Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Roco maakt sikjes voor 3rail

Gestart door wesleycockerill maandag 25 juli 2011, 14:30:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco maakt sikjes voor 3rail
wesleycockerill
gast

Roco maakt sikjes voor 3rail
Roco heeft met de productie van haar nieuwe sikjes 3 verschillende uitvoeringen voor 3rail gemaakt.

de locjes zijn digitaal, en voorzien van een werkend knipperlichtje

prijs: ?151,-

http://www.anw-modeltreinen.nl/ro_noviteiten-ns.htm

Groeten Wesley
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Denk het niet... Het is een eigen ombouwproductie van de winkelier. kijk maar eens naar de nummers van Roco, zoek ze maar eens op de website van roco. En lees de omschrijving: "Voorzien van Brawa sleper en Kuehn N45 decoder. Werkend zwaailicht. Voorzien van wisselstroom wielen"...

Groeten Ronald.
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Daar lijkt het inderdaad wel erg veel op, maar als het verder goed werkt is het wel een erg leuk locje voor de nederlandsche rijder die ze zelf niet om kan bouwen.
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Heel leuk zo'n sik in 3-rail uitvoering hou die ook tot stand is gekomen!  :thumbup:
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
heb er 1 besteld ben benieuwd hoe die gaat bevallen wordt me 1 niet marklin locje :)
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
De ombouwmodellen waren al eerder beschikbaar bij MTE in Vlaardingen onder nummer R62957.1, R62958.1 en R62959.1 voor 139,95 euro per stuk.

Groet,
Bert
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Maar dan de vraag wat doen de verschillende winkels voor het bedrag.
Is het echt alleen ombouw met decoder en sleper. Hoe monteren ze de sleper?
Worden de wielen vervangen?

Heeft die van MTE ook werkend knipperlichtje gekregen?

Zelf zou ik ook wel een sikje willen, maar twijfel nog wat voordeliger/handiger is. Een door de winkel omgebouwde of toch zelf maar ombouwen.
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Bij ombouw door de winkelier heb je "gewoon" garantie. Dus mocht er iets zijn met je sik dan kan je gewoon terug naar de winkelier. Dat is één van de voordelen.

Groeten Ronald.
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Conrad heeft deze Sik in de aanbieding voor 72,50 Euries.
Ombouw ingewikkeld? Te klein ....? :?

Bestnr.: 497496 - 89
Nummer fabrikant: 62958

mvg.
Willem E.
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
De sikjes hebben weinig ruimte voor een decoder en ook het plaatsen van de sleper is volgens mij nogal kritisch. Wat vooral goed bekeken moet worden is dat hij een korte wielbasis en een laag gewicht heeft. De sleper moet de locomotief niet teveel omhoog duwen omdat de wielen dan geen tactie meer hebben. Ook wissels zijn kritisch. De puntcontacten komen daar omhoog. Er moet voldoende ruimte zijn.

Ik heb een ouder omgebouwd model van MTE. Die doet het perfect (digitaal). Deze heeft geen werkend zwaailicht. Op C-rail rijdt hij prima. Ik weet niet hoe ze rijden op de oude M-rail. De trekkracht is beperkt tot 1 of 2 wagons. Vooral in bochten merk je dat hij weinig trekkracht heeft.
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Goedemiddag allen,

Ik ben van plan om de geel/grijze sik van Roco (R62958) te gaan kopen, omgebouwde wisselstroom versie. Via t internet ben ik er al wel achter gekomen dat deze sik het nummer "264" draagt. Alleen is het mij niet duidelijk of deze sik ook een NS vignet draagt. Heeft iemand deze sik en kan iemand hier een antwoord op geven?

Dank alvast,

Tim
Re:Roco maakt sikjes voor 3rail
Nee, geen NS logo.
Alleen de sik met kraan draagt een NS logo.