Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: De bouw van Hero's baan / Bezetmelding op wissel.
Dank! Is me duidelijk nu
Re: De bouw van Hero's baan / Bezetmelding op wissel.
Vandaag Jan22 op bezoek gehad. Even een paar uur aan rails en Pukostrips zitten meten en gekeken hoe dit er makkelijk in is te fröbelen.

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan om in mijn opstelsporen een extra blok te maken.
Het langste spoor is nu in tweeën verdeeld.
Ik heb opeens zoveel treinstellen dat ik er wel een paar extra kwijt wil.
Ik moet alleen nog iets verzinnen dat de achterste  gelijk vertrekt als het blok ervoor vrijkomt. Anders komt ie bijna niet weg.
Maar dat is een latere zorg.Morgen de spiraal eens definitief bekabelen.Dat is ook al veel te lang blijven liggen

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Bezetmelding op wissel.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Bezetmelding op wissel.
Bedankt voor je gastvrijheid. Je noemt het fröbelen, maar het gaat veel verder. Het gaat mij erom of W.W. de truc der trucs heeft verzonnen of dat er meer is.

Het leerzaamst voor mij was de stand van de bielzen in een wissel. Peco bielzen staan in een rechte lijn. Rocoline oude stijl bielzen ook. Piko bielzen volgen het spoor. Ze staan loodrecht op de buitenste spoorstaaf.

Bij Peco en Roco kun je uitgaan van gelijke afstanden tussen de bielzen, ook in de bocht.

Bij Piko niet. Piko heeft niet alleen kortere bielzen dan de andere merken (en dus een smaller rail-bed), maar ook smallere. In de buitenbocht zit er circa 4 mm tussen de bielzen, net als bij Peco.
In de binnenbocht is dat circa  2,5 mm. Ter hoogte van de middenrail circa 3,4 mm.
In de bocht worden de afstanden tussen de bielzen kleiner. Dus moeten pukostrips de puko's dichter op elkaar hebben staan voor een optimale match.

Dat kan met WW door nog meer te fröbelen (smokkelen), maar het liefst heb ik iets wat je in een keer erop vast "strijkt", met de soldeerbout.


En dat is dus iets om aan te gaan werken. Worst case scenario: zelf laten etsen.
Re: De bouw van Hero's baan / Bezetmelding op wissel.
Ik denk dat je worst case uiteindelijk toch de snelste oplossing is.

Alleen een leverancier vinden kan wat lastig zijn.
Re: De bouw van Hero's baan / Bezetmelding op wissel.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Bezetmelding op wissel.
Heb er twee in gedachte, maar ik ga eerst eens op zoek naar de voorwaarden ............ :wink:
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Afgelopen woensdag was moderator Ronald hier op bezoek.
Hij kwam versterking voor de ballast trein brengen.Wegens overstap op een grotere schaal is hij zijn collectie aan het uitdunnen.
Ik heb een setje Fccpps zelflossers overgenomen. De set van 3 met de grote NS vishaak.
Deze zocht ik al een tijdje maar kon ik nooit vinden.(voor een aanvaardbare prijs.)
Een goed excuus om de hele sleep eens uit de kast te halen.

Ook is mijn spiraal uit elkaar geweest. De draadeindes zijn van isolatie voorzien en de stroom voorziening is definitief onder de rails weggewerkt.
Het opnieuw afstellen moet nog gebeuren.Dit is er door tijdgebrek nog niet van gekomen.
Mijn laptop is gevallen heeft nu constant kuren. Is denk ik einde verhaal. :-( Dus voorlopig een verstoring van de dienstregeling

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Hey Robin,

Balen van je laptop man. Misschien toch een keer een soort controlekamerachtig iets maken, waarbij de laptop verankerd zit?
Die sleep ziet er gaaf uit!

Volgens mij ben je lekker bezig met je baan, het zijn een paar klusjes die altijd blijven liggen die je onlangs afgemaakt hebt. Ga zo door.

Groeten Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Dat wordt al een aardige sleep Robin, in Hoofddorp hadden ze laatst deze wagons nog liggen, ik heb er toen 16 mee genomen.

Straks op mijn zolderbaan wordt de sleep rond de 4,5 meter  :)

Vervelend dat je laptop keuren heeft, heb je wel een backup gemaakt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Hoi Robin.

Jammer van de laptop inderdaad.We hopen dat je alle gegevens er inderdaad nog af kan halen.

