Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Robin

Bewijs geleverd, duidelijke foto's, geloof je voortaan op je woord. :thumbup:
Kan er ook een torpedojager door je spiraal?
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Hoi Robin.

Weer een secuur voor ons niet te doen werkje maar vast met hele mooie resultaten als de led in je wagons geplaatst zijn.We zijn benieuwd wanneer je met het zichtbare stuk gaat beginnen?Zulks mooi materieel verdient toch een natuurlijke omgeving waar het in rond kan rijden.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Koos,

Langer als dit heb ik niet.Als je het andere spoor bij de wissel pakt heb je geen enkel probleem met langere rijtuigen.Als je het toch wil testen ben je welkom met je torpedojager. :D :D

H&A,

Het zichtbare stuk ga ik in mijn eerst volgende vakantie doen.Ik wil eerst dat alles wat in de kast ligt weer rijdt.Of een decoder heeft.(Nog 8 locs te gaan. ;) )
Dan laten we die 4 * 2400 waar andere verlichting in moet nog maar even zoals ze zijn.

Ondertussen is ook de ACTS 6703 weer in elkaar gezet.Met rangeer sein en aan een kant afzonderlijk schakelbare sluitseinen.Alleen nog even de decoder aanpassen zo dat alles ook in de juiste situatie brandt.
Maar nu eerst aan het "werk" eens zien hoeveel ledjes ik op de print geplakt krijg vandaag.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Hoi Robin,

Dat zijn handige groene strips voor zelfbouw. Wat moet er verder nog op buiten de SMD led's? Elco's en bruggelijkrichters? en zo ja, waar haal jij die materialen? Dit ter lering ende vermaeck van ons  :D
Lijkt me toch leuk dat zelf ook eens uit te werken. Zal best in prijs schelen als je veel rijtuigen moet doen.

groet, Michiel
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
[2e project vandaag werd het aanpassen van mijn motorpost.Ik ben de prut decoder die erin zit zat en heb er een ESU ingezet. Gelijk binnenverlichting erin gemaakt.
Zag er goed uit alleen de motor was iets te duidelijk aanwezig. Een zwarte marker bood uitkomst en nu is het blok zwart.Ook een tussenschot geplaatst,zodat de motorruimte donker blijft.

Weet jij ook het nummer van die ESU decoder?

groetjes Maikel
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Maikel,

Gewoon een lokpilot 4. Kun je zelf nog kiezen welke variant.
De dcc of de multieprotocool.

Robin

( die snel aan strip no 8 gaat beginnen)
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Citaat van: Golfer op zondag 15 januari 2012, 10:53:28
Hoi Robin,

Dat zijn handige groene strips voor zelfbouw. Wat moet er verder nog op buiten de SMD led's? Elco's en bruggelijkrichters? en zo ja, waar haal jij die materialen? Dit ter lering ende vermaeck van ons  :D
Lijkt me toch leuk dat zelf ook eens uit te werken. Zal best in prijs schelen als je veel rijtuigen moet doen.

groet, Michiel

Je kan 2 dingen met deze strips doen.
Op een decoder aansluiten. Of rechtstreeks op de rails.
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Maar ik denk dat ze wel schakelbaar worden.
Vooral de buffettijtuigen en de bagage wagons hebben plaats genoeg om ze te verstoppen.

Op de print is plaats voor alles wat nodig is.
Gelijkrichter etc.  Ook is er plaats op de niet led zijde voor smd buffer condensatoren. Die vallen dan in de bolling van het dak van een rijtuig.

Ik zal thuis wel wat foto's maken en de voortgang voor jullie bij gaan houden.
Alle strips die ik heb zijn nu voorzien van ledjes.  :D
Volgende stap wordt weerstanden uitkiezen zodat je het resultaat ook zonder zonnebril kunt bekijken.
Dit heeft echter voor mij geen haast. Vandaag was een mooie kans om de boel vast te plakken. ( ik zat vast in een kantoortje en zocht iets tegen de verveling. )

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Vanmiddag vroeg klaar dus nog wat geprutst thuis.

