Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Citaat van: Hero op zaterdag 17 december 2011, 22:49:58
Peter,

Gaan we doen indien nodig.

Zo net nog even de Dapol van goede stroomafname voorzien.Bij een ontsporing zijn 2 van de veertjes gesneuveld. Nu heeft elk draaistel een draadje en blijft de zuiger hopelijk gewoon zijn werk doen.
Ik ben alleen het decoderadres kwijt. :-( Met een beetje geluk wordt dat nog doorgemailed door de laatste gebruikers. ;)

Gr.Robin

Kun je hem niet uitlezen met de programmer ? je schreef dat je 4 apparaten hebt op het programeer spoor maar er staan 3 apparaten in je tekst  :? :O 8o


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Peter,

De programmer is nog niet in huis.
De vierde schakelstand is normaal bedrijf.Het programmeerspoor zit in de baan verwerkt.
De afremsectie van het ijktraject aan de spiraal zijde is mijn  programmeerspoor. :D
Hoef ik niet te rangeren om iets te wijzigen.Schakelaar om en aanpassen maar.
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Robin,

Leuk je Mp projekt, staat mooi de binnenverlichting ,als je niets te doen hebt  >:-D, hier staat er ook nog 1 voor een nw interieur te wachten,
Dus dubbell interieur aanmaken scheelt weer :D :D :P

Gr, Jan
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Jan,

Interieur is een groot woord. Bodemplaat om de bedrading af te dekken en een stuk schuim wat een kleurtje krijgt om karren met postzakken of plastic bakken na te bootsen.
Als ik er aan denk zal ik er een paar extra maken.

As vrijdag heb ik niets te doen.Als je de koperen strip waar de pantografen mee vastzitten langsbrengt,kan je hem eind van de dag met leds weer ophalen.
Is naast de sportschool bij de Sligro.Dus op loopafstand.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
De laatste gebruikers zijn benieuwd of ie nu super zijn werk doet  :mrgreen: :mrgreen:

Kan ie hier misschien ook nog weer eens een rondje komen rijden.Om ons te overtuigen dat we er eentje aan moeten schaffen.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Er zit ergens een kabelbreuk of de decoders trekt de motor niet.
Hij doet het een paar seconden en dan krijgt ie kuren.
Zal vanavond de motor eens los aansluiten.
Ik wil wel zeker weten dat daar het probleem niet zit.
Nu eerst even buiten spelen voor de baas.
Een of andere idioot heeft weer iets belachelijks bedacht.
Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt dan zijn we tenminste op tijd weer thuis.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Vervelend dat je dat nu moet hebben op een vrije zondag.Succes dan maar weer en we horen graag of je het voor elkaar gaat krijgen om de Dapol goed te laten functioneren.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Laat je baas het maar niet lezen  8o 8o

Werkse.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Citaat van: harald en alex op zondag 18 december 2011, 09:51:46
Vervelend dat je dat nu moet hebben op een vrije zondag.Succes dan maar weer en we horen graag of je het voor elkaar gaat krijgen om de Dapol goed te laten functioneren.

Harald & Alex

Aan de laatste misbruikers, :D

Of ie goed functioneert weet ik niet.Maar hij werkt weer.
De schoonmaakexpress rijdt zijn rondjes. :D
Er was een kabel geplet tussen de motor en de aansluitprint.
Draadje is vervangen voor een iets langer exemplaar zodat de kap er wel oppast. O:-D
Ik zal hem volgende keer meenemen kunnen we echt zien of hij werkt.Het is hier nog te schoon.
Ik heb wel gelijk een tussenschot geplaatst en de boel afgekit.
Er zat zoveel stof in/om de motor dat kan nooit lang goed gaan.Misschien was ik gewoon vergeten een stofzak te plaatsen. :-) Beetje raar dat de verzamel bak zo open is.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Aan de constructeur:

Geplette draadjes..........

