Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Hoi Robin.
Geweldig om te lezen (en te zien! :D) dat de vorderingen op de baan voorspoedig gaan! :thumbup:
Zowel het modelspoor alsmede de echte Zwitserse baan, zien er fantastisch uit.

Wel ook een vraag:
Ben je niet bang dat de dunne Puko's te hard zullen gaan slijten?
Ik heb eens een Märklin demobaan gezien waarbij de (brede) Märklin puko's zo ver gesleten waren dat de rails vervangen moesten worden! 8o

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
AJ,

Ik verwacht niet dat ik zoveel ga rijden als een demo baan.
Het lijkt me dat die elk weekend een uur of 15 maakt.
Ze zijn vrij hard.Dus eigenlijk ben ik daar niet bang voor.
En ze zijn niet veel dunner als c-rail pukkels
Het antwoord kan ik je over een jaar of 10 geven. >:-D

Ben net vol goede moed aan hoofdstuk twee begonnen.
Het lastigste deel ,het tussen proppen van alle decoders is al afgerond.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Robin.

Je kan er dan altijd nog een twee rail baan van maken  :mrgreen:

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Vandaag was de module met de engelse wissel aan de beurt.

Deze ging minder makkelijk als de vorige. Er stond nog een wissel op MM protocool.
Dus de servo deed niets gewisseld nog steeds niets.Losse servo op een andere decoder gezet en die deed ook niets .
Toen ben ik eens in de instellingen van de centrale gaan kijken en was het in no time opgelost.

Bijna alle draden zitten dus vast.Alleen de wissel polarisatie moet nog.
Dat is nog even een nadenkertje.Ik moet even kijken hoe de wissels in Koploper moeten staan.
Ik vermoed dat er nog een verkeerd om staat aangesloten.
In ieder geval klopt het geheel nog niet.
Ik heb ook geen idee waar aandrijving een en twee zitten in het symbool.
Straks maar eens in de handleiding kijken.  O:-D
De oplossing zal er vast wel instaan.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Ik ben eruit.
De aandrijvingen zitten verkeerd om.  :?
En eentje zat verkeerd om aangesloten. Of de standen verkeerd om weggeschreven.
Dubbele fout dus. Maar reeds opgelost.
Een papiertje met wat plus en min tekens doet wonderen. Ook na een paar biertjes.  :)

Morgen nog even de bezetmelders checken en dan door met hoofdstuk drie.
Dat zijn 4 rechte sporen,dus moet met de lunch wel voor elkaar zijn.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Robin.

We de denken dat op de manier die toch wel vrij uniek is je rails legt ook tegen uitzonderllijke problemen aan loopt die je niet kunt voorkomen zelfs al ben je nog zo goed voorbereid.Zolang het maar op te lossen is zondar de iets te moeten slopen.

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Het zat in de voorbereiding.Nog nooit gekeken hoe ik dat aan zou moeten sluiten.  :?

Nadat de standen klopten een pauze genomen.Even de drie gewenste situaties uit geschetst en toen viel het muntje.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Vanavond nog even verder gegaan met draadjes plakken.
Vanmiddag was onverwacht goed weer dus eens gekeken of mijn fiets het nog deed. O:-D

Op de module met de engelsewissel alle wisseltongen aangesloten.
Helaas had een wissel kortsluiting. Ik was vergeten de doorverbinding met de wisseltongen door te knippen.
Stom,viel gelukkig op te lossen door een gaatje naast het puntstuk te boren en dan met een schroevendraaier schuin onder het puntstuk te pulken totdat de verbindingsdraad losliet.
Als het goed is verdwijnt de schade  onder het ballastbed. >:-D Zo niet verzinnen we wel wat.
Alles werkt hier nu naar behoren. Ik moet alleen nog een stekker verbinding naar module 4 maken met een servo,puntstuk en s88 verbinding. Hier moet een houdertje voor de 25 polige sub-D connector voor gemaakt worden.
Ik kan alleen nergens mijn restanten hoeklijn vinden.Dus dat stellen we maar even uit.