De kap van de 1145 moest nog terug op de loc.Deze heb ik voorzien van sluitseinen die schakelbaar zijn via een functie toets.(via een transistor) Ze zijn nog steeds werkend met de rijrichting.
Op de foto de smd-leds en de ingelijmde elektronica.

Voor alle belangstellenden van de ledstrips een foto met de doorverbindingen en de ledjes voor een aantal coupe's en de gangpad verlichting aan de zijkant.Deze strip komt in een slaapwagon.
Elektronica onderdelen om verder te gaan  staan morgen op het postkantoor te wachten.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Altijd leuk die prutsklusjes. :thumbup: Heb er zo ook nog een stuk of wat te gaan maar kom er niet toe. :(

Neem volgende keer in overweging de tor en weerstand op de printplaat te lijmen en voorts een stekkertje toe te passen. Maakt toekomstig onderhoud aan de lok wat gemakkelijker doordat je de kap geheel kunt losnemen. Stekkertje maak je van een buslijst.

Gr, Ben.
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Ben ,

Stekkertje zit er nu ook tussen,alleen op de foto nog niet. ;) Maar alsnog bedankt voor de tip.
Deze plaat is gemaakt tijdens de test of er nog een extra weerstand  tussen moest om de verlichting te knijpen.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Ik kon het niet laten even een ledstrip in een rijtuig te zetten.
Op de foto is overduidelijk te zien waar de leds zitten in het gangpad. :D
Er zit kleurverschil in de led in de coupe's en de gangpad led's.
Geeft wel een lekkere mix ;)
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Citaat van: Hero op woensdag 18 januari 2012, 17:53:15
Op de foto is overduidelijk te zien waar de leds zitten in het gangpad. :D
Er zit kleurverschil in de led in de coupe's en de gangpad led's.

Dat is zeker een geinige mix. Wel geslaagd maar het lijkt me nog tegen het felle aan of valt dat irl mee?

groet,
Michiel
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Als ik jou was zou ik er nog een paar leds tussenzetten.
Tussen de 4 (?) bestaande nog 3 tussen lijkt me een veel egaler resultaat ;)

Verder wel mooi gedaan :thumbup:

Dennis
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Citaat van: minirailz op woensdag 18 januari 2012, 18:24:43
Als ik jou was zou ik er nog een paar leds tussenzetten.
Tussen de 4 (?) bestaande nog 3 tussen lijkt me een veel egaler resultaat ;)

Verder wel mooi gedaan :thumbup:

Dennis

En dat egale resultaat wil ik juist niet. Mijn ervaring van mijn laatste treinreis in Duitsland is dat er op een aantal plaatsen een lamp zit in het pad. De rest van de gang is iets donkerder.
Als je het rijtuig aan de andere kant bekijkt is het wel egaal verlicht.Elke coupe heeft zijn eigen ledje.

Ik vind zelf de gang ook nog iets te fel.(wordt het toch nog iets egaler. ;) )
Er ligt hier ook nog een strip met 8 leds voor de gang zijde. Deze is voor de ICR rijtuigen.
Daar is de gang wel mooi egaal verlicht.(conform de werkelijkheid.)

Op de foto is het licht / donker verschil vele malen groter als dat je het op de tafel ziet.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hip
In het kader van alles moet toch eerst eens rijden.Heeft een Roco Hippel vandaag de eer de donkere opslag te verlaten. :D
Hij lag al een tijd uit elkaar omdat er geen beweging inzat.
Stroomafname verbeterd zoals Wijbe beschrijft in zijn ombouw draadje.

Locje rijdt nu keurig rondjes om toch eens in te lopen. :thumbup:
Ondertussen ben ik de kap aan het ontleden. Een rangeerloc zonder rangeer sein?
Daar moet wat aan gedaan worden.Ik heb ook nog Krois koppelingen liggen.
Die gaan er ook op. Geheel gaat aangestuurd worden door een Zimo decoder die ook al jaren in de doos van de loc ligt.
Klusje gaat dus nog wel een paar dagen duren.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Robin

We zien benieuwd naar de eindresultaten  :P

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Hmm, zo'n Hippel wil ik ook nog wel!  :)
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Citaat van: harald en alex op donderdag 19 januari 2012, 16:30:22Robin

We zien benieuwd naar de eindresultaten  :P

Harald & Alex

Jullie zijn niet de enige. Ik heb zelf ook hoge verwachtingen.

