Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklinbaan van Henk163

Gestart door Henk163 woensdag 03 augustus 2011, 20:38:42

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Märklinbaan van Henk163
Eindelijk na een half jaar weer tijd gehad om een week aan mijn baan te werken: bijna alle bomen geplaatst en alle verlichting aangesloten. Ook alle bedrading opnieuw aangelegd.... :? Ik plaats overmorgen wat foto's.

Vraag: ik kwam vandaag ineens tot de ontdekking dat mijn dubbele parklantaarns van Märklin wit licht geven en de overige enkele parklantaarns van Viessmann het oranje/gele licht (vergelijkbaar met een gloeilampje). Weet iemand of je de lampjes van Viessmann ook in Märklin lantaarns kunt plaatsen?

Groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklinbaan van Henk163

Hallo Henk !

Ontdek vandaag jouw draadje; old-school M-baan met moderne trekjes, mooi gedaan  :thumbup:
Volger erbij  :P
(Van lampjes weet ik helaas niks, heb alleen maar dummies op mijn baan)

Grtz Tony
Re: Märklinbaan van Henk163
Mooie nostalgische baan hoor! Die ouderwetse gaslantaarns maken het helemaal af.  :thumbup:
Ik ga deze ook inplannen oor mijn eigen baantje Hünnerdorf.  :idea:
Re: Märklinbaan van Henk163
Alvast wat bomen op de berg geplaatst en wat groene struiken op de oprit :)





Re: Märklinbaan van Henk163
...en nog een paar foto's van de verlichting ;)













Nu moet ik dus alleen nog achter 4 van die reservelampjes van Viessman aan en kijken of die in de dubbele parklantaarns van Märklin passen  :P
Ik heb maar een schijnwerpertje op de toren van 'Hendrik-Märklin' gezet ;)
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Henk,

Heel sfeervol. :thumbup: B)

Gr.
René
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Henk,

Om één of andere reden nog nooit zo je topic gekeken. Mooie scenery maak je hoor.
Zal het vanaf nu gaan volgen ;)

vr gr Arie
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklinbaan van Henk163

Hoi Henk !

Nóg een keer je hele draadje doorgekeken en zie steeds meer hoe mooi je baan is.
Je kunt trots zijn op jezelf  :thumbup:

Vraagje, welke scotch-tape heb je gebruikt bij de belijning ?
Ik zit er tegenaan te hikken om het te doen, het moet strak zijn of niks.

Grtz Tony
Re: Märklinbaan van Henk163
hele mooie baan!! :O
Re: Märklinbaan van Henk163
mooie baan !
hopelijk word de mijne ook zo .
Re: Märklinbaan van Henk163
@Tony,

Ik heb Scotch Magic tape gebruikt. Werkt prima. (even kijken bij Google-afbeeldingen)

Groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Het is zover...ik wil het tweede gedeelte van mijn baan gaan opbouwen. De draaischijf ligt inmiddels al 5 jaar (!) in een doos te wachten. Maar voordat ik begin, wil ik graag een beroep doen op jullie ervaring en heb advies en raad nodig  :)

Wat wil ik nu:

* Er is een beperkte ruimte beschikbaar van 1.90 x 1.00. Hierop komt met M-rails een Bahnbetrieb (zie voorbeeld Märklin).

* Ik wil graag een schaduwstation met een keerlus o.i.d. en het beperkte oppervlak maximaal benutten voor schaduwsporen. Op mijn hoofdbaan kunnen nu twee treinen onafhankelijk van elkaar rijden. Een derde kan ook, maar dan is het opletten bij de seinen  :D Het is natuurlijk afwisselender wanneer er iedere keer een ander treinstel naar de hoofdbaan gaat en een ander treinstel de hoofdbaan verlaat om plaats te nemen op een schaduwspoor. Wie lijkt het een uitdaging om het schaduwstation in genoemde afmeting in Wintrack uit te werken? Hieronder zie je al wel een met pen getekend idee. Wat vinden jullie van het idee om drie verdiepingen aan te leggen? Kan het ook anders?

* Mijn langste treinsamenstelling is 1.20 m.

* Tussen de hoofdbaan en de nieuwe baan komt een stuk van 90 x 50 cm waarop een spoor vanaf de hoofdbaan komt. Dit stuk wil ik ertussen uit kunnen schuiven/ rijden (anders kan ik weer niet bij het dakraam).

* Ik heb helaas geen Wintrack.

