Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Hoi doorzetter
Servo's aan een externe voeding draagt bij aan betrouwbaarheid.
Knap zoals jij alles realiseert zoals je het ik gedachten heb, zeer profi :thumbup:
Hoop dat je snel je laatste probleempjes hebt opgelost en daarna veel storingsvrije model kilometers gewenst.

Mvg
Koos
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Kijk aan, eindelijk bewijs. Top man. :)

Citaat van: Hero op maandag 28 juli 2014, 22:56:09

Er is een servo die zodra je over zijn wissel heen rijd naar de kromme stand vliegt.


Herkenbaar, ik had er ook een stuk of wat. De suggestie van Koos en nog wat andere zoals pull-up weerstanden inzetten hebben bij mij niet geholpen, de servo's heb ik moeten vervangen. Maar het is het waard dit te proberen.

Gr, Ben.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Mogelijk dat een externe voeding, gewoon 12 tot 14 volt gelijkspanning, wel helpt. Anders is het inderdaad de kliko voor de servo.

Groet Ronald.
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Hero Goedendag,

Ik zou zeggen Filmpje!!!!
Dit vind ik geweldig. Zou je nog een keer een opsomming willen doen waar je de benodigde materialen vandaan haald?

Groeten Jeroen
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Jeroen,

Op pagina 1 staat een inhoudsopgave.
Kun je zo doorklikken naar waar je moet zijn in dit draadje.
Laatste stuk is nog niet verwerkt.

Verder komt al het etswerk van Weichen Walter.
Peco railmateriaal kun je voordelig bij (e)Hattons in GB inslaan.
De rest komt uit de voorraadkast en is merendeel zelfbouw.

Zondag komt er waarschijnlijk een cameraploeg langs. ;) Dus dat filmpje komt er wel tzt.
Het hobbelt nu nog als een gek omdat de modules niet met bouten zijn gekoppeld.
Eerst alle fouten eruit daarna gaan we het mooi maken.Dat is niet echt een werkje om de hele dag te doen.
Dus ik doe tussen door wat.

Net werkte er een bezetmelder onder aan de spiraal niet meer. Die had er wel vaker last van niet te reageren.
Blijkt er een scheurtje in de printbaan te zitten. Draad naar een andere soldeerpunt verplaatst en hij doet weer mee. :)
Omdat ik nog niet rond kan rijden kan ik nog niet zoveel met het station doen.
Maar met de hand rond karren krijg je de fouten ook wel boven water.

Op de to do list van vandaag staat nog een aanloopstukje van de engelse wissel.De puko's geven daar geen stroom door.
Onderzoek onder de tafel levert een geboord gat maar geen draadje voor de stroomtoevoer op.  8o
Als de boel op z'n kant gaat is gelijk die geflipte servo bereikbaar. Een losse voeding geeft minder problemen,maar nog steeds niet storingsvrij. Dus vervangen dat ding.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
In afwachting van de bestelde servo's vanavond maar begonnen de bekabeling tussen de modules af te maken.
Ook hier kom ik een connector tekort om het af te ronden.
Morgen maar eens kijken hoe we dat tijdelijk oplossen.
Ik had wat foto's gemaakt maar die zijn mislukt.Het is al te donker.Dat doe ik morgen wel opnieuw in het daglicht.
Een paar kastjes maken voor de aansluitingen kost toch veel meer tijd als dat je denkt.
Het boorwerk zit erop dus gelijk de stofzuiger door de modules getrokken.En de rest van de ruimte.

Doordat ik de boel toch anders (handiger) heb aangesloten als vooraf bedacht moet voor het aansluit gemak de booster aangepast worden.
Zoals het nu zit kan het goed fout gaan bij een aansluit fout.En dat wil ik voorkomen.
Er moeten wat kabels los en twee groepen samen gezet worden in de spiraal.

Tevens komen de Led dimmers er al in. Dan heb ik bij problemen tenminste licht in het schaduw station. :D
Kortom we prutsen lekker verder op de koele uren van de dag.Ik ga toch geen grote projecten meer beginnen zo vlak voor het eind van de vakantie. Ik geniet liever van het lekkere weer.