De 3e module stelt niet veel voor en was met een goed uur klaar.Zo nog even de draadjes in de bezetmelder schroeven en dan kan die ook getest worden.
Is ook gedaan.Foto is reeds toegevoegd. ;)

Rest alleen de laatste module nog. Daar zitten twee wissels op.Alleen loopt er een spoor onderdoor dus die moeten op een bereikbare plaats komen.Gelukkig zit er ook nog een aansluitbox in de weg.Dus dat wordt even zoeken naar een mooi plekje.

Morgen geen voortgang.Ik ga een dagje de bergen in.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Het is nu nog laaggebergte waar je in terecht komt  :mrgreen: Ik zal de zaak een beetje toonbaar maken straks  ;)

Harald & Alex

Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Het laatste deel wordt momenteel aangepakt.
Met dit weer vlucht ik overdag hier de hut uit.
s'Avonds maak ik wel even tijd om wat draadjes aan te sluiten. (en dat loopt soms wat uit :D )
De huidige status is dat de servo's een plaats hebben gekregen.
Het bleek toch makkelijker ze aan de achterzijde te plaatsen.Dus daar hangen ze nu. :D

Het grootste deel van de draadjes is op maat geknipt.
Maar ik heb de verkeerde nietjes gekocht.Dus morgen omruilen dan kunnnen de boekbinders eronder.
Als er niets tegen zit moet deze module morgenavond ook vrijwel klaar zijn.

Ik zag alleen net nog wat losse draden onder de aansluitingen van de spiraal bengelen.
Dus daar moet ik morgen ook maar even naar kijken.
Het werkt vast een stuk beter als de terug melding volledig is aangesloten. >:-D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Ik blijf je volgen, zowiezo vanwege je 2rail met puko schermutselingen. Mooi dat je nu ook verschoven diensten draait. :D

Gr, Ben.
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Ben,

Was wel een extreem tropen rooster.
Ik had niet anders verwacht van je. Je hebt nu tijd genoeg om alles te volgen. :)

Vanochtend heeft de opzichter de aandrijving van de twee overloopwissels afgekeurd.
Gevolg was dat ik vanmiddag op dikker verenstaal en messing geleidingsbuis uit kon.
Gelukkig zit Kwartel op fietsafstand. O:-D
Dus twee uur later stond ik zeiknat van t zweet (uiteraard 20 km tegenwind) in een rack met buisjes te graaien.
In de hoop normaal naar huis te kunnen rijden vol goede moed weer vertrokken blijkt de wind gedraaid  :-( en begon het feest opnieuw.
Kortom geen zin meer om de nachtploeg aan het werk te zetten.
Nog wel even in koploper zitten klooien op het balkon. Is dat vast bij gewerkt.(zowel hier als in "Goschenen" )
Morgen weer een dag.Het is tenslotte vakantie.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Het is vakantie maar met dit soort grappen lijkt het wel meer op werken  :D

Vandaag inderdaad weer verder net als een stel echte "Die Hards"

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Dit is Robin zijn vakantie baan  :D

Man wat een tempo heb je erin zitten  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Peter,

Ik vind zelf het tempo wat tegenvallen.
Het gaat momenteel op een zuid europees tempo.
En wel op de veranda. >:-D

De zon is uit het zicht verdwenen. Dat is het sein om de soldeerpook aan te zetten.
Nog een tropisch muziekje uitzoeken en dan gaan we los. ;)

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Mooi werk. Ziet er strak uit met coderingen. Als de archeologen over 2000 jaar opgravingen doen kunnen ze de boel zo aansluiten :)
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Citaat van: Jongslog op vrijdag 18 juli 2014, 22:15:39
Als de archeologen over 2000 jaar opgravingen doen
dan begrijpen ze er desondanks geen hout van.

Hoe zou deze hobby eruit zien over 2000 jaar?
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Zo,

Met Eckdoms BBQ box op de achtergrond lekker door kunnen bakken en braden. :D
Laatste deel aangesloten. Relais-printje in elkaar gefrutseld.En de hele handel genummerd.
Morgen alleen de servo's nog even vastmaken en de relais op de decoder  aansluiten.
Dan kan de hele handel gelijk getest worden.

