Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Citaat van: Alpen Bassie op zondag 16 oktober 2011, 20:10:25
Hoi Robin.

Jaja zo zie je maar de wereld is klein :)

Fijn dat het meeste matriaal van je het nu doet bij mij staat het meeste zo en zo stil in de vitrine.

Wel altijd leuk dat forum leden bij elkaar op de koffie komen :)

Groetjes bas

Bas

En leerzaam is het ook.Als je nog nooit gezien hebt hoe een decoder ingebouwd wordt en dan dat geklooi met die kleine LEDS.Knap hoor zover zijn wij nog lang niet.......

Harald & Alex


Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Het meeste is niet helemaal juist. :)
Er staat nog genoeg van andere merken.Alleen dat is al ingeregeld.
Ik had alleen nog een mobile station nodig om de Marklin collectie op een simpele manier van het juiste adres en max. snelheid te voorzien.
Speciaal hiervoor een mobile station overgenomen van een ander forum lid.

Bas ,als je ooit een bakkie wil doen je bent natuurlijk welkom.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hoi Robin,

Ik herken het probleem met de koper, ook hier ging het geregeld mis.
Nu laat ik hem nog een kant oprijden zodat de detectie aan de voorkant zit.

Bij opstelsporen kan dit probleem zich weer voordoen, misschien de stop melder een rails langer maken zodat het 2e wielstel de melding doet.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
een bakkie koffie is nooit verkeert robin :D :D

we zullen eens kijken

groetjes bas
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Citaat van: degeluidsman op zondag 16 oktober 2011, 21:04:44

Bij opstelsporen kan dit probleem zich weer voordoen, misschien de stop melder een rails langer maken zodat het 2e wielstel de melding doet.


Hoi Robin,

dit lijkt mij een goede tip van Peter. Wel stom dat Märklin bij nieuwe modellen geen rekening houdt met rijders die gebruik maken van massadetectie :?

Groetjes, John
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Ik heb al een spoor met een extra lange melder in de rail voor de stop melder.
Dit wordt nu het vaste opstelspoor voor de koploper.
Hij is gelukkig niet zo lang dus gaat ie in het midden van de stationssporen stoppen.
Is inderdaad raar dat de kop niet wordt gedetecteerd.

Zal ook een apart treintype aan gaan maken.Dan is er in samenwerking met de blokeigenschappen nog wel iets op te lossen.

Groeten, Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Beste Robin,

Een oplossing is de stopmelders eerder te leggen en de loks/treinen die wel "massa-detectie" wielen "voor" hebben nog wat te laten doorrijden na de activering van de stopmelder, Koploper (en ook anderen) heeft die optie.

Groet, Anne W
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Anne ,

Bedankt voor de tip. Gaan we zeker toepassen.
In het schaduw station is alles nu onder controle. De koploper stopt bij de een na laatste melder.
Hij is korter dan het blok en kan dan ook op deze alternatieve stop plaats stoppen.
Dat dit zeer mooi uitkomt is te zien op de foto.

Ik had al eens vermeld dat ik problemen met mijn camera had.Het stabilisatie systeem van mijn lens was defect.Wat dit voor gevolgen heeft kan ook wel even laten zien.Gelukkig werd de reparatie als garantie geval gezien O:-D Mijn dank aan de verkoper die zei dat we dat gewoon moesten proberen.
En aan sigma voor de gratis reparatie. :thumbup:

Onderstaand een foto van een van de eerste bouwdagen en een plaatje van de stopkunsten van de Koploper in Koploper.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
hoi robin

nooit je lens wisselen met ( OS sigma IS canon ) ALS je camera aan staat.
ik weet het soms denk je er niet bij na en wissel je ze gauw om.
wel netjes van sigma de afhandeling ps als je in belgie koopt bij konijnenberg dan krijg je zelf 2 jaar garantie plus de extra van sigma.

goed tot zover over fotogravie voor dat ik mijn sinterklaas lijstje hier neer zet :D

je baan ziet er netjes uit.
fijn om te lezen dat de koploper het ook goed doet nu.

groetjes bas
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Gelukkig dat je camera nu weer werkt en Koploper het ook goed doet!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Hoi Bas,

Ik wissel nooit. Ik heb namelijk momenteel maar een objectief. een 18-200 van Sigma.
Was wel een vooruitgang t.o.v. de meegeleverde bij de eos 350.