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Alle modules bekabeld.Tijd voor de grote test
Het beloofde plaatje van de voortgang.
Nu snel richting jachthaven anders mis ik de boot. :D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T rijd binnen.
Hallo,

Ook bij mij is er een Plan T uit de Roco dumpactie binnen gereden.
Het is een DC uitvoering.Maar onder de tussenbakken kun je zo een Roco sleper klikken. >:-D
Ik moet alleen nog even ergens een gaatje voor de draad boren.
Straks eerst eens kijken waar de decoder komt.Dan besluit ik of ik een decoder ga bestellen of dat ik er een uit de voorraad in soldeer.
Er zijn wat zwarte raamlijstjes die niet netjes zitten.En de opstaptreden hebben wat gele vlekjes waar het grijs niet goed heeft gepakt.Allemaal niet opvallend genoeg om het stel niet aan te schaffen.
Met wat schilderwerk is dit nog wel op te lossen.Leuk project voor volgende maand.

Afgelopen week niets aan de baan gedaan.Geen zin,moest er weer even aan wennen dat er ook gewerkt moet worden.
Morgen nog een dagje foto's schieten in Limburg.Dus snel zal dit treinstel niet rondrijden.
Ik heb nog een wissel die niets meer doet.Zo nu en dan zit er wel even leven in.
Dus eens goed naar de kabelverbindingen kijken.Iets zegt me dat daar weleens wat niet goed kan zitten.(lang leve de Chinese rommel.)
En anders moet de servo vervangen worden. :? De tijd zal het leren.
Daar heb ik nu geen zin in,ik ga eens lekker met bruine verf op glimmende rails kliederen. :D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T rijd binnen.
Mooi man, veel plezier er mee. :thumbup:

Pak er maar een met draadjes uit de voorraad. En onder de dragerprint hangen, niet er op i.v.m. de warmteontwikkeling.

Gr, Ben.

Re: De bouw van Hero's baan / Plan T rijd binnen.
Ben,

Ik las net je bijna brand ervaring. ;)
Ik plak wel een normale onder de dragerprint. Hoef ik ook geen moeite te doen voor een pluxdecoder.

Koffie pakken en snel weer door. De verf droogt op. >:-D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T rijd binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T rijd binnen.
Mooie aankoop Robin,

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T rijd binnen.
Zit er op de kopbakken geen plek voor de sleper dan?  Zoals de originele 3-railers?
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T rijd binnen.
Wijbe,

Ik denk dat je daar een ander afdekplaatje voor nodig hebt.
En die zijn niet los te koop.
Of ik moet een gat gaan maken in de bestaande.
Heb je anders een plaatje voor me hoe de sleper op de 3railers vast zit?

Maar als je naar de draaistellen van de tussen bakken kijkt zie je gewoon dat die zijn voorbereid op een sleper.
Dus waarom zou ik dat dan niet proberen. Is minder werk en onder de kopbak kan altijd nog.
Misschien ter plaatse iets verzwaren vanwege de tegendruk van de sleper.Maar bladlood staat voor het grijpen.

Mvg, Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T krijgt rangeersein
Hallo,

Vandaag eindelijk in staat mijn plan T om te bouwen.
En met succes. Alleen jammer dat Roco zich niet aan de kleurcodes houdt. :-(
De blauwe draad naar de lichtprintjes is de retour en niet de voeding.

Waarom is dat belangrijk ? Nou als je een pitje wil isoleren voor een rangeersein is het wel handig als je de min zijde op het printje kan vinden. Dat is gelukt,maar in 1e instantie gewoon gedacht dat blauw de plus was. En dan werkt het dus niet.
Dus weerstanden weer met elkaar verbonden en het printspoortje boven R0 doorgekrast.
Nieuw gaatje geboord en draadje weer vastgezet.
Om van DC naar AC stroom afname te gaan moet je dus een sleper plaatsen en de draden naar de wielen beide bij elkaar zetten.
Dit kun je doen door de draden opnieuw bij elkaar te solderen of je zet de bruggetjes om van DC naar AC.
Ik heb het laatste gedaan.
De foto's van de motorbak zijn mislukt vergeten de camera op macro te zetten.(sorry)
Ook hier kon de aandrijving wel wat extra vet gebruiken.Dus de boel is helemaal uit elkaar geweest.

