Citaat van: LooneyIk vind hem er zo veel mooier uitzien.
Citaat van: linuxerZiet er een stuk realistischer uit moet ik zeggen.
Citaat van: minirailzDat is zeker een verbetering!
Citaat van: dennisreijik vind het plastic dak een mooiere uitstraling hebben dan het papieren dak.
Citaat van: mathii72409leuk gedaan! ben je er zelf een beetje tevreden mee?
Inderdaad heren, dit ziet veel er beter uit dan de eerder toegepaste textures!
Na het vullen van de naden en het aanbrengen van de nokpannen zal het dak
nog wel behandeld moeten worden om van de plastic-look af te komen.
Citaat van: linuxer... Wordt alleen een hels karwei als je ook de torentjes wil voorzien van deze dakbedekking.
Of dat uberhaupt gebeurt, moet nog worden bezien want met papier was het al een lastige klus!
Misschien is aanpassen of verbeteren een beter haalbare optie . . . .
Citaat van: linuxer
Ben je van plan om de rest van de bebouwing op je baan ook op dergelijke wijze te gaan vervaardigen?
Dat zal dan een combinatie worden tussen karton waarmee je muren/rechte delen maakt en papier-machee?
Jazeker Peter! Het bouwen is mij tot nu toe best meegevallen en op deze wijze kun je
eigenlijk (bijna) alles bouwen naar je eigen wensen. Maar het biedt nog meer voordelen zoals:
- goedkoop: als je ziet wat je tegenwoordig voor een beetje bouwdoos neer moet leggen . . .
- flexibel in uitvoering: je maakt een gebouw passend voor op de baan i.p.v. andersom . . .
- niet afhankelijk van wat er zoal in de handel verkrijgbaar is.
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 02 september 2011, 08:29:06
Jouw unieke bouwwerk ziet er prachtig uit maar natuurlijk zijn er (bijna) altijd wat verbeter punten.
Maar alleen maar omdat de foto's alle details zo goed laten zien, op de baan is dit niet, of nauwelijks, zichtbaar.
Daarbij doe je met ieder bouwwerk weer ervaring op en wordt het eigenlijk alleen maar mooier.
Dank voor jouw compliment Albert Jan! Voor wat betreft de foto's: daar heb je helemaal
gelijk in, want het gebouwtje is nog geen 15x5cm. Dit eerste zelfbouw-projekt bevalt nog
steeds, ondanks dat het dak opnieuw moest. Voor een volgend projekt ben ik al voorzichtig
aan het oriënteren, maar ben er nog niet helemaal uit.
Citaat van: AlbertJanWel heb ik een opmerking op je boom.
Op zich prima gelukt maar véél te vol met "blad", je kunt nog eens kijken bij de bouw methodes van J&J, die een boom (geraamte) van veel meer takken voorzien en daarna het blad in laagjes (op de takken) aanbrengen.
Natuurlijk is dit een begin en wordt de volgende alweer mooier.
Het volgende geraamte staat inmiddels klaar (is namelijk een prima klusje tussendoor
wanneer verf of lijm van de poort moet drogen) en dat de eerste boom véél te vol met
blad is ben ik helemaal met je eens! Oorzaak: te veel vijverfilter teogepast! Ik kwam hier
halverwege het aanbrengen van het strooisel achter, echter er is dan geen weg terug
want het filter met het groen gelijmd met lijmspray is net een plakkerige suikerspin . . .
Citaat van: HeroMisschien kun je de onderrand van de dakpannen nog wel iets dunner schuren.De plastic pannen ogen op de foto nog vrij stevig.
Ik ga er vanavond nog met de Dremel langs, want dat was mij ook wel opgevallen Robin!
Tevens verder met de noklijnen en dus de naden uitvullen.
Groeten,
Erik.