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Hallo heren,

Dank voor jullie medeleven.
Het probleem met die laptop zit in het feit dat aangepaste gegevens opeens verdwenen zijn op het moment dat je ze opslaat.
Bijvoorbeeld een bewerkt menu in koploper.
Ik heb de inhoud van de schijf nog kunnen redden. Er past tegenwoordig een hoop info op een usb stick.
Grootste probleem is dat ik geen Windows machine meer in huis heb.Maar dat valt vanmiddag wel op te lossen. O:-D

Dennis,
zo een tafeltje komt er ook nog wel. Had in dit geval niet geholpen.Hij was mee op reis.

Peter de 4 meter haal ik ook wel.Hier hebben ze alleen wel allemaal een ander nummertje op de bak staan.
Ik heb nu 1,75 meter NS en een lange rits Railpro's.Ik zit alleen nog op de Voestalpine railpro's te wachten.
Hoofddorp ? Zit daar tegenwoordig ook een treinenzaak?

Nu eerst maar eens 700 Chinezen op reis sturen naar een nieuwe eigenaar.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Citaat van: Hero op vrijdag 22 februari 2013, 21:04:45
De draadeindes zijn van isolatie voorzien en de stroom voorziening is definitief onder de rails weggewerkt.
Ik ken mensen die de draadeindes juist onder stroom zetten: de binnenboog bijvoorbeeld + en de buitenbocht min, als vervangende ringleiding. Maar het isoleren van draadeindes is een nieuw gezichtpunt voor me.

CiteerMijn laptop is gevallen heeft nu constant kuren. Is denk ik einde verhaal.
Nooit een laptop van vreemden aannemen.

Citeer700 Chinezen op reis sturen naar een nieuwe eigenaar.
ehh?
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Jan,

700 Preisers in carnavalskostuum
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Ik bedoelde Badhoevedorp Robin  O:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
mooi die ballasttrein zo zien rijden. Als jij je ballast hebt gelost dankan ik wel met mijn stopmachine van viessman langskomen voor de onderstopping van je spoor te realiseren.
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Hallo,

De problemen met mijn laptop kwamen toch door een probleempje in koploper.
Nieuwste versie bevat de oplossing voor dit probleem.
Problemen zijn hier dus opgelost en de baan rijdt weer. :thumbup:
Kortom de support van de grote baas is nog volop aanwezig.

Nu nog even 240 updates in Windows installeren en dan kunnen we weer verder experimenteren met de aansturing van de baan. >:-D

De (nieuwe) laptop wordt bijgewerkt en ik ga aan het bier. Morgen weer een dag.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Geluk bij een ongeluk dus. Kun je dat geld toch uitgeven aan nieuwe spullen;)

Groeten Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Dennis, dat had inderdaad gekund. Maar een groter scherm is toch ook wel handig. O:-D
Dus toch maar een nieuwe ingevlogen. >:-D
Beeldoppervlakte is opeens 2,5 keer zo groot.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Goh, als dat nou ook gebeurde met je beschikbare ruimte;)
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hallo,

Ik heb mijn draadje weer gevonden. :D
Tijd om de voortgang weer eens te melden.Maart is hier altijd een drukke maand met veel verjaardagen dus er is niet zo heel veel aan de baan gedaan de afgelopen periode.
Nog wel tijd gemaakt om een Zwitserse seinbrug van H&A van seinen te voorzien en de boel werkend te krijgen.Vooral dat laatste kostte wat meer tijd als gedacht. >:-D

Afgelopen weekend eindelijk voorzichtig een start gemaakt met het zagen van de modulebakken voor de bovenbaan.
Ik wilde 2 kleine platen hout halen maar dat was net zo duur als een grote plaat. Dus toch maar een volle plaat laten zagen in stroken.
Zondag de boel met de afkortzaag op lengte gemaakt en nu ben ik bezig om de verbindingen in de hoeken af te tekenen.

Ik zal morgen als ik op tijd thuis ben een paar foto's maken en toevoegen.Dan heeft iedereen weer een beeld van de huidige situatie.

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Spannend!
Mvg
koos
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Robin.

We hebben je baan nu al meerdere keren gezien maar we kunnen ons ook nog geen beeld vormen over de bovenkant.Dus we zijn ook benieuwd.We zullen je dan ook proberen met rust te laten zodat je met grote sprongen vooruit kunt  :D

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Oh ja die beloofde foto's. O:-D Sorry,ze moeten nog steeds gemaakt worden.
Ondertussen ligt de bovenbaan weer vol zooi. >:-D Vandaag een rijmiddag ingelast namelijk.
En dan komt er weer van alles uit de kast tot het volstaat.En het nodige aangepast.

