Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Can-BUS

Gestart door Hans V200.0 zaterdag 06 augustus 2011, 15:29:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Can-BUS
Laatst las ik in een digitaal tijdschrift,een artikel over de Can bus,en die werd daar toegepast voor terugmelding.

Maar deze bus kan veel meer :thumbup:

Deze bus kan je gebruiken om je aansluitdoosje van je MS II aan je PC te hangen.
Daardoor en in combinatie met een booster (bijv, Tams),kan je ook de baan besturen met de pc zonder CSII.

Natuurlijk heb je nog wel extra stuursoftware nodig genaamd GBox2Eth.

Het èèn en ander staat ook hier te lezen:    Can-bus    Start   centrales                                                                

Misschien zijn er al forummers die dit ontdekt hebben,of al gebruiken.
Ben benieuwd naar uw bevindingen hierover.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Nobody
gast

Re:Can-BUS
CAN-Bus: ===> Klik
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
@ Nobody,

Bedankt,maar dat bedoelde ik niet ;)

Eigenlijk bedoelde ik het volgende:

In het artikel van dat tijdschrift Miba/EisenbahnJournal,zijnde mogelijkheden met de Can-bus beschreven.

Deze gaan wat verder dan dat Märklin er eigenlijk mee doet.

Het is mogelijk om zonder je CSII de treinbaan aan de PC te hangen,en wel via de aansluitbox van je MS II.

Wel heb je daarvoor een stuurprogramma nodig,en een software programma,die in het bewuste artikel Windigipet heet.

Wat ik me wel afvraag,is of dat ook met bijv. Koploper,of met Rocrail werkt :help:

Ook kun je het systeem uitbouwen met wisselsturing,en terugmelding.

De laatste optie werkt heel betrouwbaar volgens dit artikel,en zelfs beter dan de oude S-88 bus.

Vroeg me dus af of er al forummers zijn,die hier ook iets meer van weten,of het al toepassen op hun baan.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 06 augustus 2011, 20:17:08
Vroeg me dus af of er al forummers zijn,die hier ook iets meer van weten,of het al toepassen op hun baan.

CiteerIn het artikel van dat tijdschrift Miba/EisenbahnJournal,zijnde mogelijkheden met de Can-bus beschreven.
Ook in Digitale Modelbahn Deel 2 staat e.e.a beschreven.

CiteerHet is mogelijk om zonder je CSII de treinbaan aan de PC te hangen,en wel via de aansluitbox van je MS II.
O.a. de ECoSsen en CSsen hebben een CAN-bus.

CiteerWel heb je daarvoor een stuurprogramma nodig,en een software programma,die in het bewuste artikel Windigipet heet.
Ook iTtrain ondersteunt het systeem

CiteerWat ik me wel afvraag,is of dat ook met bijv. Koploper,of met Rocrail werkt :help:
Nee.

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2010

offline
Re:Can-BUS
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 06 augustus 2011, 20:17:08
Wel heb je daarvoor een stuurprogramma nodig,en een software programma,die in het bewuste artikel Windigipet heet. Wat ik me wel afvraag,is of dat ook met bijv. Koploper,of met Rocrail werkt :help:

Ben geen gebruiker maar kende de website al wel: Even uit de handleiding:

Citeer
......
Die PC-Schnitte für 99 Rückmeldemodule mit bis zu 1584 Rückmeldungen wird komplett von iTrain, Windigipet und ModellStellwerk unterstützt.

Im HSI-Modus werden bis zu 31 16-polige oder 62 8-polige Rückmeldemodule unterstützt. Die Funktion ist dabei mit den Programmen Railware, RocRail oder dem TrainController getestet, wobei sicher auch ein Betrieb mit weiteren Programmen, die das HSI in der serielen Version unterstützen, möglich ist.
.......
Wie die weitere Einbindung der PC-Schnitte in verschiedenen Programmen erfolgt, steht hier in kleinen Anleitungen.
Die PC-Schnitte und Railware
Die PC-Schnitte und TrainController
Die PC-Schnitte und Win Digipet
Die PC-Schnitte und iTrain
.....