Een collega is zo vriendelijk geweest alvast een idee op papier te zetten, uitgaande van de M-rails.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en ideeën op het plan hierboven en de getekende bijlage; wil geen beginnersfouten maken en sta open voor suggesties.

Het plan voor het Bahnbetrieb:



en even in spiegelbeeld zoals het komt te liggen:



Maar andere ideeën/ mogelijkheden zijn welkom (ik heb een Vollmer locloods voor 6 locomotieven en een grote kolenkraan van Faller)










Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Henk,

Ik wil morgen wel een poging doen om dit plan in WinTrack te zetten. Schetsen lijken mij duidelijk.

Groeten,
Roel
Re: Märklinbaan van Henk163
Dank je wel Roel, ben reuzebenieuwd.

Vriendelijke groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Henk,

Een baanplan spiegelen gaat bijna altijd goed.
Alleen de draaischijf is niet te spiegelen.
Helaas.

Rob
Re: Märklinbaan van Henk163
Henk,

Rob heeft gelijk, maar er zijn legio voorbeelden te vinden hoe deze draaischijf uit te rusten met een (paar) extra aansluitingen, dus laat je daardoor niet uit het veld slaan.

Kijk maar eens op www.lokwelt.de onder Modellbahn. Daar vind je ook Umbau der Drehscheibe 7186 um weitere Gleisanschlüsse (helaas niet direct naar te linken).

Met vriendelijke groet,
William
Re: Märklinbaan van Henk163
William, dat zie ik nu ook en had hier nog niet bij stilgestaan... Ik beschik wel over de nieuwste draaischijf van Märklin.

Groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Henk,

Dan is het al helemaal geen probleem :-).

Met vriendelijke groet,
William
Re: Märklinbaan van Henk163
Henk,

ik heb je schetsen omgezet naar WinTrack. Om het sluitend te maken heb ik een passtukje 5208 onder het wissel links toegevoegd.Aan de rechterkant is het passend gemaakt door 1x 5106 te vervangen door 5107+5108+5109.

Ik hoop dat ik het plaatje goed begrepen heb. Ik voeg het wintrack bestand bij. Niveau 0->-10 zit onder tab 11, niveau -10->-20 onder tab 12.

niveau 0 -> -10:


niveau -10 -> -20:


hartelijke groeten,
Roel

Re: Märklinbaan van Henk163
Roel,

Dank je wel voor het intekenen!!  :)
Het is voor mij nu nog duidelijker. Is het, denk je, handig om met schakelrails te gaan werken? Waar zou jij die in de tekening plaatsen?

Met bewondering naar jouw site gekeken. Je bent al ver en wat zijn al die draden keurig verwerkt. Ik sta nog maar aan het begin en hoop dat het ook zoiets kan worden.
Helaas kan ik het wintrack bestand (nog) niet op mijn computer openen.

Groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Henk,

WinTrack kun je als demo gratis downloaden. Je hebt dan alle functies ter beschikking om een bestand te openen of zelf een ontwerp te maken. Het enige dat je niet kunt is een ontwerp opslaan. Je kunt wel een PrtSc (schermafdruk) maken en deze opslaan. Je kunt met de demo ook het door mij gemaakte ontwerp openen en bekijken.

Om je vraag over schakelrails te kunnen beantwoorden heb ik wat meer gegevens van je nodig. Je ontwerp gaat er van uit dat een trein via het blauwe spoor het schaduwstation inrijdt. Dan kom je bij een wissel en in de eerste winding ligt nog een overloopwissel.
Bij het rode spoor komt de trein weer te voorschijn. Dat geeft bij mij de volgende vragen:

- Waarom wil je een overloopwissel hebben in de eerste winding?
- hoeveel treinen wil je kunnen opstellen in het schaduwstation?
- wat is de maximum lengte van je treinen?
- heb je iets van relais gepland om een stukje spoor stroomloos te schakelen?
- hebben je wagons ook slepers, bijvoorbeeld voor verlichting?

Om wat suggesties te geven: Kijkend naar je (overigens zéér fraaie) baan in de eerdere berichten lijken mij je treinen niet al te lang: loc met 4 rijtuigen, ca 1.20 m. Dan denk ik dat de overloopwissels in de boog iets verder moeten komen te liggen om in principe 4 opstelsporen te hebben.

wil je de volgorde van de binnenkomende treinen NIET wijzigen, dan is er wel een simpele schakeling te maken. Je hebt dan de gebogen overloopwissels niet nodig. Wil je de volgorde WEL wijzigen, dan kunnen de overloopwissels gebruikt worden om een trein "in te halen". Maar daar past dan weer een andere schakeling bij.