Er horen toch geen "stofzuigerzakken" in te zitten?Alles was toch open tenminste op de diverse fotos die op forums voorbij komen zie je dat nooit.Zou eigenlijk wel een oplossing zijn of inderdaad een goed afgesloten compartiment.Je bent altijd welkom voor een vieze baan te reinigen  :mrgreen:

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Ha, hier herkenen we weer de ware bouwer. Er komt een stofzuigerzak in de Dapol  :D
Maar deze week heb je dus weer een schone baan  :thumbup:
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Ik zal de reinigings dienst vragen de zakken af te leveren.
Tot die tijd volstaat een afgekit opvang reservoir. :D

De decoder was indertijd wat te snel geplaatst.Ik had een paar gasten uit Brabant beloofd om de baan te zuigen.Ben er toen nog een uur eerder voor opgestaan. ;) Had beter uit kunnen slapen.Had ik meer aan gehad.
Maar na een dag werkt ie en zijn de ontwerpfouten aangepast.Feit blijft dat een Lux een stuk duurder is. Nu nog tijd vrij maken om de baan proper te krijgen.Heeft geen haast t/m zaterdag ben ik toch te druk met betaalde bezigheden.
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe ijkronde
 Hallo,

Onderweg naar het kerstdiner is er wel tijd iedereen even bij te praten over de vorderingen.
Door drukte op de zaak alleen kleine zaken aangepakt afgelopen week.
Er liggen hier 4 Roco 2400's in de kast.
Deze zijn gisteren geijkt nadat de snelheid van alle locs op elkaar was aan gepast.
Eerst de max snelheid van alle exemplaren gelijk gezet.
Toen de minimale snelheid afgeregelt.
Bleef de gemiddelde als laatste over.
Een exemplaar de 2418 rijdt een stuk sneller als de rest. Daar moeten haast wel andere tandwielen in zitten.
Bij deze loc heb ik vele snelheidsstappen aangepast. Hij duwde in tractie de andere exemplaren gewoon uit de rails. (op wissels)
Gisterenavond een sik nog van een werkend knipperlicht voorzien.
Gaatje in het dak iets opgeboord en een smdled erin geplaatst.
Ik heb alleen de verkeerde decoderuitgang genomen. Deze is niet verplaatsbaar over de functietoetsen.
Leesfoutje. Kan gebeuren. Ik ga de loc er niet voor open maken.
Ik kreeg vrijdag ook nog een mailtje dat mijn nieuwe aanwinst binnen is. Binnenkort maar naar Vlaardingen afreizen.
De foto's plaats ik vanavond. Gaat wat moeilijk vanuit de trein.

Fijne kerstdagen,
Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Mooie rij 2400 , dit vraagt natuurlijk wel om een filmpje als je ze straks afgeregeld hebt :P.
Groet Robert
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Hallo Robin,

Ook ik ben bezig geweest om de 2400 gelijk te krijgen, het trekken en duwen leide hier ook tot ontsporingen.

Nu heb ik ze mooi gelijk rijden maar dat zijn er drie dus jij hebt nog iets meer werk  :D

Misschien dat ik er ooit ook nog een bij koop want dit is wel een fraai gezicht.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Ja Peter het was een fijne klus.Heeft me een ochtend gekost.
Ik bezit het zelfde probleemnummer als dat er bij jouw rond tuft.
In een richting loopt het setje van 4 nu gelijk.
De andere kant loopt redelijk.Ik vind het voor nu goed.Geen ontsporingen meer dus werkbaar.
Ze zullen toch niet altijd in tractie van 4 rijden.

@ Robert,

Ik bezit geen echte videocamera. Ik zal binnenkort eens kijken hoe de videostand van mijn fotocamera werkt.
Daarna nog een account aanmaken en de boel aan elkaar plakken.
Zal wel een paar proefopnames kosten voor ik de beelden durf te vertonen. :D


Gisteren een Air brush besteld. Een compressor heb ik al een tijd in mijn bezit.
Alleen  een degelijk spuitpistool nog niet.
Er liggen hier in de kast nog 2 1800's die een nieuw nummer hebben gekregen.
Daar moet natuurlijk wel een bescherm laag over.
Iemand nog tips over welke soort lak in het beste kan gebruiken ?

Groetjes,
Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Hoi Robin,

Dat is zeker een hele mooie rij 2400's. Knap dat ze gezamenlijk op stap kunnen.
Mooi dat je de durf hebt om kappen te gaan spuiten  :thumbup: Vergt een nauwkeurig handje.

groet,
Michiel
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Michiel,

Niet overdrijven. Er komt alleen een nieuwe laag lak op.
Dat moet na enige oefening toch wel lukken. Hoop ik dan.
Het dak is al opnieuw gedaan met een spuitbus van Tamiya. Is nu donker grijs ipv zilver.
Dat ging ook goed maar was wel doodeng.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Hoi Robin

Allereerst een een gelukking en voorspoedig nieuwjaar gewenst.

Met jouw mooie plaatje van die 4 2400's, kan ik weer mijn budget bijstellen :D :) :)

Hoop voor je dat je in het nieuwe jaar meer tijd krijgt voor je baan en dat je meer foto's en filmpjes kan plaatsen.
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
De beste wensen iedereen.

Foto's zijn onderweg. Dat wil zeggen ik heb wat andere wagons op de baan gezet.
Er ligt al jaren een Roco 6700 van acts in de kast.
Hier is eindelijk een decoder in geplaatst.
De verlichting is echt bagger. Dus voorlopig mag ie achter de 1251.
Eens zoeken naar 1.8 of 2 mm flattop leds. Als iemand een adres heeft voor de warm witte uitvoering houd ik me aanbevolen. Anders heeft Tom er een klant bij.  :?

Vroeger reed pa altijd een rondje door de havens van Ijmuiden na afloop van een dagje strand.
Daar zal ik de liefde voor de 2400's wel hebben opgelopen.  :D
Diesldampen werden overtroffen door de zilte vislucht.
Is allemaal verleden tijd. De eend die ons zo trouw rond reed langs rijen koelwagens wachtend op een verse vracht vis. We hadden de station uitvoering dus ik kon lekker uit het dak hangen.

Koos,

Komende weken weer iets meer tijd om dehobby op te pakken.
Er liggen nog genoeg locs in stukken. Die gaan we eerst eens rijdend maken.
Ook de wissels bovenaan de spiraal moeten erin.
De verbinding die er nu ligt laat alles ontsporen.
Er wordt genoeg gedaan alleen niet zichtbaar.

Binnenkort dus een foto update.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Citaat van: Hero op zondag 01 januari 2012, 19:39:12

Er ligt al jaren een Roco 6700 van acts in de kast. Hier is eindelijk een decoder in geplaatst.
De verlichting is echt bagger.


Tom van Weert levert complete setjes en zijn gemakkelijk in te bouwen.

http://link.marktplaats.nl/513260410

Gr, Ben.
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Ben,

Dat is me bekend.Alleen even de verkeerde naam ingevuld. :oops:

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
 :D
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
 :D...............

Ik heb je advies opgevolgd.
Tom heeft mail en kan aan het werk.
De rede dat die loc nog in de kast lag was dat de warmwitte leds nooit leverbaar waren. :-(
Alle andere onderdelen en het schema van TvW liggen hier. Maar nu gewoon de complete printjes besteld.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Hoi Robin,

Ik heb de zelfde loc en daar is een setje van digirails ingegaan, jammer dar Roco de verlichting niet wat meer aandacht geeft.

Krijgen we nog een filmpje te zien van de 2400 in tractie.


Een goed maar vooral gezond 2012 gewenst.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Peter,

Ik moet eerst even een account aanmaken om foto's en video's te uploaden.
Had vanavond weer eens ruzie met een paar MFX decoders.
Het lukte gewoon niet om er iets in te programmeren met een mobile station.
Bovendien vloog de sleep achter de 2400 voortdurend uit de baan.
Filmpje moet dus nog geschoten worden. :D
Ik heb eerst een lading ac wielen besteld. ;) Hopelijk helpt dat. Er zit nog een knelpunt in het tijdelijke deel van de baan. Dit ga ik ook deze week wegwerken.
Plannen genoeg.Tijd die het kost inplannen is lastiger.Loopt altijd anders als bedacht.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Hallo,

Wielen en led setje zijn onderweg. :thumbup:
Vanavond de ultieme test van mijn spiraal gedaan. Onderin begint de wisselstraat van het schaduwstation.Ik weet van mijn vorige baan dat de plan v dat niet fijn vindt.
Dus vandaag na het eten de doos gepakt en het treinstel op de baan gezet.
Zonder problemen reed de combi door de onderste winding.Dus nu kunnen we dat deel definitief vast zetten en een valbeveiliging aanbrengen.

Treinstel moet even door de wasstraat. De ramen zijn een beetje vies van binnen.
Ook is een van de verbindingskabels tussen de bakken iets te kort.
Mag de pret niet drukken. Hebben we nog wat te doen.

Re:De bouw van Hero's baan / De 6703 onder het mes
Hallo,

Dankzij de snelle levering van Tom v Weert kunnen we aan de slag.
Led printen liggen te wachten om verwerkt te worden.Geleverd compleet met tape en tandenstoker.
Moet wel met liefde zijn gemaakt. :D
Alleen nog even de decoder van een extra versterkte uitgang voorzien.
Vandaag een vervelende werkdag gehad dus tijd om te ontspannen met wat soldeer werkt.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Na een vervelende werkdag hoef ik met dat gepriegel niet beginnen dat gaat gegarandeerd fout  :)

Maar veel plezier ermee we weten dat jij daar van kan genieten met dat prielspul.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
H & A,

Ik heb in de meest vreemde houdingen folie op een raam staan plakken / uitsnijden.
Is niet het leukste klusje. ;) Dus tijd voor iets leuks
Daarna nog even een paar collega's geassisteerd met de bouw van een geluidssetje wat in een uur moest staan op een ***lokatie.
Helaas toen nog 45 minuten op het diner moeten wachten.Daar baal ik nog het meest van.
Mijn hele planning in de war,ik moest eigenlijk nog een bestelling afhalen in Vlaardingen.

Dit moet nu morgen maar.Ik heb sommige onderdelen zondag aan wat mensen beloofd.  >:-D
Is nu al de 4e keer dat het niet lukt langs te gaan.
De onzekerheid van de eindtijd is gewoon part of the job.Soms pakt het ook voordelig uit en kun je nog bij een Hilversums forumlid op bezoek.(Ik hoop binnenkort voor je deur te staan Jan)

Maar goed de decoder heeft ondertussen een extra draadje op de aux 3 uitgang.Die schakelt ook de rangeer stand dus dat komt mooi uit.
eerst de overige outputs even testen en dan kunnen we op zoek naar een versterker schema van een Lopi 3.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Citaat van: Hero op vrijdag 06 januari 2012, 23:19:21
H & A,
Ik heb in de meest vreemde houdingen folie op een raam staan plakken / uitsnijden.
Is niet het leukste klusje. ;) Dus tijd voor iets leuks
Daarna nog even een paar collega's geassisteerd met de bouw van een geluidssetje wat in een uur moest staan op een ***lokatie.
Helaas toen nog 45 minuten op het diner moeten wachten.Daar baal ik nog het meest van.
Mijn hele planning in de war,ik moest eigenlijk nog een bestelling afhalen in Vlaardingen.
Dit moet nu morgen maar.Ik heb sommige onderdelen zondag aan wat mensen beloofd.  >:-D
Is nu al de 4e keer dat het niet lukt langs te gaan.
De onzekerheid van de eindtijd is gewoon part of the job.Soms pakt het ook voordelig uit en kun je nog bij een Hilversums forumlid op bezoek.(Ik hoop binnenkort voor je deur te staan Jan)
Maar goed de decoder heeft ondertussen een extra draadje op de aux 3 uitgang.Die schakelt ook de rangeer stand dus dat komt mooi uit.
eerst de overige outputs even testen en dan kunnen we op zoek naar een versterker schema van een Lopi 3.
Robin

Ha die Robin,

Best druk zo in je eentje als ik dit lees :D
tis zo jammer dat er met werken zoveel vrije tijd verloren gaat :mrgreen: :mrgreen:
Maar wel relext als je je kan uitleven in de hobby, geeft de nodige rust :thumbup:
Welkom volgende week , je hebt mn telnr.
Staat er niet iets in de beschrijving van de lopi3 over versterking?
Goed weekend en sukses bij H&A te B.