Dus het moet werken met RocRail als HSI module en andere programma's. Er zijn handleidingen voor de programma's die daar genoemds staan. Je bent dus niet afhankelijk van WinDigipet.

Groeten Ronald.
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
@ Ronald en Peter (Freak),

Bedankt voor jullie bijdrage,en vele anderen en ik hebben zeker wat aan de info :thumbup:

En Ronald,ik ben blij dat ik daar niet van afhankelijk ben :D

@ Freak,

Die Can-bussen zitten ook op die centrales,en zijn daardoor ook bruikbaar :thumbup:

Het ging me ook om degene die zo'n duur gelikt apparaat niet zien zitten,en zie daar,er zijn andere wegen ;)

Er zijn veel forummers die nog geen CS I/II hebben,en die kunnen ook met dit systeem met de pc rijden.

Dat had ik zo'n beetje voor ogen met dit topic.

Ook had ik niet verwacht dat Koploper dit zou ondersteunen,immers de ontwikkelingen staan "stil",voor dit gratis software programma.

Wat behoorlijk jammer is. :(

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Als HSI is alleen het uitlezen van terugmeldmodules mogelijk.
ModellStellwerk: CAN Digital Bahn PC-Schnitte mit 99 Gleisreporter
Ik neem aan dat je ook Loc/wissel/schakel/servo decoders aan wilt sturen.

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
@ Freak,

Dat laatste mag je gerust aannemen,dus ook Rocrail valt af.

Tenzij je alleen de terugmelding wilt doen (nee ik niet).

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Hallo Hans,

Voor het alleen uitlezen van terugmeldmodules kun je net zo goed een HSI-88 nemen.
Verder is, indien je een controller kunt (laten) programmeren, een gelijkwaardige zelfbouw interface waarmee je 2 of 3 maal 31 S88 terugmeldmodules kunt inlezen die verder gelijkwaardig is aan de HSI-88.

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Citaat van: Freak op zondag 07 augustus 2011, 02:15:56

Ik neem aan dat je ook Loc/wissel/schakel/servo decoders aan wilt sturen.

Mvg,
Peter

Citaat van: Hans V200.0 op zondag 07 augustus 2011, 02:24:00
@ Freak,

Dat laatste mag je gerust aannemen.


;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Can-BUS
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 07 augustus 2011, 02:24:00
@ Freak,

Dat laatste mag je gerust aannemen,dus ook Rocrail valt af.

Tenzij je alleen de terugmelding wilt doen (nee ik niet).

M.v.g.

Hans V200.0
Ik zie niet direct, waarom RocRail af zou vallen. Alles in RocRail is aan te passen, dus ook een andere aansturing.

Groet,
Bert
Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Citaat van: treinbert op zondag 07 augustus 2011, 23:16:52
Ik zie niet direct, waarom RocRail af zou vallen. Alles in RocRail is aan te passen, dus ook een andere aansturing.
Zal men het eerst in RocRail aan moeten passen en zolang dat niet gebeurd is valt het af.

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Citaat van: treinbert op zondag 07 augustus 2011, 23:16:52
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 07 augustus 2011, 02:24:00
@ Freak,

Dat laatste mag je gerust aannemen,dus ook Rocrail valt af.

Tenzij je alleen de terugmelding wilt doen (nee ik niet).

M.v.g.

Hans V200.0
Ik zie niet direct, waarom RocRail af zou vallen. Alles in RocRail is aan te passen, dus ook een andere aansturing.

Groet,
Bert

Hoi Bert,

Als je geen CS 1 R,of CS 2 of Ecos centrale hebt,is Rocrail wat minder te gebruiken als je dus alleen via de Can-bus en een MS 2 en een stuurprogramma(lees drivers,en dus anders dan Rocrail) via de pc wilt rijden.

Neem aan dat de MS 2 wel te gebruiken is met Rocrail,maar dan via een CS 2,of heb ik het mis?

