Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Zou kunnen.Dat ben ik bij de wissels van plan.
Maar voor een traject is dat wat lastig. Je moet het traject ook nog uitzetten namelijk.
En dat gaat het makkelijkst direct op t hout.
Op zich maakt die smeerboel niet zo uit.Het zit of uit zicht of er komt ballast in te liggen.
Ik kon er nu niet goed meer bij vandaar dat de lijm wat slecht verdeeld is.
Dat doen we in het vervolg anders.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hoi Robin

Net weer even een stukje terug gelezen, lijm je de kurkstroken en plak die dan gelijk op de tafel, gezien die lijmtangen?
W40 is een contactlijm, zelf smeerde ik de tafel in en de kurk, wanneer de lijm op de kurk transparant werd +/- 15 minuten dan plakte ik het op de tafel en rolde het na, daarna zat het vast, dus geen 6 uur drrogtijd zoals je schreef.
Ik ben erg benieuwd wanneer je keerlus ligt hoe de treinen over de puko's rijden, maar daar zal je zelf alle vertrouwen in hebben.
Veel succes met de gestage voortgang.

Mvg
Koos
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Koos,

Het klopt wat je zegt. De bijsluiter adviseerd alleen om gedurende 6 uur elk uur na te rollen. ;)
Ik ben op mijn werk even bij de buren geweest. Die verkopen de W40 per pallet. >:-D
Ik trek de kurkstrookjes krom in een bocht. En dan lukt wat je zegt niet.Dan kruipt het toch terug in de rechte stand.
Of in iedergeval een stuk terug richting originele vorm. Ik neem aan dat jij gewoon hele vlakken hebt geplakt.
Dat lukt hier niet omdat die strip er verzonken in moet.En er een vloeiende lijn insnijden zie ik niet zitten.
Het volgende stuk rails laat ik wel even wat langer liggen voordat ik t plak en aanduw. Met de klemmen blijft dat namelijk wel in de gewenste vorm staan.
Ik had bij het 1e exemplaar alleen de staven al vast gesoldeerd.Die lijm er dan tussen kliederen was geen succes.
Dat gaan we anders doen.Ik heb namelijk een lijm spateltje gescoord.

Ondertussen is hier alweer 3 meter met puko's beplakt.
De zijlipjes met secondenlijm vastzetten en dan de 2 schroeven eraan vastsolderen. Beide lipjes verbinden en volgende strookje.
Dit gaat al op de dubbele snelheid als vanmiddag.Hier zit de produktiesnelheid er dus al in. :)

Ik heb alle stripjes op de uiteindes ingekort naar een halve puko tussenafstand. Dan kan ik gewoon aansluiten en vastsolderen.
En hoef je niet om te buigen zoals bedacht is. Dat werkt niet dan blijf je nameten of je nog tussen de bielsen zit.

We kliederen morgen rustig verder het wordt toch snertweer.Heel misschien ga ik naar het jubileumfeestje in Apeldoorn.
Maar als ik die kant op ga moet het wel droog zijn.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Kijk, toch scherp dat je die hoek hebt ontdekt en eruit hebt gehaald. Als jij meters maakt, mogen wij toch wel wat foto's verwachten? ;)

Groeten Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Zolang je de kurk vast zet met in water oplosbare lijm, ben je goed bezig, zo niet, niet.
HAd ik niet gedaan, en als je dan een stukje rails wil erleggen, is het "dag kurk, dag tafel".

Ik heb de kurk daarna belast met verfblikken, oude trafo;'s e.d. tot de lijm droog was.
Dat kon per halve en per hele kurkstrook, en zelfs met anderhalve kurkstrook,
mits het gewicht erop maar zwaar genoeg was.

Wat ik 3 jaar terug vastlijmde, zit nog steeds als een huis.

Jij moet er die WW-stripjes tussen vastzetten /vastlijmen. Dat kan geen probleem zijn
behalve als het gewicht (om er op te zetten) een te groot oppervlak heeft.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Jan,

De kurk zit met Wicanders W40 vast.
Blijft flexibel trek je zo weer los.
Ik had zaterdag per ongeluk een stuk code 83 vastgezet.
Dus dat stuk is er zondag weer afgetrokken.

Goed die foto's Waren wel gemaakt,maar nog geen tijd gehad om ze te plaatsen.
Ze laten wel ongenadig de fouten zien.Die omhooggaande golf in de puko's is ondertussen opgelost.

De eerste module is hopelijk klaar. Er is een klein stukje waar de pukkels niet keurig in t midden liggen.
Eens zien hoe de loks hier op reageren.Indien nodig buigen we ze wat bij. ;)

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hoi Robin,

Ziet er goed uit  :thumbup:

Duidelijk weergegeven.

Groeten Ronald  :)
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Ronald,

Ik heb stille hoop dat meer mensen dit toe gaan passen.Dat zal wel afhangen van mijn bevindingen denk ik.
Ik ben er wel achter dat alles valt en staat met de vorm van de kurk bedding.
Zit daar een fout in dan krijg je dat niet meer weg. Een flex buig je namelijk niet mee met die knik.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hoi Robin.
Dat is wel even wat anders dan gewoon wat rails neer leggen, maar ja met zo'n prachtige gebogen lijn moet je natuurlijk wel iets bedenken! :thumbup:
Voorlopig ziet het resultaat er prachtig uit en maak je iets wat niet standaard is, ik ben wel benieuwd naar komende testritten.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Zo er zit weer een stukje rails vast.
Dit is het eerste stuk wat echt naar mijn zin vast zit.
De huidige werkwijze is. Rail over de pukkels leggen,aftekenen ,kurkbedding insmeren met lijm en de rails zo goed mogelijk losjes neerleggen.(eigenlijk nog net zwevend) Na een half uur waar nodig corrigeren.
Dat corrigeren is flink aandrukken op de juiste plaats en dan gelijk gewicht erop zodat de rails niet meer verschuift.
Even een controlefoto gemaakt waar de puko's nog uitgelijnd moeten worden.
We gaan vooruit is maar een streepje wat uit t lood staat.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Zo Robin dat ziet er strak uit, ben ervan overtuigd dat de treinen hier zonder te haperen er over heen rijden.
Succes verder

Mvg
Koos
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Mooi hoor! Dat de puko's niet geheel "in lijn" staan heeft als voordeel dat de sleper wat gelijkmatiger slijt.
(Vergelijk: Zig-zag bovenleiding.)
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hier zonder haperen overheen rijden...............

De planning is om dat vandaag te gaan testen. :)
Ik hoop alleen dat dat lukt. Om de boel te bekabelen moet de module eraf.
En ik ben momenteel een beetje beperkt in mijn bewegingen.
Er zit een wondje zo in de weg dat ik niet kan bukken zonder ongesteld te worden.
En om de boel hiervoor open te laten barsten,dat is het niet waard.
Een voordeel is wel dat ik niet veel kan/mag doen dus tijd genoeg. O:-D

Misschien lukt het om onder de baan te komen.Dan plak ik het eerst wel tijdelijk aan elkaar.

Nu eerst het parallel spoor ondersmeren met lijm.Door de wielen kan ik gewoon rondjes rennen om de baan.Die staat nu in de invalide stand,ver van de muur af.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hallo,

Ik heb de verstandigste beslissing genomen. Wachten op hulp om de module op tafel te leggen.
Vanochtend was het dan zover.Bouten eruit laten halen en een deel van de baan ertussen uit geschoven.
Na een paar uurtjes met meer rust als soldeer arbeid is er toch weer iets af.
En wel zo dat het ook definitief vast zit.
Extra ringleidingsaansluitingen voor decoders en servo spanning zitten ook al op hun plaats geplakt.
En de bekabeling voor ledverlichting incl DMX stuurkabel. O:-D Dan is dit deel van de baan klaar voor de toekomst.
De bezetmelder moet nog vervangen worden door een moderner exemplaar.Maar die hangt nog in Breda onder een baan. ;)

