Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Maerklin nieuw HLM

Gestart door FILIPI maandag 25 juli 2011, 21:18:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Maerklin nieuw HLM
Goedenavond,

Wie van jullie weet, waarom Maerklin heeft bij bepaalde locomotieven, de sinus motor vervangen voor een andere type. Maerklin noemt: motor in compacte constructie. Ik heb de Re4/4I 2de versie, série 37 met deze motor, en de eerste model met een sinus motor. Zijn deze motoren net goed dan de sinus motoren ?.
Ik lees op internet geen goede bericht over deze nieuw motoren. Het zou een goedkopere type uit China, maar de locomotieven zijn niet goedkoper geworden.

Filipi
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Goedemorgen,

Niemand van jullie heeft iets gehoord over de nieuwe motoren vam Maerklin ?
Volgens een andere forum, Maerklin zou nu, voor een tal nieuwe modelen een goedkopere motor gebruiken. Een motor uit China, van een zeer lag kwaliteit.
Ik heb de tweede série van de Re4/4I ref: 37044 met deze motor, maar het eerste versie 39420 van 2006 heeft een sinus motor. Wie weet waarom Maerklin gebruikt in zijn duurdere modelen deze type motoren.

Filipi.
Re:Maerklin nieuw HLM
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Filipi, ik heb het wel gemerkt, maar niets over gelezen.
Ik heb de vraag hier al eens eerder gesteld, maar ik kan het draadje niet meer vinden.
Modellen van de Br 110 (39110) die eerst met Softdrive waren uitgerust, nu een dc motor hebben, bijv de 37403.
En ook de nieuwe Br 218, waarvan de eerste modellen met Softdrive waren uitgerust hebben nu een DC motor.
Zo zijn er nog meer voorbeelden.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Ik heb een sds motor hier en die loopt het zachtst en mooist van allemaal.

Jammer dat ze er weer uit zijn :?

Dennis
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Doe mij maar een sinus-c en anders de gewone 5-polige. Deze functioneren altijd, en zijn vrij storings-ongevoelig. Kan je van de sds niet zeggen. Ik vind deze motor veel te kwetsbaar. (heb ervaring met honderden loks)

Gr. Marcel
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Ik los motorproblemen zo op : als voorbeeld Br44
Heb nu 3 loks met Faulhaber en 1 met Maxon,  :thumbup:
Rijden geluidloos en vloeiend als een echte gelijkstroomlok :D
Zie ook de link waar ik dit laat doen,  http://www.sb-modellbau.com/

Gr, Jan

Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Dag Lucien,

Helemaal met u eens een andere motor plaatsen geen oplossing is voor dit "probleem".Maar wel mooi. :D
Aan de reakties te zien is er dus iets aan de hand met M*.
En om wat voor reden zij veranderingen doorvoeren is natuurlijk niet bekend.
Een mogelijk is is om navraag te doen bij Gerrit Keuterman ( rep center) en/of M* zelf. Als zij dit willen beantwoorden uiteraard. Ik zou nu niet weten om welke loks het zou gaan al worden er een paar benoemd in dit topic.
Of dit binnenkort op de open dagen van tante M* aankaarten.

Gr, Jan

Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: Kappa op donderdag 28 juli 2011, 09:26:49
Filipi, ik heb het wel gemerkt, maar niets over gelezen.
Ik heb de vraag hier al eens eerder gesteld, maar ik kan het draadje niet meer vinden.
Modellen van de Br 110 (39110) die eerst met Softdrive waren uitgerust, nu een dc motor hebben, bijv de 37403.
En ook de nieuwe Br 218, waarvan de eerste modellen met Softdrive waren uitgerust hebben nu een DC motor.
Zo zijn er nog meer voorbeelden.

