Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Die zelf gemaakte bovenleiding vindt ik machtig interessant.
Wil dit zelf ook gaan doen.

Ik ga je volgen.

Henk
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Leuk die interieurs voor de Blokkendoos!

Schilder je naar eigen inzicht de banken van 3e klas groen (bekleding) of zonder bekleding? Moet mijn 12 delig stel namelijk nog eens afmaken.... De eerste 6 bakken heb ik de banken donkergroen gemaakt (3e klas).  Twijfel namelijk of in de jaren 50 er nog wel houten banken over waren....

Welke kleuren gebruik je trouwens exact?
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Citaat van: Wijbe op woensdag 07 september 2016, 09:33:17
Twijfel namelijk of in de jaren 50 er nog wel houten banken over waren....
'k Heb in de jaren 60 van de vorige eeuw vaak het "genoegen" gehad om op de houten banken te mogen zitten...
Citaat " Geleidelijk werd in de jaren vijftig een groot deel van het materieel blauw geschilderd en ingezet als getrokken rijtuigen. Hierbij werden van de motorrijtuigen de motoren en stroomafnemers verwijderd. Inzet vond hierbij plaats in verschillende reizigerstreinen. Daarnaast werden de rijtuigen ingezet in militaire verlofgangerstreinen."
Bron ===> klik
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Wijbe,

1e en 2e klas zijn groen (zeg ik uit mijn hoofd) en de 3e klasse is houtkleurig geworden.
Ik heb de kleuren in het verbouwdraadje van Ivo TB op benelux ongeveer aangehouden.
Ik heb gebruikt wat erop leek uit de voorraad.

Vloer bruin     Revell 84
Banken groen Revell SM 360
Hout donker   Humbrol 93
Hout licht       Humbrol 148

Mvg Robin


Kleine aanvulling mijn stam heeft helemaal geen 1e klas afdeling. Dus dus die is ook niet geschilderd.
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Robin,

Ik meende dat ik ooit een draadje had over het interieur van de Blokkendozen, even gezocht en gevonden:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46642.0.html

Nu hangt het van het tijdperk van de Blokkendoos af maar zouden in principe alle 3e klas rijtuigen bekleed zijn met groen kunstleder vanaf 1937.

Echter dat Wim aangeeft nog op hout te hebben gezeten in de jaren 60 kan dit ernstig in twijfel worden getrokken.... ? Het draadje maar weer eens 'opfrissen'.
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Ik heb ter vergroting van het contrast de 3e gewoon hout gelaten.
Omdat het grootste deel van de stellen die upgrade nooit heeft gehad. Volgens mijn info.
Of dat klopt geen idee.
Bij mij rijdt hij toch als museumstuk. Dus kan het zo prima.

Mvg Robin.
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Zo tijd om het stof weer eens weg te blazen.
Niet dat er veel is gedaan aan de baan.
Geen fut gehad om verder te gaan.Wel naar de beurs in Houten en Leuven geweest.
Dus de collectie wagons is weer uitgebreid.

Afgelopen dagen de laatste steunlatten op mijn achtergrondwand/kamerscherm geplakt.
Daar kan morgen eindelijk de plaat buig triplex op.Dan is het ook vanaf de bank toonbaar.

Ik heb ook eindelijk mijn ledstrips voor de baanverlichting binnen.
De douane had een verkeerd huisnummer op de inklaring gezet waardoor ik het afhaal bericht nooit heb ontvangen.
Dus na veel omzwervingen en gezeur is het toch aangekomen.
Ik ga een mix van warme en koude leds toepassen.
Vanavond wat testjes gedaan en het mooiste resultaat krijg je toch als je een setje warm en koud om en om in een behuizing zet.
Dus de strips worden in 12 stukken geknipt en dan opnieuw me elkaar verbonden. Er komt nog een filter voor ,tegen het stof en om de lichtbundel wat horizontaal te spreiden (betere menging) Naar verhouding zal het licht dan verticaal iets concentreren.
Da's prettig want nu werd de hele muur verlicht.
Dit vraagt nog wel een avondje om h.e.e.a. uit te proberen.Gelukkig heb ik een collega die daar heel handig in is.
Ik zal hem snel eens uitnodigen om een biertje te komen drinken. :)
Ik ben dus weer een avond van de straat.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Vandaag de plaat hout op het frame geplakt.
Is gelijk een heel ander gezicht.  :thumbup:

Afgelopen dagen de ledstrip delen ook aan elkaar gezet.
Nu maar eens een manier verzinnen om ze op te gaan hangen.

Mvg, Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Goed bezig Robin! Dat buigzame spul is erg vreemd, maar het paste gemakkelijk in de auto;)

Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / Zomer projectje gestart
Dennis,

Het is inderdaad magisch spul.  :D
Ondertussen is het wandje geplamuurd en in de grondverf gezet.

De strips zitten op een profiel geschroefd.Het idee is om ze 30 cm onder het plafond aan dunne staalkabeltjes op te hangen.
Het wachten is op de hulsjes om ze samen te knijpen en er een oogje aan te maken.
In het u profiel zit een boutje waar dat lusje omheen kan.
Met een moertje is de strip dan zo te stellen dat ie mooi op de baan schijnt.

Kortom er is weer eens wat gedaan afgelopen week.

mvg, Robin

Edit : foto's rechtop gezet.
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Hallo allemaal,

Eindelijk weer eens een update.
Een nieuw jaar en het voornemen meer tijd vrij te maken.Tot nu toe is dat gelukt.  :D

Het tussenwandje / achtergrond is volledig geschilderd en zo goed als af. Hij zakt iets door zijn laatste wieltje heen waardoor het stuk tegen de muur scheef staat.
Dat wiel wordt verplaatst naar een andere stevigere plek op het frame.

Dan hangt sinds gisteren de verlichting voor de baan.
Warm en koud wit.Ieder apart dimbaar. Volle strips gaf een vlekkerig resultaat dus toch alles om en om gemaakt.(een kl**e klus, 118 stripjes los aansluiten.)
Een strook voor de baan op een plaats dat je net geen schaduw van jezelf ziet en een tweede rij voor het achterste deel en de achtergrond van de baan.
In het lichtpunt in het plafond komt een 4 kanaals dimmer met voeding te zitten. Deze zwerven ergens op de oceaan tussen China en NL.
Er lopen twee schakeldraden heen dus een relais om te schakelen tussen aan of via de dimmer behoord spoedig ook tot de mogelijkheden.

Vandaag en morgen vrij dus tijd om eens wat projectjes op te pakken.
Vorige week met Dennis al wat interieurs van bevolking voorzien.Dus is het wel zo aardig die rijtuigen in elkaar te zetten.

Groeten Robin

Ik krijg alleen de laatste foto niet rechtop.Op de pc is hij goed plaats ik hem draait hij weer. :-(
Met wat suggesties via de laptop uiteindelijk wel gelukt.
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Hoi Robin,

Leuk dat je weer wat tijd hebt gevonden voor je baan.
Je verlichting hangt er mooi bij, misschien veel werk maar daar kijk je de komende jaren met plezier naar.
Het is beter iets in een keer goed te bouwen, dan de snelheid verhogen en naderhand spijt hebben dat je het toch liever anders had gedaan.

Ik weet er alles van  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Peter,

Dat is ook waarom ik toch de boel gesplitst heb.
Dan brandt het straks en bevalt het kleurtje niet.
Nu kan ik gewoon een beetje warmer of kouder faden.

Momenteel hangen de strips aan een tijdelijke dimmer.
Ik krijg bijna zin om aan de RGB strip voor de achtergrond te beginnen.
Het is dat er allerlei geschilderde huisjes in de weg staan.  >:-D Anders was de boel uit de opslag getrokken.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Citaat van: Hero op zondag 15 januari 2017, 12:26:19
Ik krijg alleen de laatste foto niet rechtop.Op de pc is hij goed plaats ik hem draait hij weer. :-(

Heb ik ook last van en ik heb inmiddels de oplossing gevonden.
Open de foto in paint, Irfanview of ander fotobewerkingsprogramma en controleer daar de stand van de foto.
Is de foto goed? Dan opslaan op de harde schijf onder een andere bestandsnaam en uploaden.