Afgelopen tijd niet heel veel zin gehad om iets te doen.Wel lekker lopen experimenteren met wat RGB ledstrips.
Ik heb nu een meter of 10 werkend liggen dus dat is ook inzetbaar om de achtergrondplaat aan te lichten.

Gisteren een bezoekje aan MTE gebracht nadat donderdag het bericht kwam dat de Artitec DDM-1 set en losse rijtuigen voor me klaar lagen.
Na de vraag waar mijn blauwe DE II bleef bleek dat ie niet meer leverbaar was.Besloten dan zelf maar een DC om te bouwen.
Op de jacht in het magazijn kwam alsnog de digitale AC versie mee naar beneden. :thumbup:
Vanmiddag na wat ergenis over de rijeigenschappen de wielen naar 14mm gezet.Dat doet wonderen. Dus Jan je kan weer aan de slag. Je hoeft hem er niet voor open te maken dus moet in een half uurtje te doen zijn.

Afgelopen tijd ook nog mijn allereerste loc,de BR 86 met telex voorzien van een Lopi 4 en een stille motor.Daar hangt nu een setje VSM rijtuigen achter van Roco.

Ook de bouwset voor dennebomen van Auhagen meegekregen.Eens kijken of die boompjes er een beetje uitzien.
Ik had een setje besteld om te kijken naar de kwaliteit van de stammetjes. Er zitten aardig wat gietplekken aan.
En het zijn maar 2 verschillende bomen. Je moet er zelf nog 5 takken opzetten en de bestaande takken vormen.
Dus misschien is er genoeg afwisseling in te maken.

Goed dan nog wat plaatjes van de aanwinsten. Incl. mijn smalle koektrommeltje.
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
De foto van het Koekiemonster was de verkeerde.Hier een die wel scherp is.(waar het gewenst is)
Het is een 3d print ontworpen door Sven vd Hart.Geleverd incl. aandrijving en messing naamschildjes.
Dit gaat de TNHT 1 worden. Nu nog even moed verzamelen om de boel te gaan schuren. >:-D

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hoi Robin.

Mooi om te zien dat je weer aan je eigen baan vooruitgang boekt.Die bomen hebben onze interesse zoals je weet.We wachten even af wat jouw resultaten daarin zijn.

We zien ook een tekening van het toekomstige station?Dat ziet er wel imposant uit  :thumbup:

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Sorry Alex,

Dat wordt niet het station maar een winkelpandje op de achtergrond.
Het pand loopt in een slinger,dus dat kan ik wel omzetten naar een hoek.

Voor het stationnetje had ik zoiets in gedachte.
Ik ben al druk aan het oefenen in Vector Works om daar een bruikbaar Cad/Cam bestand van te maken.
Maar dat valt niet mee. De (bestek) tekening heeft wat maat afwijkingen.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Excuseert U onze lompigheid  :D

Maarre op die foto van het station staat de boel aardig uit het lood?Tenminste door mijn nieuwe bril kijkend in ieder geval  :mrgreen: Voor de rest ziet dat er wel goed uit.Hoe groot wordt dat in H0?

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Citaat van: harald en alex op zondag 23 juni 2013, 09:46:14
Maarre op die foto van het station staat de boel aardig uit het lood?


Foto is toch met een kwaliteitslens genomen in 1910. >:-D

Station zal 25 bij 17,5 worden en dan steekt het torentje een cm of 25 de hoogte in.
Wat ik met de overkapping doe weet ik nog niet precies.Die eindigt in iedergeval aan de rechter kant tegen een spiegel.
Dan lijkt het ook nog wat zonder er moeite voor te hoeven doen. ;)

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hallo allemaal,

Gisteren hulp gehad van Dennis (v Aalst).
Met twee man vrolijk drie module bakken in elkaar gezet. De lijm zal ondertussen wel droog zijn.
Bak nummer vier is vanavond in elkaar gezet.
Ik hoef me komende weken dus niet te vervelen. Het hele zaakje moet nog geschuurd worden en in de verf.
Ook moeten er nog wat tussen liggers in,maar die komen als de plaats van de wissels bekend is.
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrok van de massale uitstraling van de bakken.
Ze zijn net zo stevig als ze eruit zien.

Groeten Robin

edit Foto's toegevoegd
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
En dat allemaal met dit warme weer  :thumbup: ik zit lekker met de iPad in de tuin Robin  :D

Kom maar op met die foto,s.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Peter,

Dit typ ik ook op een Ipad op een balkon.Met zo een gele rakker binnen handbereik. O:-D
Gisteren was het weer hier een stuk minder zonnig.
En die afspraak stond al een tijdje. We hebben de dag trouwens buiten met een fles Rose afgesloten.
Eind vd dag scheen de zon namelijk wel,hier in Alphen

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Ziet er goed uit!
Zo te zien zit dat stevig in , goed werk Robin!

