Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vraagje over functies van 77'er en 27'er

Gestart door flori2703 vrijdag 15 juli 2011, 18:44:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vraagje over functies van 77'er en 27'er
hallo iedereen

ik heb een klein vraagje.
thuis heb ik een serie 27 van nmbs van ls-models en een 77'er van mehano met sound.
nu is er iets raars met de functies van beide loc's.
het rare is als ik met mijn ms2 het motor geluid van mijn 77'er aanleg dan werkt tergerlijker tijd ook de cabine verlichting van mijn 27'er. opzich kan het voor mij niet zo'n kwaad maar ik kan ze niet beide appart schakelen en dat is het probleem.
kan dit iets te maken hebben met de decoders? of weet iemand wat het probleem?
alvast bedankt voor jullie hulp en jullie reacties.

groeten flori2703(florian) :)
Re:vraagje over functies van 77'er en 27'er
Het kan zijn dat het digitale nummer van de "27"er 1 voor die van de "77"zit ( bv de "27" nummer 10 en de "77" nummer 11). De "27"heeft meerdere functie's en gebruikt 2 nummers ( de opvolgende om de functie 5 t/m 8 te sturen). Als je de "77"op het volgende nummer hebt zitten en je schakelt dan de 2e functie aan, schakel je dus ook de 6e functie van de "27"aan.
Ik heb dat ook eens gehad met de lint van Fleischmann die ook 2 nummers gebruikt voor de functie's.

Groet René
Re:vraagje over functies van 77'er en 27'er
bedankt voor de reactie.
het klopt de 27'er en de 77'er staan achter elkaar in mijn ms2.
maar bij de 27'er is de cabine verlichting functie F5 en bij de 77'er is de functie rijgeluid F1.

groeten flori2703(florian) :)
Re:vraagje over functies van 77'er en 27'er
Dan denk ik dat mijn gedachte klopt.
functie 5 bij de 27 is dus ook de functie 1 bij de 77, maar dus ook andersom. Schakel je bij de 77 functie 1 is dat gelijk aan functie 5 bij de 27. Moet je de 77 1 nummer verder zetten.

Groet René
Re:vraagje over functies van 77'er en 27'er
hallo

hoe kun je dan zorgen dat ik de functies appart kan schakelen.
het is niet zo erg maar wel best irritant. want als ik met mijn 27'er iets wil doen dan moet dat niet ook altijd gebeuren met mijn 77'er.

groeten flori2703(florian) :)
Re:vraagje over functies van 77'er en 27'er
zoals ik al aangaf, het digitalenummer (cv1) van de 77 1 nummer hoger zetten. De 27 gebruikt 2 nummers, die je hem hebt gegeven + 1 hoger.

René
Re:vraagje over functies van 77'er en 27'er
Citaat van: renew op zondag 17 juli 2011, 16:49:21
zoals ik al aangaf, het digitalenummer (cv1) van de 77 1 nummer hoger zetten. De 27 gebruikt 2 nummers, die je hem hebt gegeven + 1 hoger.

René

oke bedankt kzal morgen eens proberen.

groeten flori2703(florian) :)