Lukas, groaten terug. ;)
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
hoi robin ja oke

in iedergeval doet die het weer.
daar gaat het toch om.

groetjes bas
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
hoi Robin,

Fijn dat het schaduwstation onder controle is. Toch minder als het daar uit de hand zou lopen. Ze stoppen wel erg efficient bij het stootblok zie ik  :) Ook fijn dat je objectief gemaakt is. Apart verhaal want het is wel kwaliteit.
n.b.  Ben vandaag weer wat terugmelders aan het solderen.

groet,
Michiel
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Hoi,

Ziet er erg mooi uit ben benieuwd als het klaar is.

Gr,
GJ
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Citaat van: Golfer op woensdag 19 oktober 2011, 17:31:16
hoi Robin,

Fijn dat het schaduwstation onder controle is. Toch minder als het daar uit de hand zou lopen. Ze stoppen wel erg efficient bij het stootblok zie ik  :) Ook fijn dat je objectief gemaakt is. Apart verhaal want het is wel kwaliteit.
n.b.  Ben vandaag weer wat terugmelders aan het solderen.

groet,
Michiel

Efficient dat zou je wel van een computer mogen verwachten. :D
Was wel even schuiven met de terugmelders maar het resultaat is er dan ook naar.

Wat dat objectief betreft  tijdens een treinreis is mijn tas van een bank af op de grond gevallen.
Gelukkig is het dus kwaliteit en  was alleen een ophanging van een stabilisatieveertje stuk.

Verder deze week bijna niet thuis geweest.Vandaag geen zin om aan iets te beginnen.
Dus maar een beetje aan het opruimen.Dan kan de baan misschien zondag verhuizen naar de hoek waar hij moet komen.
En kan ik weer normaal door mijn huiskamer lopen. >:-D Het is nu een beetje kruipdoor/sluipdoor en dat begint te irriteren na een paar weken.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Robin

Dat viel toch wel mee met die rommel  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ga je de baan nu toch in het korte deel van de L vorm zetten?Dat was er wel het mooiste hoekje voor.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Dat was altijd al de bedoeling.
De indeling is nu zo dat er naar die hoek geen normaal pad mogelijk is.
Zou niet erg zijn als je daar bijna niet hoefde te komen.Helaas staan daar nu 2 banken een tafel en de tv. :(

In die hoek kan ik de baan naar voren trekken over mijn bureau.
Dan zijn alle kanten bereikbaar om verder te knutselen.
En zit de zithoek naast de deur.Hoeft er maar een zeer klein deel begaanbaar te blijven :D

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Vandaag alle nieuwe tv en netwerk ontvangers geïnstalleerd.En nog wat geschilderd aan een Artitec gevel.Het begint al wat te lijken.
Ik heb sinds woensdag een glasvezel aansluiting. Nu die aan de muur zit kan de grote interne verhuizing beginnen.
Zondag gaat als eerste de kastenwand terug naar zijn oude stekkie.
Mocht er dan nog tijd over zijn kan de baan vast naar de hoek.
Dan kunnen we volgende week weer eens verder met de bouw. :)

Natuurlijk ook het resultaat even laten zien.

Groeten Robin

Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
ik bouw globaal aan eenzekfde opzet.
zie http://files.3rail.nl/robert/Ontwerp.jpg
afmeting 3.6 m * 1,3 meter
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Hoi Robert,

Je plan toont inderdaad wel een hoop overeenkomsten.

Gr. robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Hoi Robin

Wat een fantastich mooie gevel  :thumbup:
wacht met spanning af op je volgende update van je baan

Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Hallo Koos,

Door drukte op de zaak schiet het tot kerst niet erg op ben ik bang.
Ik ga wel proberen in die tijd  alles wat uit elkaar ligt weer rijdend te krijgen.
Het kan ook geen kwaad de plannen voor de tussenverdieping even uit te denken de komende maanden.Dan kunnen we begin volgend jaar de modules voor de bovenbouw in elkaar zetten.

