Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn DD-AR staakt

Gestart door R_tist woensdag 10 augustus 2011, 21:59:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn DD-AR staakt
R_tist
gast

Mijn DD-AR staakt
Waarde heren en dames(?),

Vorig jaar heb ik in Houten een gebruikte DD-AR stuurstandrijtuig gekocht van het merk Rivarossi. Er zou alleen iets aan het uiterlijk ontbreken, maar nu blijkt dat deze loc 'spontaan' stopt, alsof ie geen stroom meer krijgt. Althans, ik neem aan dat dat het is, het motortje maakt geen geluid en de lampjes gaan ook uit....

Aan de baan lijkt het niet te liggen, nieuwe locs gaan er met gemak over.

Is dit een typisch defectje, dat er bijvoobeeld in de loc een draadje los zit?

Ik ben totaal een leek in electronica, en heb ook nog nooit een loc open gehad. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen?

Bedankt!! :)
Re:Mijn DD-AR staakt
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Mijn DD-AR staakt
Hoi,

Lijkt mij ook een contact probleem.
Het gaat hier naar mijn inziens om het motorrijtuig.  :D
Zeer waarschijnlijk een gebroken draad, of vervuilde contacten.

Aangezien ik dit model (nog) niet heb, kan ik je niet vertellen, hoe de lok open gaat; maar de gebruiksaanwijzing zou uitkomst moeten bieden.

M.v.g. Marcel
Re:Mijn DD-AR staakt
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re:Mijn DD-AR staakt
R_Tist
Lijkt op een contact probleem.
Heeft de middensleper de juiste stand, 2 a 3 mm boven de wielflens.
Zijn de contact overgangen in orde?
Je kunt ook een spannings draadje knopen (kleine krokodillenklemetjes ideaal) aan de sleper en een massa aan een wiel. Rijtuig op zijn kant en de motor moet gaan lopen.
Zit er een decoder in of analoog?
Stuurstand rijtuig heeft een cabine, geen motor.
Motor rijtuig heeft een andere raam indeling en een motor.
Cees
Re:Mijn DD-AR staakt
R_tist
gast

Re:Mijn DD-AR staakt