@ Robbert,

Is geen zeldzaam model. Is uit de meeste versies wel te maken. :D

Mijn kostbare bouwtijd werd vandaag drastisch ingekort door een telefonisch consult.  ;)
Ik ben met het Hippel project niet verder gekomen dan het slopen van de lichtgeleiders.
Volgende stap wordt uitzoeken hoe de decoder extra versterkte uitgangen erbij krijgt en of
deze ook effecten aan kunnen sturen.Bij die Zimo zit een vrij dik boekwerk dus we zijn wel even zoet.
Er lag nog wel een envelop met 500 smd weerstanden op de deurmat. Ledjes zijn er ook al.
Dus het plak werk kan morgen eventueel al beginnen.Ik weet niet of het gaat lukken want ik moet eerst naar Houten om een loc af te geven.Artitec gaat even naar mijn 3700 kijken. :thumbup:
En ik heb nog wat losse zooi nodig.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Robin,

Rijd de hippel nu goed?

Bij mij reed die goed, alleen niet op bezetmelders. Hij wiebelt te veel waardoor de voorste wielen niet altijd contact maken. Daarom zou eigenlijks de diodetruck uitkomst bieden voor zulke lokjes.
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Wijbe,

Hij rijdt heel braaf. Samen met 2 poetswagons tuft ie over de baan.
Heel goed heb ik nog niet gekeken. Hij moest eerst maar eens wat kilometers maken.
Zal vanavond de kruipeigenschappen eens bekijken voor je.
Als extratje heb ik in de nieuwe stroomafnemers een pitje gedrukt met een schroef.
Scheelt weer in de wrijving. Om dit voordeel weg te compenseren heb ik er iets meer druk op gezet. >:-D
Ik heb het lampje  nog niet zien knipperen. Dus ik gok dat het goed zit.

Groeten,
Robin

edit typfout aangepast
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
hallo

heb even je draadje door gelezen egt mooi matrieel!!
ben beetje jaloers denk ik hahaaha :P


gr hans
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Robin.

De nieuwe database van H&A zitten in je mailbox met de nieuwste "tips and tricks"  :P

Komt er ook nog een foto van die Loc met de kap er op?

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Citaat van: harald en alex op zaterdag 21 januari 2012, 21:16:36

Komt er ook nog een foto van die Loc met de kap er op?

Harald & Alex

Als de verlichting klaar is kan de kap er weer op.
Maaaar ik wil ook nog bedienbare koppelingen op de loc maken. Dus de kap zal nog even moeten wachten.

Vandaag in Houten geweest en wat klein spul gehaald.En natuurlijk een zieke patient naar de fabrikant gebracht.
Daarna doorgegaan naar de betuwe.Bij Teus (een stille genieter van ons forum.) een probleem met de aansturing van een AKI opgelost.Hij en zijn kleinzoon rijden analoog en gebruiken mijn relaisprint om een AKI van wit naar bezet te schakelen. Na veel mail en telefoon contact werkte dit niet zoals gewenst.Probleem zat hem erin dat er ook een overweg geschakeld wordt.
Na beide op elkaar gesoldeerd te hebben werkt alles zoals het hoort.
Nog wat stugge harde kern draad meegenomen voor het volgende projectje:

Een Postkar.
Als je wil leren vloeken is dit de ultieme gelegenheid.Maak maar na  :D
Dit is slechts een eerste proef om de maten een beetje te checken.(en om te kijken of het wel mogelijk is.)Deze zat in een kwartier in elkaar.Natuurlijk mist de bodem nog maar dat komt wel goed als de maten kloppen. Tips en verbeterpunten verneem ik graag.
Soldeer werk wordt nog strakker maar mijn vloeimiddel staat nog op de zaak.
vergeten mee te nemen.
De maten 1x0.7x2 cm.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Citaat van: Hero op zaterdag 21 januari 2012, 21:36:34