Het zichtbare railplan wordt wat meer werk.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Robin.

Het ziet er tot nu toe goed uit dus de rest zal dan vanzelf wel goed komen en er zit geen tijdslimiet op deze hobby dus we wachten gewoon rustig op de volgende update  ;)

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Hoi Robin,

De gevel van Artitec heeft wel veel grootstedelijke alure! Ziet er erg goed uit en dat belooft een grote stad straks.
Hopelijk kun je er genoeg ruimte voor vrijmaken.

Succes!

groet, Michiel
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Michiel,

De gevel is 2 cm diep dus daar moet wel een plaatsje voor zijn.

Afgelopen zaterdag naar de landschapsbouwdag geweest.
Op de VRIENDelijke manier kennis gemaakt met het gras zaaien en pielen met groene vlokjes en touw vezeltjes.
Het was zeer nuttig dit eens te doen.(Ik moet nog wel wat oefenen om aan mijn eigen eisen te voldoen.)Het gebrek aan droogtijd voor de lijm is het eindresultaat niet ten goede gekomen.
Ik ben onderweg de helft van de ballast verloren. :)En het gras is voor een deel geplet.
Maar ik ben wel tevreden met mijn eerste scenery werkstukje.
Het begint wel te knagen om eens een fotodijk te gaan maken.Zou een mooi vervolg project zijn.

Hier thuis is nog weinig vooruitgang te melden. De baan staat nu wel in de hoek en de puinhoop is voorbij.Komend weekend maar eens verder gaan. Het wordt hoog tijd om de spiraal eens definitief te gaan afstellen.
Ik moet ook de booster eens operationeel maken.Ik zie de verlichting inzakken als er een aantal wissels snel achter elkaar schakelen.Dat wijst dus op een vermogens probleempje.
Ik wacht alleen al een paar weken op de nieuwe frontplaat van de kast waar het geheel in moet.

Ik ga nu eens spelen met mijn nieuwste aankopen.Servo's en decoders van snoozerman.
Hij had er een paar teveel gemaakt en die heb ik over genomen afgelopen zomer.
Hoogtijd om ze te testen dus.

Groeten, Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Robin.

Je hebt het er wel aardig goed afgebracht met de dijk  B) .Is toch leuker als continue met draden in de weer te zijn.Tenminste dat is ons idee.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Hey Robin,

Nog een goede zaterdag gehad? Leuk om jouw draadje nu eens voorbij te zien komen. (nu weet ik tenminste wie er achter de naam schuilgaat ;)) Je klimspiraal ziet er ook blitz uit, werkt ie helemaal naar behoren? Heb je die zeshoek nav stayathome.ch? Ik wilde deze ook gaan bouwen, maar jij hebt alles vast zelf gezaagd he? Blijkt toch maar weer: goed gereedschap is meer dan het halve werk :P

Groeten Dennis
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Ja het ging wel aardig. Je moet je meteen beheersen het niet te vol te planten.
Het was in ieder geval vanaf de 1e minuut gezellig.
Na de grasronde moest de blauwe berggeit op de foto.Dus was ik mijn verse graszoden even kwijt aan de buurman. :D
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Citaat van: d.vanaalst op maandag 28 november 2011, 21:17:17Hey Robin,

Nog een goede zaterdag gehad? Leuk om jouw draadje nu eens voorbij te zien komen. (nu weet ik tenminste wie er achter de naam schuilgaat ;)) Je klimspiraal ziet er ook blitz uit, werkt ie helemaal naar behoren? Heb je die zeshoek nav stayathome.ch? Ik wilde deze ook gaan bouwen, maar jij hebt alles vast zelf gezaagd he? Blijkt toch maar weer: goed gereedschap is meer dan het halve werk :P

Groeten Dennis

Hoi Dennis,

Ik had een beetje zeurende hoofdpijn zondag. :D Dus het was te gezellig zaterdagavond.

Ik heb stroken laten zagen bij de bouwmarkt. Die heb ik wel zelf ingekort. Je adres voor de spiraal klopt helemaal.Ik was alleen zo eigenwijs een achthoek te maken.Het idee hierachter is dat je net iets meer ruimte hebt voor je schouders. Je bent niet voordeliger uit met hout.Voordeel is wel dat je hoeken 45' zijn. Dat is met een winkelhaak af te tekenen.(die wel een beetje te klein is voor dit werk.)