Gr, Jan

Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Ijkronde,de2400's
Jan,

Er staat dat de uitgang niet versterkt is.
Om dus een ledje te schakelen moet er een versterker achter gezet worden.
Klinkt uitgebreid ,is niet meer als een weerstand en een transistor.
Kappa legt het haarfijn uit voor de sluitverlichting van zijn 1200
Is alleen de vraag werkt dit ook voor een lokpilot? Ik weet dat Karst Drenth dit heeft gedaan bij zijn 2400's.Morgen maar eens neuzen bij de buren.En dat schema en de cv instellingen even bestuderen.
Tijd voor een Biertje de dag is lang genoeg geweest.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe aanwinsten
Hallo,

Vanochtend een winkel leeg gekocht. :D

Ik heb mijn 3762 opgehaald en al het andere wat al weken klaarlag.
oa. een lokprogrammer
      10 LoPi 4.0 decoders.
        2 sets Fccpps wagons is de collectie weer up to date.
        4 reserve slepers voor de ombouw voorraad.
        1 set Marklin gereedschap.Speciaal voor de dopsleutels.
          Onmisbaar als je een stoomloc bezit en aan de drijfstangen wil sleutelen.

En alle nog niet gebruikte Roco DC wielen omgewisseld voor AC variant.

Helaas kwam ik er net achter dat de dame een aanloop probleem met het voorste wiel heeft. :-(
De Inloop procedure is dus stopgezet. Ik zag bij omschakeling op achteruit rijden dat het voorste wiel niet meer draaide. Dit loopt aan tegen de houder van de remschoen.
Artitec gelijk gemaild en we horen wel hoe we dat op gaan lossen.

Ik hoef me dus komende tijd niet meer te vervelen.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Robin,

Dat zijn mooie aanwinsten en de 3762 is een mooie dame! Jammer dat een wiel niet wil, zeker bij de eindkontrole :? er door geglipt.
10 decoders, Jij hebt genoeg te doen.


groet,
Michiel
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Ze waren wel blij dat jij de winkel leeg gekocht hebt  :D :D

Wel balen dat je niet loc niet 100% goed is, nu moet je er toch weer mee terug en rijden ho maar.

Hoeveel Fccpps wagons heb je ondertussen al ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Michiel,Peter

Ik heb net nog even goed gekeken.Maar het lijkt wel of er echt iets scheef gesoldeerd zit.
Er is niets verbogen.Heb net wel iets een beetje bij gebogen nu draait het wiel wel vrij maar je ziet dat het af en toe iets raakt en dan houdt de loc gelijk in.
Er zit daar speciaal een uitsparing om dit denk ik te voorkomen. Hier zit alleen een dikke laag verf in.
Misschien eens een uurtje warm rijden ,grote kans dat het weg slijt.

Aan eventuele projecten geen gebrek. Ik ga eerst zorgen dat alles weer compleet in elkaar zit voor ik verder ga met mijn baan.Ik wil nog wel de keerlus op de bovenbaan iets groter en eventueel met inhaalspoor maken.Dan is het aantrekkelijker om te showen aan de visite.
Aan positieve reacties van die kant geen gebrek.Het aanbod om de buitenkant te schilderen is al binnen :D

Peter,
De teller staat ondertussen op 19. Ik wil die ene met groot NS logo nog toevoegen aan de collectie.Die zit alleen in een setje van 3. :D Dan is de sleep op blok lengte.

Ik heb een zwak voor die smurfen wagons zoals een neefje altijd zegt.
Geldt nog meer voor alles met een Interfrigo logo.Alleen is de kast vol.Dus een koop stop ingelast.

Groeten,
Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Robin

Als je zwitsers of duits spul heb liggen zorgen wij wel dat de kast weer wat leeg komt.

Groeten Harald en Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Er liggen nog wat Duitse container wagons. Raillion Rood van Piko.
Die zijn ook nog beschikbaar voor overname. Je zegt het maar.
Dan neem ik wel een hutkoffer mee. :D

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Hoi Robin,

Heel mooie lok heb je jezelf kado gedaan :P :D Jammer dan weer van het aanlopen, maar dat zal ongetwijfeld
goed gaan komen. De programmer ga je plezier van beleven, die wil je niet meer kwijt straks.
Veel plezier met de andere zaken , Hutkoffer al gevuld en op de imperial gesjord :D
SUk6 morgen,

Gr, Jan
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Hutkoffer niet op de imperial zetten voor morgenochtend aub.Straks gaat er iemand mee vandoor.

Moet de kofferbak leeg zijn morgenochtend of is het echt zoveel?Die locprogrammer zouden we hier graag in actie zien.

Mooie loc overigens alleen die drijfstang ellende.......Hoop wel voor je dat je er niet mee terug hoeft.

Hasta Manana.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
De loc rijdt steeds beter. Ik kon het niet laten en heb het wieltje er even uit gehaald.
Zaten wat verf spetters op.
Ook de verf die teveel op het chassis zat met een slijpschijfje weggepoetst.(stekker zat er niet in. ;) )
Hij rijdt nu al een uur zijn rondes. Af en toe blijft ie op de wissel in de spiraal hangen.Zal ook wel goed komen. Ik weet een vervangende sleper die minder moeite met wissels heeft. Bedankt voor de tip Wim :thumbup:  (Heb ik gelijk meegenomen al is die eigenlijk gereserveerd voor een DE I )
Nu nog een keer echte anti slip bandjes erop en dan kan er ook wat achter hangen.

@ H&A,

Die programmer komt morgen wel in actie.Als we hem aan de praat krijgen tenminste. :D :D
Ik was niet van plan meer als een tas mee te nemen.Ik heb al spierpijn genoeg van afgelopen dagen.
ps de drijfstangen zijn in orde alleen de remstang was iets te dik in de menie gezet.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Het is al een paar dagen stil hier.
Vandaag een vrije dag gehad.
Gisteren een pakketje wielen in ontvangst genomen en dus vandaag 200 assen gewisseld.
Is echt een fijn werkje,dat wisselen van de wielen.Ik ben er ondertussen wel handig in geworden.
Dus eindelijk de 1e lange 1/ 87 rijtuigen over de baan gestuurd.En dat zonder ontsporingen. :D
Bewijst dus dat het ontwerp goed is uitgevoerd. ;)
Zelfs in de spiraal is 1mm over.
De uitzwaai is net niet genoeg om buiten de plaat te komen. :thumbup:

Vanavond wil ik nog iets doen aan de motorpost.Kan ik ook mijn lokprogrammer eens inzetten.
Die moet ik alleen eerst nog aan de praat krijgen.Zo de software eens gaan installeren.

Groeten,
Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Citaat van: Hero op donderdag 12 januari 2012, 19:03:53
Dus eindelijk de 1e lange 1/ 87 rijtuigen over de baan gestuurd.En dat zonder ontsporingen. :D
Bewijst dus dat het ontwerp goed is uitgevoerd. ;)

Bewijs dat dan maar is met foto's   :D :D
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Citaat van: Hero op donderdag 12 januari 2012, 19:03:53
Gisteren een pakketje wielen in ontvangst genomen en dus vandaag 200 assen gewisseld.

Lekker klus voor een vrije dag  :thumbup: Kan begrijpen dat je er handig in wordt :D maar ook leuk dat daarna alles meteen op de rails kan.
Hoop dat je je rails goed in de spiraal gefixeerd hebt.

groet,
Michiel
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Citaat van: Golfer op donderdag 12 januari 2012, 19:11:15

Hoop dat je je rails goed in de spiraal gefixeerd hebt.


