Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Banenplan ontwerpen
| | |-+  Hulp bij nieuwe HO baan
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Hulp bij nieuwe HO baan  (gelezen 1512 keer)

hbbs

• Gast
Hulp bij nieuwe HO baan
« Gepost op: maandag 25 juli 2011, 22:18:53 »

Mijn naam is Henk, en ik ben een, zeg maar, nieuweling als het om modeltreinen gaat. Ik wil analoog blijven, en ben in het bezit van veel M-rails, wissels, draaischijf,enz., een aantal stoom-loc's, passagiers-wagons en veel goederen-wagons. Nu heb ik een nieuwe tafel, van 2 bij 3 meter, gemaakt, voorzien van 12 wielen.
Ook heb ik AnyRail aangeschaft om hiermee een baan te ontwerpen. Maar dit lukt niet echt.
Ik zou in meerdere nivo's willen gaan rijden, maar moet wel rekening houden met een schuine wand avn de kamer, aan de lange zijde van de tafel. Ook wil ik een bovenleiding gaan gebruiken voor de el-locs.
Ik heb overal op internet gezocht maar nog niet echts iets gevonden.
De baan is niet gebonden aan een periode ofzo, ik vind het gewoon leuk om zoveel mogelijk rails in het plan te hebben.
Wie kan mij helpen?

huub

• Stamgast
Re:Hulp bij nieuwe HO baan
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 26 juli 2011, 13:44:39 »

Als je baanontwerpen zoekt, kan je bijvoorbeeld hier al terecht:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16935.msg274222#msg274222

grv Huub

spoorsnor

• Toffe Gast
Re:Hulp bij nieuwe HO baan
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 30 juli 2011, 20:04:17 »

Ook de moeite waard voor het zien wat mogelijkheden zij is het archief van het Duitse Märklinmagazine:
http://www.maerklin.de/mm/gleisplan_downloads.php