 1 melder met massa verbonden, Het schijnt dat M* dat niet nodig heeft. AJ vertelde dat nl ook nog tegen mij,
Kortom , hoe verassend is deze hobby :D :D
Zie filmpje hoe koploper zn werk doet op mn schaduwstation.
http://www.youtube.com/watch?v=907w1tBZmnw&feature=youtu.be


Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Jan, je kunt de link tussen de flash icoontjes zetten. Dat 'flitsende' rode bolletje links naast het fotolijstje  :)
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Michiel,

Die moderne troep is niks voor mij :D bolletjes ? Ik vind het heel wat dat ik wat erop krijg om te laten zien, via link

Gr, Jan

Als je bij mij bent moet je het maar even uitleggen wat je bedoelt,computers enz is niet aan mij besteed, gelukkig kan ik het wel aan en uit zetten, dus hier is een echte DUMMY :mrgreen: :mrgreen:
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Net even gekeken maar het rijdt lekker soepeltjes. Met of zonder spooktreinbeveiliging ?  >:-D  
Je kunt gaan experimenteren met ze op de melder nog iets te laten doorrijden zodat je de blokken max vol kan krijgen. In het schaduwstation rijden ze toch vrij rustig, dus doorschieten zal er daar niet zo snel bij zijn.


http://www.youtube.com/watch?v=907w1tBZmnw&feature=youtu.be

vriendelijke groet,
Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Mooi dat de boel weer werkt.
Succes in het oerwoud van koploper.

Groeten,
Robin
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
He Jan,

Top dat het werkt. Uiteindelijk komen we er wel :P
Zag een loep liggen. Je kunt je toetsenbord toch nog wel lezen  8) 8)

Ik ga zaterdag denk ik ook even kijken. Bel wel als ik er ben. Nu maar weer aan het ijken.


Maikel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Golfer op dinsdag 13 december 2011, 22:56:15
Net even gekeken maar het rijdt lekker soepeltjes. Met of zonder spooktreinbeveiliging ?  >:-D  
Je kunt gaan experimenteren met ze op de melder nog iets te laten doorrijden zodat je de blokken max vol kan krijgen. In het schaduwstation rijden ze toch vrij rustig, dus doorschieten zal er daar niet zo snel bij zijn.
vriendelijke groet,
Michiel

Michiel,

Mijn link aangepast, thx

Fijn slijpen moet nu nog gaan gebeuren natuurlijk , eerst al mn lok's goed geijkt hebben zodat dat geen belemmering is vanwege diverse snelheden , heb er een paar die te langzaam rijden, komt goed,
Zo ook met de blokken die maximaal gebruikt moeten gaan worden.

Gr, Jan

Citaat van: Hero op dinsdag 13 december 2011, 23:07:03
Mooi dat de boel weer werkt.
Succes in het oerwoud van koploper.
Groeten,
Robin

Robin,

Idd het oerwoud is net betreden door mij dus nog een lange weg te gaan , maar met dit puike forum gaat dat
wel goed komen,

Gr, Jan

Citaat van: vanb op dinsdag 13 december 2011, 23:15:20
He Jan,
Top dat het werkt. Uiteindelijk komen we er wel :P
Zag een loep liggen. Je kunt je toetsenbord toch nog wel lezen  8) 8)
Ik ga zaterdag denk ik ook even kijken. Bel wel als ik er ben. Nu maar weer aan het ijken.
Maikel

Mooi gezicht als het uiteindelijk gaat rijden met koploper, tja die loep, brilletje en loep , soms gaat hiermee een hele wereld open :P :D,je zou het eens moeten  proberen 8o
Zie je zaterdag,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Vandaag weer met koploper aan de gang, had ik het maar niet gedaan........
Ik dacht nog even een paar lok's te ijken, dus niet , met de hand gereden en doorgereden blokken op BLAUW , te gekke hobby :-(
Paar keer aan/uit datakabels los  en nog meer van die ongein blijft zowaar allemaal zwart, maarrrrrr.... ! lok beweging en gaat weer naar blauw en blijft zo.
Nu maar plan B van AlbertJan aangepakt , een AJ S88 genomen en daar 5 melders op aan gesloten en verbonden met orginele M* kabel naar Interface, YIPPIIIIIIIIIIII, nu alle blokken blauw, what the hell......
Alles weer teruggezet en aangesloten op de S88N met datakabel , aan en alles blijft zwart, 1 lok (na veel shit, waar het vandaan komt? ) kunnen ijken, toen 5 lok's op de baan gezet en rijden, ging 8 rondjes goed gaat er 1 lok gewoon door zonder zich van remsecties aan te trekken, Alles uit , baan geveegd , lok's in koploper weer op de baan gezet , nu 3 en rijden, dus als laatste na 5 uur etteren toch nog gereden , morgen kijken wat er nu weer gebeurt of niet natuurlijk want dat is ook ingebouwd blijkbaar in koploper , ben weer even klaar mee :mrgreen: :mrgreen:
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hallo Jan,