Als je me wat van je gedachten kunt meegeven kan ik verder met je meedenken.

groeten,
Roel
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Roel,

Ik heb WinTrack als demo gedownload en het is inderdaad gelukt om je tekeningen hierin te bekijken. Een 3D-print zet ik hier voor de duidelijkheid even bij.

Via het blauwe spoor, dat afdaalt, rijd ik het schaduwstation binnen. Bij het rode spoor weer omhoog om zo terug te gaan naar de hoofdbaan. Volgens mij twee windingen.

*-Waarom er in de eerste winding een overloopwissel zit, is mij zelf ook niet helemaal duidelijk. De collega die dit hierin heeft getekend, is uitgegaan van het maximaal aantal haalbare opstelsporen (denk ik). Ik zie mijn collega pas maandag weer en zal het hem vragen.
*-De maximumlengte is een V221 met vier metalen wagons van 24 centimeter. Dus zo'n 1.22 m. Ik heb in totaal negen locomotieven (eigenlijk teveel voor mijn baan) Er rijden twee treinen onafhankelijk van elkaar op de hoofdbaan (er kan een derde tussendoor). In het schaduwstation zou het mooi zijn als ik vier andere treinen kan opstellen. De laatste drie treinen plaats ik op het Bahnbetrieb. Dit is onderandere een B52 met sneeuwschuiver en twee kleine tenderlocjes.
*-Ik heb nog geen relais gepland en werk straks voor het eerst met een schakelrail/relais.
*-De wagons hebben slepers, ook bij de laatste goederenwagons zitten slepers i.v.m. sluitlichten.
*-De volgorde van binnenkomende treinen hoeft niet te wijzigen. Laat ik maar gaan voor een eenvoudige schakeling. Waarschijnlijk gaat er dan ook minder fout en heb ik minder kans op een botsing.



Leuk dat je zo meedenkt!

Groeten,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Henk,

Leuk dat je WinTracks heb gedownload. Dat is gemakkelijk bij het meedenken.

Als de volgorde van de treinen niet hoeft te worden veranderd kun je die overloopwissels laten vervallen. Bovendien voorkom je dan ook problemen omdat ze in een helling zitten. De schakeling is dan ook eenvoudig te maken. Een trein die via het blauwe spoor binnenkomt, kan een trein laten vertrekken van een van de twee opstelsporen. Vervolgens laat die trein de tweede trein op het opstelspoor naar de eerste positie gaan en de binnenkomende trein neemt de tweede positie in.
Een vergelijkbare treinbehandeling heb ik op mijn baan toegepast en dat werkt prima.

Ik zal in de komende dagen een basisopzet schetsen voor jouw toepassing.

Groeten,
Roel
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Roel

Alvast bedankt voor je inspanning.
Vandaag keek ik nog eens naar mijn hoofdbaan en kwam nu pas tot de ontdekking dat een trein wel van de hoofdbaan naar het schaduwstation (Bahnbetrieb) kan en ook weer terug naar de hoofdbaan kan gaan. Echter daarna is het niet meer mogelijk om dit te herhalen  :(
Er zit gewoonweg een ontwerpfoutje in mijn hoofdbaan! Een wissel bij het opgaand traject richting brug ben ik vergeten (daar waar 155 cm staat).

Alle rails zit nu vast in de ballast en om er een wissel tussen te plaatsen, gaat nog een hele uitdaging worden. De ballast is met vloeibaar rubber vastgezet. Dat is dus niet het probleem. Maar om speling te bewerkstelligen zodat de wissel ertussen kan, gaat moeilijk worden. Enig sloopwerk dus.



Vriendelijke groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Henk,

oei, het is niet zo leuk dat je moet gaan breken. Maar ik ben er van overtuigd dat de schade goed hersteld zal worden  :).

Ik heb nog even gekeken naar je baanplan en naar de mogelijkheid voor het automatisch gebruik van het schaduwstation.
Ik heb de overloopwissels in de boog verwijderd. Daarmee wordt de beveiliging veel simpeler. Maar wil je het anders, dan kan dat natuurlijk ook. Het is tenslotte jouw baan :)

Ik stel voor dat je de rijrichting omkeert, dus naar beneden rijden via het rode spoor en omhoog via het blauwe spoor. De reden is dat de helling in het rode spoor ruim 5% is en in het blauwe spoor iets meer dan 3%. Het is voor de locomotieven beter om niet een te steile helling omhoog te gaan.
Ik heb de schakelrails groen en de stopsecties geel gemaakt.

Niveau 0 -> -10:


Niveau -10 - > -20 :


Met dit uitgangspunt heb ik in totaal 5 schakelrails 5146, 2 seinen (of een relais met de stand aan / uit) en 3 relais 7045 (of 1x Viessmann 5552) nodig. Wissel W1 wordt altijd op één manier gebruikt, dus dit kan een handwissel zijn, dat rechtsleidend is. W3 wordt altijd vanuit één richting bereden, dus kan ook een handwissel zijn. Stand van het wissel maakt niet uit. Wissel 2 is een elektrisch wissel dat via de schakelrails bediend wordt.

Ik ga er van uit dat er 4 treinen in het schaduwstation staan, dus op elk van de stopsecties S1 t/m S4 staat een trein. Afhankelijk van de stand van het relais wordt bij binnenkomst van een trein op het rode spoor het sein voor de trein op S3 of S4 veilig gesteld. De vertrekkende trein de trein op de stopsectie S1 resp S2 vertrekken naar de hoger gelegen stopsectie. De binnenkomende trein kiest de juiste stand van het wissel W2 en rijdt naar de zojuist vrijgekomen stopsectie. En dit herhaalt zich bij de volgende trein, waarbij het andere opstelspoor gekozen wordt.

De gedetailleerd beschrijving van deze schakeling stuur ik je in een PB om dit draadje niet te gedetailleerd te maken. Uiteraard is het voor andere belangstellende forumleden desgevraagd ook beschikbaar.

Ik hoor wel van je wat je er van vindt.

Groeten,
Roel
Re: Märklinbaan van Henk163
Beste Roel,

Dank voor het meedenken. Ik vind het er al goed uitzien en het lijkt mij inderdaad voor de hand liggen om de steile helling van 5% te gebruiken voor de afdaling. (wel zorgen dat de trein, vanwege gewicht, niet doorschiet...). Prima oplossing om de overloopwissels eruit te halen. Het hoeft voor mij ook niet te ingewikkeld.

In de foto's hieronder heb ik jouw tekening weer in de downloadversie van Wintrack gesleept.
Het eerste wissel kan komen te vervallen, omdat er nu dan vanuit de hoofdbaan wordt ingereden op het oranje/rode spoor. Het terugkerende spoor komt via een nog in te bouwen wissel weer terug op het stijgende traject van de hoofdbaan (zie getal 155 cm op de tekening). Dit houdt ook in dat het traject dat teruggaat naar de hoofdbaan wat langer is (160 cm) Dit biedt mogelijkheden om, vanaf het hoofdtraject, het spoor eerder te laten dalen.  Van de hoofdbaan naar het rode traject is er nog extra zo'n 140 cm beschikbaar. Ook hier kan de daling eerder ingezet worden. Zo wil ik eigenlijk het stijgende en dalende traject zo snel mogelijk via de zijkant onder de plaat van het Bahnbetrieb krijgen.

In de 3d versie geeft het programma nog drie kritieke hoogtepuntverschillen aan. Betekent dit dat de doorgang hier te krap is?
Dank voor je pb. Daar reageer ik ook nog even op.





Groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Henk,

het is altijd beter als je een grotere lengte hebt tussen je aansluiting op de hoofdbaan en het schaduwstation. Ik weet niet waar je de aansluitingen naar het Bahnbetrieb en naar het schaduwstation precies gepland hebt (ik zie één aftakkend wissel op je foto's en op de tekening), maar elke 20 cm extra spoorlengte betekent een verlaging van het hellingpercentage. Ook het laatste blauwe stuk, dus na het wissel W3 is wat steiler dan de 3%, dus als je daar ook wat meer lengte hebt, is dat alleen maar gunstig.

Wat de drie kritische punten betreft, het hoogteverschil is boven de schakelrails K2 en K3 ca 8 cm en bij de stopsectie S3/S4 ca 9 cm.
Als je alleen met stoomlocs en diesellocs rijdt is 7 cm ruim voldoende. Rijd je met e-locs, met pantograaf omhoog, dan is de veilige marge 10 cm. Maar op jouw foto;s zie ik alleen stoomlocs en diesellocs, dus dat lijkt me geen probleem.

groeten,
Roel
Re: Märklinbaan van Henk163
Beste Roel,

Het aftakkend wissel is inderdaad de afbuiging naar de tweede baan. Dit gaat over een stuk van 140 cm voordat jouw digitale tekening in beeld komt. Halverwege mijn stijgend traject op de hoofdbaan, probeer ik de wissel er tussen te gaan plaatsen. Hierdoor ook ongeveer 160 cm winst. Het moet dus gaan lukken om voldoende lengte te krijgen waardoor er geen sprake zal zijn van te sterke stijging/ daling.

