Opruimen heeft nooit mijn hoogste prioriteit. Dat was al eerder te zien.
In alle puinhopen ruimte gemaakt om toch een project wat al jaren op de to do list staat aan te pakken.
De spiegel achter de stationsoverkapping.
Al snel bleek dat de aankoop van een model dat breed genoeg is onvindbaar is.
Dus de knoop doorgehakt en besloten een model van Faller breder te maken.
Na wat pas,probeer en overleg sessies met wat bezoekende modelspoorders besloten dat het onderstaande gaat worden.
Als eerste de spiraal opgehoogd en de dode hoeken dichtgemaakt. Hier komt binnenkort nog Styrodoor schuimplaat voor de ondergrond.
Vervolgens wat hulp profielen om de spiegel op de juiste plaats te kunnen ondersteunen.
In het grote vlak achter de spiegel komt nog een opslag voor een nog te bedenken imitatie trainsafe achtige cassettes om snel een andere treinsamenstelling op de rails te zetten.(mocht iemand lichtgewicht ideeën of voorbeelden hebben....)
Momenteel wordt aan de stationskap gewerkt. Zoals te zien op de foto wordt een extra rij van 5 ruitjes tussen gevoegd.
Het hoofdspant in het midden voorzien van een extra klinknagelplaat en de onderrand wordt aangevuld met een extra stukje strip zodat die weer doorloopt.
Onzichtbaar aan de binnenzijde zit er ook nog een strip over het geheel voor de stevigheid en om het geheel in model te houden.
Voor morgen staat een fotosessie dagje op het programma om even wat voorbeelden vast te leggen en te bekijken.
Ook ben ik druk bezig de perronzijkanten bij te gieten uit resinhars. Is de voorraad groot genoeg zullen eerst de perrons op hoogte worden gebracht.
Ik hoop dit weekend daar aan toe te zijn.
Een van de redenen dat dit zo lang is blijven liggen, er moet een hap uit de spiegel worden gesneden.Momenteel kan er geen trein doorheen.
Niemand kan/wil dit voor een normale prijs doen. Besloten dan zelf maar een poging te gaan wagen,ik kan er drie verprutsen voor ik duurder uit ben.
Ik maak wel eerst de voorzet kap op maat. Daarna wordt de nieuwe glassnijder getest op werkbaarheid.Gevolgd door gevloek of liever nog een feestje.
De vorderingen en huidige strand van de baan in plaatjes: