Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Viessmann 5231 Wisseldecoder

Gestart door TimT donderdag 28 juli 2011, 19:19:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Viessmann 5231 Wisseldecoder
Hallo vandaag heb ik de Viessmann 5231 Wisseldecoder  ingebouwd in mijn wissel nu heb ik wel het probleem dat deze niet lijkt te werken
ik heb op de knop gedrukt om in mm te programmeren normaal zou de wissel moet schakelen en vervolgens moet ik via mijn ecos een signaal geven voor het adres.
Maar de wissel shakelt niet  iemand een idee wat de mogelijk oorzaken zouden kunnen zijn ?

Groeten Tim
Re:Viessmann 5231 Wisseldecoder
Hoi Tim,

misschien de draadjes verkeerd om aangesloten?

Of defecte microswitches in je wissel aandrijving?

Groeten Sander
Re:Viessmann 5231 Wisseldecoder
Heb de draadjes zojuist gecontroleerd en naar mijn denken zit alles juist
heb de wissel aandrijving even afzonderlijk getest en dat werkt ook dus moet het iets zijn met de decoder denk ik  :?
zal nog eens de draadjes controleren misschien zie ik iets over het hoofd heb ook al uitgemeten met de de weerstand meter functie op mijn multimeter zodat ik zeker ben dat geen slecht contactje was

Groeten Tim
Re:Viessmann 5231 Wisseldecoder
Hoi Tim,

heb je ook allebei de rode draadjes aangesloten?
Ze mogen allebei op de baanspanning aangesloten worden.

Groeten Sander
Re:Viessmann 5231 Wisseldecoder
De ene rode draad is aangelosten op de baanspanning en de andere op een externe tansfo en vervolgens gezorg dat de massas van de transfos met elkaar gekopeld zijn
Groeten Tim
Re:Viessmann 5231 Wisseldecoder
Citaat van: TimT op vrijdag 29 juli 2011, 13:49:26
De ene rode draad is aangelosten op de baanspanning en de andere op een externe tansfo en vervolgens gezorg dat de massas van de transfos met elkaar gekopeld zijn
Groeten Tim

Bedoel je dat je de massa van de aparte trafo op de baanmassa hebt aangesloten?

Anders misschien een andere aandrijving proberen?

Groeten Sander
Re:Viessmann 5231 Wisseldecoder
ja ik heb  de massa van de aparte trafo op de baanmassa hebt aangesloten
en de wissel aandrijving heb ik juist getest maar ga toch dan maar eens vervangen
Re:Viessmann 5231 Wisseldecoder
Dankje Sander voor de oplossing heb eens beide rode draad ipv elk apart beiden naar de baanspanning gebracht en nu werkt het :D
Bedankt hoor :D
nu zal ik eens proberen met de aparte transfo
Groeten Tim
Re:Viessmann 5231 Wisseldecoder
Hoi Tim,

Mooi dat het gelukt is.

Groeten Sander