Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

LSM sleper op K rail wissel

Gestart door union pacific dinsdag 09 augustus 2011, 18:45:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LSM sleper op K rail wissel
union pacific
gast

LSM sleper op K rail wissel
Hallo!
Onlangs ben ik overgestapt naar K rails. Nu, mijn reeks13 van LS models blijft op de wissel steken. Probleem is het kunstof gedeelte van de sleeper da blijft achter het hoogte kontactpunt van de wissel steken omdat die nogal scherp zijn t.o.v die van de C rails.
Ik kan dat kunstof wel wat bijwerken enzo maarja heb nog een andere loc en stuurstand met zo'n sleeper. En persoonlijk vind ik die slepers nogal opvallend met dat stuk plastiek ertussen als ik mijn treinen op ooghoogte zie voorbij rijden. Ik heb een B-model reeks55, met een sleper (42mm lang) die haast perfect is. Ook Brawa heeft een goeie silencio sleper maar is die ook verkrijgbaar in 42mm?
Zijn die van B-models ook appart verkrijgbaar?
Iemand ook die problemen voor gehad!? groeten davy
Re:LSM sleper op K rail wissel
Ik ken de reeks 13 niet maar onder mijn LSModels1184 heb ik een Roco fluistersleper gezet en dat werkt prima.

Gr, Ben.
Re:LSM sleper op K rail wissel
Blausee-Mitholz
gast

Re:LSM sleper op K rail wissel
Die sleper heb jij nu toch over Ben?

Mvg, Johan
Re:LSM sleper op K rail wissel
Nog niet alles is omgebouwd. Nog 15 te gaan. ;)

Zojuist een Strukton Carin geheel gedemonteerd. 8o :D

Gr, Ben.
Re:LSM sleper op K rail wissel
Beste Ben,

Ik heb dezelfde lok en ook K rails en de lok rijdt bij mij zonder problemen rond.
Is wel een iets ouder model dus misschien hebben zij nu een andere sleper.
Met het stuurstand rijtuig ook geen problemen.
Met alle LS loks geen problemen, enkel de ACME/LS lok 2805 (Traxx) deed het niet, zit nu de lage Marklin sleper onder
Ik heb wel enkel slanke wissels.
Met de sleper van de 5515 van BModels had ik dan wel problemen.
Mits wat bijregelen rijdt deze nu ook vlot rond.
Ik heb een Brawa lok en die doet het prima.
Dus: keuze genoeg

Mvg

Olivier

Re:LSM sleper op K rail wissel
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:LSM sleper op K rail wissel
Ik ben zelf erg tevreden over mijn 1188 van NMBS (LSM). Rijdt als een zonnetje over de gehele baan, inclusief nieuwe en oude slanke K-wissels. Trekt/duwt een sleep van 6 ICR-rijtuigen in bordeaux/geel. Binnekort hopelijk met stuurstand.

Groet,
Bert