Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Sluitverlichting bij Rivarossi DD-AR

Gestart door ernstcramer zondag 24 juli 2011, 20:14:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sluitverlichting bij Rivarossi DD-AR
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

online
Sluitverlichting bij Rivarossi DD-AR
Zoals ik eerder al eens heb geschreven heb ik op Marktplaats een DD-AR met mDDM gekocht van Rivarossi. Ik daarvoor nog steeds het kleinmateriaal niet erbij gekregen... :-(

Maar nu een andere vraag. De mDDM heeft een decoder, maar de rest van de trein niet. Het stuurstandrijtuig heeft dus geen sluitverliching. Hoe kan ik dat oplossen? Draden vanuit de loc trekken naar de achterste wagon? Of een extra decoder inbouwen in het stuurstandrijtuig zodat ik apart kan schakelen. Maar dan is nog de vraag hoe je dat dan regelt bij omschakelen van de trein?

Wie weet? 8)
Re:Sluitverlichting bij Rivarossi DD-AR
Ernst,

Het hangt er maar net vanaf wat je allemaal wilt. Het hangt er ook vanaf wat er allemaal kan. Functiedecoders zijn er vanaf een tientje. Ook die voldoen aan jouw eisen. Onder andere de TAMS decoders op conrad.nl.

Voor het sleperomschakelprobleem heeft ESU een kant-en-klare oplossing.

Misschien wil je ook nog interieurverlichting inbouwen. Je hebt ook daarbij meerdere opties.

Bedenk wel dat je in vrijwel alle gevallen een kabelboom moet trekken door de trein, tussen de rijtuigen.

Als je trouwens bedoelt hoe je afregelt dat de functiedecoder tegelijk gaat met de 'gewone' decoder... gewoon zelfde adres programmeren en verlichting contra aansluiten :).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Sluitverlichting bij Rivarossi DD-AR
Ik heb voor de DD-Ar een setje aangeschaft van Tom van weert. klik  Dan heb je goed passende front en sluitverlichting in de MDDm. Bij mij zit het in de oudere versie van lima en functioneert prima.

Eric
Re:Sluitverlichting bij Rivarossi DD-AR
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

online
Re:Sluitverlichting bij Rivarossi DD-AR
Dank voor deze adviezen...ik realiseer me dat ik al eerder hier een paar reacties op had gekregen. Ik zal eens zien of ik Tom kan bereiken.
Inmiddels ook contact met een forumlid om bij hem eens te gaan kijken. Leuk deze contacten!!  :thumbup: