Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

wissel aandrijving

Gestart door D. Eshuis maandag 25 juli 2011, 10:43:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wissel aandrijving
D. Eshuis
gast

wissel aandrijving
Ik heb een wissel  (C-rails) voorzien van een marklin decoder, wisselaandrijvingen verlichting.
Dit was een compleet setje. Alles wordt aangestuurd met een CS2
Nu is de wisselaandrijvng zo arm georden dat deze vastgesmolten zit, en ook de decoder werkt niet meer.
Waar kan dit vandaan komen?
Re:wissel aandrijving
Lid sinds: 2009

offline
Re:wissel aandrijving
lijkt er op dat er in de electronica wat is fout gegaan waardoor de spoel constand is bekrachtigd en dan worden ze inderdaad zo heet dat alles aan elkaar smelt.
Re:wissel aandrijving
D. Eshuis
gast

Re:wissel aandrijving
ter vervanging wilde ik een wisseldecoder van easy connect aanschaffen.
Kent iemand deze, zijn ze betrouwbaar. werkt dit met een cs2.
De prijs is namelijk niet hoog voor het aan kunnen sturen van 8 wissels
Re:wissel aandrijving
Lid sinds: 2008

offline
Re:wissel aandrijving
Wellicht kun je kiezen voor de Kuehn decoder WD10, is geschikt voor zowel k83 als k84 functie, mét mogelijkheid voor aparte voeding, en óók voor 8 wissels. Bij MTE voor zeer geschikte prijs. Ik heb er meerdere van in gebruik tot volle tevredenheid. Stuur er zowel wissels mee aan als lichtseinen. Ze kosten daar slechts 34,95. Voor voeding het beste een 18v gelijkstroom adapter (bijv. bij Conrad voor ca. 14,00/s) gebruiken, hoeft niet, voor als je deze decoder voor wissels wilt gebruiken. Gezien de prijs van easy connect  (55,90), de type fouten op hun site, en de summiere beschrijving, lijkt mij dat niet geschikt......