Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

28 juni Bottrop en Lintdorf

Gestart door Herman05 zaterdag 30 juli 2011, 23:54:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
28 juni Bottrop en Lintdorf
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
28 juni Bottrop en Lintdorf
Goede ochtend/middag/avond allemaal,

Afgelopen donderdag waren de weersvoorspellingen eindelijk weer een beetje fatsoenlijk. Volgens de weerman mochten we rekenen op wat bewolking met af een toe een zon en heel sporadisch een buitje. Kortom, tijd om eindelijk weer eens die fotocamera te pakken en er een dagje op uit te gaan.

Samen met mijn collegamod Marcel ben ik een dagje in Duitsland geweest om zowel in Bottrop als in Lintdorf een aantal foto's te schieten. 's Ochtends om 05.00 ging de wekker zodat ik tenminste m'n trein van 06.07 kon halen. (Ben nooit zo snel 's ochtends :P) Eenmaal aangekomen in Utrecht nog even wat eten gehaald voor de dag en vervolgens de trein gepakt naar Driebergen-Zeist. Daar aangekomen was Marcel al aanwezig waarna we snel naar Duitsland zijn gereden.

Uiteindelijk, om 08.30, waren we op onze eerste locatie aangekomen: Bottrop. Het was nog mistig en de omstandigheden om foto's te maken waren nogal rampzalig. Desondanks toch nog wel paar leuke foto's kunnen schieten:


De dag begon al goed. Allereerst kwam er een leuk NIAG treintje langs met een 216 inclusief hekwerk.


Niet lang daarna volgde een korte loctrein met 2 G1206 locomotieven van RBH. (808 voorop 676 achterop)


Ook een class66 van Euro Cargo Rail kwam langs (de eerste die ik ooit op de foto heb gezet :)) met een staaltrein.


Daarnaast nog een leuke dubbeltractie van DB Schenker: 225 027 en 225 021 met daarachter plakken staal (of aluminium?)


We wilde al gaan vertrekking richting Lintdorf, want het had alweer 30 minuten geduurd voordat er een trein langs kwam, maar op het laatste moment toch nog de gestickerde: 185 389 met daarop een mooie tekst dat deze loc voor Audi rijdt,.. niet dus. Maar niet getreurd, ook de Auditrein komt nog in deze rapportage voorbij,.. maar dan zonder deze loc.  :?


Eenmaal in Lintdorf aangekomen een leuke combinatie gezien voor op de modelbaan. Een G1000 van HGK met daarachter 3 kolenwagens van VTG. (loc: DH711)


Ook een Taurus van de Wiener Lokalbanen kwam langs met een containertrein. (loc: ES 64 U2 068)


Vervolgens nog een loctransport getrokken door de 140 790.


Ook een geheel zwarte 185 569 kwam nog langs. Wie weet van wie de loc is mag het zeggen :)


Het is een leuke dag. Veel verschillende vervoerders komen langs waaronder ook deze SBB Cargo 482 007 met een nagenoeg lege containertrein.


En alsof één Class 66 van Euro Rail Cargo niet voldoende was, hierbij een tweede staaltrein met deze loc. (loc: 247 035)


Ook deze leuke NIAG trein kwam nog even langs.


En nog maar weer is een NIAG (maar dan met kolen)


Maar ook de SNCF FRET 437 009 was aanwezig op deze prachtige dag. :) (Voor het eerst dat ik deze loc met redelijk fatsoenlijke omstandigheden op de foto heb gekregen)


Nog een kalktrein G1206 nummertje 543.


Daarnaast werd deze 232 903 aan de kant gezet. Daardoor uitgebreid de mogelijkheid gekregen om een leuk fototje te maken van deze bijzonder lelijke (en daardoor mooie) locomotief.


Zoals ik al zei, heel veel diverse vervoerders en locomotieven. Ook deze BBL Logistik maakt onderdeel uit van een vreemde vloot. (loc nr. 10) Type weet ik helaas niet. iemand?


En nog maar weer een loc die zo nodig voor korte duur op een zijspoor werd gezet. In dit geval de G1700 van Neusser Eisenbahn. Nummer helaas onbekend.


Nog een gekke locomotief die op een zijspoor is komen te staan.  Deze loc is van de Bahnen der Stadt Monheim GmbH oftewel BSM. De loc droeg het nummer: 98 80 0170 012. Wellicht is er ook nog wel een korter nummer, maar dat heb ik niet echt kunnen vinden. :S


Ja, wederom een SNCF FRET trein. Dit keer met nummer 437 013 met achter zich staalwagens.


Ook een bonte goederentrein van DB Schenker mag uiteraard niet ontbreken. Op de foto locomotief 152 063 en 152 104 die deze trein mag trekken.


We zijn alweer bij de laatste foto gekomen, de 232 903 daarachter een paar dreigende wolken  :D


Zoals belooft ook nog een Auditrein. De 185 202 had de eer deze trein te mogen trekken. De Duitse medespotters werden helemaal wild van deze loc. Ik hoop dat jullie het wel droog weten te houden  >:-D

Tot zover mijn selectie. Hoop dat jullie er een beetje van hebben kunnen genieten.

