Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Goschenen SBB

Gestart door marc-lin donderdag 21 juli 2011, 23:30:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hi Bas - Ja inderdaad die HUPAC trein is ook een van mijn top favorieten, erg mooi achter een Ae 6/6!  :thumbup:

Citaat van: Alpen Bassie op maandag 10 oktober 2011, 21:11:44
de spiraal is mooi maar de wagons met de vrachtwagens  nog mooier :D

groetjes bas
Re:Goschenen SBB
Alpen Bassie
gast

Re:Goschenen SBB
heb je geen last als je met een lange trein stilstaat bv sein en dan weer gaat rijden ik had ooit meer dan 3 meter koelwagons bij op de spiraal maar dat ging even mis :? :?
het schiet me hier nu zo te binnen vandaar.

ja die hupac wagons zullen hier ook ooit komen onmis baar toch voor de ch fan.

groetjes bas

Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hi Bas,

Nee geen problemen gehad (tot nu toe). Remmen & optrekken zowel getrokken als geduwd gaat allemaal goed. Alles uitgebreid getest afgelopen twee weken. Er zal vast wel eens een trein ontsporen...en dan laat ik het je meteen weten!  ;)

Ga nu aan de slag met het schaduwstation boven en het aanbrengen van vangrails aan de buitenkant van de spiraal (er mochten eens een paar wagons loslaten....die komen dan met een rotvaart de 'berg' af).

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

offline
Re:Goschenen SBB
Marc,

Breng ook een vangrail aan de binnenkant aan. Ontspoort er ooit één, dan wordt de hele sleep naar binnen getrokken...
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hi Arjan,

Je hebt inderdaad gelijk. Kan dat beter nu maar meteen doen u alles nog goed bereikbaar is. Bedankt.

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hallo - Even twee fotos van het testbedrijf.

Twee Re 4/4s (een I en een II) komen elkaar tegen te Goschenen...
...en twee Re 460 maken een, ongeplande stop langs het (te bouwen) perron van Goschenen met een Italiaanse en Duitse IC trein.

Groeten,
Marc


Re:Goschenen SBBi
Alpen Bassie
gast

Re:Goschenen SBBi
Hoi Marc

Mooie foto,'s weer van het Zwitsers matriaal is die RE 4 4 een van de bavaria set.

Zelf komt er bij mij morgen ook weer een RE 460 bij.

Groetjes bas
Re:Goschenen SBB
Dennis1984
gast

Re:Goschenen SBB
Hoi Marc,

Je hebt allemaal weer leuke foto's geplaatst! Hoe groot is je spoorbaan eigenlijk en met hoeveel treinen kun je er op rijden?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hi Dennis,

Bedankt voor je leuke reactie.

Mijn baan is nog lang niet af en ik moet eigenlijk eens snel een baanplan op mijn draadje plaatsen.

De baan, zoals die er nu voor staat, heeft een schaduw station recht onder het station Goschenen met 7 sporen. Van dat schaduwstation tot aan Goschenen leggen de treinen ongeveer 20 meter af over twee lagen (beetje om de Gotthard Noord helling na te bootsen). Vanaf Goschenen gaat de de route via de (zie foto's) zeven wendingen tellende spiraal naar het in aanbouwzijde schaduwstation boven Goschenen (vlak onder het plafond) met 12 sporen. De baan kan op dan ongeveer 22 treinen herbergen en er kunnen er 5 of 6 tegelijk rijden.

ALs dat allemaal af is komt er een (voorbereide) aftakking in het schaduwstation-plafond die via een zeer hooggelegen Bietschtal viaduct (waar je onderdoor moet kunnen lopen) via een derde schaduwstation (plafond II, met naar verwachting 6-7 sporen) naar een Italiaans-Zwitsers grensstation (gesitueerd in Italië). De BLS lijn takt in dit station aan op een doorgaande Italiaanse spoorlijn met aan beide kanten (allemaal gepland he) schaduwstations.

Zoals je aan de beschrijving ziet is het Zwitserse gedeelte technisch bijna af en het Italiaanse gedeelte allemaal planning (en droom wellicht). De ruimte is er...nu nog de tijd!