Henk
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Henk,

Dat heb ik ook geprobeerd maar hielp niets.
Ik begin alleen te twijfelen of ik hem ook onder een andere naam heb opgeslagen.
Ik ga nog een poging doen.

Robin


Zoals je ziet helaas.Toch een ander fotobewerkingsprogramma proberen.Of geen foto's meer met de telefoon maken.
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Robin,

Stuur de originele foto eens via de mail naar mij.
Doe ik ook een poging en zal je dan een  stappenplan sturen.

Henk
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Wat betreft de 'gedraaide' foto's:

Kijk in het programma dat je gebruikt voor de bewerking van je foto even onder instellingen/settings of 'auto-rotation/automatisch draaien' staat aangevinkt. Dit moet je dan uiteraard ff uitzetten.
Irfan maar ook Fasstone Image Viewer hebben dat standaard aanstaan en je foto lijkt dan altijd goed te zijn. Totdat je hem in een ander programma opent die niet aan auto-rotation doet.

Als het goed is dan je probleem als sneeuw voor de zon verdwenen..
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Bedankt voor het aanbod Henk.
Ik weet wat ik doe maar de software werkt niet mee.

Herr Drei Leiter,

Ik kan die functie in m,n fotobeheer programma niet vinden.
Maar het probleem is opgelost.

Nieuw programma nieuwe kans. ;) En dit keer met succes.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Mooi dat het ook zo opgelost is met je foto!

En het resultaat van de verlichting mag er ook zijn.
Netjes.
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Citaat van: Hero op maandag 16 januari 2017, 12:55:02
Nieuw programma nieuwe kans. ;) En dit keer met succes.

Ohhh wat mooi!

Robin,
Welk programma heb jij nu gebruikt?

Henk
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
@Henk,

In Paint.

Met foto's in het foto programma op de apple werkt deze truc niet.
Dus op m'n laptop de boel aangepast.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Prachtige verlichting zo en wat een genot dat je de kleur kunt bijstellen.
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Het gaat nog veel mooier worden.
Afgelopen avond besteed aan het afmaken van de RGB balk voor de achtergrond.
Daar zit nog een stripje met problemen in.

Dit lekker genegeerd en een dag nacht cyclus geprogrammeerd.
Voor een mooie zonsopkomst kom ik vermogen in de rode leds tekort.
De oplossing is denk ik een extra rij aan de onderkant waar ze het hardst nodig zijn.

Op m'n telefoon krijg ik allemaal strepen van de interferentie van alle led dimmers dus het filmpje is afgekeurd (sorry is echt niet toonbaar)

Ondertussen is ook de 4 kanaals leddimmer voor de witte strips voor de baanverlichting binnen.
Kan ik daar ook verder mee. Nu zit de dimmer voor de huisjes er nog op.

Ik zal morgenavond m'n camera eens uitpakken en proberen wat sfeerplaatjes te maken.
Misschien lukt het dan wel om de overgang dag/nacht vast te leggen.

Ik heb in Rijswijk een bouwpakket van station Amstelveen gekocht.(eigenlijk besteld,het moet nog geprint worden.)
Eens kijken of de 3d printer de gewenste kwaliteit levert.
Als dit zo is kan ik het door mij gewenste station laten printen en in elkaar zetten.

Mvg, Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Citaat van: Hero op maandag 23 januari 2017, 00:27:07
Als dit zo is kan ik het door mij gewenste station laten printen en in elkaar zetten.
Ik dacht dat je een lasercutter had gekocht. Daar kun je toch ook een station mee lasercutten in 2D, of wordt dat minder mooi?
Re: De bouw van Hero's baan / Led verlichting hangt
Jan,

Niet gekocht. Die heeft iemand hier gedropt omdat ie thuis in de weg stond.
Het is een freesplotter en geen laser cutter.
Die wordt ook wel ingezet. Maar dat is een hoop werk. En ik heb daar de juiste instellingen nog niet voor.
Als ik de tekenuren en ruw materiaal afweeg tegen de aanschafprijs van een compleet gebouw. Is dat complete ding helemaal niet meer zo duur.