Nu eerst een buurman uitnodigen voor een biertje. Dan kunnen we daarna weer verder met de 2e module bak.
Ik kan echt niet meer wachten om die pukkels te testen.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Goedemorgen Robin,
Zet mij maar op de hulptroepen lijst. Op afroep beschikbaar.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hallo Ferdy,

De postbode heeft ook door dat de hut overdag bevolkt is.
Dus aanloop genoeg.
Maar ik houd je aanbod in gedachte.

Mvg, Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Ondertussen is de bekabelingsploeg klaar.
En zijn de eerste testritten uitgevoerd.
Er is een overgang waar de rails nog niet lekker liggen.Dus daar gaat na het eten de soldeerbout nog even op om de hoogte iets aan te passen.
De andere rail werd iets omlaag getrokken door het boutje waar hij mee vast zit. Dat zat dus te strak waardoor een schans ontstond. :D
Dit is na een sprong al gecorrigeerd.

Verder blijkt dat een soort van geleiding zodat de module bakken altijd op dezelfde plaats terugkomen noodzakelijk is.
Maar eens kijken of er ergens nog iets met paspennen te maken valt.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Citaat van: Hero op dinsdag 22 oktober 2013, 20:27:40

De bezetmelder moet nog vervangen worden door een moderner exemplaar.Maar die hangt nog in Breda onder een baan. ;)


Robin.

Zogauw je weer wat kruipacties kan ondernemen dan kunnen we die wel even omwisselen  ;)

De rails zien er goed uit zo  :thumbup:

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Ik bedacht me gisteren dat ik die niet zonder problemen kon doorlussen op de bestaande lijn.
Dus een Loconetmelder en twee lege printen bij Wim besteld.
De onderdelen liggen hier nog wel in huis.
Die kruipaktie stellen we nog maar even uit.Ik ben al blij dat ik weer normaal kan lopen.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Vandaag een bezoekje aan eurospoor gebracht.
Stonden meer kwaliteitsbanen als dat ik had verwacht.
Verder een loconetbezetmelder en twee printen bij Rosoft opgehaald.
En de missende pukostrips bij de testbaan van de Hippers aangepakt.
Heren bedankt voor het transport uit Goppingen.
Ik zal volgende keer iets vragen wat makkelijker te vinden is. O:-D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
 :thumbup:
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Dank,

De zon schijnt,mooie gelegenheid de soldeerpook op te stoken en nog even te gaan bakken op t balkon. >:-D
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Met als resultaat:
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Goed bezig!
Had je topic nog niet eerder bezocht  :oops:
Zal het toch eens op mijn gemak door gaan nemen....
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
En omdat we dan toch zo ongewoon bezig zijn de eerste al in de baan geschroefd.
De andere twee wachten nog op een utp connector.
Die liggen al ergens klaar.Ik moet ze alleen nog even ophalen.

Omdat deze melder loconet nodig heeft had ik het plan mijn verdeler eindelijk eens onder de treintafel te schroeven.
Alleen de connectoren kreeg ik bijna niet los.Blijkt de print te groot te zijn.Dus een vijl erbij gepakt en het probleem verholpen.
Op de foto is te zien dat het ontgrendel lipje nu wel uitsteekt.

Stofzuiger uit de kast en alle zooi weggezogen.(ook de resten van vanmiddag.)Het werkt toch wel prettig als alle troep weer weg is. >:-D Het begint alweer een beetje op een woonkamer te lijken zelfs. O:-D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hey Robin,

Je vorderingen zien er erg goed uit zeg!

Ga zo door.

Groeten Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Vandaag weer eens wat gedaan.
Als eerste de wisselstraat aan de rechterzijde uitgeprint.Met hartlijn en baanbedding op rails breedte.
Vervolgens kurk op maat geknipt.Paar draadjes aan de wissel gemaakt en het hartstuk van de kurk eronder geplakt.

De wachttijd nuttig besteed door mijn perronoverkapping uit elkaar te slopen.
Ik bezit twee falleroverkappingen 181. Deze hebben al een NL uitstraling,maar de palen liepen niet mooi door bij de verlenging.
Dus perron een stukje ingekort,trap omlaag dicht gezet en beide delen aan elkaar gemaakt.
En toen was de avond wel om. :D
Let niet op mijn allereerste verouderingskunsten van 10 jaar terug.Daar komt een verse laag verf over tzt.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Robin.

Zijn twee wel lang genoeg om een trein langs te zetten of moet je dan nog weer verlengen?

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Deze zijn voor de lage overkapping.
Daar komt een hoog deel aan vast.
En de andre zijde loopt langs een kopspoortje nog door.

Dus wel een aardige verlenging.
Ik had ze nodig om de tussenafstand te testen.
Dit in combinatie met de hoogte.
Ik heb een paar rijtuigen met treeplanken aan de zijkant.
Het zou wel lekker zijn als die er ook op blijven zitten.

Toen ze op tafel stonden viel me meteen op dat twee kolommen wel erg dicht op elkaar stonden.
Dus gelijk t mes erin gezet.  :D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
En als we dan toch bezig zijn. De trappenhuizen iets aangepast.
Wordt een enkele trap die wat dieper gaat.
En een tegeltjeswand eromheen.
Ik moet alleen even op zoek naar goede voorbeeld foto's.Gelukkig zit alles goed gesorteerd verstopt op de harde schijf. :(

De laatste stand na al het sloop geweld.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hoi Robin,
De tegel wanden kun je op internet wel vinden en dan in de juiste maat printen op karton of dik papier.
Op mijn eigen perrons heb ik led verlichting bij de trappen gemonteerd, dit geeft een leuk effect en je zit niet in een donker gat te kijken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Peter,

Don't Worry. Ik ga geen trapportalen verbouwen om ze vervolgens niet te kunnen zien. ;)
Verlichting komt linksaf in de gang die heel snel dood loopt.

Ik zat eigenlijk aan een velletje plastic uit de printer te denken voor die tegeltjes.
Zodat er nog een beetje relief in zit.Dat is makkelijk om de boel vies te maken. >:-D
Dan moet ik alleen de printer. eh plotter op gaan halen.
Het verslepen is niet erg maar waar laat ik hem daarna? Ik ben bang dat ik mij rommelhok eens iets efficiënter in moet gaan richten.
Dit soort klusjes zijn prima om eens ervaring op te doen met dat apparaat.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hey Robin,

Ik vind die perrons er veelbelovend uitzien. Tegels maken het icm ledjes helemaal af. Misschien ook nog ruimte om er poppetjes in te stoppen? Of een stukje van een reclameposter?

Misschien eens kijken naar van die stellingkasten van de gamma? Om dat rommelhok eens goed in te richten.

Groet Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Dennis,

Reclame posters da's een goeie geeft een beetje kleur aan t geheel.
Ik was van plan om na een tree of 8 een tussen plateau te maken waar een Preiser op kan staan.
Het gat moet niet te kaal worden. >:-D

Ik dacht meer aan een tafel over de wasmachine en de droger.
Of naast de droger ik denk dat erop wel hoog wordt met dat apparaat.
Maar eerst eens zorgen dat de baan weer rondrijd. Ik heb binnenkort een test baan nodig voor een paar mensen met wat probleemwagons. O:-D >:-D

