Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Aanmelden lok's na ombouw

Gestart door Ad48 maandag 01 augustus 2011, 09:25:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aanmelden lok's na ombouw
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Aanmelden lok's na ombouw
Beste Railforumleden,

Ik heb div. lok's die omgebouwd zijn naar digitaal met een esu decoder V3.0. Bij de ene hoef ik hem maar aan te melden met het adres en de lok werkt gewoon. Bij de ander moet ik eerst de databank invoeren en het adres voordat deze werkt, als hij niet in de databank staat dan moet ik een lok zoeken met dezelfde functie's die ik dan wil, voordat deze werkt.

Het werkt dus wel, maar waar zit dit verschil in en hoe kan dat? Ik bestuur de baan met mobilestation 1.

Met vriendelijke spoorgroetjes,

Ad
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Dat de ene geen mfx spreekt, en de andere decoder wel. Dus verschillende decoders.
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Hallo Wijbe,

Hartelijk dank voor je antwoord, ik dacht er komt helemaal geen reactie op mijn vraag. Weer wat geleerd.

Het is toch de bedoeling van het forum om elkaar wegwijs te maken, niet?

Groetjes,

Ad
Re:Aanmelden lok's na ombouw
nee dat is niet helemaal waar.
Locs die je in de database van je MS1 opzoekt heeft marklin voor jou ingeprogameert daarom staan alle functies al meteen ter je beschikking en zichtbaar. Locs die jijzelf ombouwt met een LP3 heeft marklin er natuurlijk niet instaan en daarom laat deze niet meteen al je functies zien(zijn wel te gebruiken overigens).

Bij een MFX decoder hoef je helemaal niks toe te voegen want deze communiceert zelf met je MS1 en meld zichzelf aan en laat alles zien wat ie kan!

hoop dat je hier wat aan hebt!

Mvg,
Mathijs

Re:Aanmelden lok's na ombouw
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Mfx decoder meld zichzelf aan, en moet ook nog ingesteld worden als hij net is ingebouwd in een loc. Ditzelfde geld voor andere decoders, alleen deze moet je apart aanmaken op je ms.
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Beste Ad,

Een MFX decoder van Esu heeft de toevoeging "M4", dit even voor de duidelijkheid.

Groet, Anne W
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Beste Anne W,

Wat bedoel je met toevoeging "M4", is dat deze decoder dan 4 funkties heeft
of geeft het aan dat het een mfx decoder is, zelf heb het vermoeden het laatste.

Met vr gr
Theo.
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Aanmelden lok's na ombouw
Beste Theo,

De door Esu gehanteerde term "M4"is de benaming die zij gebruiken voor MFX, dus een M4 decoder is een MFX decoder van Esu.

Groet, Anne W