Dit zijn zeer vervelende storingen, en lastig te vinden zo te lezen.
Kun je geen interface lenen van iemand en daar een tijdje mee ( proberen ) te rijden dan kun je teminste iets uitsluiten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: degeluidsman op woensdag 14 december 2011, 19:34:17
Hallo Jan,
Dit zijn zeer vervelende storingen, en lastig te vinden zo te lezen.
Kun je geen interface lenen van iemand en daar een tijdje mee ( proberen ) te rijden dan kun je teminste iets uitsluiten.
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,

Ik ben afgelopen maandag bij AlbertJan geweest en hebben de interface van mij op zijn baan gestest en dat ging prima , alles werkte perfect op zijn baan, dus de interface doet het wel m.i.
Ik denk niet dat er forummers zijn met meerdere interfaces van M* 6051
Rare is nog steeds dat het soms wel soms niet werkt bij mij ,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Jan,

Alle blokken "blauw" bij aansluiten kan ook betekenen: kabel aan één zijde even omdraaien..

groet,
Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Als je interface het ergens andrrs zonder problemen doet. Moeten we de oorzaak toch in de kabels of S88 modules zoeken.
Heb je ze al in bad gedaan ?

Robin
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
en en en en en
Wat gevonden :help:
Ben erg benieuwd of jullie wat ontdekt hebben vandaag.

Maikel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: vanb op zaterdag 17 december 2011, 21:20:16
en en en en en
Wat gevonden :help:
Ben erg benieuwd of jullie wat ontdekt hebben vandaag.
Maikel

Ja , je wil het niet geloven, gisteren koploper en de baan netjes afgesloten stekkers eruit,
Vanmiddag laptop aan en daarna spanning op de baan en .................. 6021 opgeblazen, giga kortsluitng   
DWB93CFP  en 2 x DWB94CFP en mogelijk nog wat, krijg er een kunstkop van , leve de automatisering, wat rijmt er op ring
Staat trouwens keurig in de wiki.
Ben heeft met IB de boel aangesloten om te zien of de database goed werkt , de Wisselstraat even opgefrist en lok's hebben ongeveer anderhalf uur gereden zonder een probleem, dus dat is goed , nu een 6021 scoren , Ben gaat kijken om hem te repareren, daar heb ik totaal geen sjoege van.
Dus even niet rijden, kan alleen nog met de batterij ICE van My World :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

GR, jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op zaterdag 17 december 2011, 22:03:48
DWB93CFP  en 2 x DWB94CFP en mogelijk nog wat, krijg er een kunstkop van , leve de automatisering, wat rijmt er op ring
Volgens mij bedoel je BDW93C(FP) en BDW84C(FP).

Mvg,
Peter
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Jij ontmoet toch wel dingen die niet te overzien zijn.   :O Ook niet te voorzien. Wat een pech zeg, hebben jullie een mogelijk oorzaak voor die kortsluiting?


groet, Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Freak op zaterdag 17 december 2011, 22:09:20
Citaat van: 44er op zaterdag 17 december 2011, 22:03:48
DWB93CFP  en 2 x DWB94CFP en mogelijk nog wat, krijg er een kunstkop van , leve de automatisering, wat rijmt er op ring
Volgens mij bedoel je BDW93C(FP) en BDW84C(FP).
Mvg,
Peter

helemaal korrekt Peter, die zijn het het

Gr, Jan

Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Freak op zaterdag 17 december 2011, 22:16:58
Zie o.a. http://forum.3rail.nl/index.php?topic=25978.0
Mvg,
Peter

Peter bedankt , had vanmiddag dat ook al geonden , goeie info en ook de Wiki

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
 :)

U kunt mijn 6021 tijdelijk wel even lenen B)
Ik doe er weinig mee, op dit moment.