Dan is het nu hoog tijd voor de Tapas en een pint. >:-D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Vanochtend moesten ze hier voor de deur zo nodig het asfalt van de weg frezen. :-(
Noodgedwongen dus maar verder gegaan.
Servo's vast ,inregelen en dan de polarisatie. Een relais deed niet mee.
Wat lopen klooien met cv's maar het schoot niet op.
Ondertussen was buiten de rust weer terug gekeerd dus maar een siësta gehouden. :)

Net met verse moed begonnen. Binnen 5 minuten bleek dat er een draadbreuk in een van de schakel draden zat.
Decoder gereset,hele verhaal opnieuw afgesteld.
Klus geklaard.Ik heb zo een etentje dus morgen de boel maar definitief op de module monteren.
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Robin.

Je maakt toch wel aardige vorderingen ondanks kleine tegenslagen wat je dan weer uit moet zoeken.Ziet er allemaal netjes uit met die kabels zo  :thumbup:

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / en nu de onderkant nog even.
Grootste tegenslag was dat ik mijn bed uit trilde.
Dat hou je toch dat er af en toe iets niet meteen werkt.
Ik dacht eigenlijk aan een defect relais.En het half slopen van die print.
Dus het was een meevaller dat de 1e kabel een breuk had.
Wel raar want het snoer was "vers van de rol."  :thumbdown:

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Zo,

Alle draden zitten vast en de hele handel ligt klaar voor de grote test.
Helaas heb ik de komende dagen geen tijd om dat te gaan doen.
Zondag koppel ik de boel aan elkaar en gaan we eens zien of de hele handel bestuurbaar is vanaf de laptop. >:-D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Mooi en zeer netjes gewerkt  :thumbup:, fijn dat dit project nu in een testfase is gekomen al stel je ons geduld wel weer op de proef.
Succes met testen, hopelijk zonder noemenswaardige tegenslagen.

Mvg
Koos
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Sorry Koos,

De vakantie ging toch even voor. :D

Net in de spiraal de laatste zaken aangesloten en de kabels weggeplakt zodat ik er onderdoor kan rijden.(Ik was even vergeten dat die nog los hingen.)

De stofzuiger is ook even door het schaduwstation geweest nu de bovenkant er af was.
Ik wil komende week nog wat aanpassingen aan het frame doen.Twee extra wielen lijken me niet overbodig. De boel komt aardig omhoog nu de last van de bovenbaan eraf is.

Maar eerst eens kijken of er iets wil rijden op het nieuwe deel.
Na de koffie de bakken koppelen en de rails (vooral de puko's) "even" schoonmaken.
Vorderingen verschijnen zo snel mogelijk.  ;)

Tot later,
Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
 Succes!   :thumbup:
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
De rails is nog niet schoon.
De halve avond weer lopen klooien om de Engelse wissel goed te laten schakelen.
Het wil maar niet goed gaan.  :-(

Ik heb nu de wisseltongen kloppend in koploper.

Alleen de stroomvoorziening wil maar niet goed mee schakelen.
Ik denk dat er toch twee draadjes naar een andere plaats moeten verhuizen.

De schakelaars om de stroomvoorziening te onderbreken hebben hun nut weer eens bewezen ,dat was dus een prima investering.

Ik ga eens op jacht naar aansluit schema,s bij andere die een Engelsman hebben ingezet.
Ik zie gewoon iets over het hoofd.
Eerst de boel nog eens uittekenen. Nu ik 100% procent zeker ben van de wisselstanden. Zou het best weleens kunnen dat daar een denkfout in zit.
Straks de twee versies van het aansluit kladje eens naast elkaar leggen. Hopelijk is het dan opgelost.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Misschien helpt dit, wat je ziet is een Tillig Engelsman met 2 aandrijving dus 4 standen mogelijk.



Rood en bruin zijn vast aangelegd. De linker aandrijving poolt het groene deel om, de rechter het blauwe.