Het klopt dat er alleen maar diesel- e stoomlocomotieven rijden. Hoogte is dus ook geen probleem meer :)

Groeten,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Even tussendoor de plastickleur van de loopbrug aangepakt. Mijn eerste wheatherprojectje... :)











De allerbeste wensen voor een ontspannen en gezond 2015.

Vriendelijke groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Henk,

Erg fraai geworden. :thumbup:

Gr.
René
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Goed gelukt!  :thumbup:
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklinbaan van Henk163
Prima werk :thumbup:
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Citaat van: Henk163 op donderdag 01 januari 2015, 19:00:58
Mijn eerste wheatherprojectje... :)

En dat is goed gelukt Henk. :thumbup:
Re: Märklinbaan van Henk163
Mooi werk hoor, van genoten
Re: Märklinbaan van Henk163
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
 :) Erg mooi geworden, en de loopbrug past mooi in het geheel. :thumbup: B)

Dirk-Jan
Re: Märklinbaan van Henk163
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Erg goed gelukt! Hoe heb je het gedaan?
Re: Märklinbaan van Henk163
Dank voor jullie complimenten  :)

@ Ad,

Ik heb eerst met een donkergrijze matverf (Humbrol 27) de buitenkant geverfd. Daarna op de vloeren en de trappen een lichtgrijze matverf (Humbrol 64) aangebracht. De trapleuningen met matzwarte verf van Revell. Het geheel daarna een nachtje laten drogen.

Vervolgens heb ik lazuurverf (Heki 7103) met water verdund en de buitenkant vervuild. Nadat dit was opgedroogd, heb ik een potje matwit van Noch (61190) gepakt. Dit is geen spierwit maar er zit een vleugje grijs in. Met een penseel de witte matverf goed op een krant uitgestreken en daarna voorzichtig langs de richels gestreken. Zo haal je de klinknagels en randen wat op. De dakplaten op dezelfde manier 'geborsteld'.
Tot slot hier en daar nog wat bijgewerkt met de donkere lazuurverf   ;)

Groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Henk, bedankt voor je uitgebreide beschrijving. :thumbup:
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Dag Henk.

Wat een prachtige modelbaan heb je inmiddels. :thumbup:
Nauwelijks te zien dat deze met M-rails is gemaakt. :wink:
Bijzonder netjes! :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Märklinbaan van Henk163
Dank je wel Erik :)
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Wat een leuke baan, zag het net via Facebook. En dat weatheren gaat je goed af :)

Vincent
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Henk163,
Ik vind dat U al een hele mooie baan heeft :thumbup: :thumbup:
Het materieel is ook erg mooi en rijd U analoog of digitaal?

Groeten,

Remco
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Vincent en Remco,

Dank voor het compliment.
Remco, ik rijd analoog. Er rijden wel digitale locomotieven op mijn baan (zelfs één met geluidsfunctie  :) )

Ben nu bezig met een hekwerk dat op het perron bij het station moet komen. Ook de wat warmere verlichting voor de perronoverkapping (zoals bij Dolphin) op de beurs in Houten aangeschaft.
Dankzij een prachtig sporenplan in Wintrack van Roel/Märklin, heb ik vorige week in Houten alle M-rails verzameld en komt het tweede baanplan steeds dichterbij.

Vriendelijke groet,
Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Waldbrunn krijgt zijn inwoners :) Behoorlijk wat bomen geplaatst om de stationsnaam eer aan te doen :)



Ik heb zo'n potje van Noch gebruikt om te fixeren...plakt behoorlijk en je kunt je Preisser ook zo weer verwijderen. Zit het aan je handen, zit het ook op het figuurtje en blijft het plakken. Waar je dat nu weer mee moet schoonmaken, ben ik nog niet achter. (Ik zie nu ook dat ik hier nog even wat moet 'ontharen').







Re: Märklinbaan van Henk163
Nog maar een paar...



Nog even zijn schoenzool verven ;)











Re: Märklinbaan van Henk163
Een paar overzichtsfoto's:











Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Dag Henk.

Sfeervolle plaatjes allemaal! :thumbup: :thumbup:
Welke lijm van Noch bedoel je?

Groeten,

Erik.
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Henk,

Het ziet er allemaal zeer sfeervol uit. :thumbup:
Erg leuk om te bekijken. B)

Gr.
René