Robin

edit typfoutje verbeterd.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hmmm, mensen met probleemwagons? Ik weet niet of ik die ken, ik zal eens rondvragen in m'n omgeving;)
Een tafel kan eigenlijk ook wel. Misschien ook om je t-shirts op op te vouwen? ;)
Groet Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Vandaag puko's in de drievoudige wissel combi gemaakt.
Ze zijn er nog niet allemaal in gezet maar wel al op maat gemaakt.Met een malletje van een stuk flexrail is dat goed te doen
Ik was zo dom met deze bochtwissels te beginnen. Een rechte variant is een stuk makkelijker kwam ik vanmiddag al achter.
Daar loopt de bielsenmat gewoon door.
Ik kwam allerlei schuine afwijkende tegen. :-(
Maar goed 2/3 ligt te drogen en de laatste kurkreep voor de uitlijning zit er ook al aan.
Morgen het restant erin maken en dan kan het restant kurk erbij.

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Na een avond vol omvallende flesjes zijn de 1e wissels klaar.
Op tafel ligt nu een mix van soldeerflux,koffie en water.Murphy was duidelijk op visite vanavond.
Met nog natte lijm ligt de hele handel klem op tafel.
Morgen eens kijken hoe dat er op de baan uitziet.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
En ......hoe ziet het er uit op de baan? Zou voorlopig Murphy niet meer op visite vragen.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Mr M nodigt zichzelf af en toe uit.

Andre,

Oordeel zelf.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hoi Robin,

Even een berichtje, zodat ik het direct zie wanneer je updates plaatst.
Je begint er al aardig handigheid in te ontwikkelen; de puko's staan weer mooi deze herfst.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Arjan,

Welkom bij de club. Ze schieten inderdaad als paddenstoelen uit de grond.Ik zag een beetje op tegen dit stukje met de wissels.
Maar na 1 wisselpunt heb je de slag te pakken.En frot je het er gewoon in.
Alles na de wissels komt in zicht dus moet wel mooi strak erin.Ik heb ervaring genoeg nu om dat voor elkaar te krijgen.(op een redelijk tempo)

Ik heb net de messing geleiding voor het verenstaal tussen het kurk gepropt.En de pukostripjes bij de hartstukken met twee-componentenlijm vastgezet. Secondelijm is leuk om te hechten maar breekt te snel los bij delen die (minimaal) bewegen door contact met een sleper. Ik wil het risico niet nemen dat het volgende week weer los ligt.
Nu is het wachten tot alles weer droog is.
Tijd om een biertje open te trekken.Daar ben ik wel aan toe na deze vermoeiende dag.Het duurde een eeuwigheid voordat het 6 uur was.

Ik heb nog wel een vraag voor iedereen.
Ik denk er toch sterk over om een setje overloopwissels te plaatsen in het station.
Ik ga een eilandperron maken waar de overkapping staat.En onder het dubbele deel komt ook een perron.
Dit omdat het goederendeel met de loods aan de linkerzijde dan ook vanaf de rechter spiraal rechtstreeks bereikbaar is.
Alleen twijfel ik over de plaats waar ze moeten liggen.Als iemand een goeie tip heeft laat het vooral weten.

Bij A  na het sein van het bovenste perron.
Bij B  direct na het sein.Links en rechts van een module overgang.
Bij C  nu kom je bij het onderste spoor zo uit dat het perron in twee delen is op te splitsen. (perron staat niet in het plaatje)
Of op een ander punt.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Hallo Robin

mijn voorkur zou uitgaan naar A en dan als tweede optie C

b Zou ik vergeten zeker omdat hij op twee modules ligt dan

succes
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
ook hier even een "volg-berichtje" een erg inspirerende werkwijze!
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Robin.

Worden de blokken niet aardig kort als je er nog een overloopwissel tussen zet?Wij bedoelen kan je dan nog wel oversteken met een lange sleep?We zien het voordeel niet van maar zijn ook geen experts  :? Hoe zat dat ook al weer met het "niet over eigen staart" Ga je dat dan niet krijgen als je met een treinstel gaat rijden?