De lijm van de stuurstand mag een dag uitdampen.Kan ik straks nog even het rangeersein afmaken ,er moeten nog twee diodes tussen en een extra weerstandje.Hij brand nu wat te fel t.o.v. de andere twee frontseinen.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Heel goed. :thumbup:

Kreeg je het oranje draadje niet in het kokertje, ik geloof dat je dat zo los kan trekken?

Gr, Ben.
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Ben,

Los trekken wilde niet. Er is ruimte genoeg om hem er naast te plakken.
Dus geen risico's meer genomen. Met die printjes is mijn portie geluk al verbruikt.

Ik bedacht me net dat ik een andere functie uitgang moet pakken anders kom ik in de knoei met de binnenverlichting.
Het is mooi geweest voor vandaag.Heeft weer veel meer tijd gekost als verwacht.
Ik maak hem morgen wel af als ik weer fris ben. :D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Netjes heur!  >:-D

En goed om te zien dat de bouw nog steeds vordert; het ziet er allemaal netjes en verzorgd uit!
groet,

Ronald
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Interessant! Rangeersein, en eventueel ook nog cabineverlichting? :mrgreen:

Roco maakt er inderdaad een puinhoop van kwa kleurcode. Snap niet waarom... Blijkbaar gebruiken ze hun eigen code.
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Wijbe,

Ik ben nooit zo van de cabine verlichting.
Het zou kunnen,maar dan heb je wel weer draden tussen de kap en het onderstel.

Ik erger me meer aan die witte kappen in het interieur.
Die vallen wel erg op.Ik denk dat ik ze donkergrijs met wat rode accenten waar stoelen horen mooier ga vinden. ;)
De stoelen kunnen eruit dus het hele schilder gebeuren zou vlot voor elkaar moeten zijn.
Alleen is de bak passagiers nog steeds leeg.
Kortom aan plannen geen gebrek.Vrije tijd is een ander verhaal.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Hoi Robin,

Eindelijk begonnen  :)
Ik ben het met je eens dat het witte plastic te veel opvalt, ik kijk graag mee hoe jij dit aan gaat pakken.


  Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Natuurlijk valt dat witte plastic jou op. En dat dat opgefleurd wordt met een kleurtje verbaasd me niets. Om die bak met passagiers weer te vullen weet je wiens hulp je kunt vragen ;)

Groet Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
tja,

Jammer dat meneer dan op het moment dat dat gaat gebeuren net op vakantie is.  :D

Peter,

Beginnen is nooit een probleem.Iets afmaken daar ben ik minder goed in.
Komen steeds weer zaken boven die dan ook meegepakt worden.
Ik ontdekte net een lelijke vlek op de kap. Morgen eens zien of die in daglicht ook opvalt.
Anders wordt dat kandidaat voor een postzegel. O:-D

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Dit weekend de plan T afgemaakt en weer ingepakt.
Hij rijd en de cosmetische upgrade doen we deze winter wel.

Ook heb ik alle kleine problemen die er nog waren aangepakt.
Een servo met een vage storing opnieuw bekabelt en die werkt nu ook probleemloos.
Nog wat rails op module overgangen opnieuw uitgericht en de los geraakte delen weer en dit keer stevig vast gesoldeerd.
Kortom alle kinderziektes zijn er bijna uit.

Toen was het tijd de pot roestkleurige verf te openen en alle rails aan een kant van een roestkleurtje te voorzien.
De zin om de andere zijde ook nog " even " te doen was er niet meer.
Dus maar een rondje gaan lopen. Het was opeens mooi weer namelijk.

Het weekend vloog weer om. Komende week gelukkig wat meer vrije tijd. Dus de zichtzijde van de rails moet voor vrijdag wel roestig zijn.  :D
Kunnen we weer een klere Klus van de lijst strepen.  ;)

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Hoi Robin,

Hoe rijd jou plan T, wiebelt deze ook of heb je het draaistel al in het vet gezet?


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Ik heb wat braampjes weggehaald in die constructie maar ben nog niet tevreden.
Ik kan alleen nu niet rondrijden.
Dus dit maar even vooruit geschoven. Dit schiet niet op.
Ik heb ook nog een draaistel dat aanloopt.gekke is dat dit maar in 1 richting is.
Verder kun je de assen in de stuurstandkop niet naar 14 mm zetten dan loopt de isolatie aan op het frame.
Dat wil ik eerst goed hebben dan kan ik hem in laten rijden.
Als ie dan nog waggelt zal ik daar eens goed naar kijken.

Maar Ben is de expert in dit probleem misschien heeft hij de oplossing voor ons.
Hij heeft er al twee strak gekregen.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Hoi Robin,

Dat is al met al toch een aardig project geworden zeg  8o
Veel succes met het voltooien ervan, blijf je volgen.

Groeten Ronald  :)
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Citaat van: Hero op zondag 24 augustus 2014, 22:19:10

Ik heb ook nog een draaistel dat aanloopt.gekke is dat dit maar in 1 richting is


Las ergens dat van een tussenbak een draaistel verkeerd om kan zitten. :help:

Gr, Ben.
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Dat draaistel zit goed om.Dat was ook mijn eerste gedachte dat ie verkeerd was ingeprikt
Het is net of een hoek scheef zit en aanloopt.
De visuele opzet klopt op die plaats toch niet dus ik bestel wel een nieuw draaistel. >:-D
Ik was het eerst niet van plan om de draaistellen kloppend te maken.Maar nu er een niet goed is bestel ,ik alle onderdelen wel.

Mvg, Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Morgen haal ik nieuwe draaistellen op op Houten (2x op) en kiek ik efkes met je mee (als ik m'n 3rail forum vermoeidheid overwin). :D
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Ik was het niet van plan maar heb net even gekeken.
Een hoek van een draaistel is dus kromgetrokken. :?

Probleem gevonden en wordt tzt opgelost.

Ik ben morgen niet in de gelegenheid om draaistellen op te halen.
Maar Ben als je wat overhoud weet je me te vinden. ;)
Er moet namelijk "gewerkt" worden.Nou ja ik ben voor de baas ergens aan het babysitten.
Zolang alles heel blijft mag ik uit m'n neus peuteren.
Dus straks maar wat huiswerk klaar leggen.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Plan T heeft een sleper.
Hallo,

Vanavond eindelijk weer eens tijd en zin om wat te doen.
Het streven is om 4 wisselstellers in elkaar te fabrieken.
Ze zijn van messing dus eens kijken of het te solderen is of dat er een druppie lijm op moet.

Afgelopen week ook al wat voorbereidingen getroffen voor de verlichting in de dwergseintjes.
Er ligt een berg gestript lakdraad.Alleen nog even de ledjes eraan plakken.
Maar daar heb ik nu geen zin in. Veel te veel gepriegel. >:-D

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Stellers voor de industrie wissels.
Omdat ik ze graag wil koppelen aan een wissel (ze zouden dan mee om moeten gaan.) Kan ik ze niet gewoon in elkaar lijmen.

Het 1e exemplaar zat in elkaar.  :thumbup: Alleen stond de hendel te wiebelen.  :thumbdown:

Opeens was het doel van de twee ringen in het setje me duidelijk. Je moet de grote hendel natuurlijk op de as lijmen/solderen  en de ringen ook.
De as loopt dan vrij in de jukken en hendel (die stijf op de as staat) draait vrolijk mee als de wissel omgaat.

In het setje zijn de gewichten net zo dik als de stang. Dat ziet er wat iel uit. In mijn geheugen waren die gewichten altijd veel breder en zwaarder uitgevoerd.

Zoals blijkt uit Myron z'n plaatje


Ik ga die gewichten dus maar verzwaren. Er komt een extra plaatje messing tegenaan.
Of kan iemand me vertellen dat er meerdere types waren afhankelijk van de gebruikte wissel ?
Dit kan natuurlijk ook het gewicht van een ontspoorblok zijn.

Morgen eerst maar eens een gewicht terug vinden op de grond. Het loshalen ging niet helemaal goed.
Ik heb er maar drie nodig dus als hij onvindbaar blijft is er ook niets aan de hand.Maar een proefexemplaar kan geen kwaad.
Ook staat er nog een treinritje in de agenda,dus mooi de tijd dit onderweg eens uit te zoeken.

