He Jan,Welkom in het soms onbegrijpelijke wereldje van koploper Ik zou zo ook niet weten wat het is. Maar het moet raar lopen als Ben er niet uitkomt.Heb zelf een tijdelijke keerlus aan het schaduwstation gemaakt vandaag. Morgen even flink poetsen en dan hopelijk rondjes rijden.Hopelijk rijdt bij jouw ook alles weer.Maikel
Hallo Jan,Als het probleem niet te vinden is kan ik er vanavond wel even met de IB basic langskomen om de terugmelders uit te lezen. Wellicht is dan met meer zekerheid een probleem aan te duiden.groet,Michiel
Citaat van: Golfer op zondag 04 december 2011, 09:44:02Hallo Jan,Als het probleem niet te vinden is kan ik er vanavond wel even met de IB basic langskomen om de terugmelders uit te lezen. Wellicht is dan met meer zekerheid een probleem aan te duiden.groet,MichielMichiel,Reuze bedankt voor je aanbod, hou 'm graag achter de hand , i.o.m Ben ga ik de interface loshalen en opnieuw vertinnen,Diverse fora praten over het zelfde, uitgedroogde verbindingen m.n. ook de ronde stekker aan de zijkant.Dus dat is mn eerste prio. Ik meld mij zeker bij jou als dit geen resultaat geeft. Als de interface kabel losgehaald wordt zijn de bezetmelders goed,dus is er iets met de interface en mogelijk de verbinding met de interface.Zal vandaag mogelijk niets worden, morgen maar eens voor gaan zitten. nogmaals bedankt voor je aanbod,Gr, Jan
Citaat van: 44er op zondag 04 december 2011, 10:57:31Citaat van: Golfer op zondag 04 december 2011, 09:44:02Hallo Jan,Als het probleem niet te vinden is kan ik er vanavond wel even met de IB basic langskomen om de terugmelders uit te lezen. Wellicht is dan met meer zekerheid een probleem aan te duiden.groet,MichielMichiel,Reuze bedankt voor je aanbod, hou 'm graag achter de hand , i.o.m Ben ga ik de interface loshalen en opnieuw vertinnen,Diverse fora praten over het zelfde, uitgedroogde verbindingen m.n. ook de ronde stekker aan de zijkant.Dus dat is mn eerste prio. Ik meld mij zeker bij jou als dit geen resultaat geeft. Als de interface kabel losgehaald wordt zijn de bezetmelders goed,dus is er iets met de interface en mogelijk de verbinding met de interface.Zal vandaag mogelijk niets worden, morgen maar eens voor gaan zitten. nogmaals bedankt voor je aanbod,Gr, JanGewoon een Ecos kopen Jan , dan kun je ook je loc's met 28 stappen aansturen vanuit koploper ( volgens mij zijn dat er nu 14 ? ).Het gaat vast wel goedkomen met Ben aan het roer.Mvg,Peter / degeluidsman.
Citaat van: degeluidsman op zondag 04 december 2011, 11:02:16Citaat van: 44er op zondag 04 december 2011, 10:57:31Citaat van: Golfer op zondag 04 december 2011, 09:44:02Hallo Jan,Als het probleem niet te vinden is kan ik er vanavond wel even met de IB basic langskomen om de terugmelders uit te lezen. Wellicht is dan met meer zekerheid een probleem aan te duiden.groet,MichielMichiel,Reuze bedankt voor je aanbod, hou 'm graag achter de hand , i.o.m Ben ga ik de interface loshalen en opnieuw vertinnen,Diverse fora praten over het zelfde, uitgedroogde verbindingen m.n. ook de ronde stekker aan de zijkant.Dus dat is mn eerste prio. Ik meld mij zeker bij jou als dit geen resultaat geeft. Als de interface kabel losgehaald wordt zijn de bezetmelders goed,dus is er iets met de interface en mogelijk de verbinding met de interface.Zal vandaag mogelijk niets worden, morgen maar eens voor gaan zitten. nogmaals bedankt voor je aanbod,Gr, JanGewoon een Ecos kopen Jan , dan kun je ook je loc's met 28 stappen aansturen vanuit koploper ( volgens mij zijn dat er nu 14 ? ).Het gaat vast wel goedkomen met Ben aan het roer.Mvg,Peter / degeluidsman.Peter, op dat omslag punt ben ik nog lang niet aangekomen om aan een ecos te denken, Ik heb vertrouwen in de adviezen en ga ervoor om het te laten werken zo als het bedoeld is Denk altijd , TIS MAAR EEN HOBBY De resultaten en oplossing komen hier natuurlijk voorbij Gr, Jan
Anders verkoop je toch je koffie apparaat Mvg,Peter / degeluidsman.
Kan je wel loc's aanstruren vanaf je pc ?
Hoi Jan,s88 kabeltje zit wel goed?Veranderd er iets als dat kabeltje eruit trekt?Groeten Robin
Haal de decoder met die melder er eens tussenuit.Je kan beter even in het testscherm kijken.Dan zie je wat de melders zelf doen.Robin
Hoi Jan,Mag ik je deze curses aanbieden http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:c-rails-contactrailsFijn dat je het gevonden hebt, op naar de volgende uitdaging Mvg,Peter / degeluidsman.
Citaat van: degeluidsman op maandag 05 december 2011, 17:49:19Hoi Jan,Mag ik je deze curses aanbieden http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:c-rails-contactrailsFijn dat je het gevonden hebt, op naar de volgende uitdaging Mvg,Peter / degeluidsman.Peter,En alle helpers, tis weer mis Na 1 lok geijkt te hebben kreeg ik er geen beweging meer in en uiteindelijk met handmatig rijden was het weer egaal blauw in de blokken Zal nu maar jouw cursus gaan doen , had die van Riny al gedaan maar ga nu alles meten en zien waar en wat er nu mis is dus de komende dagen heb ik gelukkig weer wat te doen Dus de uitdaaging is er al Gr, jan
Hoi Jan,welke S88 modules gebruik je?Want ik had bij die van mij, RoSoft S88N, dat er twee printspoortjes aan de achterkant net contact maakte.Ze waren al iets bewerkt met een dremel, maar er was nog net een verbinding.Daardoor werden ze bij mij ook allemaal blauw en er gebeurde allemaal rare dingen Dus ik zou gewoon even de achterkant van de printen nakijken met een loepje .Ook kan er ergens een massa draadje tegen een S88 module komen...Groeten Sander
wat is het toch makkelijk om alles eerst door te meten met een multimeter voor het aan te sluiten.In mijn cursus druk ik daar op tot ze flauw vallen (figuurlijk hé).Dan bespaar je achteraf veel werk en frustraties.
Jan en Michiel,Effe stap terug. Toen ik vrijdag bij je was hebben we één S88 print zonder verdere aansluitingen naar de rail aan je interface gehad en toen was ook alles blauw (bezet in Koploper). Ik zou nog niet direct de interface als mogelijke oorzaak uitsluiten.Gr, Ben.
Effe stap terug. Toen ik vrijdag bij je was hebben we één S88 print zonder verdere aansluitingen naar de rail aan je interface gehad en toen was ook alles blauw (bezet in Koploper). Ik zou nog niet direct de interface als mogelijke oorzaak uitsluiten.
Citaat van: Spoorman op maandag 05 december 2011, 18:38:05Effe stap terug. Toen ik vrijdag bij je was hebben we één S88 print zonder verdere aansluitingen naar de rail aan je interface gehad en toen was ook alles blauw (bezet in Koploper). Ik zou nog niet direct de interface als mogelijke oorzaak uitsluiten.Bij het aansluiten van een s88 module alles al blauw zonder verbindingen naar railsen. Welke module was dat? Dan is de module, netwerkkabel of de interface verdacht.
Hoi Jan,Het lijkt er goed uit te zien, maar ik zou gewoon nog even met een klein schroevendraaiertje of mesje effe door het gleufje gaan Vooral nr2 lijkt verdacht. Groeten Sander
Mooie printjes waar ze even wat hebben moeten wegkrassen om zeker te zijn.Zie alleen een rare zwarte druppel op nr.2 tussen de middelste uitgangen die ik niet kan thuisbrengen maar ik heb hier echt geen verstand van.groet,Michiel
Poedel je ze dan ook af Jan? Mvg, Johan
Ik wist dat je het op ging lossen, je kan het. Gr, Ben.
Baaidewee: ben nog wel benieuwd waarom die ene rode zwitser niet rijdt via Koploper maar wel vanuit de 6021. Ik kan er geen soep van koken.
Citaat van: Spoorman op dinsdag 06 december 2011, 19:28:55Baaidewee: ben nog wel benieuwd waarom die ene rode zwitser niet rijdt via Koploper maar wel vanuit de 6021. Ik kan er geen soep van koken. Ik begrijp er ook geen R..T van, zal m als eerste ijken morgen , heb ik de hele dag om aan de praat te krijgen tijdens ijken maar eens gaan kwarteren Gr, Jan
en geen problemen met de blokken, Alle blokken zwart !!en bleven zwart,
Citaat van: 44er op dinsdag 06 december 2011, 19:00:43 en geen problemen met de blokken, Alle blokken zwart !!en bleven zwart, Tja hier gaat het om Je moet trouwens idd regelmatig printjes soppen, ben benieuwd .. Heb net m'n database naar Marklin/Edits omgebouwd om jouw interface eens te koppelen. Kan hopelijk achterwege blijven. Veel plezier morgen, ga er maar eens rustig bij zitten groet,Michiel
Citaat van: 44er op dinsdag 06 december 2011, 19:43:08Citaat van: Spoorman op dinsdag 06 december 2011, 19:28:55Baaidewee: ben nog wel benieuwd waarom die ene rode zwitser niet rijdt via Koploper maar wel vanuit de 6021. Ik kan er geen soep van koken. Ik begrijp er ook geen R..T van, zal m als eerste ijken morgen , heb ik de hele dag om aan de praat te krijgen tijdens ijken maar eens gaan kwarteren Gr, JanOf wat rails knippen en solderen vooor mmmm bijvoorbeeld mij Zit je effe niet mee zeg. Heb je er nog geen spijt van Komt vast goed en dan wil je niet anders.Ik hoop rond t weekend te kunnen gaan rijden. Dus dan begint bij mij de ellende of niet.Maikel