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Can-BUS
@Hans,

Volgens mij is RocRail prima te gebruiken met andere centrales, dan alleen de CS 1 R,of CS 2 of Ecos. De huidige versie van RocRail kan met meer dan 50 verschillende centrales praten. Ik ken diverse banen met Intellibox, DDW, etc. Zelf ben ik bezig met rechtstreekse aansturing van puur Loconet, dus zonder Intellibox. Het is waarschijnlijk niet ingewikkeld om de CAN-bus rechtstreeks aan te sturen vanuit RocRail.

@Peter,

RocRail is vollop in ontwikkeling en tussen de 1500 gebruikers zit vast wel iemand, die het experiment met de CAN-bus wil aangaan.

Groet,
Bert
Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Hallo Bert,

Citaat van: treinbert op dinsdag 09 augustus 2011, 05:43:54
RocRail is vollop in ontwikkeling en tussen de 1500 gebruikers zit vast wel iemand, die het experiment met de CAN-bus wil aangaan.
Ik zou zeggen, gooi het in de groep.

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
@ Iedereen,

Deze Can-bus,is wel een bus die door Märklin wordt gebruikt op de centrale (CS II),en de aansluitbox (MS II).

Nu ben ik eens op zoek gegaan naar een 10 polige Din-plug daarvoor,want je wilt immers zelf de kabels kunnen maken.

Het zal dan ook niemand verbazen,dat deze 10 polige plug maar zeldzaam te verkrijgen is.

Blijkbaar heeft Märklin dat met de nodige redenen zo bedacht,zodat je er geen eigen dingen mee kunt doen.

Ben er inmiddels ook achter,dat je niet eens een 10 polige verbinding nodig hebt,tenminste als ik naar het schema kijk van dit digitale tijdschrift.

Vandaar dat het woord productbescherming even kwam opborrelen.

Jammer dat ze dan toch op de CS II en MS II terug te vinden zijn.

Het neemt niet weg dat je het wel kunt gebruiken,maar zelfbouw zit er dus niet in.

Wel komt er met september een nieuw tijdschrift in deze reeks uit,en het zal me benieuwen wat er verder nog te melden in staat.



@ Bert,

Met deze bus,heb je die centrales niet nodig,maar wel de software,en nog een ander vermeld stuurprogramma,zodat je pc weet wat ie moet doen met het signaal van de Can-bus.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Hallo Hans,

Citaat van: Hans V200.0 op zondag 14 augustus 2011, 22:39:04
Met deze bus,heb je die centrales niet nodig,maar wel de software,en nog een ander vermeld stuurprogramma,zodat je pc weet wat ie moet doen met het signaal van de Can-bus.
De sourcecode is ook nog te verkrijgen voor zowel C++ als Delphi (Pascal).

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Citaat van: Freak op zondag 14 augustus 2011, 23:29:59
Hallo Hans,
De sourcecode is ook nog te verkrijgen voor zowel C++ als Delphi (Pascal).

Mvg,
Peter

Peter,heb je daar toevallig een link naar toe?

B.v.d.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Hoi Peter,

Bedankt voor deze links :thumbup:

Heb de software opgeslagen,en uitgepakt.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Electronica Freak
gast

Re:Can-BUS
Citaat van: Freak op zaterdag 06 augustus 2011, 23:11:55
O.a. de ECoSsen en CSsen hebben een CAN-bus.

ja , maar de CAN van de ECoS is niet te combineren met "CAN-elektronica" van boven genoemde site !!!

Citaat van: http://can-digital-bahn.com/modul.php?system=sys8&modul=30#Mod_Top

Infos zur ECoSx und CS1 rel.


Zur Zeit ist ein Betrieb der Rückmeldemodule des CAN-digital-Bahn-Projektes nicht am System-Bus der ESU-Geräte empfehlenswert.



Aufgrund von ständigen CAN-Protokolländerungen durch ESU kann ich einen funktionsfähigen Betrieb nicht sicher stellen.

Den Aufwand, hier ständig zu schauen, was für eine Lösung ESU denn jetzt nun wieder gewählt hat, kann ich nicht leisten.

Solange ESU hier keine dauerhafte Lösung für sich gefunden hat oder eine brauchbare CAN-Dokumentation zur Verfügung stellt, werde ich diese Geräte leider nicht weiter unterstützen können.

