Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet

Gestart door Tilly zondag 07 augustus 2011, 20:32:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Ik gebruik AirDisplay, werkt ook perfect, kan m'n traincontroller layout etc gewoon op m'n iPad zien en bedienen.....
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Werk ook met logmein, via een android tablet,werkt geweldig.

Mvg Peter
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Peter,

die logmein is een gratis aftware pakket? Want die ken ik nog niet.

groeten

Wim
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Citaat van: wimhelsen op zondag 24 februari 2013, 11:16:24
die logmein is een gratis aftware pakket? Want die ken ik nog niet.

Dag Wim,

Ik vind het dan wel jammer dat je mijn 2 bijdragen hier niet gelezen hebt...Ik gebruik toch ook LogMeIn? En heb toch al gezegd dat het gratis is?

Citaat van: Mon op vrijdag 22 februari 2013, 16:56:56
Maar ik heb wel al getest op de iPad met LogMeIn en dat werkt perfect, je ziet gewoon het scherm van de PC die Koploper stuurt en op de tablet kun je alles aanklikken zoals op de PC, de PC voert het dan uit.

Citaat van: Mon op vrijdag 22 februari 2013, 16:56:56
Ik gebruik tussen PCees onderling LogMeIn Free, werkt perfect, volledig gratis en daarbovenop een gratis applicatie voor mijn iPad, meer moet dat niet zijn :-) 
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Dag Mon,

Sorry, ik had jouw bijdrage gelezen, maar niet onthouden.
Ik veronderstelde dat LogMeIn alleen voor Ipad was.
Maar door nu alles te herlezen valt de puzzel in elkaar.

mvg

Wim
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
En we zijn (voorlopig) in de meerderheid met LogMeIn :-) Zeker eens het bekijken waard!
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
ik vind persoonlijk een van de beperkende factoren van LogMeIn dat het via het internet werkt.  Daarmee verlies je toch wat reaktietijd.  Of is er ook een verdie die lokaal op de LAN draait ?

Als alternatief voor LogMeIn kan ik (dan wel ook over het internet)  zeker    Teamviewer aanbevelen.  Maar mijn "favoriet" blijft nog  VNC of PCAnywhere
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Citaat van: dani op zondag 24 februari 2013, 22:37:03
ik vind persoonlijk een van de beperkende factoren van LogMeIn dat het via het internet werkt.  Daarmee verlies je toch wat reaktietijd.  Of is er ook een verdie die lokaal op de LAN draait ?
Ik heb van enige (storende) vertraging nog nooit iets ondervonden, en ik heb mijn dochter (fotograaf) al vanaf thuis moeten bijstaan toen ze in Roemeniƫ en Griekenland was voor foto opdrachten... Ik denk dat veel te maken heeft hoeveel kleurtjes en welke resolutie beelden je wilt doosturen.
Binnenshuis merk ik hoegenaamd geen verschil in reactietijd tussen de tablet en de PC.
Of er dan veel via internet gaat zou ik niet weten, maar veel meer dan schermen doorsturen, en dan nog maar de wijzigingen, moet er niet gebeuren, en dat is toch maar peanuts voor wat de verbindingen tegenwoordig aan kunnen.

Maar er zijn uiteraard massa's alternatieven, dus keuze genoeg, zelfs gratis.
Zoveel zelfs dat het moeilijk kiezen is met wat te beginnen :-)
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
dat klopt, Mon.  Maar je hebt wel al een internet verbinding nodig om de verbinding tot stand te brengen, dat is een beetje jammer aan dat systeem.

Ik kan je echter wel helemaal bij treden als je stelt dat het beperken van aantal schermkleuren en resolutie zeker bijdraagt tot snellere responstijden.  Dat heb ik jaren geleden ook al ondervonden.  De meeste  RTO  (remote take over) softwares doen dat zelfs automatisch tegenwoordig, op basis van een snelle ping test die ze doen als ze opstarten, dus alweer een zorg minder voor ons als gebruiker.


Blijft inderdaad de hoeveelheid aan mogelijkheden, het bos en de bomen.....
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Ik heb een tablet via het nieuwsblad, voor 80 euro.
Zodra ik het binnen heb, ga ik het uitproberen.

alvast bedankt voor de tips
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Omdat ik pas nieuw ben op dit forum, zie ik dit draadje net. Omdat iemand zich lovend uitliet over de besturing van Koploper dmv een tablet met behulp van gratis app en programma Logmein leek me dit wel wat en heb beiden geInstalleerd op mijn iPad en pc. Na enig gepuzzel heb ik beiden goed kunnen installeren, en geprobeerd. Het scherm op mijn iPad was prima in orde, maar met die muis is KL niet te bedienen: veel en veel te traag, ook al heb je de instelling op de iPad op snel ingesteld. Misschien heb ik iets niet goed gedaan. Ik houd me aanbevolen voor suggesties. Maar zoals ik het nu heb ervaren is het geen alternatief voor de pc bediening. Jammer, want het zou mooi zijn als dat wel het geval was, dan zou ik mijn baan vanaf iedere plaats kunnen bedienen en hoef ik niet iedere keer terug naar centrale en pc.

Carel

Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Wim is dat wat geworden met dat tablet van het nieuwsblad of is dat zoiets als dat zogenaamde tablet van T.A.?
Re: Een baan aangestuurd met Koploper bedienen mbv een tablet
Hoi Johnny,

het tablet is leuk, maar het is geen Ipad (kan je ook niet verwachten voor die prijs).
Heb zonet even tijd gevonden om het uit tetesten.
Zie bijgevoegde foto.

Voor mij is dit goed, ik kan mijn tablet meenemen rond de baan, en koploper starten en stoppen.

Nogmaals bedankt minitreintje, voor de goede uitleg en handleiding.