Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

NS 1500

Gestart door Ronald vrijdag 22 juli 2011, 22:07:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NS 1500
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
NS 1500
Nouja, topictitel zegt genoeg.

Een NS 1500 van Marklin zou mooi zijn  :D
Re:NS 1500
Lid sinds: 2011

offline
Re:NS 1500
Ja een 1500 lijkt mij ook wel een goed idee!
Re:NS 1500
mathijs-spoor3
gast

Re:NS 1500
niet te duur dan :D
Re:NS 1500
Romar
gast

Re:NS 1500
Pfff... marklin en niet te duur...je hebt je grapjas aan zeker, of is het je lol broek?
Re:NS 1500
mathijs-spoor3
gast

Re:NS 1500
Citaat van: Romar op vrijdag 22 juli 2011, 22:16:23
Pfff... marklin en niet te duur...je hebt je grapjas aan zeker, of is het je lol broek?
Dan maar een roco :P als ze  nou niet te ingewikkeld doen,en voor 200 euro een model maken. dan kan ik um mischien wel kopen(als ik de rest wat ik wil gekocht heb)

gr
Re:NS 1500
Romar
gast

Re:NS 1500
doe mij sowieso Roco maar, ik verwacht niet dat er een fabrikant mee gaat komen, en zeker Marklin niet.
Iedereen die graag een 1500 wil hebben kan bij Kleinspoor terecht, want die heeft de 1500 wel in het assortiment zitten.

Mvg,

Romar
Re:NS 1500
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:NS 1500
Citaat van: Romar op vrijdag 22 juli 2011, 22:22:23
Iedereen die graag een 1500 wil hebben kan bij Kleinspoor terecht, want die heeft de 1500 wel in het assortiment

:P niet iedereen is zo handig met bouwen al jij O:-D
Re:NS 1500
Romar
gast

Re:NS 1500
Ja dat is dan wel weer 'het nadeel' van die machine, het is een bouwpakketje. :P

'het nadeel' > een drempel voor sommige om hem niet te kopen.

Ik weet trouwens ook niet hoe het zit met 3 rail en deze kit.
Zal ook nog wel wat 'meer werk' in gaan zitten gok ik.

Mvg,

Romar
Re:NS 1500
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:NS 1500
Had ik 'm maar...... O:-D
Re:NS 1500
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:NS 1500
tsja, ik vind het dan niet de mooiste loc die er was in nl, maar als hij betaalbaar verkrijgbaar was, kocht ik hem ook wel. Wellicht rivarossi in de toekomst?

Roy
Re:NS 1500
mathijs-spoor3
gast

Re:NS 1500
als een fabrikant nou een gok neemt. en een programma niet te duure en goede ns treinen maakt in ac en dc, zou dat dan verkeerd aflopen?

gr
Re:NS 1500
Günther
gast

Re:NS 1500
Hallo allemaal,

Ik heb er al 10 tallen jaren een van Philotrain en digitaal gelijk laten ombouwen toen der tijd.

vr.gr. Günther
Re:NS 1500
Ronald69
gast

Re:NS 1500
Citaat van: mathijs-spoor3 op zondag 24 juli 2011, 11:38:45
als een fabrikant nou een gok neemt. en een programma niet te duure en goede ns treinen maakt in ac en dc, zou dat dan verkeerd aflopen?

gr

Vooral in deze tijd neemt een fabrikant geen gok om zoiets uit te brengen aangezien het aantal miljoenen Euro's kost alleen al aan ontwikkelingskosten en grote aantallen zit er niet in want dan blijven ze met een overschot zitten en de Nederlandse markt is niet zo groot.
Betekend, wel uitbrengen ==>> kleine oplage, hooguit < 250 dus hoge prijs.

Grt, Ronald.
Re:NS 1500
mathijs-spoor3
gast

Re:NS 1500
ik denk dat op de manier zoals marklin adverteerd(niet dus) er nog wel een failiesement volgt.... :O
want de vergrijzing slaat toe. :( maarja om de zoveel tijd zal er nog wel NL mat. verschijnen. :) en ik koop ook roco en andere merken :D, want M heeft bar weinig, :( en het is duur. :-( een stomer zal er ook wel niet in zitten bij roco of rivarossi ofzo. maar er is genoeg verkrijgbaar :)

gr
Re:NS 1500
Blausee-Mitholz
gast

Re:NS 1500
Citaat van: Romar op vrijdag 22 juli 2011, 22:22:23
Iedereen die graag een 1500 wil hebben kan bij Kleinspoor terecht, want die heeft de 1500 wel in het assortiment zitten.

Klik

Mvg, Johan
Re:NS 1500
veldkamp
gast

Re:NS 1500
Of als decemberlok bij Piko voor rond de 120 euri s. Is dan niet aan te slepen
Re:NS 1500
Romar
gast

Re:NS 1500
:mrgreen:
Re:NS 1500
veldkamp
gast

Re:NS 1500
Hoe los je het 3 rail probleem op. Ik weet niet welk draai stel of motor ik zou moeten nemen. Ik heb  er vaak naar gekeken vind het een mooi model.

gr erik
Re:NS 1500
veldkamp
gast

Re:NS 1500
En als M* deze lok zou uit brengen dan is het aanteraden om niet voorop te willen lopen bij de aanschaf.
Marklin laat nml nogal grove steken vallen als het  gaat om nieuw uit gebrachte modelen. Wielen valllen onder de Thalys uit. Wagons van het NS  set zijn zo slecht dat er een terugroep actie op volgde .
Nog afgezien van de discussie of de ingebouwde  motoren  wel van een goede kwaliteit zijn. Velen zijn  op diverse flora van mening dat het gaat om een zeer goedkoop chinees motortje.

Ik zeg voortaan maar zo  een M*trein is prima als hij bij een andere langer dan een jaar naar te vredenheid heeft gelopen en te koop wordt aangeboden.
M* is  zijn geld niet waard de kwaliteit is infrieur
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Tenzij je geld zat hebt  en voor M de kwaliteitscontroles wilt uitvoeren voor eigen kosten :D

gr erik
Re:NS 1500
Wasmi
gast

Re:NS 1500
waarom koop jij nog Marklin dan? hou er gewoon mee op....
Re:NS 1500
Günther
gast

Re:NS 1500
Hallo Erik,

Sluit mij hellemaal aan bij de vorige schrijver.
En dat van die wielen, het wordt wel gezegt, maar we hebben het nog nooit gezien op een filmpje.
Eerst zien als hij aankomt rijden stopt dat wordt hij opgetilt en de wielen vallen er onderuit, zonder de film stil te zetten.
Nog maals eerst zien, heb zelf aan Peter en andere gevraagt hebben jullie de problemen, antwoord nee.
Raar he.
En wat die motor aan gaat rijd hij slecht nee, er zit alleen een voor ons vreemde motor in.
Niet van een anderuit gaan maar zelf onder vinden.

vr.gr. Günther.
Re:NS 1500
veldkamp
gast

Re:NS 1500
 Ze zijn ook maar met z'n tweetjes waar ik momenteel mee rij. De rest is van andere merken tot grote tervredenheid. De twee rijden prima maar zijn niet nieuw . Nogmaals daar geef ik geen geld meer aan uit  als het gaat om M*.
gr erik
Re:NS 1500
Günther
gast

Re:NS 1500
Tja Erik,

Dat is het mooie van onze hobby, we hebben een vrije keus.

grt. Günther.
Re: NS 1500
rovanko
gast

Re: NS 1500
Hallo,

Ik heb dit draadje maar eens uit de vergetelheid gehaald om mee te delen dat het Nederlandse bedrijf Elotrack van plan is de NS 1500 op de markt te brengen. Of dat inderdaad geschiedt is een kwestie van afwachten.

Gegroet,

Rob

P.S. Als dit "nieuwtje"al eerder elders op het forum werd medegedeeld dan is mijn bericht uiteraard dubbelop. In dat geval mijn excuses.