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Alex,

Ik heb het plaatje even compleet gemaakt.Denk dat het dan duidelijker is.
De wissels zijn "nodig" om van de rechterkant binnenkomend de rode sporen te bereiken.Daar komen alleen post en korte goederentreintjes. Geschatte lengte 2a3 wagons.
Maar als we dan toch gaan aanpassen schept het misschien nog meer leuke mogelijkheden.

Maak je over treinstellen niet druk. Die gaan als ze hier al over mogen rijden daarna via de groene route weer weg.
Ik kan de perrons in twee delen(blokken) maken.Ruimte genoeg voor.

Wissels op A dan is het voor het spoor met overkapping het mooist. Namelijk op de huidige blokscheiding.
Onderste perron (groen) heeft geen last van rangeren/binnen rijden.

Wissels op B geeft een beetje lucht om vanaf de goederenkant een korte trein samen te stellen.
De wissels liggen ieder op een andere module maar dat is geen enkel probleem,de zaag moet er toch in vanwege de onderlinge spoorafstand. ;)

Wissels op C geeft de meeste mogelijkheden. Dan zou je op het onderste perron twee opstelplaatsen krijgen.
Maar dan zit die wissel boven voor het perron.En dat vind ik een beetje raar gezicht.Vandaar de twijfel.

Ik kan in de wissels gewoon terug melding maken en die gebruiken om er net na te stoppen waar nodig.

Ik begin steeds meer een voorkeur voor B of C te krijgen.Maar kan gewoon niet kiezen.Vandaar de vraag wat de meest logische plaats is.

Groeten Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Op Utrecht CS heeft jarenlang een wisselset gelegen tussen spoor 4&5. Vrijwel in het midden van het perron. Dus, het komt/kwam wel degelijk voor.

Groeten Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Midden in het perron komt veel vaker voor.Maar dit is aan het eind van het perron.
Net alsof je wat ruimte tekort komt dus :D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Zelfde in Amersfoort en in Zwolle. Wissels bij perrons blijken in de praktijk vaak voor te komen. Die in Zwolle tussen 4&5 (uit m'n hoofd) ook redelijk aan het eind. Laat het je dus niet tegenhouden.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Vandaag weer wat kunnen doen. De wisselaansluitploeg was aan het werk.
Servo's,relais en alle andere bekabeling zit erin.
Dus de wissels zijn operationeel. Zowel handmatig als in koploper.
Het is wel oppassen met opstarten en overnemen.Als er een wissel verkeerd staat heb ik kortsluiting.
Zolang de IB de weg niet kwijt is gaat het goed.
Voor de veiligheid bouw ik een schakelaar tussen de stroomaanvoer van de relaisprint voor de puntstukken.Dan kan ik bij problemen  spanningsloos opstarten.
De aanvoer bekabeling moet nog weggewerkt worden maar het is lekker opgeschoten.
Met een beetje doorwerken krijg ik de puko's van het voorste stuk er nog wel in vandaag. Is nog maar een metertje.

Nog even de stand van zaken van rond de lunch en de huidige situatie.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Citaat van: Hero op vrijdag 08 november 2013, 22:40:04
Het is wel oppassen met opstarten en overnemen. Als er een wissel verkeerd staat heb ik kortsluiting.
Zolang de IB de weg niet kwijt is gaat het goed.
Voor de veiligheid bouw ik een schakelaar tussen de stroomaanvoer van de relaisprint voor de puntstukken.Dan kan ik bij problemen  spanningsloos opstarten.

Ik dacht even dat ik het helemaal begreep, tot ik deze passage las.

Als je opstart worden de servo's gezet. Kennelijk gaan dan de relaisprints voor puntstukpolarisatie niet mee om. Je gebruikt dus geen ESU Switch Pilot (Extension), maar zelf gemaakte relais prints?