Dat vind ik eigenlijk wel jammer dat dat niet kan. Zeker als je een grote baan hebt zou het mooi zijn als je de baan over meerdere monitoren kan verdelen zodat alles mooi overzichtelijk is.
Het is inderdaad zo dat er niet meerdere tabbladen over verschillende monitoren te verdelen zijn. Maar het is, als dit de wens is, handiger om maar 1 tabblad te hebben en daar alles op te tekenen. In dat geval maak je het geheel zo groot, dat het over alle monitoren verdeeld wordt en op ieder 'scherm' zet je dan het relevante deel.
Als je 3 monitoren hebt, dan kan je op het linkerdeel je station, je midden gedeelte het rangeer en op de rechter de opstelsporen tekenen.
Het is wat redeneerwerk, want ik heb meestal 1 tabblad gebruikt voor het complete baanoverzicht en de overige tabbladen voor de details (zoals boven beschreven). Later heb ik de detail tabbladen laten vervallen en het als beschreven opgelost.
Inmiddels ben ik trouwens toch weer terug naar 1 23" monitor, een Dell touchscreen. Dat werkt eigenlijk toch wel het meest prettig: veel resolutie, behoorlijk groot beeld en met je vinger een wissel op het scherm omzetten of de lok van het ene blok naar het andere slepen. Beetje als de bediening dmv een iPad.
De Grafische interface van iTrain is erg goed en doordacht opgezet. Die laat zich heel makkelijk over meerdere schermen verdelen en aanpassen aan de gewenste grootte. Wat zou het mooi zijn als die interface ook in KL zou komen, maar ja, daar gaat dit draadje niet over.
Overigens kent ook iTrain (ik heb er serieus naar gekeken) nog geen 'leren remen' en al helemaal geen 'speciale acties' of 'dynamische blokken'. Dat zijn voor mij toch ook nog de 'must haves' wil ik een overstap overwegen.
Overigens een uiterst aardig draadje dit, want 'we' zoeken de dieselmotor van Koploper en de Frontend van iTrain (of al het andere wat zich op iPad of iPhone achtigen laat bedienen).
Overigens is mijn ervaring met alle 'scherm/toetsenbord overneem-software' dat het wel aardig werkt voor ondersteuning op afstand, maar het echt 'remote-werken', dan is het allemaal net niet. Knopje wat toch echt twee keer ingedrukt moet worden, soms, of het net naast het scherm vallen van iets belangrijks, of het weg wezen van je muis. Voor het bedienen van KL op afstand zou ik het zelf niet in gaan zetten.
Groet,
Leendert