Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)

Gestart door Rieske maandag 25 juli 2011, 22:02:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Voor degene die belangstelling hebben in Railware is dit misschien wel iets?


De RailWare groep binnen de MSG heeft plannen om binnen afzienbare tijd een RailWare seminar te organiseren voor Nederlandse gebruikers. Het seminar zal gedurende een weekend gehouden worden in het clubgebouw van de MSG in 's-Hertogenbosch waar ruime faciliteiten aanwezig zijn. Het zal gegeven worden door een ervaren Duits sprekende seminar leider. Er zal echter ruime gelegenheid gegeven worden tot Nederlandstalige discussies ter verdere verdieping van de diverse onderwerpen.

Of het een beginners of gevorderden seminar zal worden hangt af van de belangstelling van de geinteresseerden. Een beginnersseminar zal een gehele dag duren, een gevorderdenseminar zal 2 dagen in beslag nemen.

Voor meer info KLIK


Grt Rieske
Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Vandaag was de eerste dag van twee dagen van de Railware seminar bij MSG.
Ik was geen deelnemer van de seminar maar met 'n half oor luister je toch mee en zo af en toe kijk je ook even mee natuurlijk.
Dat Railware ziet er goed uit, ik hoorde in de wandelgangen vertellen dat er gewerkt zou worden aan een NL versie. Ben benieuwd. Bij Miniatur Wunderland wordt er met de Railware software gereden.
Tijdens de seminar kwam deze booster ter sprake.
Ik had hem nog niet eerder gezien maar ongetwijfeld zijn er onder ons die dat wel gezien hebben.

Ben benieuwd wie hem kent en wie er mee werkt?
Hoe bevalt hij?
Grt Rieske
Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Mm, jammer dat ik dat niet wist, ben namelijk - via het light@night systeem, wel degelijk geinteresseerd in Railware. Ziet er geweldig goed uit. Koploper heeft weliswaar veel gebruikers hier op het forum met kennis voor hulp en is open source, maar toch, spreekt me minder aan. Ben aan het orienteren nog...   Het Duits houdt me tegen, en ook omdat het voor de beginners niet al te eenvoudig schijnt te zijn om Railware onder de knie te krijgen. De booster ken ik trouwens niet. Als ie net zo goed is als mooi, dan is het een toppertje!

gr Michel

Citaat van: Rieske op zaterdag 29 oktober 2011, 23:05:54
Vandaag was de eerste dag van twee dagen van de Railware seminar bij MSG.
Ik was geen deelnemer van de seminar maar met 'n half oor luister je toch mee en zo af en toe kijk je ook even mee natuurlijk.
Dat Railware ziet er goed uit, ik hoorde in de wandelgangen vertellen dat er gewerkt zou worden aan een NL versie. Ben benieuwd. Bij Miniatur Wunderland wordt er met de Railware software gereden.
Tijdens de seminar kwam deze booster ter sprake.
Ik had hem nog niet eerder gezien maar ongetwijfeld zijn er onder ons die dat wel gezien hebben.

Ben benieuwd wie hem kent en wie er mee werkt?
Hoe bevalt hij?
Grt Rieske

Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Hallo Rieske,

Wat ik overigens ook mis is terugmelding middels S88-N Ethernet Gateway.
Verder is er ook nog een ander terugmeldsysteem n.l. S88 via de ISM-band.


Mvg,
Peter

Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Citaat van: Freak op zaterdag 29 oktober 2011, 23:34:40

Wat ik overigens ook mis is terugmelding middels S88-N Ethernet Gateway.
Verder is er ook nog een ander terugmeldsysteem n.l. S88 via de ISM-band.


Deze bedoel je?
Ding schijnt super te werken.

Grt Rieske
Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Ja,

Mvg,
Peter
Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Beste Michel,

Eén goed advies dan: lees wat meer topics, het stond ook in http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31301.0.

Overigens sluit ik me bij Rieske aan, ik heb dit seminar meegemaakt, en het lijkt me allemaal erg serieus en doelmatig, ook Railware, en nee, het valt denk ik wel mee voor beginners, MITS je begint met een simpel ovaaltje, daarna uitbreiden met een inhaalspoortje en daarna de basis opleiding beeindigt met twee richtingen verkeer op een enkelspoor.

Groet, Anne W
Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Railware seminar ('n booster, ik had er nog niet van gehoord)
Er is ook veel informatie te vinden op de websites van http://www.railware.de/ en http://www.lokstoredigital.de/
,daarnaast werden de deelnemers aan het seminar er ook op geattendeerd dat googlen op "railware gekoppeld aan wat we willen weten" veel oplevert en inderdaad http://www.railware.de/doku/tiki-index.php?page=Treiberpflege+f%C3%BCr+Digitalzentralen levert hele nuttige informatie op.

Om collega forum leden die opmerkingen naar mij willen maken voor te zijn: nee ik ben niet van mijn geloof af gevallen en zal dat niet doen ook.

Railware ziet er goed uit, in wat er op de baan gebeurt (en dat is het enige wat belangrijk is), zijn er niet echt veel verschillen tussen Railware en Raptor, naast natuurlijk de display/invoer functies van werken met een pc, zitten er ook grote verschillen tussen hoe "wat er op de baan gebeurt" tot stand komt, daar kun je een oordeel over hebben, maar mij als iemand die puur naar de resultaten kijkt, maakt het niet uit of de weg naar X over Y of over Z loopt.

Groet, Anne W