Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Jan,

Ik gebruik de digirails  servodecoder.
Die heeft 4 schakel uitgangen waar je een relais op kan hangen. Daar heb ik dus een printje voor gemaakt.
Je kunt instellen dat dit samen met de servo's omschakelt als de servo halverwege zijn travel is.
Doet dus hetzelfde als die extension.

Nu zat alles op een booster groep vanavond. Dus bij problemen kan ik straks gewoon de rij spanning er later opzetten.
maar voor het gemak gaat er toch een schakelaar tussen.

Nu denk ik dat mijn storing door wat reset onduidelijkheden met programmeren kwam.
Ik liep namelijk ook te rotzooien met de cv's voor de posities in de standen recht/afbuigend.
En als je dan wisselt is het relais natuurlijk de weg even kwijt tot je een keer heen en weer bent geschakeld. En dat lukte niet omdat de wisseltongen sluiting maakten.
Nu ook in koploper alles klopt gaat het eigenlijk niet meer fout.
Dus de volgende set gaat eerst om zoals het hoort voordat de relais aangesloten worden.
Een leermomentje dus en dat delen we. Zodat een ander deze fout niet maakt.

Laatste pukostroken staan te drogen.Morgen draden eraan en dan kan de rails eroverheen.
Kunnen we weer twee blokken verder rijden. :D

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Robin,

Eigenlijk hoor je dit met twee ralais op te lossen. Één die die switcht tussen massa en stroom en één die de strom erop zet wanneer het kan. Als tussenoplossing had ik bij de door mij omgebouwde Peco de OC32 zo ingesteld dat de default waarde waarmee opgestart werd de wisseltong in het midden zet. Nooit sluiting dus. De software die ik gebruik, TrainController, schakelt altijd de wissel. Ook als ie al in de goeie positie staat, waarmee is gewaarborgd dat ook het relais in de juiste stand staat.
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Arjan.

Daar ging het dus mis.
Koploper ging de wissels zetten. Alleen zaten er een paar nog verkeerd om aangesloten.
De wissel wel veranderd maar het relais schakelde de eerste keer niet mee.
Die moest natuurlijk ook andersom schakelen.
Maar nu de de decoder losse voeding heeft schakelt hij alles goed en op tijd in.
Nog voor de decoder data heeft gaan de relais nu naar de laatste stand zoals de wissel op dat moment staat.
Ik zal me er straks nog eens in verdiepen.
Ik draai nu toch een storingsdienst.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / De eerste pukkels staan
Zo,

We kunnen weer rond rijden.Nou rijden eigenlijk duwen.
De baan moet even gereinigd worden voor alles weer lekker loopt.
Hier en daar zit er nog een pukkeltje met een lijmlaag erop.

Ik had iets te ijverig pukkels in de wissel gezet. Gaf sluiting met langs rijdende wielen.
De 1e puko's bij de kruisende spoorstaaf  zijn verwijderd en tot nu toe gaat alles er probleemloos overheen.
De Dapol maakt overuren. >:-D
Re: De bouw van Hero's baan / Tijdelijke keerlus op zichtniveau
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Tijdelijke keerlus op zichtniveau
Hoi Robin,

Altijd fijn als er weer even treinen kunnen rijden, niet alleen het kijken maar ook het luisteren naar treinen is al ontspannend ( bij mij tenminste  :)).

Veel plezier bij het rijden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / Inhoudsopgave toegevoegd.
Net op advies van Dokter  Dr, P.G. Luid even ontspannend daar de treinenloop geluisterd. :P

Omdat stil zitten en luisteren niet mijn vak is (ik kijk liever) maar eens een inhoudsopgave van dit topic gemaakt.
Kunnen jullie alle ongein in de toekomst nog terug vinden. O:-D
Terwijl de eerste set locs op de achtergrond leert remmen in de spiraal blokken.(de perronsporen veranderen nog "binnenkort" kuch kuch )
Zijn toch meer interessante punten als dat ik in eerste instantie dacht.Ik heb alle aankoop meldingen niet opgenomen.
Als ik me een keer verveel dan zal ik her en der nog een linkje naar het vervolg van de op die plaats lopende projecten plaatsen.
Dat lijkt me voor de info zoekende forummer wel handig.Ik merk zelf dat ik bij iedereen de start van een bepaald iets prima kan vinden in het topic.Maar waar het dan weer verder gaat is meestal een zoektocht door de index of de pagina's.