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBBi
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBBi
Hi Bas,

Ja die is inderdaad uit de Bavaria set. Mooi loc.

Welke Re 460 komt er morgen bij? Erg mooie locs! Heb er zelf ook een paar.

Groeten,
Marc


Citaat van: Alpen Bassie op dinsdag 18 oktober 2011, 17:17:48
Hoi Marc

Mooie foto,'s weer van het Zwitsers matriaal is die RE 4 4 een van de bavaria set.

Zelf komt er bij mij morgen ook weer een RE 460 bij.

Groetjes bas

Re:Goschenen SBB
Dennis1984
gast

Re:Goschenen SBB
Marc,

Ik ben inderdaad benieuwd naar je plan, kan het op basis van de beschrijving van jou nog niet echt visualiseren :). Maar jij zult het vast helemaal in je hoofd hebben zitten en daar gaat het om.

Nog één vraagje... hoe lang zijn de sporen in je schaduwstation? Ik heb in mijn toekomstige baanplan rekening gehouden met treinen tot zo'n 2,5 meter, waardoor je met zeven 1:87 rijtuigen kunt rijden. Dat lijkt me lekker realistisch :).

Ik kan niet wachten om ook aan de slag te gaan met een baan, maar eerst dit jaar en 2012 de materieelinvestering afronden. Tenslotte heb ik de ruimte nu toch nog niet beschikbaar.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hi Dennis,

De kortste sporen zijn iets meer dan 3.5m, de langste bijna 5m. De beperking voor reizigerstreinlengte (leuk woord voor Galgje) zit meer in het Station Goschenen. Daar kan een trein van maximaal 8 303mm wagons getrokken door 2 Re 4/4-II of 2 Re 460 stoppen dan wel een trein van 9 282mm wagons met dezelfde locs.

Goederentreinen kunnen iets langer zijn.

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hallo allemaal,

Van bouwen is nog niet veel gekomen de laatste dagen (tijd gebrek). Heb wel even een foto gemaakt van mijn Re 460s (en mijn BLS Re 465 op de voorgrond). In totaal 8 locs. Leek me leuk om te delen.

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2010

offline
Re:Goschenen SBB
Hoi Marc,

Dat is een mooie loc zo'n Re 460-465 ik heb er zelf ook al heel wat en er staat nog een Re 465 in bestelling.
Marc foto's van je baan zijn altijd welkom, wellicht doen we er weer ideen mee op. Dan heb ik nog een vraagje over je seinen, hoe stuur jij deze aan. Ik heb zelf zwitserse seinen van Schneider en ik wil deze aan gaan sturen met LDT sein modules.

groetjes Martin.
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Prachtige opstelling! Wat zijn die zwitserse locs toch mooi! (Ik weet nu zeker welk materiaal ik het mooist vind!)

Groet Sebas
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hallo Marc,

Dat is een mooi rijtje 460's. Leuk dat je ze ook naast elkaar voor ons kwijt kan!

groet, Michiel
Re:Goschenen SBB
Alpen Bassie
gast

Re:Goschenen SBB
hoi marc

jaja een smul plaatje 7 van die re 460 ers en 465 bls ers
zelf ben ik ook een grote vloot van deze italiaanse ontwerper aan het verzaamelen.
ooit wil ik het hag model hebben van de schilthorn en jungfrau $$$$$$
wat mij opvalt bij je spiraal is dat je niet zoveel draadeinden heb niet echt voor de stevigheid maar meer voor de fijnstelling
de oplossing van de alu h balk is wel mooi gedaan.

groetjes bas
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hi Martin,

Mijn seinen ga ik inderdaad aansturen met LDT decoders, heb ze al liggen. De signalen met 3 lichten kunnen met z'n vieren op de DB LDT decoder. De overige 4, 5 etc lichten gaan op de duurdere speciale SBB decoder.

Ik gebruik alleen maar LDT decoders dus ook voor wissels, terugmelders (met OPTO koppeling) etc.

Groeten,
Marc


Citaat van: oosterom op donderdag 20 oktober 2011, 15:17:06
Hoi Marc,

Dat is een mooie loc zo'n Re 460-465 ik heb er zelf ook al heel wat en er staat nog een Re 465 in bestelling.
Marc foto's van je baan zijn altijd welkom, wellicht doen we er weer ideen mee op. Dan heb ik nog een vraagje over je seinen, hoe stuur jij deze aan. Ik heb zelf zwitserse seinen van Schneider en ik wil deze aan gaan sturen met LDT sein modules.

groetjes Martin.
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hi Bas,

Inderdaad, fantastische locs. Ik ben zelf ook nog niet klaar met mijn verzameling als het gaat om de Re 460's en Re 465's. Wil de Miele, Danzas, Heizer en inderdaad de prachtige Schilthorn/Jungfrau, de nieuwe BLS, groene Cargo etc ooit nog hebben.

Is jouw nieuwe 460er al binnen?

Groeten,
Marc


quote author=Alpen Bassie link=topic=30760.msg579401#msg579401 date=1319136493]
hoi marc

jaja een smul plaatje 7 van die re 460 ers en 465 bls ers
zelf ben ik ook een grote vloot van deze italiaanse ontwerper aan het verzaamelen.
ooit wil ik het hag model hebben van de schilthorn en jungfrau $$$$$$
wat mij opvalt bij je spiraal is dat je niet zoveel draadeinden heb niet echt voor de stevigheid maar meer voor de fijnstelling
de oplossing van de alu h balk is wel mooi gedaan.

groetjes bas
[/quote]
Re:Goschenen SBB
Blausee-Mitholz
gast

Re:Goschenen SBB
Citaat van: marc-lin op donderdag 20 oktober 2011, 21:23:48
groene Cargo

Groeten,
Marc

Dat is geen Re 465 maar een Re 485 of een Re 486 Traxx lokken dus.

Kleine opmerking van de HAG Re 465 007 "Schilthorn" De witte belijning van dat model is niet correct of je daar een probleem van maakt mag je zelf uitmaken

Mvg, Johan
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
HI Johan,

Er is 1 Re 460 in een licht groene kleur verschenen (net als een Re 6/6 en Re 4/4-ii). Dit was een experiment van de SBB om een geschikte Cargo kleur te vinden. Uiteindelijk is het die kleur niet geworden.

Marklin heeft er een model van gemaakt. Ik zal ff zoeken naar en foto en die plaatsen.

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Gevonden...sneller dan gedacht op internet.
Re:Goschenen SBB
Blausee-Mitholz
gast

Re:Goschenen SBB
Owe bedoel je die betreft Marklin 39603 SBB Re 460 083
Laat de foto maar zitten ik heb hem zelf  :D

Mvg, Johan
Re:Goschenen SBB
Alpen Bassie
gast

Re:Goschenen SBB
nou johan

mij niet hoor :D :D als dat lijntje niet correct is :D
jaja marc hij is binnen het is de 460 met de agfa film opschrift en met sinus c moter
bedoel jij niet de trurkies groene cargo 460 deze heb ik wel met de sinus c moter
de danzas gele 460ninderdaad een mooie model woord toch alleen delta verkocht ach ombouwen kan ook :D
maare ikke moet slapen doe geen oog dicht anders ;)

groetjes bas
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Trusten Bas. Droom lekeer van de mooie Re 460s, doe ik ook!
Re:Goschenen SBB
Alpen Bassie
gast

Re:Goschenen SBB
ja lekker droomen van het ch kaas model 460 :D $$$$$

groetjes bas
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hallo allemaal,

Ben nu bezig om de ingang van de Gotthard tunnel aan de Noordzijde van Goschenen vorm te gaan geven. Zie foto. De tunnelportalen staan er provisorisch maar geven al wel een indruk. De eerste twee uitrijseinen staan opgesteld. Op de tweede twee te plaatsen moet ik eerst (tijdelijk) mijn planken met LGB RhB materieel verwijderen. De wissels in de tunnel zijn aangesloten en getest. De marklin aandrijving (waarover ik weinig goeds gelezen heb op dit forum) is naderhand eenvoudig te vervangen voor dezelfde nieuwe aandrijving of servo aandrijving).