Groet,
Matthijs
Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Hallo Matthijs,
Citaat van: Electronica Freak op donderdag 18 augustus 2011, 00:55:49
ja , maar de CAN van de ECoS is niet te combineren met "CAN-elektronica" van boven genoemde site !!!
De CAN-bus kun je op verschillende manieren gebruiken. ESU en daarmee de CS1(R) gebruikt de bus anders dan Marklin met de CS2/MS2.

Probleem is:
CiteerAufgrund von ständigen CAN-Protokolländerungen durch ESU kann ich einen funktionsfähigen Betrieb nicht sicher stellen.

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Electronica Freak
gast

Re:Can-BUS
CiteerAufgrund von ständigen CAN-Protokolländerungen durch ESU kann ich einen funktionsfähigen Betrieb nicht sicher stellen.

vertaal in het nederlands (ong. :confused:):

CiteerAls gevolg van voortdurende veranderingen door ESU van het CAN-protocol kan ik niet veilig zorgen voor een goede werking

dus kun je zijn elektronica niet gebruiken, dat had ik wel goed.
maar het ligt dus aan de update's en dergelijke ?

Groet,
Matthijs
Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Citaat van: Electronica Freak op donderdag 18 augustus 2011, 12:00:25
dus kun je zijn elektronica niet gebruiken, dat had ik wel goed.
De elektronica veranderd niet maar het
CiteerCAN-protocol

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Electronica Freak
gast

Re:Can-BUS

ik bedoel ook de elektronica omdat het CAN-protocol veranderd :wink:
want er zit als op de site (volgensmij) niets tussen wat je als ECoS gebruiker kunt gebruiken ?!

Groet,
Matthijs
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Hoi Mathijs,

Lees je eigen geciteerde werk van Esu nu eens,want het staat er letterlijk:

"Zolang Esu niet met een goede oplossing komt,of bruikbare Can-Documentatie beschikbaar stelt,zal ik deze apparaten niet verder kunnen ondersteunen".

Deze houding begrijp ik wel,en bij Esu hebben ze dit eigenlijk ook niet nodig.
Want de eerste de beste plek waar je deze bus terug vind,is op de Ecos,en die kun je al aan de pc hangen,dus is deze techniek voor hun van minder belang.

Het was de bedenker er oorspronkelijk er om te doen,dat je met deze Can-bus van je aansluitbox (60113),je de connectie met de pc hebt.
Zodat je zonder een CS II ook al kunt rijden met de treinen via de pc.

Want waarom een mooi duur touchscreen kopen (lees hebbeding),terwijl ik een monitor voor mijn plaat heb,die grafisch veel beter is dan de touchscreen van welke centrale dan ook.

Het is niet alleen het feit dat je de centrale niet hoeft aan te schaffen,maar ook de mogelijkheden van het touchscreen is niet hetgeen wat ik zoek.

Wel de mogelijkheden van deze Can-bus :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Can-BUS
Electronica Freak
gast

Re:Can-BUS
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 18 augustus 2011, 21:21:31
Lees je eigen geciteerde werk van Esu nu eens,want het staat er letterlijk:

"Zolang Esu niet met een goede oplossing komt,of bruikbare Can-Documentatie beschikbaar stelt,zal ik deze apparaten niet verder kunnen ondersteunen".

???, de citaat is van de "CAN-bus site" en niet van ESU.

Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 18 augustus 2011, 21:21:31
Wel de mogelijkheden van deze Can-bus :D
Gebruik jij deze elektronica onder je baan ??

Groet,
Matthijs
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Citaat van: Electronica Freak op donderdag 18 augustus 2011, 21:30:19

???, de citaat is van de "CAN-bus site" en niet van ESU.

Gebruik jij deze elektronica onder je baan ??

Groet,
Matthijs

Hoi Matthijs,

Nee,ik heb momenteel geen vaste modelbaan,maar ben wel op zoek naar een besturingssysteem.

En nee,ik gebruik deze elektronica (nog) niet.

En wel met de voorhanden zijnde spullen.

Was wel benieuwd,of er misschien al iemand op dit forum het al doet.