Mvg, Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Inhoudsopgave toegevoegd.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Inhoudsopgave toegevoegd.
Altijd handig Robin een inhoudsopgave, ik zag dat die van mij ook al weer hopeloos achter loopt :? ;)

vr gr Arie

Andijk al weer 2 jaar geleden, ik moet toch eens wat opschieten :D.
Re: De bouw van Hero's baan / Inhoudsopgave toegevoegd.
Ik zag het Arie.
Ik heb namelijk eerst even rondgekeken wat ik een handige indeling vond.

Vandaag een setje wissels aan elkaar geplakt.Ze zijn dan wel slank maar de sporen mogen tussen de perrons nog wat dichter bij elkaar liggen als dat de fabrikant bedacht heeft.
Dus de figuurzaag opgezocht en ze ingekort. :D Soldeerbout opgewarmd en even later zit het vast.

Gelijk de smaak te pakken dus de halve engelsman aangepast voor 3rail gebruik.Her en der een railstaaf doormidden gezaagd om kortsluiting door contact van sleper en wielen op een raillengte te voorkomen.Ik hoop dat dit voldoende is.Er zijn nog twee kritische punten.Maar testen met een wagon en de multimeter in de piepstand verliepen positief.
Geen herrie dus geen contact. We gaan het zo proberen.
En lukt het niet dan gaat de zaag er alsnog doorheen.

De volgende stap wordt toch het trace uitzetten op de baan.Als ik weet waar de wissels precies komen kunnen de tussen latjes in de modules.
Wel zonde het huis is net zaagselvrij. :)

Het resultaat van een paar uurtjes beunen:

Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Vanavond even een uurtje met de stripjes in de weer geweest.
Ik heb twee extra wissels ingetekend.En om nu voor twee setjes een extra bestelling te plaatsen in Duitsland met 20 euro verzend kosten. :thumbdown:  Dat doen we dus niet.
Ik heb van wat left-overs van de eerste wisselstraat zelf de puko trappetjes op maat gemaakt.Zit de laatste hoge extra pukkel aan het trappetje vast.Werkt eigenlijk makkelijker. O:-D

Resultaat ligt klaar om morgen gekopieerd te worden voor de 2e wissel van het setje. De oversteek is al klaar dus dat scheelt weer.
Omdat alles recht,schuin omlaag en weer recht loopt vertekend de foto een beetje.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Hoi Robin,

Wat een werk maak je ervan  :thumbup: jammer dat de verzendkosten zo hoog zijn, ik wil volgend jaar wel weer wat strips voor je meenemen  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman. 
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Peter,

Er zijn mensen die verwachten dat de baan met kerst rondrijdt.Dus daar kan ik niet op wachten.
Hoewel ik ze toch teleur ga stellen ben ik bang.
En op deze manier bespaar ik 40 euro. Is snel verdient. :D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
En als we dan toch wat besparen nemen we in de winkel gewoon wat extra mee. :D
Ik heb even het vak wat voor me klaar lag opgehaald.
En bij het snuffelen door de vers ingebrachte tafel 2e hands in vitrinestaat bleef er ook nog iets plakken.
Voorlopig zijn we weer van de straat.
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Mooie aanwinsten!
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Das een mooi stapeltje zeg! Wat is dat voor slaapwagon?

Groeten Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Dennis,

Een MUn  tp V van ACME (90047).
Daar moet je geen stammetje van willen hebben.Dan ga je failliet.Ik heb locs die goedkoper waren. >:-D
Dit is de slaapwagen met 2 en 4 persoons couchettes.(en douche en wc op de kamer?)
Die mistte nog in mijn night-liner. Dus de collectie maar aangevuld.

Voor verdere info over het rijtuig

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Hoi Robin,
Dat is idd een verdraaid mooi rijtuig.
Jammer dat ik geen nederlands materiaal verzamel.
Tzt zien we we wel een keer foto's van het hele stammetje. Of heb je het nog niet compleet?  O:-D
Veel plezier ermee
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Ceess,

Dat is een slecht excuus het zijn internationale rijtuigen. :D Die komen in half europa.En hebben tegenwoordig een ander kleurtje.
Ik heb nog een restauratie en 3 BCvmh slaap rijtuigen.
En nog een ander type van Roco.
Dus hij is al aardig op lengte.Langer kan ik niet parkeren.
Ik moet eens kijken wat er nog meer bij past. Dan rijdt de alphen express maar in twee delen.
Zorgt voor wat afwisseling.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Hallo,

Afgelopen dagen de bovenplaten in de grondverf gezet.
Vandaag wat extra balkjes in de modules gemaakt en de eerste twee platen vast gezet.
Ik kan weer langzaam aan de kurkbedding gaan denken. :)
Zo eerst eens een schilderproefje met roestkleuren doen.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Robin.