Is de bergwand in een geheel thuisgekomen?

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Hoi Robin,

Je hebt een leuk stukje scenery gemaakt, dat smaakt vast naar meer  :) :)

Nu eerst de baan even 100% technisch in orde en dan aan de scenery.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Hoi Robin,

Dat van die hoofdpijn op zondag is volgens mij een veelvoorkomend probleem ;)
M'n helling is in redelijke conditie thuis geraakt. Maar een verbogen boom en twee losgeraakte rotsblokken:| Ach ja, het gaat om de vaardigheden zullen we maar zeggen.
Ik heb ook al zitten kijken naar deze uitvoering van een klimspiraal, maar het zagen zag ik tegenop. Wat kost zoiets globaal als je het uitbesteedt? (4mm multiplex). Voordeel hierbij is natuurlijk dat het goed gedaan is, en je (nog geen) dure gereedschappen hoeft te kopen.

Groeten Dennis
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Citaat van: d.vanaalst op dinsdag 29 november 2011, 20:39:32
Hoi Robin,

Dat van die hoofdpijn op zondag is volgens mij een veelvoorkomend probleem ;)
Gelukkig is het niet ieder weekend zo sterk aanwezig als afgelopen zondag.

Citaat van: d.vanaalst op dinsdag 29 november 2011, 20:39:32

Ik heb ook al zitten kijken naar deze uitvoering van een klimspiraal, maar het zagen zag ik tegenop. Wat kost zoiets globaal als je het uitbesteedt? (4mm multiplex).

Niets.Als je bij de Karwei of de gamma lid wordt.(Gamma pas)
Zijn de eerste 5 zaagsnedes per keer gratis.
Ik heb een 3 mm multiplex plaat in 6 stroken van 19cm laten zagen(plaatlengte 244cm)
Daar kun je dan ongeveer 2 windingen mee omhoog. Kostte iets van 13 euro dacht ik.
De schuine stukken zijn met een decoupeer zaag langs een lat gezaagd.Kan met elke machine met een scherp zaagje.

Let alleen wel op met draadeindes. Er ligt ook RVS ,die zijn een stuk duurder.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Kijk, dat zijn de betere prijzen. Dit sterkt mij weer om serieus dit eens te overwegen. Zaterdag maar eens in de bouwmarkt kijken.

Groeten Dennis
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Dennis,

Vergeet niet dat jewel eerst een onderbouw nodig hebt.
Ik heb deze gemaakt van 15mm multiplex.
Hoogte van de stroken 10 cm. Was net boven de 40 euro.
Ik weet niet of je al ergens een begin hebt staan?
Ik dacht het niet.
Er komt toch nog wel het een en ander bij. Pot lijm, schroeven,evt.poten en wielen.
Je bent zo honderd euro armer. Koop steeds kleine hoeveelheden. Ik kocht deze zomer voor een euro en kreeg weer kortingsbonnen ter waarde van 5 euro.
Met die kortingskaarten zien ze je het liefst vaak terugkomen :D
Ik woon om de hoek dus dat is geen probleem.

Gisterenavond een begin gemaakt aan de boosterinterface. Een creatief knutselproject op gaatjesprint. Ik ga proberen vanavond de print werkend te krijgen.

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Citaat van: Hero op vrijdag 02 december 2011, 06:44:06

Gisterenavond een begin gemaakt aan de boosterinterface. Een creatief knutselproject op gaatjesprint. Ik ga proberen vanavond de print werkend te krijgen.


Robin.

We hopen dat het allemaal een beetje gaat lukken.Die IC die je gevraagd had is ondertussen opgehaald  ;)

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
En dan is het ineens weer laat op de avond.
Kost altijd wat meer tijd als gedacht even een printje in elkaar prutsen.
Net de 1e controle ronde gedaan en alles komt overeen.
Morgen nog eens goed nalopen en dan kan de lab voeding eraan.
Moet alleen even op zoek naar de kroonsteentjes.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Bovenstaande print werkt en is vandaag verhuist naar zijn nieuwe eigenaars.
Ik kreeg vanochtend bezoek van Harald & Alex.
Ze hebben een IB gekocht en die hebben we vandaag op de booster aangesloten via die interface.
Toen deze klus af was nog even het stof van de baan gereden.