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Hallo Matthijs,

De elektronica is niet het probleem, maar het protocol (lees firmware).
De CAN-bus staat vast, hardwarematig kan je daar niets meer aan veranderen. Echter het protocol (firmware/software) kan je ten alle tijden zodanig veranderen dat een apparaat wat op de bus is aangesloten niet kan worden aangestuurd.

Wie een ESU centrale in combinatie met een ESU booster gebruikt maakt er onbewust al gebruik van.

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Electronica Freak
gast

Re:Can-BUS
Citaat van: Freak op donderdag 18 augustus 2011, 21:41:12
De elektronica is niet het probleem, maar het protocol (lees firmware).
De CAN-bus staat vast, hardwarematig kan je daar niets meer aan veranderen. Echter het protocol (firmware/software) kan je ten alle tijden zodanig veranderen dat een apparaat wat op de bus is aangesloten niet kan worden aangestuurd.

Wie een ESU centrale in combinatie met een ESU booster gebruikt maakt er onbewust al gebruik van.

oké, heb ik weer wat geleerd.
geld dit dan (dus) ook voor mijn MS1 die ik op mijn ECoS heb aangesloten ?!

Groet,
Matthijs
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Hallo Matthijs,

Let wel op het verschil tussen de MS 1 en 2,want bij MS 1 zit je vermogensdeel in je handbediening.

Bij de MS 2 zit dat in je aansluitbox.

Eigenlijk heb je de apparatuur al om via de pc je systeem aan te sturen,en begrijp eigenlijk niet waarom je dan je heil zoekt in deze richting.

De aansturing die via deze bus loopt vergt geen Ecos van je of een CS 2,en je kan dus dat omzeilen via die bus.

Maar waarom omzeilen als je de centrale al hebt?

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
rhelder
gast

Re:Can-BUS
Hans,

ik heb het systeem hier in test liggen, omdat ik met de ontwikkelaar samenwerk. De eerste versie van de CC_Schnitte werkt met het Lenz Xpressnet protocol (naar de PC) maar heeft hierdoor wat beperkingen (niet multi-protocol, alleen DCC of alleen MM). De nieuwe versie, die binnenkort uitkomt, is gebaseerd op het CS2 protocol tussen CC-Schnitte en PC, maar dan via een USB aansluiting. Hiermee is ook terugmelding vanaf de baan makkelijker mogelijk. In mijn testopstelling met ModellStellwerk (versie 7.05) werkt dit goed. Het is dan ook mogelijk multiprotocol loks te besturen (DCC, MM, Sx en Mfx door elkaar). Op zich een goed alternatief voor de dure centrales, als je toch alleen de PC wilt gebruiken.

groet, Ronald
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Hoi Ronald,

Bedankt voor deze uiteenzetting :thumbup:
Ook leuk om te lezen dat er binnenkort een nieuwe versie,met waarschijnlijk een uitgebreider protocol verschijnt :)

Fijn dat het goed werkt bij jou,en wanneer verschijnt de nieuwste versie?
Of mag je daar geen uitlatingen over doen?

Ga ook de website in de gaten houden,zodat het misschien ook via die weg bekend wordt gemaakt.
Ook ben ik benieuwd of er nog iets op papier verschijnt (digitaal tijdschrift van september).

Tja en waarom een gelikt apparaat naast je met touchscreen,terwijl ik een monitor heb,die grafisch de CS II overtreft.
Ook een seintabelau,is mooier op de monitor,dan op de CS II.
Dus vandaar mijn keuze om eens in deze hoek te gaan kijken ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
rhelder
gast

Re:Can-BUS
Hallo Hans,

de CAN Digital Bahn CC-Schnitte V2.0 zoals die officieel gaat heten, is per direkt beschikbaar. Gewoon even contact opnemen met Thorsten (mag in het nederlands).
Ik hoop de nieuwe versie van ModellStellwerk 7.05, welke dan de CC-Schnitte 2.0 ondersteunt, deze week op het net te zetten, als ik er tijd voor heb, anders komt het over een week.