Die roestkleuren daar zijn we wel benieuwd naar wat er uit gaat komen.

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
@ H&A,

Net de 2e laag erop gesmeerd niet alles wilde goed dekken.
Misschien de volgende keer de boel eerst ontvetten. ;)

Ik kwam ook nog een probleempje tegen. Door het afstellen van de spiraal was de bovenplaat iets naar links getrokken.
Die kwam nu dus op de 1e module uit.
De boven frees uit de gang gepakt. Hulpgeleiders vast gezet en de originele lijn weer vrij gemaakt.
Gelijk de passing van de bakken definitief gecorrigeerd met wat blokjes hout.
Als dit droog is kan de laatste bovenplaat erop en kan de route op de plaat worden getekend.
Dat gaat vandaag niet meer lukken.Ik moet me namelijk over een uurtje in een restaurant melden.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Goed bezig hoor Robin! Zie ik ook meteen wat jij met die blauwe enveloppen doet. Ik had niet gedacht dat die ergens handig voor zouden zijn.

Groet,

Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Dennis,

Meteen weer dicht lijmen en retour afzender. :D Was het eerste wat voor het grijpen lag toen de boel begon te druppelen.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Vandaag mijn sinterklaassurprise in ontvangst genomen. :D
Heeft de lokale seinwachter ook wat te doen.
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Jij hebt met de kerst wat te doen  >:-D
Komt dit uit een 3D printer?

veel plezier bij het in elkaar zetten ervan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Peter,

Uit de zak van sinterklaas.
Ik ga er denk ik wel messing laddertjes op zetten.Deze zijn niet allemaal even recht.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Nu herken ik het Robin, Sander heeft hier een overweg besteld. Deze moet hij nog wel een keer in elkaar zetten  8o.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Hallo Robin,

Sinterklaas heeft jou wel gevonden zeg.. 8) :P
Wat spullen heb je erbij gekregen super mooi. Ik ben erg benieuwd hoe je de seinen af gaat maken. Vraagje: die slanke kruiswissel (Engelsman?) rijden daar je locs goed over en gaan de tongen goed met schakelen, ik heb wel eens het idee dat bij de standaard (lees normale kruiswissels) als de loc te hard erover heen rijdt dat hij er als het ware over rijdt i.p.v. het spoor te volgen. Ontsporing tot gevolg en bij het schakelen dan wil het nog wel eens voorkomen dat er een tong niet goed mee gaat. Bij de normale kruiswissel zit maar 1 magneetschakelaar in bij jouw versie komen er dan twee aan te zitten?

Veel succes met je mooie spullen en we zien de bouwwerkzaamheden weer graag in een update verschijnen.

groeten Ronald  :)
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Peter,

Je ziet die Spanjaard levert aan iedereen.
Over die AKI zat ik ook te twijfelen.Maar ik vond de bestelling zo wel groot genoeg.
Die AKI koop ik wel bij de volgende aanbiedingsronde.Met dit setje ben ik wel even zoet. >:-D
Ik zal eerst eens wat rails moeten leggen voordat die seinen aan de beurt zijn.


Ronald,

De seinen krijgen  smd leds en messing trappen. En de cijfer bakken wat gaatjes zodat er een cijfer tevoorschijn komt als het achterliggende ledje brandt.

Wat die halve (slanke) engelsman betreft. Er zitten nog geen puko's onder.(Zie foto) Dus geen idee of ie betrouwbaar is.Testen met wat wagons lieten geen problemen zien.Ook niet met kortsluiting omdat ik de kruisende spoorstaat voor de stroomafname van de sleper in ga zetten.
Er komen twee servo's onder om ieder een setje tongen om te zetten. Dus ik denk dat dat wel goed gaat.
Ik moet alleen nog uitvinden hoeveel ijzer er tussen de bielsen moet om de sleper er zonder te haken overheen wil glijden.

Mijn c rail engelse wissel heeft het een uur volgehouden toen had ik genoeg van de weigerende tongen en heb ik hem vervangen voor twee normale wissels.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / We bouwen weer verder: Perron en Perronsporen
Dat is mooi spul die seinen! Ben inderdaad erg benieuwd of je de Bretonner (halve Engelsman...) goed gepukood krijgt!
Re: De bouw van Hero's baan / Licht Rivarossi 1300 aangepast.
Hallo allemaal,

Ik leef nog. :D  Afgelopen periode een beetje (te) druk geweest.
Zo druk dat ik ook helemaal geen zin meer had iets aan de baan te doen.