Mvg, Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Stellers voor de industrie wissels.
Hallo Robin,

Dat is inderdaad een priegelwerk een aantal van die wisselstellers in elkaar solderen... :?
Maar dat gaat jou zeker lukken  :P

Is een visloodje nog een idee om deze eraan te solderen, dit als zwaarder blokje?
Ik zie graag het resultaat, hou ons op de hoogte!

groeten Ronald  :)
Re: De bouw van Hero's baan / Stellers voor de industrie wissels.
Ronald,

Het priegelwerk sloeg eigenlijk op de 0402 SMD ledjes,maar dit komt door de aanpassing ook ineens in aanmerking voor de categorie gepriegel.

Ik heb een stukje van de rand van de ets-fred op maat gevijld. Dit soldeer ik er later tegenaan.
Het gaat om de vorm niet om het gewicht.Ik denk niet dat het lukt dat het gewicht ook omslaat als ik de steller aan de wissel koppel.
Misschien heb ik geluk en gebeurt dat wel.Of is dat voor elkaar te krijgen.Zou wel leuk zijn.
Gaan we in ieder geval proberen om voor elkaar te krijgen.

Nu snel een biertje doen en plat. De wekker gaat op een onchristelijke tijd af namelijk.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Stellers voor de industrie wissels.
Robin,

Sorry ik dacht dat het op de wisselsteller sloeg, heb het niet goed gelezen, excuus.  :D
SMD leds, ik vind dat bij de categorie chirurgenwerk horen.  >:-D

Succes en goodnight. Werkse morgen.

Ronald  :)
Re: De bouw van Hero's baan / Stellers voor de industrie wissels.
Geeft niet.   B)  Was ook een slecht grapje. >:-D

Ik hoef morgen niet te werken, maar ga nu de temperatuur weer aangenaam is nog even veldonderzoek doen in de Limburgse heuvels.
Eens kijken of het lukt foto's te maken zonder vette slagschaduw van de zon. ;)
Zal wel niet op tijd thuis zijn om de draad weer op te pakken.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Stellers voor de industrie wissels.
OK succes morgen.

Groeten Ronald  :)
Re: De bouw van Hero's baan / Stellers voor de industrie wissels.
Robin.

Wat een gepriegel weer maar dat is jou wel toevertrouwd.Je wisselmotor moet dan ook de steller laten bewegen?Wordt dat niet teveel voor de aandrijving?Er hoeft maar iets niet 100% mee te gaan en de zaak loopt vast?

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Stellers voor de industrie wissels.
Alex,

Ik denk dat je eerder zorgen moet maken dat ie niet wordt platgedrukt.
Als het misgaat is het einde verhaal voor de steller.
Zo sterk is die namelijk niet.
Koppelen lukt alleen als het stabiel meeloopt.
Dat deed het in de eerste opzet niet.
Dus vandaar wat aanpassingen.
We zien wel waar het schip strand.

Mvg Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Seinstoring.
Hallo,

Ik leef nog.  :D
Ik heb een paar veel te drukke weken achter de rug.En had helemaal geen zin om nog maar iets aan de baan te doen.
Tussendoor nog wel naar de opendag bij de SSN geweest.Daar gelijk wat wisselstellers op de foto gezet.Bouwt wat makkelijker na van een kloppend plaatje.
Nu het weer wat rustiger is vandaag de soldeerbout maar eens opgestookt. Er liggen namelijk nog wat dwergseinen op leds te wachten.

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / Seinstoring.
Robin.

Mooi dat je weer tijd hebt in ieder geval.Maak er goed gebruik van zodat je weer mooie resultaten kan laten zien  ;)

Harald & Alex
Re: De bouw van Hero's baan / Seinstoring.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / Seinstoring.
Ik herken het Robin, het is druk in de markt  :)

Ook hier nauwelijks tijd voor de hobby.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De bouw van Hero's baan / Seinstoring.
Hey Robin,

Drukte op het werk daar wordt iig je baas blij van. Jij hebt de kans om aan je soldeerskills te werken. Aks ik die dwergjes zo zie, ben ik onder de indruk hoor!

