Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

NS-materieel met graffiti

Gestart door R_tist maandag 01 augustus 2011, 13:19:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NS-materieel met graffiti
Voor sommige mensen is het huilen met de lamp uit als ze modellen zien beklad met graffiti.... maar zeg nou zelf, een wagon plus loc buiten dienst gesteld zonder graffiti, telt toch eigenlijk niet meer mee tegenwoordig? ;)

Ik heb het erop gewaagd, helemaal ontevreden ben ik niet, maar ze roepen om geweatherd te worden!!
Hebben meer mensen NS-materieel 'geruïneerd' met graffiti o.i.d.?

Re:NS-materieel met graffiti
Ik begrijp niet dat sommige mensen de met graffiti besmeurde treinen en gebouwen mooi kunnen vinden.
Ik vind zelf dat dit soort mensen een zeer zieke geest hebben om elk stukje onbehandelde muur en trein(stel) ongestraft onder te kalken met de voor mij onleesbare krabbels.
En wie draait er voor de schoonmaak kosten op? Juist, de gemeenschap.
Dus niet gaan lopen mekkeren dat de diverse gemeentelijke belastingen omhoog gaan want zij zijn de voornaamste boosdoeners.
En dat er soms van dit soort waaghalzen om het leven komen doordat zij overreden worden omdat zij over sporen lopen, heb ik geen medelijden.

Grt, Ronald.
Re:NS-materieel met graffiti
In een ver verleden heb ik ook een Plan V onder handen genomen, ik heb het stel tevens geweatherd. Zie de apparatuurkasten onder de bak.

Citaat van: Ronald69 op maandag 01 augustus 2011, 13:32:18
Ik begrijp niet dat sommige mensen de met graffiti besmeurde treinen en gebouwen mooi kunnen vinden.
Dat is een kwestie van smaak. Bovendien is het de hedendaagse werkelijkheid en wat is er mis mee als iemand dat op zijn/haar modelbaan wil nabootsen? Als mijn "luchtspoor" klaar is moet jij maar niet naar de resultaten gaan kijken: alle pijlers krijgen bij mijn een graffiti-behandeling.

CiteerIk vind zelf dat dit soort mensen een zeer zieke geest hebben om elk stukje onbehandelde muur en trein(stel) ongestraft onder te kalken met de voor mij onleesbare krabbels.
Je zou eens de moeite moeten nemen om naar de Berenkuil in Eindhoven te gaan. Daar wordt elk jaar een graffiti-dag georganiseerd en de resultaten van die dag zijn een jaar lang te zien.

CiteerEn wie draait er voor de schoonmaak kosten op? Juist, de gemeenschap.
Dus niet gaan lopen mekkeren dat de diverse gemeentelijke belastingen omhoog gaan want zij zijn de voornaamste boosdoeners.
Wie loopt er hier te mekkeren? De enige die dat hier doet ben jij...

CiteerEn dat er soms van dit soort waaghalzen om het leven komen doordat zij overreden worden omdat zij over sporen lopen, heb ik geen medelijden.
:confused:
Re:NS-materieel met graffiti
Ik begrijp dat je er op die manier tegen aan kijkt, daar is natuurlijk niets mis mee...

Alleen die zeer zieke geest... ik heb zelf psychiatrische hulp, dus als die mensen al een zieke geest hebben, vraag ik me af waarom ze mij uberhaubt weer los hebben gelaten op de maatschappij... Ik zal het me wel weer te persoonlijk aantrekken etc. ;)  

Maar inderdaad, dat men dat soort 'streken' uithaalt die op kosten van anderen weer ongedaan gemaakt moeten worden, kan ik me wel voorstellen dat mensen daar nogal moeite mee hebben. Persoonlijk maak ik wel onderscheid tussen bijvoorbeeld rascistische teksten en krabbels, en dingen die 'als decoratie' gezien kunnen worden, maargoed, ergens moet men een duidelijke grens stellen....

Edit: mooi gedaan Gerard!! Ook decals van Busch? :P
Re:NS-materieel met graffiti
Grafitti is... Kunst.

Of je het mooi vind is een ander verhaal.

Maar het feit dat ze dit zomaar overal neerkladden vind ik ook niet kunnen, desalniettemin is dit op H0 natuurlijk geen criminele daad :lol:

Dennis
Re:NS-materieel met graffiti
Citaat van: R_tist op maandag 01 augustus 2011, 14:18:51
Ik begrijp dat je er op die manier tegen aan kijkt, daar is natuurlijk niets mis mee...

Alleen die zeer zieke geest... ik heb zelf psychiatrische hulp, dus als die mensen al een zieke geest hebben, vraag ik me af waarom ze mij uberhaubt weer los hebben gelaten op de maatschappij... Ik zal het me wel weer te persoonlijk aantrekken etc. ;)  

Maar inderdaad, dat men dat soort 'streken' uithaalt die op kosten van anderen weer ongedaan gemaakt moeten worden, kan ik me wel voorstellen dat mensen daar nogal moeite mee hebben. Persoonlijk maak ik wel onderscheid tussen bijvoorbeeld rascistische teksten en krabbels, en dingen die 'als decoratie' gezien kunnen worden, maargoed, ergens moet men een duidelijke grens stellen....

