Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

TV scenes?

Gestart door R_tist zaterdag 30 juli 2011, 19:57:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
TV scenes?
R_tist
gast

TV scenes?
Ik zat me net opeens te bedenken dat het me wel leuk lijkt om een decor van Te land, ter zee en in de lucht na te bouwen, zoals fiets 'm d'r in of hoog en droog... heeft iemand tips, voor het maken van de baan, of voor de filmploeg? Ik zat te denken aan ijsstokjes of plastic opvul-plaatjes....

(De volgende afbeeldingen komen van http://www.degraaf.nu )




Heeft er eigenlijk iemand anders een bestaande filmset op de baan?

Re:TV scenes?
mathijs-spoor3
gast

Re:TV scenes?
leuk idee :thumbup: mischien kun je beter kunstof gebruiken ivm splinter en onenigheden op het oppervlak van de baan

gr
Re:TV scenes?
R_tist
gast

Re:TV scenes?
Goed punt, en daarbij is een vlak geheel mooier dan de 'groeven' dan de ijsstokjes lijkt me
Re:TV scenes?
mathijs-spoor3
gast

Re:TV scenes?
en zo krijg je het schilderwerk ook glimmerder denk ik, en plactic is denk ik makelijker de snijden.
ik denk dat het wel gaat lukken met plastic. houd me op de hoogte :biggrin: leuk project.

gr
Re:TV scenes?
R_tist
gast

Re:TV scenes?
Zal ik doen! Ik zal er vannacht eens over slapen en kijken of ik er plaats voor heb op mijn baan, maar op dit moment beginnen mijn handen al te jeuken om te beginnen!
Re:TV scenes?
mathijs-spoor3
gast

Re:TV scenes?
ik ben benieuwd!

gr
Re:TV scenes?
Remie
gast

Re:TV scenes?
Leuk project. Ik zat een tijdje geleden er al aan te denken om het te maken voor in me gracht, maar ik heb dat niet gedaan.
Re:TV scenes?
R_tist
gast

Re:TV scenes?
Ik heb er een nachtje over geslapen, en momenteel staan de zaken er zo voor:

Bijlage 1; dit is momenteel de enige plas/meertje dat ik heb, en deze wou ik graag beschikbaar houden voor de campinggasten.

Bijlage 2; dit is mijn tweede bouwsel ooit. Het is bedoeld als droog gevallen afwateringskanaal, Ik zou er waterfolie overheen kunnen maken, maar ik vind dit eigenlijk ook wel leuk uitzien...

Bijlage 3; dit beekje zal een stukje door het dorp lopen, maar is te smal....

Daarbij komt dat ik er nog steeds niet over uit ben of ik Hoog en droog of Fiets 'm erin wil maken... Hoog en droog heeft een hoger decor, zodat dit misschien teveel in het oog springt. Ik heb ook nog een behoorlijk aantal fietsen, die makkelijk om te bouwen/schilderen zijn voor Fiets 'm erin, dus ik denk toch dat dat het wordt.
Ik hoop dat ik bij de kerk en het nog te maken station een stadsvijver kan maken, als dat tenminste niet te veel ruimte in neemt van het rangeerterrein....
Re:TV scenes?
bockie
gast

Re:TV scenes?
Zeer origineel idee :D Je kan er alvast veel kanten mee uit en veel creativiteit insteken :D Ben benieuwd naar het verloop van dit project :)
Re:TV scenes?
R_tist
gast

Re:TV scenes?
Het heeft eventjes geduurd, maar het projectje is begonnen!

Helaas is een goed begin het halve werk, en aangezien het feit dat ik me iets verrekend heb met de basisplaat, valt er niet echt over een goed begin te spreken. Hoe dan ook, een paar fotootjes, met op de derde foto het materiaal waarvan ik het decor ga maken. Op de laatste foto een bootje van Artitec dat al een paar maanden geleden gebouwd is. Ik had het een beetje proberen te 'weatheren' met verf, maar met een laag stof erop ziet ie ook niet slecht uit!  :D

Re:TV scenes?
Buster
gast

Re:TV scenes?
Ben benieuwd.
Re:TV scenes?
Lid sinds: 2009

offline
Re:TV scenes?
Ben ook benieuwd wat dit gaat worden. Vergeet je niet om de duikers in het water te stoppen bij je te land ter zee en in de lucht baan?  :D

Ook even een vraag: Die kademuur, van welke leverancier is deze?

mvg, Corné
Re:TV scenes?
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:TV scenes?
Citaat van: corne_mo op vrijdag 28 oktober 2011, 17:14:32
Ook even een vraag: Die kademuur, van welke leverancier is deze?

Dat zou ik ook wel willen weten, leuk project, leuk idee, denk dat we dat gaan pikken :D
Re:TV scenes?
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:TV scenes?
Dat is Artitec nummertje 12104 als ik mij niet vergis.

Groetjes,

Antal
Re:TV scenes?
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:TV scenes?
ik vind het er nu al leuk uit zien :thumbup:

keek vroeger ook altijd dat programma :D

gr john
Re:TV scenes?
MarklinKoen
gast

Re:TV scenes?
En ik nu nog steeds, dus ben heel benieuwd hoe het er uit gaan zien!