groet, Ronald
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Citaat van: rhelder op maandag 12 september 2011, 12:23:04
Hallo Hans,

de CAN Digital Bahn CC-Schnitte V2.0 zoals die officieel gaat heten, is per direkt beschikbaar. Gewoon even contact opnemen met Thorsten (mag in het nederlands).
Ik hoop de nieuwe versie van ModellStellwerk 7.05, welke dan de CC-Schnitte 2.0 ondersteunt, deze week op het net te zetten, als ik er tijd voor heb, anders komt het over een week.

groet, Ronald

Hoi Ronald,

Contact opnemen met Thorsten zal ik doen als ik met de baan bezig ga,en dat kan voorlopig nog niet.
Wel wil ik eens kijken bij jouw nieuwe versie van ModellStellwerk 7.05,en laat me even weten op welke site je dat gaat doen.
Een linkje mag ook ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
rhelder
gast

Re:Can-BUS
Hallo Hans,

CiteerWel wil ik eens kijken bij jouw nieuwe versie van ModellStellwerk 7.05,en laat me even weten op welke site je dat gaat doen.

Het is me vanavond al gelukt tijd te vinden; ik heb net de versie 7.05 online gezet op www.modellstw.eu. Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Zelf stuitte ik op de tienpolige stekker,die de MS gebruikt,en die is niet zo snel leverbaar,zodat je eventueel zal moeten uitwijken naar een andere connector.

Dit is misschien niet meer nodig,daar er toch 10polige stekkers boven water zijn gekomen,en je kunt die bestellen bij: info[at]can-digital-bahn.com.

Dit heb ik uit Digitale Modellbahn 1-2012,een samenwerking tussen Miba,Eisenbahnjournal,en Modelleisenbahner.

Met het zwaartepunt op schakelen van wissels en toebehoren.

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Hallo Hans,

Citaat van: Hans V200.0 op zondag 25 december 2011, 23:05:21
Dit heb ik uit Digitale Modellbahn 1-2012,een samenwerking tussen Miba,Eisenbahnjournal,en Modelleisenbahner.

Met het zwaartepunt op schakelen van wissels en toebehoren.
Ben deze toevaliig vandaag ook aan het lezen.

Mvg,
Peter
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Citaat van: Freak op zondag 25 december 2011, 23:08:27
Hallo Hans,

Citaat van: Hans V200.0 op zondag 25 december 2011, 23:05:21
Dit heb ik uit Digitale Modellbahn 1-2012,een samenwerking tussen Miba,Eisenbahnjournal,en Modelleisenbahner.

Met het zwaartepunt op schakelen van wissels en toebehoren.
Ben deze toevaliig vandaag ook aan het lezen.

Mvg,
Peter

Hoi Peter,

Dat kan,er worden wel meer exemplaren gedrukt ;)

Veel plezier bij het lezen(dat heb ik ook),en fijne kerstdagen!

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Freak
gast

Re:Can-BUS
Hallo Hans,

Citaat van: Hans V200.0 op zondag 25 december 2011, 23:43:51
Dat kan,er worden wel meer exemplaren gedrukt ;)
Gelukkig wel, anders werd er nog om gevochten  :D.

Nog fijne kersdagen,
Peter
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Hoi Peter,

De Kerst is al twee uurtjes voorbij,maar toch bedankt,en ik hoop dat het bij jouw ook fijn was.

Zeker met het leesvoer erbij :thumbup: :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Can-BUS
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Can-BUS
Heb me vandaag maar eens aangemeld,bij het forum over de Can-BUS.

Wil toch eens kijken of ik aan de apparatuur kan komen,om de besturing zo voor elkaar te krijgen.

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Can-BUS
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re:Can-BUS
Voor het Can-bus systeem van Thorsten is ook een omvormer S88-Can bus verkrijgbaar.
In de documentatie van Thorsten staat eigenlijk alleen dat deze gebruikt kan worden om Can electronica op een Centrale (bv CS2) aan te sluiten.
Heeft iemand ervaring met de omgekeerde richting?
Ik wil als het mogelijk is via deze converter goedkope bezetmelders via CC-Schnitte koppelen aan de PC & Itrain.
Dit scheelt een seriele poort, een HSI-S88 converter en een duurdere licentie van I-train.

Groetjes,
Leo