Ik hoor t'
Groet ,
De Gooische Hulpdienst.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Golfer op zaterdag 17 december 2011, 22:14:24
Jij ontmoet toch wel dingen die niet te overzien zijn.   :O Ook niet te voorzien. Wat een pech zeg, hebben jullie een mogelijk oorzaak voor die kortsluiting?
groet, Michiel

Tja , ik loop van geluk nog eens onder de paardentram hier om de hoek :P :D

Sluiting zou ik niet weten om deze te lokaliseren in de 6021,
Bij zoeken vanmiddag bleef 6021 over en Ben heeft gemeten en eindtrappen waren dood,
Gezien de documentie hier op het forum komt dit met de klacht overeen,zou mij sterk lijken als het anders zou zijn
Dus idd beetje balen,
Maar.... koploper doet het goed met mn database en de Ib van Ben

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hoi Jan,

Het zit jou ook niet mee, maar gelukkig is er voldoende kennis en hulp zo te lezen dat je snel weer verder kunt.

Misschien toch maar gaan sparen voor een Ecos  :O 8o :O


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op zaterdag 17 december 2011, 22:34:21

Tja , ik loop van geluk nog eens onder de paardentram hier om de hoek :P :D


:P
De laatste paardentram in Nederland reed in 1930 tussen Makkum en Harkezijl in Friesland.

Da's niet om de hoek.... gelukkig.. :o)
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Jan 1212 op zaterdag 17 december 2011, 22:40:42
Citaat van: 44er op zaterdag 17 december 2011, 22:34:21
Tja , ik loop van geluk nog eens onder de paardentram hier om de hoek :P :D
:P
De laatste paardentram in Nederland reed in 1930 tussen Makkum en Harkezijl in Friesland.
Da's niet om de hoek.... gelukkig.. :o)

:mrgreen: :mrgreen:

Je hebt PB,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
pffffffffffffff Wat een ellende zeg. Je hebt nu onderhand alles wel meegemaakt.  Hopelijk krijgt de EHBO-man hem gerepareerd voor je.

Maikel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: vanb op zaterdag 17 december 2011, 23:08:38
pffffffffffffff Wat een ellende zeg. Je hebt nu onderhand alles wel meegemaakt.  Hopelijk krijgt de EHBO-man hem gerepareerd voor je.
Maikel

Tja , ik ben nu extra scherp geworden met dit grappen en grollen, kijk steeds omhoog als er een vltg aan komt >:-D >:-D
Je weet het nooit hé,
tja zit ff tegen , maar ja zonnetje gaat altijd weer schijnen uiteindelijk.
Hou je op de hoogte,
Heb jij nog wat gedaan aan de lok's ? Anders volgende week wel,
Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op zaterdag 17 december 2011, 23:19:49
Citaat van: vanb op zaterdag 17 december 2011, 23:08:38
pffffffffffffff Wat een ellende zeg. Je hebt nu onderhand alles wel meegemaakt.  Hopelijk krijgt de EHBO-man hem gerepareerd voor je.
Maikel

Tja , ik ben nu extra scherp geworden met dit grappen en grollen, kijk steeds omhoog als er een vltg aan komt >:-D >:-D
Je weet het nooit hé,
tja zit ff tegen , maar ja zonnetje gaat altijd weer schijnen uiteindelijk.
Hou je op de hoogte,
Heb jij nog wat gedaan aan de lok's ? Anders volgende week wel,
Gr, Jan


Nog geen tijd voor gehad. Wil morgen kijken of ik vast aan het frame van t 2de schaduwstation kan beginnen.
Heb op de valreep nog een speisenwagen gekocht voor mijn TEE.