Mvg Danny
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
We zijn dus niet de enigste die voor de hobby ons in het zweet werken  :D

Mooie vorderingen  :thumbup:

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
De vloer was inderdaad aardig nat.  ;)

Danny, je kan er zo op slapen. Al liggen ze nog wel op scherp.
Ik moet ze nog koppelen en vergrendelen.Maar ze zijn al voor andere doeleinden bruikbaar. >:-D

Maar eerst ga ik een ritje door de kanaaltunnel maken. Er moet deze week ook nog gewerkt worden.
En dat gaat in een zonnig GB gebeuren. Zonnebrand ligt al klaar.En vandaag al kunnen wennen aan de zon.
Dat is voor een holbewoner zoals ik wel aan te raden.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Gisteren weer eens in Limburg wezen kijken hoe het landschap eruit moet gaan zien.
Vanaf Schin op geul naar Vaals getrokken door "holle wegen"
Veel Kersenbomen tegen gekomen dus genoeg  gesnoept onderweg.


Vandaag was het weer eens Hollands weer, regen dus prima timmerweer.  :)
Ik heb een schuursessie gehouden op het balkon en de tussenvloer in de  twee rechter module bakken gezet.
Ook om het tunnelportaal een mooi rond randje gemaakt met de bovenfrees,zodat het er wat mooier uitziet.
Vanavond een laag plamuur over de voorkant gezet. Als dit weer glad is gemaakt dan kan de 1e laag verf erop.

Morgen op bezoek bij de zagerij in Breda om wat 45 graden stroken te laten zagen.  O:-D
Dit om een hinderlijke hoek wat af te ronden. De achtergrond wordt op die plaats toch rond,dan kan de onderbouw ook wel schuin.
Geeft net wat meer ruimte om de woonkamer in te komen.

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
De zagerij is geopend ondertussen........

De eerste foto geeft een mooie sfeer.Als je dit kan verwoorden naar miniatuur dan beloofd dat heel wat.

Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Alex,

Het grote deel wordt stedelijk.
De andere zijde vd rivier waar de 180' keerlus zit zal landelijk en glooiend worden. ( zodat die bocht niet meer zo opvalt.)
Laten we hopen dat deze sfeer tot uitdrukking komt. Dit is Limburg op zijn best. Weggetjes waar nog net een auto kan rijden.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hoi Robin.
Fijn om te lezen (en te zien) dat er nog steeds modelspoorders, ondanks het warme weer, lekker door bouwen.
Natuurlijk op tijd genieten van het mooie weer en de nodige verkoeling! :P

Modulebouw is altijd mooi om te zien en d.m.v. spanklemmen ook uitstekend gesxhikt voor andere zaken! :D

Veel plezier en succes met de bouw en "keep on working".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De bouw van Hero's baan / Werkzaamheden a/d spiraal
Citaat van: Hero op vrijdag 22 februari 2013, 21:04:45
Afgelopen woensdag was moderator Ronald hier op bezoek.
Hij kwam versterking voor de ballast trein brengen.Wegens overstap op een grotere schaal is hij zijn collectie aan het uitdunnen.
Ik heb een setje Fccpps zelflossers overgenomen. De set van 3 met de grote NS vishaak.
Deze zocht ik al een tijdje maar kon ik nooit vinden.(voor een aanvaardbare prijs.)
Een goed excuus om de hele sleep eens uit de kast te halen.

Ook is mijn spiraal uit elkaar geweest. De draadeindes zijn van isolatie voorzien en de stroom voorziening is definitief onder de rails weggewerkt.
Het opnieuw afstellen moet nog gebeuren.Dit is er door tijdgebrek nog niet van gekomen.
Mijn laptop is gevallen heeft nu constant kuren. Is denk ik einde verhaal. :-( Dus voorlopig een verstoring van de dienstregeling

Robin
Ik had een setje van 3 in een doosje van roco die ik verkocht had aan iemand in leiden (de blauwe ns wagons).
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
@ AlbertJan,

Vandaag is het me te warm. Ik heb de koelte van het bos opgezocht.
Een groot raam op t zuiden geeft veel licht , maar met dit weer ook aardig wat warmte.

@ Wouter,

Ik heb nog niet naar je plannetje gekeken.
Het zullen wel hetzelfde type wagons zijn geweest.
Dit setje komt uit Gouda. Het ging me vooral om het exemplaar met dat grote NS logo cq vishaak.

@ Alex,

Ik heb een meetfoutje gemaakt. Of eigenlijk de verkeerde maat opgeschreven. Ik heb 28,5 cm nodig.  :-(
Ik zet wel twee plankjes aan elkaar. Afkorten is geen probleem ik heb een afkortzaag.
Dat moet wel wachten tot de bouwtemperatuur weer werkbare waardes heeft.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hoi Robin,

Het geeft niet, indrukwekkende baan heb je trouwens. Het ziet er erg interessant uit, ben wel benieuwd hoe het er helemaal uit gaat zien. Dat de bouw bij mij best vlot gaat is omdat mijn voormalig beroep meubelmaker was, het zit in mijn genen. Mijn vader had een meubelfabriek het was een van de oudste fabrieken zijn vader was er mee begonnen en mijn andere opa had een aannemersbedrijf, mijn moeders broer is timmerman etc.. dus werken met hout en steen zit gewoon in mijn genen. Ik heb zelf bouwkunde gestudeerd en daarna veranderd naar IT.

Hoe groot is jouw baan eigenlijk qua afmetingen? ( zal dit wel gemist hebben in de gehele tekstverslagen).
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Citaat van: Hero op donderdag 01 augustus 2013, 14:39:44

@ Alex,

Ik heb een meetfoutje gemaakt. Of eigenlijk de verkeerde maat opgeschreven. Ik heb 28,5 cm nodig.  :-(
Ik zet wel twee plankjes aan elkaar. Afkorten is geen probleem ik heb een afkortzaag.
Dat moet wel wachten tot de bouwtemperatuur weer werkbare waardes heeft.

Mvg Robin

Of je komt nog een keer terug of we spreken binnenkort af dat ik met de Edits langskom en neem de circelzaag mee  ;)

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Citaat van: Kain op donderdag 01 augustus 2013, 14:54:42

Hoe groot is jouw baan eigenlijk qua afmetingen? ( zal dit wel gemist hebben in de gehele tekstverslagen).

Hoi,

Dan moet je de openingsregel van het topic nog eens bekijken. Die sluit af met 3,75 bij 1,22.
Ondertussen heb ik besloten via twee losse bruggen nog een extra bak aan de zijkant te zetten.
Een 180 keerlus zodat de uitgaande stationssporen in de bovenbouw verdwijnen en dan hun weg naar de railspiraal zoeken.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hoi Robin,

Ja blijkbaar over het hoofd gezien, had mijn leesbril toen blijkbaar niet op. Een keerlus is altijd wel handig ja! :)
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hoi Robin,

Citaat van: Hero op dinsdag 30 juli 2013, 23:04:44

Ik heb een schuursessie gehouden op het balkon en de tussenvloer in de  twee rechter module bakken gezet.


zullen de buren blij mee zijn geweest :D

Prachtige foto met dat zandpad, komt mij momenteel goed van pas. Heb je er nog meer?

Groetjes, John

Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
John,

Ik heb er nog wel een paar. Maar minder als gehoopt. De reserve batterij van m'n camera lag tegen de sleutelbos aan. Dus daar zat niet veel stroom meer in toen ik hem in gebruik wilde nemen. 
Ik zal ze eens bij elkaar zoeken en je kant op sturen.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Vandaag weer enige vooruitgang geboekt.
De schuine stukken zitten aan de module en de onderbouw.
Met iets te veel lijm  :( is het gelukt de boel te stroomlijnen.Plamuur is bijna niet meer nodig. :D

Groeten Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hoi Robin

Mooi, wanneer je niet de ruimte hebt ga je de hoogte in :thumbup:, ben benieuwd naar je baanplan voor dit hogere niveau.

Mvg
Koos
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hallo Koos,

Dat baanplan wordt niet ingewikkeld.
4 perronsporen die in een flauwe boog van rechtsachter naar de linker voorhoek lopen.
Daar steken ze over en draaien 180' ,om vervolgens in het gat in de 3e module te verdwijnen.
Er staat nog niets definitief op papier. Tekenen met flexrails is even wennen. Ik krijg steeds rare knikken bij de wissels.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Ziet er al stevig uit !

Heb je al wat meer kunnen doen aan die stoomtram?

Mvg Danny
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Uitbreiding naar bovenste modules gestart.
Hoi Robin,

Ik denk dat jij een van de weinigen bent die op dit moment aan het bouwen is, misschien wordt het tijd voor een airco bij jou  :D

Hier doe ik even niets aan de baan, komt vast wel weer  8o


Mvg,

Peter / degeluidsman.