Mvg,
Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Hallo,

Afgelopen week eens wat zaken afgemaakt.
Allereerst vond ik een kromgetrokken bouwset van een Haringkar.
Een badje kokend water opgesloten tussen twee stalen blokken deed wonderen.Daarna in elkaar gezet en afgemaakt.
Ik moet alleen de vlaggetjes nog schilderen.

Van het Cafe en twee gevels de details geschilderd.
De ramen van verf voorzien en geplaatst.
En vanmiddag de ramen van de Atelierswoning en het Cafe nog gespoten.

Met de restjes verf zijn er weer een kleine 200 passagiers gelakt en naar de bak "klaar voor transport " verhuisd.
Daar wachten er nu een stuk of 800 om in rijtuigen geplaatst te worden. Eindelijk voorraad genoeg dus. :D
De laatste 200 maak ik ook binnenkort af.(Er komt nog iemand langs om zijn voorraad te schilderen.Hopelijk dit jaar nog  ;) )

Ik heb ook nog een uurtje met m'n dag nacht sequence gestoeid. Maar dat blijft onmogelijk met een telefoon op de foto te zetten.(toch maar gedaan voor de lezers.)

Zo nu jullie weer op de hoogte zijn is het hoog tijd voor een biertje.
Ik hoop deze week nog een pakketje te ontvangen met stationswandjes.Eens kijken hoe snel we daar iets moois van kunnen maken.

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Robin

Die gevel is heel mooi, en je achtergrond verlichting is lekker rustgevend  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
-Robin:
Stijlvolle gevels en die achtergrond mag er ook best wezen,  :thumbup:
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
We staan niet op de kermis Peter.  B)

Jammer dat het zo streept. Maar ja het zijn dimmers uit China ,voor een mooie prijs.
Dus dat nemen we maar voor lief.Zal later deze week eens een stafief voor mn camera kopen.Dan kan ik het wel oplossen.

Ik zie opeens op de foto dat ik de regenpijpen nog op de gevel moet plakken.  >:-D
Is het eerste klusje morgenavond.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Jorg,

Die achtergrond maak je zo na.
Het is een babyblauw geschilderde plaat.
En dan wat stukjes RGB led met de dimmers op verschillende waardes.
De foto is een Screenshot van de zonsopkomst.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
-Robin:
Die tip ga ik menemen,  :thumbup:
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Robin,

je bent goed op weg man! Ondanks alle andere klussen vergeet je niet je eigen baan met oog voor detail

Goed werk!

Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Citaat van: Hero op zondag 05 februari 2017, 21:58:51
Ik hoop deze week nog een pakketje te ontvangen met stationswandjes.Eens kijken hoe snel we daar iets moois van kunnen maken.

Hallo,

Dat pakketje kwam wel binnen. De inhoud voldeed echter niet aan de verwachtingen.
- Kozijnen met spleten tussen de randen etc.
- Een gevel met compleet andere raamindeling.
- Veel slecht geprinte onderdelen.

Nu heb ik wel een nieuwe print ontvangen met de juiste indeling. (tot twee keer toe zelfs ,het eerste exemplaar had de steentjes laag 2mm verschoven erop geprint zitten.  :-( )
Ik heb nu een set wanden liggen waar ik nog steeds niet vrolijk van wordt ,maar wel hopelijk iets van te maken valt.

Ik ben blij dat ik een klein stationnetje uit m'n geboorte plaats heb besteld en niet het grote bouwwerk wat op de baan komt.
Die gaan we dan toch maar zelf maken (met wat hulp van bij het plot klaar krijgen van de tekeningen)

Foto,s van dit DHZ pakket volgen nog na de Pasen.
Ik heb 2e paasdag eindelijk weer eens tijd om wat aan de baan te gaan doen.
Er is hier te weinig gebeurt de afgelopen maanden.Ik had er gewoon de energie niet voor.
In alle drukte wel nog aan wat zaken gewerkt. (met een grote puinhoop tot gevolg natuurlijk) Maar niet echt opgeschoten.

