Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Gesellschaftswagen

Gestart door Jasperkc maandag 05 september 2011, 18:53:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gesellschaftswagen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Gesellschaftswagen
Hallo lezers,

Is er ook iemand die weet of er in de lengteschaal van 1.93,5 een gesellschaftswagen in het programma is van bijvoorbeeld Fleischmann of Märklin. Ik kan het zo even niet vinden. Als deze wagon er niet is dan mag ie van mij wel op het wenslijstje van modellen niet in de Märklincollectie.

Groet, Jasper
Re:Gesellschaftswagen
Ronald69
gast

Re:Gesellschaftswagen
Even Googlen en zie: GESELLSCHAFTWAGEN.

Grt, Ronald.
Re:Gesellschaftswagen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Gesellschaftswagen
Bedankt Ronald, maar deze kende ik al. Ik zoek de 28.2cm versie
Re:Gesellschaftswagen
Ronald69
gast

Re:Gesellschaftswagen
Jasper,

Fleischmann heeft bij mijn weten nooit iets gemaakt in de schaal 1:93.5.
je bent dus aangewezen op Märklin want die maakt wel wagons in die schaal of anders moet je bij Roco gaan zoeken zoals deze : Roco.44739 maar deze is wel in de schaal 1:87.
Mijn eerste suggestie, Märklin 4175 heeft een afwijkende schaal van 1:97. Dit is berekend uit : lengte 1:1 = 26.4mtr : 27 cm geeft een schaal van 1:97.

Grt, Ronald.
Re:Gesellschaftswagen
Jasper,

Märklin heeft ook nog een Gesellschaftswagen uitgebracht in de lengteschaal 1:100. Het artikelnummer is 42921 en was exclusief verkrijgbaar bij Bahnshop 1435. De wagon had bovendien nog het opschrift "Rollende Weinstube".

Groet,

Fokke
Re:Gesellschaftswagen
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gesellschaftswagen
Citaat van: Ronald69 op maandag 05 september 2011, 23:15:56
Jasper,

Fleischmann heeft bij mijn weten nooit iets gemaakt in de schaal 1:93.5.
je bent dus aangewezen op Märklin want die maakt wel wagons in die schaal of anders moet je bij Roco gaan zoeken zoals deze : Roco.44739 maar deze is wel in de schaal 1:87.
Mijn eerste suggestie, Märklin 4175 heeft een afwijkende schaal van 1:97. Dit is berekend uit : lengte 1:1 = 26.4mtr : 27 cm geeft een schaal van 1:97.

Grt, Ronald.

Hoi Ronald,

Fleischmann produceert al een tijdje rijtuigen in de schaal 1:93,5,en daar waren ze al eerder mee bezig dan Märklin.
En wel om de exact zelfde redenen,daar 1:87 vaak niet meer haalbaar is voor de kleine radiussen.

Daarbij zie je diverse rijtuigen verschijnen in de "nieuwe" schaal,dus zal het een kwestie van tijd zijn,zoals gewoonlijk ;)

M.v.g.

Hans V200.0