Groeten,
Herman
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Mooie foto's Herman.  Lintorf is een geweldige spotplek (geen masten e.d.) en 10-14 goederentreinen per uur. Ik was er op 27 en 29 juli in de middag (beste zonstand), naar dus niet op 28 juli.
Die Audi trein was er overigens ook op 27 en 29 juli en m.i dus niet zo apart.
Groet,
Hans
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Wauw Herman,

Hele mooie foto's!
Bedankt voor het delen.

Gr Elden
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
185 569 Rijdt ook voor de NE.
Tevens zijn de ECR cl. 66's weer gehuurd door RHB, wat weer een dochter is van DB, net als ECR, vandaar dus "vreemde" combinaties kwa locs en wagens.
De BBL Logistiks nr. 10 is een omgebouwde west V100. Om exact te zijn, dit was de 212 286-9. Rijdt zo sinds medio 2010. Alleen de bodemplaat en het onderstel wordt behouden, de rest is nieuwbouw.
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Hallo Herman,

bedankt voor de mooie foto's.
Was ook een intressante loktrein, die zie je bij ons op Flakkee niet zovaak.
Herman, waarom worden die Duitser opgewonden dat er een rode DB lok 185 voor de Audi treinstaat??

vr.gr. Günther.
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Citaat van: Laurent op zondag 31 juli 2011, 07:50:50
185 569 Rijdt ook voor de NE.
Tevens zijn de ECR cl. 66's weer gehuurd door RHB, wat weer een dochter is van DB, net als ECR, vandaar dus "vreemde" combinaties kwa locs en wagens.
Dit is een ECR class 66 die voor DB Schenker rijdt.
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Zucht... Een grote bende dat ECR + RHB + DB :P
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Je hoeft niet te zo te zuchten hoor. In het topic over Oberhausen was dat ook al meerdere keren vermeld.
De trein werd hiervoor altijd gereden met 225 locomotieven van de DB.
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Ik zucht omdat het allemaal zo ja, euh, onoverzichtelijk lijkt.
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Citaat van: Günther op zondag 31 juli 2011, 11:53:29
Herman, waarom worden die Duitser opgewonden dat er een rode DB lok 185 voor de Audi treinstaat??
Ha Günther,
Geen idee, wellicht omdat dit de tweede Auditrein was die die middag langs kwam? :) Heb het ze niet gevraagd  :P

@Laurent,
Dank je wel voor je info. Voor de rest is het inderdaad niet te volgen wie wat is in het goederenvervoer. Daarom noem ik meestal ook alleen de naam die op de loc staat. (tenzij ik zeker weet dat het een ander bedrijf is :))

Groeten,
Herman
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Herman,

Die zwarte e-loc rijdt voor de Neusser Eisenbahn. En de rode diesel van de NE 8.

Marcel
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Het korte nummer van de BSM-loc is 80 en de machine heet 'Max'.
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Citaat van: Mister1736 op zondag 31 juli 2011, 20:37:11
Die zwarte e-loc rijdt voor de Neusser Eisenbahn.
Citaat van: Laurent op zondag 31 juli 2011, 07:50:50
185 569 Rijdt ook voor de NE.

Tevens:
Citaat van: Mister1736 op zondag 31 juli 2011, 14:11:49
De trein werd hiervoor altijd gereden met 225 locomotieven van de DB.
225 Locomotieven voor 1 trein? Twee is genoeg, vijf is overdreven en dit slaat echt alles.
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Zo iemand heeft de lolbroek aangetrokken zie ik...

Speciaal voor Laurent: de trein die door de ECR locomotief werd hiervoor altijd getrokken door een locomotief serie 225.
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Sterker nog: door twee 225'en!
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Citaat van: 103 220-0 op maandag 01 augustus 2011, 12:57:06
Sterker nog: door twee 225'en!
Nu helaas niet meer.  Afgelopen week ben ik twee keer op pad geweest in het Ruhrgebied en heb ik er geen één meer gezien.
In het depot van Schenker in Oberhausen Osterfeld Süd stonden er altijd wel een paar (deels Z).  Nu was alles weg.
26 juni heb ik de 225 nog wel in dubbeltraktie gespot in Ob Ost Süd (geweldig geluid als ze optrekken :P)
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Citaat van: 103 220-0 op maandag 01 augustus 2011, 12:57:06
Sterker nog: door twee 225'en!
Laatste keren dat de trein Lintorf passeerde zat er maar 1 voor iedere keer. Maar is detail...
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Citaat van: Mister1736 op maandag 01 augustus 2011, 12:49:44
Zo iemand heeft de lolbroek aangetrokken zie ik...

Speciaal voor Laurent: de trein die door de ECR locomotief werd hiervoor altijd getrokken door een locomotief serie 225.
Tja, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, dus bij deze kreeg je hem terug. :D
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Erg flauw....
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:28 juni Bottrop en Lintdorf
Beetje peper en zout erbij dan maar? :mrgreen: :P B)