Afgelopen week alle locs wel opnieuw geijkt in koploper.Ze rijden een stuk mooier als je de snelheid met de referentie spanning is ingeregeld.

Toen de Rivarossi 1300 voorbij kwam gingen mijn nek haren bijna overeind staan door de felheid van de bovenste pit van het A sein.
Dus vandaag de loc geopend. Eerste actie was de front seinen geel maken met dompellak van de conrad.Werkt pima op ledjes.
Helaas staan beide leds in serie dus een hogere weerstand voor de bovenste led gaat niet lukken.
Toen bedacht ik me dat ik nog een kleurenwaaier met filters van Lee in een la had liggen.
Daar zitten ook filters bij om (zon) licht te dimmen. Dit wordt vooral in de fotografie en filmwereld toegepast.
Uit het sample boekje een filter uitgezocht nr 299,en een hoekje ter grote van het gat van de led geknipt.
Over het masker in de loc geplakt en dat ligt nu te drogen.
Morgen eens kijken hoe de verhouding nu is. Ter illustratie twee wereld foto's, zie het verschil in licht dat de camera verblind.
En een plaatje van de seinbalk in de 1300 met gele seinen nog zonder de dimplaat over de topled.

MVg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Licht Rivarossi 1300 aangepast.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Licht Rivarossi 1300 aangepast.
Hoi Robin,

T blijft vaak moeilijk te (ver) oordelen kwa verlichting , oogjes en camera is zo n verschil, maar zoals ik het zie is er wel degelijk verbetering.
Zal morgen het uiteindelijke "licht" wel willen zien :D :idea:

Gr, Jan
Re: De bouw van Hero's baan / Licht Rivarossi 1300 aangepast.
Jan,

Ik heb het op het oog beoordeeld. De foto's zijn meer om het principe aan iedereen te laten zien.
De kap kan er nog niet op. De boel ligt te drogen.
Ik nog wel even een bruikbaar plaatje geschoten van de kap met verkeerde lichtgeleider geblindeerd . :-(
Dit gaat dus niet werken en wordt hieronder op een andere plaats opgelost.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Licht Rivarossi 1300 aangepast.
Bedankt voor je PB. Ik ga even mee prutsen maar ben voorlopig even met hout en zaagsel in de weer. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr, Ben.
Re: De bouw van Hero's baan / Licht Rivarossi 1300 aangepast.
Net even verder gegaan.
De sluitseinen zijn nu los bedienbaar via twee aux-outputs van de decoder.
Daarvoor moet je twee printsporen tussen de weerstanden door krassen en twee draadjes vast solderen op de aanwezige weerstanden.
De linker weerstanden op de foto zijn na de kras actie niet meer met de aansluitingen verbonden.
De baantjes liepen ter hoogte van de zilveren randen waar nu de draden vast zitten.
De paarse draad lag op de decoder klaar.De groene van de NEM plug weggeknipt.Die zat daar vast aan een paar diodes.
Ik heb nu een cabine op F0 en de andere op F1 zitten. En de leds richting afhankelijk onder de F toetsen.
Dus alles wisselt keurig als je de andere kant op gaat.

Het blinderings project had een tegenvaller. De geleiders kruisen in de kap.Dat zie je niet door de alu-folie afdeklaag.
Dus het onderste ledje heeft nu een afdeklaag met het zonnebril filterfolie.
Ik ben niet ontevreden.Verder blinderen kan,maar dan ga je kleurverschil zien.Ik heb een tweede filter geprobeerd maar snel er weer afgehaald.

Zo nog de buffers terug plaatsen dan is dit projectje afgerond.
En kunnen we nog een uurtje stoeien met ledstrips.Eens kijken of ik een beetje mooie zonsondergang geprogrammeerd krijg in de besturingssoftware.  O:-D

Robin

Re: De bouw van Hero's baan / Licht Rivarossi 1300 aangepast.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Licht Rivarossi 1300 aangepast.
Ziet er goed uit Robin  :thumbup:
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Afgelopen week eens lopen spelen met een sleper en een setje stroomvoerende koppelingen.
Het doel is een stammetje van Stoomlocfan van verlichting te voorzien.

Nu dit probleemloos mee rijdt in de dienstregeling hier kan de inbouw beginnen.
In het dak van de kap een stukje ledstrip geplakt.Met eigen gelijkrichter en elko tegen het knipperen.
Op de wagonbak zit de extra voorschakelweerstand van 2200 ohm.