Vanmiddag de baan waterpas gezet.En de laatste problemen uit de koploperfile gehaald.
Er zaten nog wat verkeerde bezetmeld punten in de database.Waardoor een kopspoor rare dingen deed.
Ook nog een treinstel geijkt een Belgische reeks 70 van Jocadis.(made by LSM)
Zoemt vrolijk over de baan.En begint al te begrijpen dat hij voor de wissel moet stoppen. :)

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testen schaduwstation in koploper
Robin

Nog bedankt voor de service weer.Nu blijkt toch dat de Edits Pro print de oorzaak was van de noodstops.We gaan van de week nog wel even een paar keer proberen maar een uur rijden zonder noodstop geeft al een heel goed gevoel.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Hallo,

Is alweer een tijd geleden dat hier iets nieuws stond.

Vandaag weer eens tijd gemaakt om wat aan de baan te doen.
Iemand had een vraag over de decoder van de 1855.Dus mijn loc open gemaakt printspoor gevolgd en geantwoord dat het toch ergens anders uitkomt als werd verteld.Misschien komt er in dat draadje nu info zodat functie uitgang 1 versterkt kan worden en ingezet voor schakeldoeleinden.
Ik wil er bij mijn loc wel een rangeersein op hebben. ;)
Nu de loc toch open is gelijk de snelheid en de rem vertraging aangepast.En geijkt in koploper.

2e project vandaag werd het aanpassen van mijn motorpost.Ik ben de prut decoder die erin zit zat en heb er een ESU ingezet. Gelijk binnenverlichting erin gemaakt.
Zag er goed uit alleen de motor was iets te duidelijk aanwezig. Een zwarte marker bood uitkomst en nu is het blok zwart.Ook een tussenschot geplaatst,zodat de motorruimte donker blijft.

Laatste deel van deze pimpactie worden postkarren die in het laadruim staan.
Deze ga ik snijden uit schuim zodat ook het motorgeluid wat wordt getemperd in dit hol klinkende treinstel.
Voor de inkijk is het ook nodig de decoder nog af te dekken. Ik kan dus met de nieuwe vloer in een keer beide verbeteringen aanbrengen.

Als ie af is zal ik nog wat betere foto's maken. De camera staat al op de lader.

Groeten,
Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Hoi Robin

Ziet er goed uit zo met binnenverlichting  :thumbup:

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
H & A,

Die verlichting knalt er wel uit op de foto.Op de baan valt het wel mee.
Ik kijk straks hoe het eruit ziet met inrichting.Ik kan altijd de functie uitgang nog dimmen.

Mijn lokprogrammer ligt in de winkel op zijn nieuwe eigenaar te wachten. :thumbup:
Dan zijn dat soort zaken zo opgelost.
De Motorpost is een echtMarklin race monster. De eerste ijkpoging gaf 360km aan.
Nu dus een cv een heel stuk terug gezet.Haalt ie nog steeds 130 km.Lijkt me een mooie topsnelheid.
Ik ga nu eerst mijn programmeerspoor eens aansluiten.Dat scheelt een hoop afpak en terugzet stress. ;)

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Hoi Robin,

Je bent dus weer aan je eigen baan bezig geweest.

Klinkt jou motorpost ook zo rauw ?? scheeld het stukje schuim veel geluid.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Robin

Had je daar dat schakelaartje voor nodig dan??Inderdaad verlichting lijkt wel fel te zijn maar dat kan in het echt wel meevallen misschien.We hebben er vandaag weer twee geijkt op 28 stappen.Nu is alles weer up to date.

Ben wel benieuwd naar die loc programmer.......