In de 3rail toepassing: als je rijdt van linksonder naar rechtsonder zal het bruine deel (behalve de vaste spoorstaaf) de polariteit van de puko's moeten krijgen. Wat ik niet weet is wat aan wat gekoppeld is bij jouw Engelsman maar als je op die manier door redeneert los je het op.

Zo zie je maar dat 2railen een stuk eenvoudiger is. :D

Gr, Ben.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Robin.

Veel succes met testen en als het goed werkt dan maak je een film zodat we met zijn allen kunnen zien hoe het er uit ziet en functioneert  ;)

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Hallo Robin,

In aanvulling op Ben zijn goede verhaal kan je mogelijk een kijkje nemen in het artikel op de Encyclopedie Puntstuk wissels polariseren. Daar staat een apart gedeelte over het engelse wissel (DKW)

Citaat van: Spoorman op maandag 28 juli 2014, 07:37:26
In de 3rail toepassing: als je rijdt van linksonder naar rechtsonder zal het bruine deel (behalve de vaste spoorstaaf) de polariteit van de puko's moeten krijgen. Wat ik niet weet is wat aan wat gekoppeld is bij jouw Engelsman maar als je op die manier door redeneert los je het op.

Inderdaad je moet meer delen schakelen dan bij 2-rail. Met het plaatje van Ben: Je moet ook de blauwe en groene delen tussen het puntstuk mee polariseren. Je moet bij 3-rail dus 8 delen kunnen polariseren. Dat zijn de 6 stukken in het midden (Daar gaat de sleper altijd over heen bij welke beweging dan ook) en de bruine en rode stukken aan de zijkanten (daar gaat de sleper over heen bij van links onder naar rechts onder en van links boven naar rechtsboven)

Citaat van: Spoorman op maandag 28 juli 2014, 07:37:26
Zo zie je maar dat 2railen een stuk eenvoudiger is. :D

Zeker :D Alleen maar een klein probleem met keerlussen die zo op te lossen zijn :D

Succes met oplossen van deze puzzel. Ik ben bang dat je nog wat zaagwerk hebt aan het wissel.

Groet Ronald.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Ben,

Bedankt. Dat ik de tegenoverliggende delen moet ompolen per aandrijving had ik al bedacht.
Goed te zien dat die denkwijze klopt.
Nu nog zorgen dat dat ook gebeurt.   :P

Ik ga zo eerst de decoder eens resetten. Ik heb gewoon het idee dat er ergens een typefoutje is gemaakt.
Een andere wissel staat ineens verkeerd om.terwijl die eerder goed was.
Iets op zijn kop kunnen leggen heeft dus ook nadelen.

Ik heb er gisteren niet meer naar gekeken. En heb nu dus twee dezelfde aansluitschema,s liggen.
Dus er zal dan onderweg wel iets zijn fout gegaan.

Het komt hier nu met bakken uit de hemel dus ik kan toch de deur niet uit.
Eens zien hoever we komen. De rest van de baan is zonder ontsporing bereden.
Dus er is ook nog goed nieuws.

Vandaag de laatste aanpassingen en dit vraagstuk nog oplossen. 

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Ronald,

Zaagwerk is al gedaan. En ik heb maar een halve Engelsman dus 4 schakelbare delen.
Je moet inderdaad anders isoleren en schakelen.
Mijn probleem zit hem er in dat ik de stukken niet allemaal goedom gepoold krijg met de standen die de computer geeft.

Dus er zullen wel ergens twee draden zijn verwisseld of een relais staat tov zijn servo in de verkeerde stand.
Het meet alleen wat lastig want de voedingsspanning is op mijn printje met relais doorverbonden.
En met tongen verkeerd om heb je dan verbindingen door het wissel of door de print.
Kortom alles los en opnieuw beginnen. Anders blijf je bezig.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Robin,

Kan je het überhaupt nog handmatig schakelen? Of gaat dat helemaal niet?

Citaat van: Hero op maandag 28 juli 2014, 08:21:14
Kortom alles los en opnieuw beginnen. Anders blijf je bezig.

Dat is soms de beste methode. Succes!

Groet Ronald.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Ronald,

Ik heb voor het geval de polarisatie niet klopt een schakelaartje in de stroomtoevoer  naar de relais gezet.
Daardoor kan ik alles gewoon schakelen.Ik had alleen niet verwacht hem nu al nodig te hebben.
Alleen doordat ik niet makkelijk kan zien hoe de relais staan is doormeten wat lastig.

Ik heb nu twee leds over de relais uitgangen toegevoegd O:-D Dat maakt het wel wat beter volgbaar.  :D

Maar na de reset gaat het beter.Standen kloppen alweer en de relais lopen nu ook zichtbaar goed mee.
Zo de draden van de tongen er weer aan en zien of het goed gaat of dat de zaag toch nog nodig is.  ;)

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
En toen bleek dat een relais regelmatig niet mee schakelt.  :-(
Lang leve de controle ledjes.
Geen wonder dat ik compleet de draad kwijt was.

Vanmiddag dat kreng maar vervangen. :?  Eerst een bezoek aan de supermarkt brengen.
Ik heb honger gekregen van al dat nadenken. >:-D
Tot die tijd pendelen we maar tot dat blok. Ik kan toch alleen maar de afgrond in na de wisselstraat.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Hum... Komt het door het relais of te weinig stroomsterkte? Mogelijk dat de combinatie veel A's vraagt en die niet geleverd kan worden door de voeding.

Groet Ronald.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Ik had al eerder een verrot kabeltje tussen zo een relais zitten.
Het snoertje dat hier gebruikt is komt van dezelfde klos draad.

Ik ga er vanuit dat een 10a booster dit probleemloos kan bufferen. >:-D
Ledje gaat ook niet feller branden als de servo zijn positie heeft bereikt.Dus ik zet in op een slechte verbinding in of bij het relais.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Nog even repeteren om te zien of ik het begrijp:

in de aanvoer naar het relais zit een schakelaar (het relais is dus uit te schakelen),
per uitvoer van het relais zit een led van 5 V (de stand van het relais is controleerbaar)?

Het regende hier ook al zo heftig ....
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Jan,

De schakelaar zit in de baanspannings toevoer naar het printje.Daar zitten 4 relais op. Om de tongen van 4 wissels te schakelen.
De relais zelf lopen met de servo decoder mee. Halverwege het omzetten van de tongen (als ze vrij liggen van alle andere spoorstaven) zet de decoder de relais om.En wisselen ze tussen massa  en puko spanning. Staven waar een sleper overheen gaat geven dus voeding .Een noodzakelijk kwaad bij slanke wissels. Voorkomt tevens het inbranden van de sleper zoals op c rails gebeurt.
De ledjes zitten zaten over de spoel van het relais. Spanning was 17 volt.
Om te zien of hij wel werd geschakeld door de decoder.
Dat klopte dus dan blijft er een kwaal over ,relais defect of de draden tussen decoder en relais onderbroken.
Was dus dat eerste.

Net met gepast geweld een relais aan gort geknipt. Pootjes stuk voor stuk los gesoldeerd. Nieuw relais erin gezet.
En nu schakelt de boel (met spanning erop) zonder sluiting te maken.
Straks eens een lok eroverheen sturen,kijken of dat ook goed gaat.


@ Alex,

Als je bewegende beelden wil moet je ze zelf komen maken.Mijn camera is in Aken verzopen.
Dus filmen wordt wat lastig.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Citaat van: Hero op maandag 28 juli 2014, 15:51:25
En nu schakelt de boel (met spanning erop) zonder sluiting te maken.
Straks eens een lok eroverheen sturen,kijken of dat ook goed gaat.

Kijk dat is goed nieuws Robin!  :thumbup: Een kapot relais wat de oorzaak was, blijft toch wel iets van 20% van de tijd bouwen de rest testen, fouten zoeken en oplossen....

Succes met de testrit!

Groet Ronald.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Robin.

Hmm dat is wat lastig.Ik ben hier zelf ook nog volop bezig uiteraard.Verzopen die camera?Ben je wezen zwemmen met je kleren nog aan dan.Of jij bezopen en toen verzopen  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kan je niet met wat C-rail provisorisch een keerlus maken zodat je wel rond kan zonder de afgrond in te donderen uiteraard?