De inrichting heeft de bodem van de toiletruimte zojuist verloren.
Ipv de pot zit hier nu een stekkerverbinding.Dus de kabels lopen uit zicht naar beneden. ;)

Aangezien de secondelijm aan het uitdampen is durf ik de boel niet dicht te drukken om een foto met brandende verlichting te maken.
Die volgt spoedig.
Even snel een plaatje geschoten. Moet toch een ander standpunt kiezen. >:-D Nu fikt de boel eruit.
De kap mag pas dicht als de Preisers ook zijn ingestapt.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Robin, heel apart "schijthuis" :D
Fraai opgelost :thumbup:

Gr, Jan
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Hoi Robin

Ziet er goed uit, anders weer dan ik het geleerd heb op de gastedag.
Welke stroomvoerende koppelingen gebruik jij?

Mvg
Koos
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Citaat van: KdeB op maandag 13 januari 2014, 22:49:30

Welke stroomvoerende koppelingen gebruik jij?


Die uit mijn voorraad. :D
Geen idee meer welke dat zijn. Ik denk Tams.
Het is een Fleischmann koppeling met een extra messing staafje.Moest er wel zelf een draadje aan solderen.
Ik zal het morgen even nakijken voor je.

Robin

edit. Inderdaad zijn ze van Tams de sk1  http://www.anw-modeltreinen.nl/te_koppelingen.htm
       Die met draad zijn net zo duur. ;)
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
De NS moet toilet weer in zijn treinen gaan zetten en jij sloopt ze eruit  8o hier komt narigheid van  >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Deze ingreep komt natuurlijk het wildplassen weer niet ten goede :D :D :D ;).
Maar de verlichting wordt prachtig :P

vr gr Arie
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Arie,

De lokale veldwachter heeft opdracht hier streng op toe te zien.

Peter,

De NS heeft zulke kleine WC ruimtes daar past een beetje Elko niet in. :D

Nu ik de smaak te pakken heb ,maar besloten mijn setje K4 rijtuigen aan te pakken.
Dus dat wordt het project voor deze week.
Het interieur van de drie rijtuigen krijgt een verse lik verf  ,verlichting en passagiers.
De sloop werkzaamheden zijn al achter de rug.
Helaas hebben de Chinezen het interieur in de bakken vast gelijmd. :-(  Dus dan gaan we maar wat extra moeite doen om het toch voor elkaar te krijgen.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Die Chinezen hebben het interieur niet alleen vast gelijmd, volgens mij hebben ze er ook een kopie interieur van een Chinees restaurant ingezet.
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Andre,

Dat komt wel goed.Ik vond het ook niet erg lijken.Dus de kwasten uit t vet getrokken. ;)

Een voorbeeldje hoe het moet worden.
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Dat ziet er een stuk beter uit. In ieder geval veel beter dan die "Dragon boat" 😀👍
Re: De bouw van Hero's baan / Toilet opnieuw ingericht
Gisteren lekker opgeschoten.
Europees sausje over de wanden gegoten.
Re: De bouw van Hero's baan / K4 in NL uitvoering
Vanavond weer verder gegaan.
Beetje chocolade op de vloer gesmeerd. O:-D
Als iemand de juiste kleur van de tussenwandjes van de 2e klasse wagons weet... Alles beter als plastic geel.
Re: De bouw van Hero's baan / K4 in NL uitvoering
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De bouw van Hero's baan / K4 in NL uitvoering
Hoi Robin

Man, man wat een werk maak je er weer van!
Ziet er weer netjes uit zeker als die preistertjes plaatsnemen, alleen wat zie je dadelijk nog van dat cholade tapijt?

Mvg
Koos
Re: De bouw van Hero's baan / K4 in NL uitvoering
Koos,

Ik denk niet erg veel.
Maar het geeft een mooier contrast als dat gele plastic. laat staan de vieze weerkaatsing van de bordeaux rode vloer
En dit is wel een leuk jaren 70 sfeertje. O:-D

Werk valt wel mee.De teller staat op 7 uur.Waarvan er al twee voor het slopen en voorbereiden van de bedrading zijn.
Dus ik kom denk ik op 4a5 uur per rijtuig uit.

Morgen het laatste rijtuig nog van gekleurde stoelen voorzien. En de spiegels in de coupe's hangen.
Dat moet rood/grijs gestreept worden. ;)  Of ik daar aan begin of het een eigen kleur combi geef moet ik nog een nachtje over slapen.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / K4 in NL uitvoering
Koos, oordeel zelf. Ik vind het wel mooie opwaardering. Kost geen drol namelijk. :D