Groet,

Dennis
Re: De bouw van Hero's baan / Goede voornemens.
Hallo,

Een nieuw jaar dus tijd voor goede voornemens.
Ik heb gelijk de treinenshop maar leeg gekocht.En m'n kerstbonus aan een objectief uitgegeven.Kortom genoeg nieuwe aanwinsten.

Gisteren wat kleine klusjes aan de baan gedaan die al heel lang op het lijstje staan.
Een losse tafelpoot vast gezet ,ringleiding connectoren ertussen gezet zodat modules gewoon van tafel kunnen.
En de Chinese voedingen open gebroken en dikkere kabels geplaatst.Tevens de printspoortjes waar vermogen over moet van een laagje tin voorzien.
En de nieuwe locs van lichtsetjes en andere decoders voorzien. Ze hebben beiden een rangeersein gekregen. Om dat te realiseren moesten twee aux-uitgangen versterkt worden.  De setjes zijn wel al geplakt maar moeten nog even een dag uitdampen vandaar dat op de foto de kap scheef staat.

Voor vandaag staat het inbouwen van deze voedingen op het programma.
Maar eerst de rails van een 2e verflaag voorzien. Het is nu lekker bewolkt buiten en dat geeft een mooi schaduwvrij beeld.En dat schildert lekker.

Mvg,Robin
Re: De bouw van Hero's baan / goede voornemens.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: De bouw van Hero's baan / goede voornemens.
Lekker aan het prutsen dus Robin  :D :thumbup: Die ACTS belg is erg mooi trouwens, is ook wel een leuke voor mijn baantje maar jah nog zoveel wensen hè. De ting ting werkt super volgens Max, binnenkort zal ik hem in m'n baantje verwerken. Bedankt  :thumbup:
Groet Robert en Max
Re: De bouw van Hero's baan / goede voornemens.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Hero's baan / goede voornemens.
Hoi Robin,

Ome Fred heeft jou in de watten gelegd  :D :thumbup:
Die ACTS staat hier ook nog op een van de vele verlanglijstjes, ik heb wel een andere uitvoering van deze loc en die rijd super.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De bouw van Hero's baan / goede voornemens.
Robert,

Knipperende lampjes doen het altijd goed. Je had het snel aan de praat.

Peter,

Het Vosje stond voor net geen 100 euro in Badjehoef.
Dus die heb ik meteen in laten pakken.Lichtsetje erbij om de zwakke lampjes op sterkte te brengen.
Nu alleen nog wachten tot Roco de zwarte 1200 die erbij hoort uitbrengt. O:-D
Die andere uitvoering rijd hier ook rond,samen met de 1251.

Vanmiddag twee tafelpoten gezaagd. De tafel is in het midden toch wel zwaar geworden. >:-D
Wielen zijn onderweg.
En toen de voorraad losse zooi eens geïnventariseerd.Kwam ik nog twee 12 volt voedingen tegen. Deze zo ook maar even aanpassen.
Gelijk de typenummer check gedaan bij Digikeijs, de mijne komen ook van een andere fabrikant.
Kortom ik haal m'n planning voor vandaag niet.Maar dat is niets nieuws.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / goede voornemens.
Robin.

Dat zijn mooie koopjes  :thumbup: Een opruiming is altijd goed.Dan loop je niet naar de winkel voor iets wat je gewoon ergens in een doos hebt liggen.Wordt de zaak te zwaar?Je bent toch niet stiekem een grote berg aan het bouwen?

Harald & Alex

Re: De bouw van Hero's baan / goede voornemens.
Nee die berg komt aan de overkant op een losse module.
De middelste poten hebben het niet naar hun zin.
Bovendien is het wel handig als onder het linkerdeel ook vier wielen zitten kan het gewoon als los deel staan bij onderhoud.

Robin
Re: De bouw van Hero's baan / goede voornemens.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De bouw van Hero's baan / goede voornemens.
't is gek hoe zwaar tafels kunnen worden.

De poten zaten bij jou goed vast, daar heb ik toen nog op gelet. Bij mij zakten ze al na een paar keer schuiven in 't spagaat. Moet toch eens nagaan hoe dat beter kan. Jij had iets van metaal laten maken. Van Haraldini heb ik wat oud ijzer over genomen. Ik ga eens kijken of dat helpt.