Een Postkar.
Als je wil leren vloeken is dit de ultieme gelegenheid.Maak maar na  :D
De maten 1x0.7x2 cm.
Groeten Robin

:D :D, Ik ben aan het zoeken naar dit soort karren, wel postzakken/ zaken gevonden , maar karren nog niet
volgens mij zal het er best zijn,  dan hoef je ook niemand aan te roepen :mrgreen: :mrgreen:
Maar ik bewonder je geestdrift om eraan te beginnen, had m al vloekend het zolderraam uitgepleurd :P
En nu komt ie , om ongev 18.15 uur mijn voicemail beluisterd , volgens mij was je al weg uit Houten, LOL ;)

Suk6 verder met alle klussen waar je nu mee bezig bent , stuk of 7 ? :-)

Gr, Jan

Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Robin

We hebben wel respect voor je soldeerkunsten.Dat was bij ons door het raam gevlogen met de verwensingen er achter aan.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Citaat van: 44er op zaterdag 21 januari 2012, 21:49:53Suk6 verder met alle klussen waar je nu mee bezig bent , stuk of 7 ? :-)


Jan het viel mee maar 2 keer een draadje losgelaten. ;)
Kost even tijd om een buigmal te vinden en het juiste tangetje om de boel vast te houden.

Ik ben momenteel bezig met :

1- Motorpost .mist alleen nog de postkarren.
2- Hippel Krijgt nog verlichting en automatische koppelingen.
3- Mak 6400 krijgt rode zijvlakken en een rangeersein.
4- Rijtuigverlichting.Heeft geen haast.
5- DE I    nog niet aan begonnen
            -moet nog een sleper onder.
            -verlichting checken
            -interieur schilderen
            -bevolking plaatsen
6- Bevolking schilderen.Lang leve de witte Preisers.
7- NS 1800 moet nog afgelakt en in elkaar gezet worden.
    Maar ik moet eerst even moed verzamelen om de airbrush aan te zetten en op de loc los te laten.
8- afmaken klimspiraal
9- Koploper invullen. Net weer wat handige zaken in een database gezien. ;)

Dan tellen we de gevels die half af zijn maar niet meer mee. :D
Dus als je je verveeld Jan....

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Citaat van: 44er op zaterdag 21 januari 2012, 21:49:53

En nu komt ie , om ongev 18.15 uur mijn voicemail beluisterd , volgens mij was je al weg uit Houten, LOL ;)

Gr, Jan



Klopt toen was ik net 10 minuten weg uit Houten.(Doorkomst vanuit Geldermalsen  >:-D )
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Citaat van: Hero op zaterdag 21 januari 2012, 21:36:34
Een Postkar.
Als je wil leren vloeken is dit de ultieme gelegenheid.Maak maar na  :D

:D 

Wordt wel mooi in de Mp. Deuren open zetten!

groet,
Michiel
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Citaat van: Hero op zaterdag 21 januari 2012, 21:36:34

Een Postkar.

De maten 1x0.7x2 cm.


Geinig. :thumbup:

Kun je er voor mij 18 maken voor m'n Hoofdpostkantoor? :D

Gr, Ben.
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Ben,

Dat ligt er aan wat je ervoor over hebt. :D :D :D
Misschien dat ik alle mislukte exemplaren te koop zet >:-D
Als er veel belangstelling voor is kunnen we eens kijken wat de mogelijkheden zijn om ze te laten etsen.

Voordeel van in de motorpost is dat je de zijkanten niet ziet en er dus alleen een rijtje achterkanten nodig is.Met een overstekend bovenkantje. :thumbup:
Daar wordt een mens al een stuk vrolijker van.( En de pastoor ook. :) )

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Citaat van: Golfer op zaterdag 21 januari 2012, 22:11:33

Wordt wel mooi in de Mp. Deuren open zetten!

groet,
Michiel

Ik zit er wel aan te denken om een Hbbkkss (postwagon) van een open klep te voorzien.