De tweede foto is de andere kant van het station richting Wassen (in mijn geval mijn klimspiraal). Leek me een leuke foto om er bij te doen. Het Italiaanse duo EU43 locs kunnen, technisch gezien, wel rijden maar ik geloof niet dat ze er in werkelijkheid komen, bij dus wel.

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2023

offline
Re:Goschenen SBB
Hoi Marc

Je moet toch ook kunnen laten rijden wat je mooi vindt.Dit zijn mooie locs  :thumbup:

Harald & Alex
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2010

offline
Re:Goschenen SBB
Hoi Marc,

Ik heb een vraagje, jij gebruikt ook bovenleiding van Sommerfeldt, ik blijf last houden dat deze toch een beetje gaan oxyderen op plaatsen waar ik gesoldeerd heb, ik gebruik wel het soldeervet van Sommerfeldt en maak het goed schoon met spiritus. Heb jij daar ook last van of wat doe jij eraan om dat te voorkomen.

groetjes Martin.
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hi Martin,

Ik denk dat mijn bovenleiding nog te nieuw (en ook nog lang niet af) is want ik heb zelf (nog) geen last van oxidatie. Treed de oxidatie op aan de masten of aan de bovenleiding zelf? Ik ben van plan om de masten en bovenleiding tzt te schilderen, wellicht helpt dat ook tegen oxidatie.

Groeten,
Marc


Citaat van: oosterom op zaterdag 22 oktober 2011, 10:52:07
Hoi Marc,

Ik heb een vraagje, jij gebruikt ook bovenleiding van Sommerfeldt, ik blijf last houden dat deze toch een beetje gaan oxyderen op plaatsen waar ik gesoldeerd heb, ik gebruik wel het soldeervet van Sommerfeldt en maak het goed schoon met spiritus. Heb jij daar ook last van of wat doe jij eraan om dat te voorkomen.

groetjes Martin.
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2010

offline
Re:Goschenen SBB
Hoi Marc,

Ik bedoel de masten, ik ben ze nu ook aan het verven met Revell nummer 91.
Ik vind wel raar dart ze oxyderen gebruik het soldeervet van Sommerfeldt en maak het goed schoon.

groetjes Martin.
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:Goschenen SBB
Martin,

Als de bovenleiding toch oxideerd heb je hem niet goed vetvrij gemaakt.

Een oude afwastijl met een goede ontvetter doet wonderen, ik gebruik een middel
dat biologisch afbreekbaar is . Het is eigenlijk bedoeld om schilderwerk te ontvetten en schoon te maken.
Het heet UNIVERSOL , en is verkrijgbaar bij een goede schilderswinkel ,

Marc,

Geweldige line up van die Re 460/465 Ik heb er zelf 2 van de BLS en 3 van de SBB.
Goschenen blijft een mooi thema, en ook nog de combi met smalspoor.

Grt Johan
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hallo allemaal,

Mijn baanplan deel I. Dit zijn de delen die NIET zichtbaar zijn.
- Onderste schaduw station (recht onder Goschenen), is gereed (donker blauw)
- Donker blauw (niveau -1) naar lichtblauw (niveau 0) naar Gotthard tunnel en Goschenen SBB is gereed. Het traject is echter volledig dubbelsporig uitgevoerd en aan de rechterzijde liggen de sporewn nu niet onderelkaar maar op verschillende hoogtes (lichtblauw boven, donkerblauw onder) en zijn ze deels zichtbaar met twee grote bruggen over een 'slucht' (bovenste niveau stalen boogbrug met aan bruggen, onderste niveau gemetselde boogbruggen), fotootje hiervan staat op dit draadje
- Rood/oranje (niveau -2) schaduw station onder toekomstig grensstation BLS/FS
- Geel (nivea-1) tweede schaduw station onder toekomstig grensstation BLS/FS

De grote rode 'blokken zijn bestaande muren en een zandstenen haard.

De kamer waarin mijn treinbaan tot stand komt is tevens mijn werkkamer dus moest er wat 'geschipperd' worden met de ruimte.

Ik zal zsm ook de zichtbare SBB gedeelten en het plan van het "schaduwstation-plafond" plaatsen.

Eerst maar eens kijken of het plaatje van dit plan een beetje overkomt als ik op verzend druk.... ;)

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Alpen Bassie
gast

Re:Goschenen SBB
hoi marc.

een mooi natuur getrouw spoorplan

groetjes bas
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hallo allemaal,

Hier deel II van het baan plan:
- Grijs is het Schaduwstation-plafond, recht boven Goschenen (onderkant op 2,10m) - bouw net begonnen
- Blauw is het BLS traject van Schaduwstation boven naar het FS/BLS/SBB grensstation met de locatie van mijn Bietschtal brug waar onderdoor gelopen wordt om de kamer in te lopen, onderkant brug op 2,30m, ook het BLS traject heeft een eigen (toekomstig) schaduw station waar de baan bovendien van dubbelspoor in enkelspoor overgaat. Van het Blauwe deel is aaleen het Bietschtal viaduct straks zichtbaar. Rechtsonder takt het enkelsporige deel van de BLS aan op het FS/BLS/SBB station.

Volgende update het Italiaanse station.

Uiteraard heb ik ook tekeningen van het (technisch afgeronde) station Goschenen maar tijdens de bouw is zoveel veranderd t.o.v de tekeningen dat ik e.e.a. eerst moet aanpassen (of volledig nieuw in het programma moet zetten) voor ik dat kan plaatsen. Gelukkig staan er al wel een al enige fotos van Goschenen op dit draadje.

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hallo Allemaal,

Deel III (en voorlopig laatste) deel van het baanplan. Hierop staat weer het Schaduwstation plafond maar zijn de meeste BLS sporen (m.u.v. Bietschtal en aansluiting op FS) weggelaten en is het Italiaanse grensstation voor FS/BLS/SBB goed zichtbaar in (gif) groen. Ik hoop hier rond de Kerstdagen aan te kunnen beginnen.

Het FS Station (het heet voorlopig Modossola al hoe wel ik ook Montepulcianoi overweeg als naam naar de bekende wijnstreek in Toscane  :-)) heeft rechtsonder een enkelsporige aansluiting op het BLS (SBB) deel en een enkelsporige doorgaande FS lijn, rechtsboven een dubbelsporige FS aansluiting. Beide FS delen komen uit in de twee schaduwstations zoals te zien zijn in op de eerste baanplan update.

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Dank je Bas.

Plannen lukt wel maar het bouwen is een tijdrovende bezigheid...daarbij ben ik niet de handigste maar wil alles wel perfect dus regelmatig moet er wat over worden gedaan maar we komen er wel....

Als ik dan zo jou draadje bekijk en de foto's die jij hebt geplaatst van de prachtige baan die je bouwt voel ik me wel een beetje een amateur...

Groetjen,
Marc

Citaat van: Alpen Bassie op zondag 23 oktober 2011, 10:48:09
hoi marc.

een mooi natuur getrouw spoorplan

groetjes bas

Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2023

offline
Re:Goschenen SBB
Marc

Het plan is wel indrukwekkend  :thumbup:

Iedereen heeft dat wel eens dat het niet zo er uit komt als je graag wilt.Als je echt een perfectionist wilt zijn dan doe je het inderdaad nog een keer en als je dan met de resultaten tevreden bent is het toch goed.Tot nu toe is je volgens ons nog niet veel mislukt wat niet meer goed gekomen is getuige dit draadje  ;)

Harald & Allex
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Marc, het is een groots plan! Ook ben ik onder indruk van je naamgeving. Modossola is geweldig  :D De wijnstreek is voor jouw thema te ver weg.