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Hallo Peter,

Hij klinkt inderdaad wel wat rauw. Is het type motor denk ik.
Door die tussenwand wordt de geluidsoverdracht een stuk minder.
Het is nu een mooie klankkast.Met de demping op de vloer en beide tussenwanden klonk het een stuk aangenamer.
Gelukkig hoeft ie niet op topsnelheid over de baan.
Ik moet nog eens kijken of spelen met de motor cv's nog helpt. Er zit nu een Lopi 3 dcc in.
Hier wacht ik nog even mee tot mijn nieuwe aanwinst binnen is.
Loc rijdt hier nu de ijkronde. Gewoon op de fabrieks instellingen.

@ H & A,

Ik heb nu dus 4 apparaten die naar het programmeerspoor gaan. De IB (programmeer en normaal berdijf) ,Mobile Station, en de ESU programmer. Als het nu niet meer lukt,ligt het dus echt aan mezelf.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Citaat van: Hero op zaterdag 17 december 2011, 19:43:21
Hallo Peter,

Hij klinkt inderdaad wel wat rauw. Is het type motor denk ik.
Door die tussenwand wordt de geluidsoverdracht een stuk minder.
Het is nu een mooie klankkast.Met de demping op de vloer en beide tussenwanden klonk het een stuk aangenamer.
Gelukkig hoeft ie niet op topsnelheid over de baan.
Ik moet nog eens kijken of spelen met de motor cv's nog helpt.Er zit nu een Lopi 3 dcc in.
Hier wacht ik nog even mee tot mijn nieuwe aanwinst binnen is.
Loc rijdt hier nu de ijkronde. Gewoon op de fabrieks instellingen.

@ H & A,

Ik heb nu dus 4 apparaten die naar het programmeerspoor gaan. De IB ,Mobile Station, en de ESU programmer. Als het nu niet meer lukt,ligt het dus echt aan mezelf.

Robin

Hoi Robin,

Ik heb hier twee motorposten ( die zitten op dit moment in de doos ( baan te klein )) maar ik zal deze tip ook eens proberen.

Ook bij Sander rijden er twee rond met een behoorlijk kabaal.

Succes met afstellen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Peter,

Wat voor decoders hebben jullie motorposten?
Ik ben wel geintressert in de cv waardes mocht je er een Lokpilot (3) in hebben zitten.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Citaat van: Hero op zaterdag 17 december 2011, 22:38:10
Peter,

Wat voor decoders hebben jullie motorposten?
Ik ben wel geintressert in de cv waardes mocht je er een Lokpilot (3) in hebben zitten.

Robin

Hoi Robin,

Volgens mij heb ik er een lp V3 inzitten, als ik het niet vergeet zal ik morgen even voor je kijken.
Mocht je morgen nog geen antwoord hebben mail me dan even als reminder, ben erg druk met verschillende dingen op dit moment  8o.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Leuk Robin om naast een nieuwe decoder ook een's te denken aan een interieurrenovatie  :D  Het dempen zal best hoog op de prioriteitenlijst hebben gestaan. 3 van mijn motorposten hebben al binnenverlichting en zie nu pas dat er één is waar dat ontbreekt. Als in werkelijkheid die felheid meevalt van wat ik op de foto zie, kan ik me voorstellen dat je tevreden bent.

Voelt goed hè, lekker werken bij je eigen baan  :D

groet,
Michiel
Re:De bouw van Hero's baan / Pimpen Motorpost
Peter,

Gaan we doen indien nodig.

Zo net nog even de Dapol van goede stroomafname voorzien.Bij een ontsporing zijn 2 van de veertjes gesneuveld. Nu heeft elk draaistel een draadje en blijft de zuiger hopelijk gewoon zijn werk doen.
Ik ben alleen het decoderadres kwijt. :-( Met een beetje geluk wordt dat nog doorgemailed door de laatste gebruikers. ;)

Citaat van: Golfer op zaterdag 17 december 2011, 22:48:27

Voelt goed hè, lekker werken bij je eigen baan  :D

groet,
Michiel

Er zijn zoveel zaken die half af zijn blijven liggen. Die ga ik nu eerst eens afmaken/wegwerken.
En ik moet zeggen met deze kleine klusjes is de voldoening groot als ik er weer een kan wegstrepen.En de grootste ergernis met die motorpost was het verschrikkelijke rijgedrag.

Gr.Robin