Je ziet dus al aan het nummer dat het geen SDS of C-Sinus meer is, want dan zou het art no nog met 39xxx beginnen, en niet met 37xxx. De aansturing van een Sinus motor is heel anders dan van een normale gelijkstroom motor. Een model met DC motor zou wel minder duur moeten zijn dan met Sinus, (overigens, de 39420 was ca ?280, en de 37044 is ca ?230). als dat niet zo is, dan worden we niet netjes behandeld, maar anders is er volgens mij niets aan de hand.  Je hebt gelijk, als er echt goedkope prullen van motoren in zitten is dat niet goed, en niet des Märklins, Enkele modellen die uit de voormalige Trix familie komen hebben ook goedkopere motoren, en natuurlijk de huidige hobby reeks, maar die hebben dan (tegenwoordig) ook 36xxx nummers.....
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Hallo,

Wie van jullie kan het Duits taal goed begrijpen, kan in het Stummi forum een grote artikel over deze problemen lezen.
Filipi
Re:Maerklin nieuw HLM
Blausee-Mitholz
gast

Re:Maerklin nieuw HLM
Na het Insolvenz drama heeft Märklin het aantal 39xxx modellen (Sinus motoren) drastisch terug geschroefd.
Inderdaad uit kosten overwegingen.

Mvg, Johan
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
En ze zullen nu ook financieel met handen en voeten gebonden zijn,dus doen ze het met materialen die voor handen zijn.

Ook al zijn dat niet de beste :thumbdown:

Het is zeker een zet die niet de schoonheidsprijs verdient,maar als er geen of nauwelijks valuta is,wat moet je dan?

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Maerklin nieuw HLM
Aliebengalie
gast

Re:Maerklin nieuw HLM
In iedergeval geen rotzooi te verkopen aan ons.
Dan lopen we toch naar de concurent die wel goede en degelijke spullen verkoopt.

mvg: Alex
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Ach ja, natuurlijk...
het bedrijf moet overleven.

Maar wat bij de mensen vooral kwaad bloed zet, is,
dat zonder enige aankondiging alle speciale motoren aan de kant
worden gezet en vervangen worden door een
speciale 1 euro China motor.

En dan toch nog de hoofdprijs blijven vragen..

Ja, op het Stummi's forum kunnen de Duitsers er niet over uit...
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: Aliebengalie op zondag 31 juli 2011, 17:39:27
In iedergeval geen rotzooi te verkopen aan ons.
Dan lopen we toch naar de concurent die wel goede en degelijke spullen verkoopt.

mvg: Alex

Hoi Alex,

Daar heb je gelijk in,en dat had de leiding van Märklin zich eens goed moeten aantrekken.

Dan maar minder nieuwtjes,maar wel goede modellen :thumbup:

Je bent vrij om bij de concurrentie te kijken,maar besef wel als je dit gaat doen (wellicht met velen),het anders zal aflopen met Märklin.

Ze hebben in Göppingen in ieder geval nog geen tekenen gegeven,geleerd te hebben van het verleden.

Zolang ze deze koers blijven varen,zullen we wel een herhaling kunnen verwachten.

M.v.g.

Hans V200.0



Re:Maerklin nieuw HLM
Aliebengalie
gast

Re:Maerklin nieuw HLM
Volledig met je eens Hans.
Maar ik heb geen geldboom in mijn tuin om Marklin overeind te houden.
Ik heb een hobby en dat kost nu eenmaal geld.
Maar ik ga toch geen Thalys kopen waar de wielen onder uit vallen.
Van een foutje kun je toch hier niet meer van spreken.
En ik snap ook wel zolang ik Roco's en Piko's koop, marklin hier niets aan verdient.
Maar ik wil rijden met mijn loks,en dat plezier word me te vaak bij marklin ontnomen door slecht materiaal gebruik , en de domme fouten , die ze mijnsinziens keer op keer maken.
Niet alles is slecht hoor,echt niet.
Maar mijn Thalys die echt hoog op verlanglijstje stond , is nu met rasse schreden gezakt naar beneden.
Ik wacht geduldig af wat er komen gaat.
Dan maar 1 van de concurent.
Het zij zo.

Mvg: Alex
Re:Maerklin nieuw HLM
Spoorman
gast

Re:Maerklin nieuw HLM
Alle merken hebben missers. Marklin alleen een beetje veel. ;)

Op Stummi is te lezen hoeveel stroom zo'n HLM trekt, tot wel 1,3A.  :O Vandaag de dag kan dat niet meer. Gelukkig levert Marklin ook boosters, die heb je dan ook wel nodig. :D

Gr, Ben.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Hoi Alex,

Je moet niet vergeten,dat ze begonnen zijn met uit een heel diep dal te kruipen.

Daarvoor heeft de leiding maatregelen getroffen,maar er is ook een tijd Na het dal.

En daarvoor zijn andere maatregelen nodig,dan dat ze nu laten zien.

Natuurlijk zitten we niet te wachten op slechte modellen,en het plezier zoek ik allang niet meer in de huidige modellen.

Dat niet alles is slecht overigens,ben ik met je eens,maar soms heb ik het idee,dat dat meer uitzondering is dan regel.

Gewoon minder nieuwtjes,beter materiaal gebruik,dan zullen de betere modellen kunnen volgen.

Ons geduld zal helaas lang op de proef worden gesteld.

M.v.g.

Hans V200.0






Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Ik ben ook nog steeds blij met mijn Mehano Thalys
voor AC geschikt gemaakt,
met goedkope motor en nog steeds goedlopende wielen...
niet kapot te krijgen...
ook de koppelingen blijven heel :-)
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: Wim op zondag 31 juli 2011, 18:30:22
Ik ben ook nog steeds blij met mijn Mehano Thalys
voor AC geschikt gemaakt,
met goedkope motor en nog steeds goedlopende wielen...
niet kapot te krijgen...
ook de koppelingen blijven heel :-)

Ik heb de mijne omgebouwd met 3 polige marklin Motoren + ESU Magneet en dat op een onderstel van een ICE, nu staat hij stevig op de rails!



groeten Dylan
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
... en de wielen gaan er alleen maar uit
als JIJ  dat wil ! :mrgreen:
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Maerklin heeft helaas niet zo vaak naar zijn klant geluisterd.
Toen Maerklin bezig was met het ontwikkeling de Franse TEE Etoile du Nord, met de CC40100, zijn vrij veel kritiek geweest op de eerste handmonsters die te zien waren in Bruxelles, in November 2009.
De opmerkingen op de handmonsters zijn nooit door Maerklin opgenomen. Het model die uit gekomen was, was niet aangepast.
Bij een model van euro 250-300, verwacht je iets erg goed, en niet een model met motor uit China, die ook te vinden is, in een plastiek speelgoedje van de Bart Smits.
De importeurs zijn gesaneerd, dus het wordt voor Maerklin nog moeilijker, om infos te krijgen voor het ontwikkelen van een export model.

Filipi.
Re:Maerklin nieuw HLM
Blausee-Mitholz
gast

Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: FILIPI op zondag 31 juli 2011, 22:08:50
De opmerkingen op de handmonsters zijn nooit door Maerklin opgenomen.

Kan zijn dat het model al productie rijp was, dan valt er niet meer aan te passen zonder extra veel kosten.
Maar inderdaad Márklin is slecht horend  :(

Mvg, Johan
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: lokje 23 op zondag 31 juli 2011, 19:42:08
wel ik denk dat de heren in göppingen het nooit zullen leren.
luisteren naar de klant en dealer eens ze dit hebben begrepen zal het al heel wat beter verlopen.

en hans zoeken ze dit zelf niet märklin.

CiteerJe bent vrij om bij de concurrentie te kijken,maar besef wel als je dit gaat doen (wellicht met velen),het anders zal aflopen met Märklin.  

lokje 23 ( lucien )
Hallo Lucien,

Ze vertrouwen in Göppingen nog steeds op de trouwe schare fans,die gezien het commentaar op het Stummi's forum,wel eens drastisch kan afnemen.
Ze hebben deels de crisis bedwongen,en denken dat dit dan ook wel even lukt.

Met snel geld te verdienen,en daarmee snel van de schulden af zijn,moet niet ten koste gaan van de aanhang,en niet te vergeten de kwaliteit.

Enkel en alleen wanneer daar verandering in treed,zal het bij Märklin beter gaan,en ik schreef het al eerder,je geduld zal op de proef worden gesteld.

Hoelang dat zal zijn zal de tijd leren,en voor wie daar geen zin in heeft,zou ik het ze laten weten op de "Märklintage" in september.

Misschien wordt er dan eens geluisterd.................

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Als een bedrijf arrogant niet naar zijn klanten kijkt en luistert gaat het geheid naar de kl**e,

Maarrrrrrrrrrr, er zijn heel veel verzamelaars / hobbyisten die een M* waas voor de ogen hebben en
niets geen negatiefs kunnen horen over tante M*.Daar speculeert een bedrijf op.
Als er werkelijk met veel minder verkopen van M* producten een lampje gaat brandem in Göppingen is het te laat om het over een andere boeg te gooien, geld op.

Mijn idee is dat er te weinig van garantierecht  gebruik gemaakt wordt in het algemeen, meeste gebruikers kunnen het zelf oplossen, (soms nog beter) dus van de andere garantie gevallen is er geen meting te maken, of een slechte.Je zal eigenlijk alle garantie gevallen moeten opsturen ongeacht wat het is, krijgen ze bij M* wel een signaal binnen, hopelijk 8o

Gr, Jan

Re:Maerklin nieuw HLM
Aliebengalie
gast

Re:Maerklin nieuw HLM
Denk echt wel dat ze er van weten Jan.
Denk ook dat ze regelmatig mee lezen op welk forum dan ook.
Denk ook dat ze er wel bewust van zijn,maar er te weinig aan doen,want het loopt toch wel.
Denk in elk geval dat ik zeker uiterst voorzichtig ben met nieuwe aankopen.

Mvg: Alex
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: Aliebengalie op zondag 31 juli 2011, 22:36:17
Denk echt wel dat ze er van weten Jan.
Denk ook dat ze regelmatig mee lezen op welk forum dan ook.
Denk ook dat ze er wel bewust van zijn,maar er te weinig aan doen,want het loopt toch wel.
Denk in elk geval dat ik zeker uiterst voorzichtig ben met nieuwe aankopen.

Mvg: Alex

Alex, mee eens,

Dat is dus de arrogante bedrijfsvoering,

Gr, Jan
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: 44er op zondag 31 juli 2011, 22:31:31

Mijn idee is dat er te weinig van garantierecht  gebruik gemaakt wordt in het algemeen, meeste gebruikers kunnen het zelf oplossen, (soms nog beter) dus van de andere garantie gevallen is er geen meting te maken, of een slechte.Je zal eigenlijk alle garantie gevallen moeten opsturen ongeacht wat het is, krijgen ze bij M* wel een signaal binnen, hopelijk 8o

Gr, Jan



Hallo Jan,

Nu wil ik niet vervelend zijn,maar ben jij niet een voorbeeld ervan?

De ene ombouw na de andere zie ik verschijnen in jouw topics,en dat zal ook wel zo zijn redenen hebben.

Kan me wel voorstellen dat je het zat geworden bent,en dus je eigen maatregelen neemt.

Toch is dit niet de juiste weg,zo laat je de illusie in leven dat je gekochte modellen goede modellen zijn.

Immers er is geen klacht over geweest,dus niks aan het handje.

Het besef dat het nu eens niet van de verzamelaar afhangt,is nog niet doorgedrongen tot in de top,maar blijkbaar ook niet bij de aanhang.

En dan erbij,een verzamelaar kan ook afhaken,als de kwaliteit achteruit holt.

Als er ook geen signalen zijn die kant op,dan zal er ook geen resultaat zijn :thumbdown:

Eigenlijk vergt dit een paardenmiddel (Sorry AJ),en soms heb ik de neiging om de hele handel in te laden,naar Göppingen te reizen,en mijn geld terug te eisen.

Dat haalt als ik het alleen doe niks uit,maar als er meer mensen zijn die er zo overdenken.....................

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Maerklin nieuw HLM
Dennis1984
gast

Re:Maerklin nieuw HLM
Maar terug naar het subject, en dan over de 39420/39421 en 37044... als het echt een goedkope motor geweest zou zijn, was dit toch wel een 36*** nummer geworden? Kan mij niet voorstellen dat er iets slechts in zit!

Ik vind het trouwens jammer dat men niet alles met SDS gaat uitrusten, dat is nou inderdaad iets waarmee Märklin zich nog beter zou weten te onderscheiden.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Hoi Dennis,

Dan is deze motor alleen voor de 3railers geschikt,want bij de Trix-modellen was deze motor zeker geen succes.

En dat is iets waar ze dus vanaf willen,want verschillende motoren produceren voor èèn en hetzelfde model is duur,ja zelfs te duur.

Märklin zou zich beter kunnen onderscheiden door te luisteren naar de klant,en daar is nog naar al die jaren geen blijk van.

Doofstom en blind zijn ze daar,zeker als ze nu niet ingrijpen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 31 juli 2011, 22:56:40
Citaat van: 44er op zondag 31 juli 2011, 22:31:31

Mijn idee is dat er te weinig van garantierecht  gebruik gemaakt wordt in het algemeen, meeste gebruikers kunnen het zelf oplossen, (soms nog beter) dus van de andere garantie gevallen is er geen meting te maken, of een slechte.Je zal eigenlijk alle garantie gevallen moeten opsturen ongeacht wat het is, krijgen ze bij M* wel een signaal binnen, hopelijk 8o

Gr, Jan



Hallo Jan,

Nu wil ik niet vervelend zijn,maar ben jij niet een voorbeeld ervan?
De ene ombouw na de andere zie ik verschijnen in jouw topics,en dat zal ook wel zo zijn redenen hebben.
M.v.g.
Hans V200.0

Beste Hans,

De reden van mijn ombouw is en was dat er motoren tussen zaten die meer lawaai maakten dan mij lief was, en andere is dat de loks slijtage vertoonden na 15 jaar !! 8o, dus geen garantie meer.vandaar, hier is geen reden om te klagen, maar over het nieuwe produkt reden te meer als ik zo lees. Je voorstel om naar Göppingen te gaan moet je niet alleen doen maar met liefst 150 mensen en het klubhuis daar tijdelijk bezetten,  8o :D of naai ik nu de boel op?
On topic maar weer
GR, Jan

Re:Maerklin nieuw HLM
Dennis1984
gast

Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 31 juli 2011, 23:03:56
Hoi Dennis,

Dan is deze motor alleen voor de 3railers geschikt,want bij de Trix-modellen was deze motor zeker geen succes.

En dat is iets waar ze dus vanaf willen,want verschillende motoren produceren voor èèn en hetzelfde model is duur,ja zelfs te duur.

Märklin zou zich beter kunnen onderscheiden door te luisteren naar de klant,en daar is nog naar al die jaren geen blijk van.

Doofstom en blind zijn ze daar,zeker als ze nu niet ingrijpen.

M.v.g.

Hans V200.0

Er zijn toch verschillende type gelijkstroommotoren? Althans, dat is wat ik op Stummi heb gelezen. Ik snap ook niet dat ze de 37044 geen SDS hebben gegeven, zeker omdat de locomotief er helemaal klaar voor is.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM

Citaat van: 44er op zondag 31 juli 2011, 22:31:31


Beste Hans,

De reden van mijn ombouw is en was dat er motoren tussen zaten die meer lawaai maakten dan mij lief was, en andere is dat de loks slijtage vertoonden na 15 jaar !! 8o, dus geen garantie meer.vandaar, hier is geen reden om te klagen, maar over het nieuwe produkt reden te meer als ik zo lees. Je voorstel om naar Göppingen te gaan moet je niet alleen doen maar met liefst 150 mensen en het klubhuis daar tijdelijk bezetten,  8o :D of naai ik nu de boel op?
On topic maar weer
GR, Jan



Hallo Jan,

Dan heb ik de verkeerde indruk Jan,en dan is er helaas geen garantie meer van toepassing.

Denk helaas niet dat ik zoveel mensen bij elkaar krijg Jan,om die vuist te maken,of opgeheven vingertje.

Daar hebben ze in Göppingen een hekel aan,maar deze vinger is er niet èèn om het fabrieksbeleid te gaan bepalen.

Deze is voor de achteruit gaande kwaliteit,en de niet gehoorde klant,en zijn recht op goede modellen.

Ik ruik haast een relletje,en blijkbaar zijn die nodig,om een logfabrikant op het juiste spoor te zetten :warning:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Hans ,

Ik sta achter je !! :D

Gr, Jan
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Bedankt Jan!!!!!

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Goede morgen,

Ik ben lid van een Franse forum, omdat ik Frans bent, en ik heb voorgesteld een brief te schrijven, en getekend door alle forumisten, en deze brief in speptember tijdens de festiviteit aan Maerklin te geven.
De BR 218 ref: 37745, en de BR 113.3 Ref: 37011 hebben ook deze euro 1 motor.
In Frankrjk zijn  meerdere klant die deze modelen terug gebracht hebben bij hun dealer. Ze waren zeer ontevreden over de rijeigenschapen, en het lawaaie van de motor.
In principe ga ik in spetember in Goppingen, en dan wil wel een brief aan Tante Maerklin geven.

Filipi.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Hallo Fillipi,

Doe dat dan wel gericht,zoals met juiste nummers,en de klacht erbij.

Zoiets probeer ik hier ook op het forum te doen,bij de inventarisatie van dergelijke nummers,met bijbehorende problemen.

Het is natuurlijk niet alleen hier een probleem,en zoals ik lees zijn ze in Frankrijk dus ook niet verschoond van dergelijke praktijken.

Zelf kan ik niet naar Göppingen,heb die dagen helaas ergens anders voor nodig.

Maar dat er iets moet gebeuren,bij wijze van deze feedback,is overduidelijk en helaas nodig.

Tenminste als je niet wilt dat Märklin doorgaat,met deze belabberde modellen.

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Hallo Lucien,

We moeten zorgen dat we een krachtig geluid uit de modelspooders krijgen richting Göppingen.

Aan eenmansacties hebben we niet veel,en zal er ook niet veel gebeuren,maar door onze problemen/klachten te bundelen zou het moeten lukken.

Dit treft gewoon iedere modelspoorder,ongeacht uit welk land je komt.

Nu hebben er al velen last van deze nieuwe modellen en de nieuwe aandrijving,maar zolang er geen concrete klacht komt,gaan ze op dezelfde voet door.

Voor èèn man zijn ze dus doof,maar wat als het er per ongeluk 10.000 of meer zijn?

En testen,dat zal zeker steekproefgewijs plaats vinden,daar is gewoon geen andere verklaring mogelijk.

Bij een oplage van pak en beet 200.000 stuks,zet ik dan wellicht te laag in met mijn schatting.

Terug maar weer on-topic.

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Vandaag is er een é-mail naar M* vertrokken waarbij ik hen met de neus op de feiten heb gedrukt. Even afwachten wat hun reactie gaat zijn maar doen alsof er niets aan de hand is gaat niet meer op. Nu zullen ze in  Göppingen kleur moeten bekennen. Lucien, Filipi en Hans,  de kar is aan het rollen.
Mvg.
Re:Maerklin nieuw HLM
hahahaha en jij denkt een serieuze reactie te krijgen??? je bent een roepende in de woestijn.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Wauw,
en naar wie heb je die verstuurt ?

naar de Herr Oberst Sturmbahnfuhrer, hoop ik ?
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Walter, verkoop niet het vel van de beer vooraleer hij geschoten is. Met niets te doen bereik je ook niets. Baat het niet, dan schaadt het niet. Mvg.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: Wim op maandag 01 augustus 2011, 20:28:17
Wauw,
en naar wie heb je die verstuurt ?

naar de Herr Oberst Sturmbahnfuhrer, hoop ik ?
Naar de juiste man op de juiste plaats hoop ik. Dus afwachten maar.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: KeyWest op maandag 01 augustus 2011, 20:08:58
Vandaag is er een é-mail naar M* vertrokken waarbij ik hen met de neus op de feiten heb gedrukt. Even afwachten wat hun reactie gaat zijn maar doen alsof er niets aan de hand is gaat niet meer op. Nu zullen ze in  Göppingen kleur moeten bekennen. Lucien, Filipi en Hans,  de kar is aan het rollen.
Mvg.

Hallo KeyWest,

Wil je niet ontmoedigen,maar daar kun je lang op wachten,of je wordt gewoon genegeerd.

Er is een krachtig signaal nodig,wil een directie van een fabrikant,ons willen aanhoren.

Daarvoor probeer ik wat feiten te verzamelen,om dat eventueel met meerdere modelspoorders te doen.

Met meerdere forummers/modelspoorders sta je sterker,en ik ga iemand een PB sturen.

Het probleem is wat groter als ik kijk op de Duitse forums,of zoals een andere forummer al zei op het Franse forum.

Nu wil ik ook onze Belgische forummers niet vergeten,en oproepen zich te melden,mochten ook zij een loc hebben met deze motor.

M.v.g.

Hans V200.0



Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 01 augustus 2011, 20:45:06
Wil je niet ontmoedigen,maar daar kun je lang op wachten,of je wordt gewoon genegeerd.
Hans bedankt voor je interesse maar ik heb in het verleden de zelfde situatie meegemaakt en het was enkel maar de juiste persoon aanspreken om het tij te doen keren en bingo. Deze firma was zelfs een stukje groter dan tante M*.  Dus afwachten maar.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: KeyWest op maandag 01 augustus 2011, 21:50:25
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 01 augustus 2011, 20:45:06
Wil je niet ontmoedigen,maar daar kun je lang op wachten,of je wordt gewoon genegeerd.
Hans bedankt voor je interesse maar ik heb in het verleden de zelfde situatie meegemaakt en het was enkel maar de juiste persoon aanspreken om het tij te doen keren en bingo. Deze firma was zelfs een stukje groter dan tante M*.  Dus afwachten maar.

Hallo KeyWest,

Groter of niet,doofstom en blind zijn ze wel daar,voor de rechten van een modelspoorder op goede modellen!!

Maar goed ,ik heb de tijd :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Maerklin nieuw HLM
Spoorman
gast

Re:Maerklin nieuw HLM
Marklin moet eigenlijk een voorbeeld nemen aan Ford: :D

http://www.nu.nl/economie/2579812/ford-roept-ruim-1-miljoen-autos-terug.html

Gr, Ben.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 02 augustus 2011, 10:57:56
... voor märklin ligt dat anders van een motortje die slecht werkt gaan we niet dood he.
Lucien,
Probleem is waar ligt het ?break even point? tussen kostprijs voor reparatie onder garantie en betere kwaliteit ? De consument is altijd de verliezer want reparatie heeft ook zijn kostprijs en die zal op de een of de andere manier moeten worden doorgerekend. Intussen heeft je faam wel een deuk gekregen !
Mvg.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Als ze niet oppassen wordt die faam helemaal weggeslagen,zeker met de "kwaliteit",of liever gezegd kwantiteit die ze nu leveren.

Dat "break even point" zijn we volgens mij allang voorbij,en je ziet dat de prijzen omhoog gaan.

Niet alleen daardoor,maar er is ook haast geen wagon meer enkel te kopen.

Setjes zijn aan de orde van de dag,om sneller geld te genereren,de handelaar mag dan de wagons wel los verkopen.

Toch is kwaliteitsverbetering een punt waar ze naar toe moeten,anders loopt het als nog verkeerd af.

De firma uit een crisis halen is bewonderenswaardig,maar om de crisis neer te laten slaan op de verwerking van de materialen,zal ze niet verder helpen.
Ze zitten nog met een torenhoge schuld,en dat gaat nu ten koste van de modelspoorder.

Je verwacht kwaliteit,maar krijgt kwantiteit,het scheelt een paar letters,maar in werkelijkheid is het verschil niet om aan te zien.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Hans, je hebt een PB.
Mvg.
Re:Maerklin nieuw HLM
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Maerklin nieuw HLM
Hoi KeyWest,

Gelezen en beantwoord ;)