Maikel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: vanb op zaterdag 17 december 2011, 23:33:52
Citaat van: 44er op zaterdag 17 december 2011, 23:19:49
Citaat van: vanb op zaterdag 17 december 2011, 23:08:38
pffffffffffffff Wat een ellende zeg. Je hebt nu onderhand alles wel meegemaakt.  Hopelijk krijgt de EHBO-man hem gerepareerd voor je.
Maikel
Tja , ik ben nu extra scherp geworden met dit grappen en grollen, kijk steeds omhoog als er een vltg aan komt >:-D >:-D
Je weet het nooit hé,
tja zit ff tegen , maar ja zonnetje gaat altijd weer schijnen uiteindelijk.
Hou je op de hoogte,
Heb jij nog wat gedaan aan de lok's ? Anders volgende week wel,
Gr, Jan
Nog geen tijd voor gehad. Wil morgen kijken of ik vast aan het frame van t 2de schaduwstation kan beginnen.

Heb op de valreep nog een speisenwagen gekocht voor mijn TEE.
Maikel

:thumbup:

Ik kijker wel naar volgende week, veel plezier met het houtwerk,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op zaterdag 17 december 2011, 22:03:48
Citaat van: vanb op zaterdag 17 december 2011, 21:20:16
en en en en en
Wat gevonden :help:
Ben erg benieuwd of jullie wat ontdekt hebben vandaag.
Maikel

Ja , je wil het niet geloven, gisteren koploper en de baan netjes afgesloten stekkers eruit,
Vanmiddag laptop aan en daarna spanning op de baan en .................. 6021 opgeblazen, giga kortsluitng   
DWB93CFP  en 2 x DWB94CFP en mogelijk nog wat, krijg er een kunstkop van , leve de automatisering, wat rijmt er op ring
Staat trouwens keurig in de wiki.
Ben heeft met IB de boel aangesloten om te zien of de database goed werkt , de Wisselstraat even opgefrist en lok's hebben ongeveer anderhalf uur gereden zonder een probleem, dus dat is goed , nu een 6021 scoren , Ben gaat kijken om hem te repareren, daar heb ik totaal geen sjoege van.
Dus even niet rijden, kan alleen nog met de batterij ICE van My World :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

GR, jan

Jan

Wij hebben nog een 6021......

Als je belangstelling hebt horen we wel wat je er voor over hebt.Plaats is Breda.

Harald & Alex

Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hallo alle lezers,

Was me een dagje wel gisteren, vandaag naar Jan1212 geweest om een leen 6021 op te halen, Jan  :thumbup:
Ik heb de componenten 1 voor 1 aangesloten , tussentijds spanningsloos gemaakt tot alles weer compleet was ,
Rijden met de geit, uh trein, :D Toen met koploper aan de gang , durf het bijna niet te schrijven, weer een paar blauwe blokken  :|, uit/aan en alles zwart ;) 3 loks laten rijden  voor 45 min , toen blijft er een lok staan in een blok , wel steeds hetzelfde probleemblok , misschien beetje eigen schuld , tis blok 13 >:-D Maar alles weer geschoond en toen met 5 loks gereden tot er weer een lok in blok 13 staat , lok zelf scheurt gewoon lekker door trouwens  , is toch mi de wisselstraat die een vinkje minder of meer nodig heeft ben daar nog niet uit, Wisselstraat heeft dan 2 wissles bezet waardoor blok niet vrijgegeven wordt.
Dus dat is het volgende onderzoek, verder nog gereden en netjes de loks naar de opstelsporen laten rijden . Mij benieuwen als ik orgen de boel weer start,
Ben blij met de leen 6021, kan er gereden worden tenminste.Daar doen we het voor. Ga zoeken voor een 6051, vertrouw de huidige toch niet voor de 100% in samenhang met de blauwe blokken,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Jan

Heb je al eens geprobeerd om je database op het koploperforum te zetten met de problemen erbij die je hebt?Daar zit heel wat kennis en die mannen kunnen dan als die er al in zitten natuurlijk de fouten uit je database halen.

Wij hebben ook wel eens dat een wisselstraat niet snel genoeg vrij gegeven wordt.Dat kan je ook handmatig doen overigens.Als dit het probleem voorlopig even op kan lossen?

Harald & Alex
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Kleine vraag tussendoor Jan.
Heb je die resten soldeerflux al van de onderkant van je bezetmeldpunten weggehaald?

Robin