Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Goschenen SBB

Gestart door marc-lin donderdag 21 juli 2011, 23:30:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2017

offline
Re: Goschenen SBB
Pracht locs Marc.
Zelf heb ik de 4/4 TEE van M. Die is zonder sound, dat dan weer wel.
Veel plezier ermee.
Grtz, Arjan
Re: Goschenen SBB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Goschenen SBB
Zo te lezen twee mooie loc,s maar een fotootje zou het feest compleet maken  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Goschenen SBB
Leuk dat je er weer bent Marc, en gelijk rijden er twee nieuwe locs binnen dat is altijd goed nieuws. :arrow: :thumbup:
Maar net Peter zegt, een paar foto's zijn zeer welkom. :P
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Zal binnenkort even wat foto's plaatsten :)
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hallo allemaal,

Zoals beloofd even een fotootje, eigenlijk twee. De eerste zijn de, inmiddels, drie Re 4/4 loks van Roco. De tweede de beide huidige Re 6/6-en eveneens van Roco. Alle loks zijn digitaal en met geluid. Daarnaast heb ik de afgelopen tijd nog meer DC materieel verzameld. Vwb locs:
- 2 BLS/BN Re 4/4 Rivarossi
- 2 rode SBB RE 460 Roco
- 1 Galleria della Gotthardo RE 460
- 2 BLS RE 465
- 1 BLS Ae 6/8
- 1 SBB Re 4/4-i van TRIX
- 1 SBB RAm TEE (Bavaria)
- Een set met twee De 4/4 (één dummy)

Daarnaast nog 5 FS loks (die had ik al en waren deels omgebouwd naar wisselstroom maar zijn weer teruggebouwd naar DC) en 3 DB loks waaronder de BR 103 cameralok.

Groeten,
Marc


Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Goschenen SBB
-Marc,
Dat is een verdraaid mooie verzameling CH-materiaal!  8)
Ik verwacht, dat er nog meer verrassingen in het vooruitzicht aankomen! Dat wordt een 'drukke dienstregeling'!  :-) :thumbup:
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2017

offline
Re: Goschenen SBB
Dat is wat je zegt een mooie uitbreiding Marc.
Grtz, Arjan
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Dank voor de reactie - waar ik echt naar op zoek ben is/zijn ae 6/6-en. Liefst digitaal met geluid van Roco of HAG (Gelijkstroom). Is lastig aan te komen op dit moment.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2016

offline
Re: Goschenen SBB
Dag Marc,

Ik heb zo net pas je draadje ontdekt.  Het zoet er allemaal zeer mooi uit.  Het is inderdaad een prachtige regio om na te bouwen.  Ik zelf rij elk jaar door die regio als ik op vakantie naar Italië ga, dus jou foto's roepen wel wat herinneringen op.

Ik ga je zeker verder volgen.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Goschenen SBB
Dus toch weer h0 (DCC, Rocoline)? Meende al zo iets.
Maar heb draadje niet doorgespit.

Ae 6/6, geen Re 6/6?
De keus voor digitaal+sound maakt het aanbod beperkter.
Maar wel perfecter, en voor die modelen mooi gedetailleerd (want nieuwer).
Oude analoge locs van Metropolitan zien er top uit, maar rijden voor geen meter.
Re: Goschenen SBB
Ben den Hollander
gast

Re: Goschenen SBB
Citaat van: marc-lin op vrijdag 03 november 2017, 20:40:41

waar ik echt naar op zoek ben is/zijn ae 6/6-en. Liefst digitaal met geluid van Roco of HAG (Gelijkstroom). Is lastig aan te komen op dit moment.


In Amersfoort ligt er eentje. Roco analoog DC maar je kunt er zelf een LokSound met het juiste geluid in steken.

http://www.modeltreincentrum.com/product/roco-52660/

Gr, Ben.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Dank je Ben...hij is besteld. Welke decoder (met sound) adviseer je?
Re: Goschenen SBB
Ben den Hollander
gast

Re: Goschenen SBB
LokSound V4.0. Het geluid met bestelcode staat op deze pagina: http://projects.esu.eu/projectoverviews/1?type=all&order=date&country=ch

Met een LokProgrammer kun je het er in blazen of je vraagt de winkelier dat te doen. Vaak tegen kleine vergoeding, soms gratis.

Gr, Ben.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hallo allemaal,

We zijn weer bijna een jaar verder....en er is weinig gebeurt behalve dan het aanschaffen van meer materieel. Hoe komt dat?
Druk geweest met verkopen van ons huidige huis en aankoop van een nieuw huis, dat is inmiddels allemaal gelukt. De verhuizing is in November gepland. Het goede nieuws...meer ruimte voor de trein. Al voorzichtig begonnen met ontwerpen. Het zal nog wel even rustig blijven tijdens de verhuizing en alles wat daar zoal bij komt kijken. Dus ik zal me af en toe even melden maar verwacht volgend jaar (voorjaar) weer meer tijd aan onze mooie hobby te mogen besteden. Voor de nieuwe baan zal ik dan tot een nieuw draadje open, tot die tijd plaats ik hier nog af en toe wat updates.

Groet,
Marc
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hallo,

Ik ging net even door mijn oudere berichten en zag het laatste bericht op dit draadje. Ik heb destijds verzuimd om de link naar het nieuwe draadje te plaatsen. Hoewel ik denk dat de meesten het nieuwe draadje al hebben gevinden toch nog even de link: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=72680.0

Groet,
Marc