Ik weet uiteraard niet precies wat U er voor een heeft gekocht.
Maar zo verschrikkelijk moeilijk is het niet.
U weet wat gelijk en wisselstroom is.
U vind dit ook op de draaischijf van Uw metertje.
Als U hem op 200 volt wisselstroom zet, en u meet de uitgang van uw trafo , moet U iets kunnen aflezen rond de 18,4 volt bij mij (niet de orginale trafo gebruik ik).
Door de rail staaf en het midden contact te meten,moet U op de zelfde waarde uitkomen als ongeveer U gemeten heeft op de uitgang van de travo
U weet waar de aansluit rail ligt , en U weet ook tot hoever de trein rijd.
U moet ook de andere rail staaf is proberen , normaal zijn de rail staven aan elkaar gekoppeld.
Maar sommige verbreken die verbinding om er een melder of schakelrail van de maken.
Als de rails schoon is en U laat hem niet te snel rijden stopt ie op de 1e rail al waar er een fout in zit.
Ook kunt U een doorverbinding bv tussen de rail staven meten.
Sommge meters geven bij een dioden meting een gekluidssignaal.
Dit signaal kunt U ook zo proberen. Hou de 2 draden van Uw meter tegen elkaar en draai rustig aan de draaiknop , en kijk of U een geluid (piep) hoort.
Als dit het geval is kunt U op eenvoudige wijze kijken/meten waar en welke fout ergens zit.
Als U de railstaven met elkaar verbind dan zou U als het goed is ook een piep moeten horen.
Zo kunt U dit ook testen aan 1 zijde met 2 railzen aan elkaar.
Expirimenteer er mee,en het zal snel duidelijk worden.
Ik zou U graag willen helpen,maar zit een beetje in de lappen mand.
Kan/mag eventjes niet van huis.
Maar als U vragen heeft,vraag het gerust.
We willen U graag helpen het probleem op te lossen.
Mvg: Alex