Edit: mooi gedaan Gerard!! Ook decals van Busch? :P
Wat Ronald69 bedoelt als ik het juist  interpreteer is niet de mensen dat dit doen op hun modelbaan maar in het echt  :D dus hij heeft het niet over jou R_tist tenzij je in het echt ook treinen gaat bespuiten  :O :D
leuk gedaan trouwens
Groeten Tim

Re:NS-materieel met graffiti
Hahaha nee hoor, ik kom zelden mijn huis uit, laat staan dat ik met spuitbussen rond ga zwaaien... met uitzondering van haarlak, lijmspray en deo  :P  No offence verder hoor Ronald
Re:NS-materieel met graffiti
CITAAT:
"Je zou eens de moeite moeten nemen om naar de Berenkuil in Eindhoven te gaan. Daar wordt elk jaar een graffiti-dag georganiseerd en de resultaten van die dag zijn een jaar lang te zien."
@ Gerard,
Dit soort graffiti is van een heel andere orde, gebeurt meestal bij daglicht en is volkomen legaal en meestal in opdracht gemaakt door bijv. een eigenaar van een winkel, gemeente, o.i.d.
De graffiti welke ik bedoel wordt te pas en onpas op elk leeg stukje muur e.d. gekalkt en gebeurt in de nachtelijke uren als niemand het ziet.

CITAAT:
"Dat is een kwestie van smaak. Bovendien is het de hedendaagse werkelijkheid en wat is er mis mee als iemand dat op zijn/haar modelbaan wil nabootsen? Als mijn "luchtspoor" klaar is moet jij maar niet naar de resultaten gaan kijken: alle pijlers krijgen bij mijn een graffiti-behandeling".

Niks mis mee alleen heeft mijn smaak niet.

@ R_tist,
Niet persoonlijk bedoeld, het is erg genoeg dat je het hebt.

Grt, Ronald.
Re:NS-materieel met graffiti
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:NS-materieel met graffiti
Citaat van: Gerard op maandag 01 augustus 2011, 14:16:28
Bovendien is het de hedendaagse werkelijkheid en wat is er mis mee als iemand dat op zijn/haar modelbaan wil nabootsen?

Deze met graffiti 'besmeurde' lok, kan nooit een nabootsing van werkelijkheid zijn. :D ;)
Re:NS-materieel met graffiti
Daar heb jij weer helemaal gelijk in :lol:.
Re:NS-materieel met graffiti
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:NS-materieel met graffiti
Van mij mogen ze vooral die lelijke grijze betonnen wanden versieren met graffiti, maar dan wel mooie, niet van dat halfbakken geklieder.
Re:NS-materieel met graffiti
De rest van de loc is te schoon gebleven.
Meestal zitten er her en der meer tags.

Persoonlijk vind ik graffiti ook vervelend, vooral omdat de maker ons dwingt er naar te kijken en er misbruik wordt gemaakt van andermans eigendommen.

Maar op een model is het wel leuk, je wilt de immers de werkelijkheid zoveel mogelijk benaderen.
Re:NS-materieel met graffiti
@ amibo: Heb je helemaal gelijk in, maar ik wil ook nog een schoon plekje waarop ik kan oefenen met weatheren ;)

Hehehe da's waar ja. Ik had 'm over, en aangezien ik het liefst met het realistische materieel rij, leek het me geen ramp om deze op het rangeerterrein te zetten. Daarnaast gebruik ik deze liever als oefenobject dan een VIRM, 1600 of mDDM... 

Nu ik het toch over mDDM heb... in plaats van daar alweer een nieuw topic over te openen, kan iemand mij vertellen hoe ik aan ehh.. 'de zijkant van het draaistel' kom? Het plastic stukje met de details erop van de suspentie etc. Contact opnemen met een dealer van Rivarossi?  B.v.d.!! :)
Re:NS-materieel met graffiti
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:NS-materieel met graffiti
Citaat van: amibo op maandag 01 augustus 2011, 15:03:47
De rest van de loc is te schoon gebleven.
Meestal zitten er her en der meer tags.
Maar op een model is het wel leuk, je wilt de immers de werkelijkheid zoveel mogelijk benaderen.
Ik doelde op iets anders Bob.
Re:NS-materieel met graffiti
Snap ik, ik doelde op het oorspronkelijke onderwerp :)
Re:NS-materieel met graffiti
Vindt het vooral mooi als de graffiti zo moest overlopen van de ene naar de andere wagon :D
Re:NS-materieel met graffiti
Ja hoor, hier is er ook een kunstenaar bezig geweest.

Hij heeft het zeildoek van enkele staalwagons als doek gebruikt.
Zie hier het resultaat







Filmpje:


Moet ze eigenlijk nog eens een keer af maken... maar dat gaat nu even niet lukken aangezien ze op de clubbaan hun rondjes draaien voor de toeristen. :P

Mvg,

Romar
Re:NS-materieel met graffiti
Geweldig om ze zo mooi afgewerkt te zien! Het is dat ik met dit zonnetje hier mijn vocht zelf hard zat nodig heb, anders lag ik nu te kwijlen!!! :thumbup:  B)
Re:NS-materieel met graffiti
:mrgreen:
Re:NS-materieel met graffiti
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:NS-materieel met graffiti
Hoi Romar,

Het wordt wel eens tijd om de kopzijden ook eens te vervuilen, en de opschriften zijn nagenoeg altijd leesbaar. Dus wel wat vervuilen, maar in veel mindere mate, dan het andere werk. Geldt ook voor de gele reflectiestrepen. (zoals bij de NS Carco, welke later met railion zijn overgeplakt, en nu de zeildoeken worden vervangen voor rodere, met DB SCHENKER) De Schenkers worden ook al weer aardig vuil.
Wens je foto's? Geef maar een seintje. Zie ze dagelijks.
Wel even een goed mailadres opgeven.

gr. Marcel