Nee alles ligt nog los. Wel voor de zekerheid vandaag even alles weer uitgelijnd.
Ik ben van plan blokjes schuim aan de zijkanten te lijmen en zo de boel te fixeren.
Ik zie meerdere mensen dat doen en niemand zegt dat het niet bevalt.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Robin,

wat een prachtige aanwinst :thumbup:

Citaat van: Hero op donderdag 12 januari 2012, 19:16:03

Ik ben van plan blokjes schuim aan de zijkanten te lijmen en zo de boel te fixeren.
Ik zie meerdere mensen dat doen en niemand zegt dat het niet bevalt.


Werkt inderdaad perfect.

Groetjes, John
Re:De bouw van Hero's baan / Nieuwe Aanwinsten
Citaat van: Golfer op donderdag 12 januari 2012, 19:11:15Lekker klus voor een vrije dag  :thumbup: Kan begrijpen dat je er handig in wordt :D maar ook leuk dat daarna alles meteen op de rails kan.


De lol was er snel vanaf toen de helft niet pastte. :(  Alles op de baan gezet ?  :D Dan moet ik 3 hoog stapelen.

John, ik had het inderdaad ook bij jouw megabaan gezien. Is leuk om tussendoor een keer te doen.
Ik moet de scheidingslijn nog doorslijpen.Ik twijfel of ik dat nu al doe of als de baan een keer uit elkaar moet.

Ik zit weer klaar om aan een nieuwe klusdag te beginnen.(mijn werktijden en leefritme loopt iets achter bij de meeste van jullie).
Ik zal eens beginnen met het leukste : opruimen. De inhoud van 2 kasten ligt hier in de weg.
Daarna nog even een foto voor Koos maken.Dat gaat met daglicht altijd net iets mooier :D
Dan hebben we tijd genoeg om de echte klus uit te gaan kiezen.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Hallo,

De eerste klussen zijn af.
Mijn Plan V rijdt weer rond.Ik had met het maken van de binnenverlichting de kabelboom tekort gemaakt.Treinstel kon niet meer over de wissels heen.Bij een S-bocht trok de te korte kabelboom de rijtuigbak uit de rails.Gelukkig zat er genoeg speling in het dak weggeplakt. :)

De motorpost heeft wat schuim blokken als interieur.Hier wil ik nog met dun draad een kar imitatie omheen maken.Ik kan alleen nergens stijf draad vinden hier in huis.
Dat lossen we volgende week wel op.Project gaat weer in de wacht.

Ik bezit nog 20 printen om ledstrips te maken. Speciaal voor rijtuigen met gangpad.
Dus de halve middag besteed aan het aftekenen van de plaatsen waar de ledjes moeten komen.
Ik heb morgen een storingsdienst op lokatie.Meestal is er dan geen moer te doen. :D
Dus ik heb de hoop dat er morgen avond een groot deel van de 300 SMD leds op een groene ondergrond zijn gesoldeerd. ;) ;) ;)
Dan hebben we natuurlijk ook nog wat draadbruggen te doen.
Net al uitgezocht wat de pluszijde is en een proef passing gedaan.Gaat helemaal goed komen.

Dan natuurlijk nog voor Koos wat foto's gemaakt.
Bewijs dat de langste rijtuigen ook door de spiraal gaan.
En de Plan V door de wisselstraat.Stel rijdt momenteel warm voor een ijking.Ik ben nog niet tevreden over de motorinstellingen,maar het is wel fijn als er tijdelijk iets instaat.

De 1145 op de onderstaande foto krijgt vanavond een uitbreiding van zijn verlichting.
De frontlampen worden geel dmv een laag lampenlak.En de sluitseinen krijgen schakelbare leds.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
Hoi Robin,

dat gaat maar net zo te zien.

Groetjes, John
Re:De bouw van Hero's baan / De klusjes die al jaren moeten gebeuren.
John,

Er zit nog een cm tussen. Ruimte genoeg dus.  :D
Dit is het enige punt op de baan met  R1 gebogen wissels.
Bovendien staat de spiraal tussen de sporen.

Ik had dit in winrail getest met een softwarematig rijtuig dat lijnen zet op de uitzwaai plaatsen naast de rails.
Klopt aardig mits je de juiste wielafstand en lengte invoert.

Robin