Achter me ligt een RGB ledlijn om de achtergrond aan te schijnen. Morgen eens schroefoogjes halen dan kan die ook tegen het plafond.
Het deel dat de hoek om gaat wordt komende week in verstek gezaagd.
Daarvoor ga ik de werkplaats van de baas even misbruiken.  ;)

Daarna staat een vakantie in de agenda.Met marge om ook weer eens wat te bouwen.
Er moet tenslotte nog een spiegel komen om de achtergrond compleet te maken.
Dan kan ik me daarna op de stadsplanning werpen.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Hallo,

Het is hier de afgelopen tijd schrikbarend stil geweest.
Weinig tijd,helemaal geen zin dus totaal geen vooruitgang.
Maar na een vakantie is er altijd opeens zin om weer eens iets te gaan doen.
Niet de hele dag maar s'avonds een paar uurtjes prutsen.
Na een weekje rond de Uina schlucht en de Stelvio pass wat te hebben gewandeld is het hoofd weer helemaal leeg.
Alles wat erin bleef hangen is meermaals weggespoeld met een biertje.  >:-D

Afgelopen dagen de bende opgeruimd zodat we fris een veel te lange lijst kunnen gaan afwerken.
Komende week eerst m'n ouders nog even helpen de buitenboel te schilderen.(pa heeft hoogtevrees)
maar daarna zullen er toch wat updates moeten verschijnen.

Ik heb eerst nog even de jaarlijkse vakantie impressie ,misschien halen mensen er nog inspiratie uit.

Groeten Robin

Ik heb weer last van het telefoon syndroom. Ik zal de foto's vanavond rechtop zetten. M'n laptop ligt nog in de auto.

Edit: Ze staan nu weer zoals het bedacht is.
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Citaat van: Hero op zaterdag 15 juli 2017, 14:49:35

Ik heb eerst nog even de jaarlijkse vakantie impressie ,misschien halen mensen er nog inspiratie uit.


Zekers. Bergwandelen is ons niet vreemd maar ik krijg mijn echtgenote niet meer mee over een geitenpad.  :D

Gr, Ben.
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Citaat van: Hero op zaterdag 15 juli 2017, 14:49:35
(pa heeft hoogtevrees)
Hoogtevrees is een raar fenomeen. Op een ladder (geringe hoogte) hebben meer mensen daar last van dan op een geitenpaadje.

Mooie foto's. Ze doen me denken aan paden in Wallis die ik ooit gelopen heb, waar m'n rugzak te hoog was om dit soort rotswandpaden te passeren (heb toen ter plekke de bagage anders moeten pakken om verder te kunnen). Ik herinner me ook een "schoorsteen" aan de Italiaanse kant (Alpe Devero), waarin ik klem liep vanwege een rugzak die te ver naar achteren uitstak (maar altijd vindingrijk als je verder wil komen). Dit deel van het Engadin ken ik toevallig niet, terwijl ik rond Scuol toch ook aardig wat rond gestrompeld heb.

Ook ik krijg mijn echtgenote niet meer mee over een geitenpad.  :(
Waarschijnlijk haar ooit op een paadje teveel meegesleurd.  :D
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Jan,

Vanaf Scuol iets richting Oostenrijkse grens en dan moet je een ellende lange straat af ("Sur En" tevens naam van de bushalte)
Ik had spijt dat ik aan het eind van die grot niet omgedraaid ben en over de pas terug ben gelopen.
Ik ben namelijk inItalie eh sud tirol gestart, Schlinig om precies te zijn.

Verstandige dames.
Die kennen zichzelf beter als het exemplaar dat ik 5 meter onder het pad met een hoofdwond aantrof.
Uitgegleden en helemaal in paniek.Daar zijn die prikstokken nu voor. Om jezelf in bedwang te houden als een been doorglijdt.
We hebben haar met 4 man terug op het geitenpad gekregen ,maar ze is wel door de reddingsdienst afgevoerd.
Met een gebroken arm en een lichte hersenschudding.

Mvg Robin

Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Er zijn ook stekelige dames diie de prikstokken zien als wapen om van zich af te kunnen prikken.  :D
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
 @citaat
Dag Jan,
Je spreekt uit ervaring?  >:-D
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Hoi Robin,

Prachtige foto's van je avontuurlijke vakantie. Wat is de natuur toch prachtig  O:-D

Groeten Ronald  :)
Re: De bouw van Hero's baan / Gevels eindelijk eens afgemaakt.
Hallo,

Tijd om de rust hier weer eens te verstoren.
Aan het gebrek aan updates is wel af te lezen dat er hier niet heel veel is gebeurt.