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Daarvoor moet ik de voorraad checken.

Ik ga zo eerst eens wat heen en weer pendelen.  ;) of loks aanduwen.  ;)

Ik had in Aken het geluk in een hoosbui terecht te komen. Half schuilend in een bushokje liep de dakgoot van aangrenzende pand over.
Precies in mijn nek en rugzak.
Dus camera telefoon en IPod alledrie zeiknat.
De laatste doet het weer. De camera heeft wat moeite met de bediening van de zoom.
De telefoon geeft nog geen enkel teken dat ie het ooit weer gaat doen.

Vandaag trok hier een soortgelijke bui over. Nu zijn ze hier voor de deur aan het werk. Er is 5 cm asfalt weggehaald. Al het regenwater bleef dus op de weg liggen en liep de sloot in.
Die stond binnen twee uur zo hoog dat het beneden de box in liep.
Ik heb net 120 emmers met water uit de box weggedragen geholpen door vier buren.

Kortom maandag is niet mijn dag deze maand.  >:-D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Wat een Allende dat water, in jullie dorpje is ook erg veel gevallen.
Balen van je spullen, de verzekering doet meestal niet mee in dit soort gevallen  :-(

Jij reist ook de hele wereld over, nu weer in Aken ik denk dat ik weet waar jij dan geweest bent  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Ja,

Kijken kijken niet kopen.  >:-D Alles staat daar voor de adviesprijs in de vitrine.

Ik heb geen schade mijn box ligt aan de hoge kant van de gang.
Maar dan moest wel dat water eruit.
En die dijk is aan de andere kant van de "rivier"
Ziet er wel dreigend uit al die zandzakken.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Robin.

Je bent tenminste nog in een treinenwinkel geweest.Wij stonden in Hamburg bij eentje op de stoep om 15.00 uur en die was al 2 uur dicht.........

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Daar had ik je toch voor gewaarschuwd?

Dat was ook een eigen ervaring. ;)
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Ja maar het probleem zit hem er in dat die Duitsers niet rechtdoor op een autobahn kunnen rijden zonder een file te veroorzaken........Dat heeft heen en terug zeker 1.5 uur gekost.

Ik heb nog wel wat R1 en R2 voor je als je die keerlus niet kan leggen in C-Rail.

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Citaat van: harald en alex op maandag 28 juli 2014, 20:47:09
Robin.

Je bent tenminste nog in een treinenwinkel geweest.Wij stonden in Hamburg bij eentje op de stoep om 15.00 uur en die was al 2 uur dicht.........

Harald & Alex

Heel herkenbaar  :-( :-(


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Zo net een uurtje heen en weer gerangeerd. :)
Ik kan kruipend over de engelsman heen.  O:-D  O:-D Das het goede nieuws

Er is een servo die zodra je over zijn wissel heen rijd naar de kromme stand vliegt.
Dat geeft natuurlijk kortsluiting en ontsporingen.
En wel zo dat de boel niet meer aan wil.(zonder de stroom van de hartstukken af te halen)
Die vliegt dus morgen met een noodvaart richting prullenbak. >:-D

Verder moet de aansluiting tussen de spiraal en de eerste module nog even aangepast worden dat is nu net een springschans.

Op de foto zie je ook nog een stukje spoorstaaf dat nog een kleine correctie nodig heeft.
Foto's zijn dodelijk dan blijf je bezig.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Gaat de goede kant op! Het blijft een hobby waar enig doorzettingsvermogen voor nodig is ;)
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Dat doorzettingsvermogen is hier wel aanwezig.
Ik wist dat ik ergens aan begon wat je niet even zo neerlegt.

Maar het vloeiende verloop is me al dit geneuzel wel waard.

Ik bedacht me net dat ik de servo's nog uit de baanspanning voed.
Misschien luistert die servo wel beter als de externe voeding eraan hangt.
Leuk weer wat te testen. :D

Robin