Dus het idee om wat te laten etsen is denk ik zo gek nog niet.Dit is leuk voor een paar karren.
Maar op een perron staan er zo 20.Ben je een dag aan het prutsen en denk je doe er nog maar een paar.
Ik zal volgende week eens goed naar het 1:1 model kijken. Misschien komt er iets handigs boven en wordt het een stuk makkelijker.
Het beste is natuurlijk dat het al gewoon te koop is. :) Dan is het bestellen en klaar.
Een andere (haalbare ? ) optie is 3D printen.
Zit niet veel materiaal in dus de prijs zal meevallen.Ik heb Mitchell vandaag niet gezien in Houten anders had ik dat wel even gevraagd.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Zo, nu de soldeer hand vandaag vast genoeg was na de postkar test.
Gelijk maar doorgezet en eens wat verse ledjes aan elkaar geplakt.
De hippel krijgt een .:  sein dus de bovenste led wordt bi color,rood en geel.
Even een kleuren check met de onderste leds gedaan. Geen zichtbaar verschil in intensiteit en kleur.

Morgen gaat de wekker vrij vroeg dus het is weer mooi geweest.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Hoi Robin,

Jij bent ook geen stil zitter  :? :?

Je hebt een behoorlijke lijst met klussen te gaan, gelukkig is het hobby en geen werk.

Artitec heeft toch ook postkarren in hun pakket , alleen de prijs  :-( :-(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Peter,

Bedoel jij die Artitec perron karren?  Ik ben met mijn experiment een Ptt kar aan het bouwen.
Zo een trolleykar met rem. Die kan ik bij Artitec nergens vinden.

Als die lijst af is gaan we weer verder met de uitbreiding van de baan.Tegen die tijd is de spaarpot ook weer vol. ;)
Zie trouwens dat ik mijn sprinter nog vergeten ben.Die zwerft ook in losse onderdelen door het huis.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Foutje  :oops: :oops: :oops:


Mvg,

peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Geeft niet Peter.
Zijn wel mooi trouwens die bagage karren. Eens kijken of mijn perrons breed genoeg worden om ze aan te schaffen.
Geeft een goed excuus om een overpad te maken met die witte knipperpalen/seinen.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Hoi,

Vandaag een dagje wezen modderstampen in Limburg.
Er is hier dus niet veel gebeurt.Alleen vanavond nog even de soldeerbout opgestookt.
Er moet tenslotte wel geproduceerd worden. ;)
Als eerste een stuk koperkabel in de boormachine gezet en de andere kant in de bankschroef.
Toen lekker laten spinnen tot de draad afbrak.
Resultaat een stevig dun staafje koper. Geschikt voor modelbouw.
Even "snel" 2 karretjes in elkaar geplakt.Ik zal morgen toch eens kijken hoe ze er in het echt uitzien.

Geniet van de "postzak imitatie" in de motorpost. :D

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Hoi

Super, ziet er goed uit  :thumbup: vraag me alleen af wat voor wielen komen eronder  :)
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Modelletje stip natuurlijk  :D
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
is over nagedacht
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
ziet er goed uit :thumbup:
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Robin,

Zal eens kijken voor postzakken , die heb ik ergens gezien, ( A. Heimer  :? )
Of pakjes maken, is eenvoudiger  :-) behalve dan schilderen en stickertjes erop :P
Je blijft maar stevig bezig met diverse projecten,  :thumbup:

Gr, Jan
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Hallo Jan,

Stevig bezig is wat overdreven. Dan waren ze ondertussen al af geweest.
Ik kom iedere keer weer onderdelen tekort en dan blijft de boel weer liggen.
Nu moet ik weer polijstpapier halen. Dat moet ergens liggen maar is gebruikt voor het mechanisme van een kantelraam en ligt dus niet meer in de kist met hobby materialen.


Vandaag een paar uur overgewerkt. Ik ben nu op weg naar huis. Ik denk niet dat ik nog de motivatie op kan brengen en de soldeerbout vandaag maar uit laat.
Ik maak zoveel typfouten dat ik er toch niets van bak. En braden lukt niet met dat kleine spul.
Morgen een nieuwe kans.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.6 De 640
Zonet mijn 3700 weer opgehaald.
Hij was terug voor een kleine aanpassing van het voorloop wielstel.
Wieltjes draaien nu soepel en ze hebben gelijk de slipbandjes vervangen voor Marklin exemplaren.

De loc is nu een duurtest aan het doen. Er is een wissel waar ie een beetje moeite mee heeft.
Dus heb ik het baantrace iets verhoogd. Er zat een rare knik in dat stuk.Was me nog niet opgevallen maar deze kritische loc laat alle probleem plaatsen binnen 2 rondes aan me zien.
Jammer dat ze net iets te duur is om als testloc te fungeren. >:-D

Nog meer goed nieuws.Ik had een nieuwe frontplaat besteld voor de kast waar mijn booster in moet komen.Levertijd 7 weken :-( Nu 10 weken later ligt ie eindelijk op de deurmat van de buren.
Voordeel van deze shop is dat de plaat 25 euro goedkoper was dan bij de concurrent.Ik ben nu voor 8 euro klaar. :D :D (Dan heb je ineens heel veel geduld  ;) )

Vandaag niet veel zin in gepriegel. Was een zware week.(en een gezellige vrijdagavond)
wellicht dat dat vanmiddag nog veranderd.Ik ben geen ochtend mens.  >:-D >:-D

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Hallo,

Ik ben eindelijk thuis. :?
Was weer een fijne rit door de sneeuw.En dan staat er nog een raam op een kiertje en stapje dus een soort diepvrieskist binnen.
Het was een drukke week.Ik ben maar een avond thuis geweest.Dus alleen de cabine van een 6400 van een decal voorzien. Ik ben niet helemaal tevreden over de kwaliteit in combinatie met mijn plakwerk. De kans is groot dat als er weer Kleinspoor decals zijn er een rood vlak op de loc gespoten wordt. ;) Voorlopig doen we het er mee.
Nu eerst een borrel om op te warmen. :)

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Die baas van jou houd je wel aan het werk  >:-D >:-D

De decal is niet echt strak, maar het foto toestel staat er met zijn neus boven op, gewoon eens mee rond rijden en kijken of het je bevalt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Citaat van: Hero op vrijdag 03 februari 2012, 22:01:56
Nu eerst een borrel om op te warmen. :)
Robin

Robin,

neem er een paar gaat het er vanzelf strak uit zien :P :D

Maar volgens mij ga je het blijven zien en ga je je er aan ergeren dus ....... Kleinspoor >:-D

Gr, Jan, cheers
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Nr.5 De Hippel
Peter,

Hij zit er redelijk tot  strak op ,maar de randen zijn niet mooi.(witte lijn)
Er zat gewoon een te dikke laklaag op.Ze zijn namelijk met een verse scalpel gesneden.
En zelfs dat ging niet goed. :-(  Kwamen gewoon barsten in het rode vlak
Dat de bovenkant niet helemaal recht is valt niet op. Ze zijn gewoon te dik.
Dit leek mij de makkelijkste omnummering.
We gaan eens kijken hoe het er na verwering uit gaat zien.

@ Jan,

Als ze leverbaar waren geweest zaten ze er al op. De pot verf staat hier al doorgeroerd klaar.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Mak 6400
Hallo,

Vandaag gelijk de Mak maar afgemaakt.Rangeersein erin en de decoder geprogrammeerd.

Weerstand van de bovenste front lamp verwijderd. En op het licht printje geplaatst.
Op de plek van de weerstand 2 diodes gemaakt.
Extra draad getrokken voor de f1 uitgang. ook een extra draadje aan de decoder gemaakt.(paars)
Decoder een plaatsje onder de print gegeven zodat we een vrije doorkijk in de cabine hebben.

Toen de loc aan de locprogrammer gehangen. F1 geactiveerd en iets minder fel gezet.
Snelheid iets aangepast en de loc op de baan.

Helaas herkende de loc geen motorola signaal. Na een half uur klooien en wat dingen proberen de boel op motorola oud gezet en ineens een reactie. Vlug weer terug naar het nieuwe format en nu is de loc aan het ijken.
Ik ben wel blij dat ik nu de Esu MFX decoders normaal kan programmeren.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.Mak 6400
Je hebt een extra decoder in de 6400 geplaatst?