Er zijn wat kleine zaken af gemaakt en de led verlichting voor de achterwand is vervangen.
Er hangt nu een profiel aan het plafond. Met een klein stukje voor de zijwand.
Zo de ty-wraps nog voor doorzichtige exemplaren wisselen dan is t af.
Ik heb wat tips gehad hoe de interferentie weg te werken of te verminderen.
Daar gaan we vanavond eens mee aan de slag.(Als de hulp op tijd klaar is tenminste.)

Ik heb ook besloten om wat kritische wissels te vervangen bij de inrit van het schaduwstation.
Met een beetje geluk kan dat compleet gebouwd erin worden geschoven.
Ook de kruising in de spiraal wordt gepolariseerd. Ik heb te vaak bijna sluiting op dat punt en wil daar vanaf.
Kortom de halve spiraal ligt uit elkaar.  :D

Tevens is er nog aan wat huisjes geknutseld ,en een nieuwe aankoop zit al een eind in elkaar.

Ik ga vanavond een poging wagen een gekleurde achtergrond op de foto vast te leggen.
Als dat succesvol is verschijn de beelden hier wel.

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
De eerste vorderingen.

De onderlaag is gereed om naar de werktafel te verhuizen.
Die uiteraard nog vol andere zooi ligt.  ;)
Vanmiddag in Rotterdam met een oud collega wat filters op maat gesneden.
Hij heeft op z,n werk een mooie snijtafel waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt.

Net bij thuiskomst de ledstrips gefilterd en verdomd de strepen zijn weg.  :D  :thumbup:
Foto's maken is weer mogelijk en het is gelijk een stuk rustiger voor je ogen geworden.

Volgende actie is de werktafel leegruimen ,m'n favoriete onderdeel van de hobby.

Groeten Robin
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Ziet er goed uit Robin.

Misschien kun je Peter de Geluidsman helpen?
Daar werkt de DMX volgens mij nog steeds niet.
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Lekker bezig Robin,
Als alles weer opgeruimd is, werkt het ook zo veel beter ! Dat huisje met etalage ziet er goed uit  :thumbup: Ben je de laatste tijd wel met je treinen aan het rijden geweest ??
Groet Robert
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Henk,

Ik denk niet dat ik peter kan helpen. Ik ken zijn stand alone DMX player alleen uit het foldertje.
Het programma om de data in te laden is dus nieuw voor me.
En dat is niet de tak van sport waar ik veel verstand van heb.

Robert ,

Ik heb laatst een weekend gereden. Daarna lagen er allerlei leds en profielen in de weg.
En nu is de baan onderbroken. Net wel een nieuwe strook geplakt.
De 2e  zijn al bijna aan de overkant dus.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Robin

Je verlichting ziet er mooi uit, dat gaat hier ook nog komen eens de printen gemonteerd zijn  :D
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Ziet er weer prima uit !!
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Hallo Robin,

Je hebt inderdaad niet stil gezeten  :thumbup: je hebt een prachtige verlichting op deze manier. Petje af... :thumbup:
Rommel opruimen, kennen we allemaal wel. Ik ben ook altijd bezig om de boel weer aan kant te krijgen, anders kan je helemaal niets meer terugvinden.  ;)
Succes met je schaduwstation.

Groet Ronald  :)
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Hallo,

Vorige week een proefpassing gedaan om te checken of mijn trucje met het op tafel maken van de nieuwe boog mogelijk is.
En zowaar paste alles. Er zat 3mm afwijking aan de kant van de helix.
Dat trekken we wel bij. De rails ligt toch nog los.

Ondertussen zitten de eerste puko's in de railbedding.
En wordt gewerkt aan de eerste wissel.
De verbinding naar de andere wissel zit gesoldeerd zodat die vorm altijd behouden blijft.

Helaas is vrije tijd wat schaars geweest afgelopen weken.
Maar dat compenseren we na kerst wel.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / nieuwe wisselstraat schaduw station.
Toch maar weer mooi gelukt ondanks drukte op werk en de aan mij geboden hulp.   :thumbup:   :thumbup: