Hoi forumleden,
Na jaren van afwezigheid in de modelwereld een aantal maanden geleden besloten weer te beginnen.
Mijn vader vond het tijd dat ik mijn "oude" trein maar eens mee nam (lag al ongeveer 15 jaar in een kast).
De M-rails voldeed nog best voor even. Alles was nog analoog.
Samen met mijn oudste zoon (7 jaar) een klein ovaaltje neergelegd en vanaf dat moment begon het bloed toch weer te stromen. Ook mijn zoon vond het fantastisch.
Gezocht op het internet en op dit forum terecht gekomen.
Het eerste draadje wat ik las was van Peter de geluidsman. Het tweede draadje was van Tilly (John).
Misschien wel de 2 grootste op het hele forum.
Jullie zullen het begrijpen dat ik de eerst 2 maanden alleen maar aan het lezen ben geweest.
Een betere voorbereiding is er bijna niet

Op het forum werd verschillende keren gesproken over Houten.
Dus maar gezocht wat er dan zo belangrijk is aan Houten.
Uiteraard een beurs waar iedere liefhebber naar toe moet

Op mijn eerste beurs eens goed rond gekeken wat er allemaal te vinden en te halen is.
Op de beurs gesproken met verschillende mensen en 2 startsets gekocht. 1 met een MS1 en een BR86 en 1 met een delta (ICE 1). De laatste heb ik mijn zoon cadeau gedaan. Natuurlijk alles met de voor mij nieuwe C-rails.
Ik heb besloten een testbaan te maken om mijn eerste digitale stappen te zetten. Ik wil mijn baan tevens aansturen met de computer (Koploper). Om het allemaal een beetje betaalbaar te houden gezocht naar een goedkope oplossing. Deze oplossing had ik eigenlijk al gelezen in het draadje van Tilly.
Een computer had ik nog staan. Bij AlbertJan een Delta 6604 kunnen aanschaffen voor weinig (bedankt AlbertJan). En direct bij AlbertJan 2 AJ-S88 en 2 AJ-K83 decoders gekocht.
Op het Koploper forum kwam ik de cursus Maliebaan tegen. Deze ga ik bouwen. Mogelijk ga ik deze uiteindelijk nog wat aanpassen zodat er wat meer mogelijkheden zijn.
Eerst maar begonnen met een frame te maken waar ik deze baan op kan neerleggen.
Het oppervlak wordt de standaard maat van een MDF plaat (244 x 122).
Foto's volgens aangezien ik nog moet uitzoeken hoe ik deze op het forum moet plaatsen.
Groet Niels