Hallo,
Vandaag zijn er weer een berg Preisers naar de pruikenmaker geweest.Alle blonde haren zijn geverfd.
Nadat ik dit zat was ben ik aan de slag gegaan om een c rails wissel van bezetmelding te voorzien.
De wissel en een 064 stukje aan het afbuigende spoor zijn nu de inrij melder van het
achterliggende binnen te rijden blok.
Dit geeft 15 cm extra opstellengte. Ik kwam net een cm tekort maar dit geeft wat speling in het geheel.
Het eerste idee was de afbuigende spoorstaaf te isoleren en dan met een bi polair relais uitschakelen als de wissel in de rechtdoor stand staat.
Alleen na de beide doorverbindingen aan de uiteindes weggeknipt te hebben was er nog steeds verbinding.
Bij de wisseltongen zit dus een stalen plaatje wat voor de extra verbinding verantwoordelijk is.(zie foto)
Dit doorgeknipt en een druppie lijm gegeven.
De Bovenste wisseltong is dus nu samen met de afbuigende staaf geĆÆsoleerd van de rest. Relais is dus niet meer nodig.
Alleen als er een wiel op staat is er dus contact. Nu gebruik ik een gezamenlijke inrij melder dus dat is geen probleem.
Als je hem wel volledig wil isoleren is er aan de andere zijde van de wisseltong hetzelfde plaatje wat je kan doorslijpen.
Robin