Super!

groet, Michiel
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Dankje Michiel...je hebt inderdaad gelijk mbt tot de wijnstreek naam dat is nog eens zo'n 400km verderop....wellicht dan toch Modossola maar dan stop de fictieve EC Montepulciano er onderweg van Zuid Duistland naar Toscane er...dan heb ik toch het beste van twee werelden.  ;)

Citaat van: Golfer op zondag 23 oktober 2011, 21:38:56
Marc, het is een groots plan! Ook ben ik onder indruk van je naamgeving. Modossola is geweldig  :D De wijnstreek is voor jouw thema te ver weg.

Super!

groet, Michiel
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Dank je Harald & Alex,

De echte miskleunen heb ik natuurlijk ook niet gepubliceerd..  :D...maar inderdaad stap je voor stapje komen we er. Het hele Zwitserse SBB gedeelte is bijna af (technisch gezien dan....nu de aankleding nog).

Groeten,
Marc
Citaat van: harald en alex op zondag 23 oktober 2011, 21:29:28
Marc

Het plan is wel indrukwekkend  :thumbup:

Iedereen heeft dat wel eens dat het niet zo er uit komt als je graag wilt.Als je echt een perfectionist wilt zijn dan doe je het inderdaad nog een keer en als je dan met de resultaten tevreden bent is het toch goed.Tot nu toe is je volgens ons nog niet veel mislukt wat niet meer goed gekomen is getuige dit draadje  ;)

Harald & Allex
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:Goschenen SBB
Marc,

Een geweldig plan zo, ik hoop eerdaags ook wat
van de aankleding te zien. Dat word een leuke rit
over je baan met een Rae tee  Gottardo.


Bouw ze en groeten,
Johan
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2007

offline
Re:Goschenen SBB
Marc,


Dat ziet er geweldig uit!

Kun je dadelijk de haard nog aansteken? ;)
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Dank voor de reacties.

@ Johan - Ik zal zeker de aankleding etc laten zien, ben hier en daar al stiekem begonnen (seinen, bovenleidingsportalen etc)
@ Jajekra - Ja de haard kan straks nog steeds aan.  :D

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hallo Allemaal - Eindelijk heb ik een BLS Ae 6/8 in wisselstroom/digitaal (in Roco museum kist met alle details nog in de originele zakjes) kunnen bemachtigen voor de museumritten op het toekomstige BLS deel (maar natuurlijk ook op de SBB trajecten) van mijn baan.

Zelf vind ik dit een van de mooiste (Zwitserse) locs.

Meer foto's op het Nieuwe aanwinsten 2011 draadje!

Groeten,
Marc
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2023

offline
Re:Goschenen SBB
Marc

Mooie aanwinst.  B) B) B) B)

Veel plezier ermee!

Harald & Alex
Re:Goschenen SBB
Alpen Bassie
gast

Re:Goschenen SBB
Hoi Marc

Een mooie lok heb je er weer bij.
Ik heb zelf weer twee 460 ers gekocht hoop ze morgen in huis te hebben.
Het zal wel voor vele van ons een duur weekeind worden :D

Bouwse verder aan je baan.

Groetjes Bas
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Hi Bas,

Dank je.

Heb zelf ook net nog een Re 460 gekocht (ChemOil)...als ie er is plaats ik wel ff een plaatje alhoewel ik zeker weet dat je hem wel kent!  :D

Regards,
Marc

Re:Goschenen SBB
Alpen Bassie
gast

Re:Goschenen SBB
Hoi Marc 

Ik heb de 34614 en de 34615 gekocht volgens mij heb jij die ook.
De chemoil ja die kan ik wel dat is toch 1 met een sinus c motor.
Ik heb nu in totaal 7 460,ers met aandrijving en 1 dummie van de sf set maar deze daar wil ik ooit een motor in bouwen.
heb je ook de icn van roco vind het zelf wel een mooi model.
Alleen kanteld die niet zoals in het echt.
Aan het spoorplan te zien kan je straks met aardige treinen gaan rijden lekker 4 RE 465 bls achter elkaar :D :D :D

Groetjes bas
Re:Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re:Goschenen SBB
Vandaag is de nieuwste Re 460 in Goschenen binnengereden met een DBAG IC trein (de trein is ook net een week oud). De Chem Oil uitvoering! Sinus motor er in, erg mooi.